Problem wielokonturowy fotel

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Patryk129727
Posty: 4
Rejestracja: 29 gru 2020, o 07:16

Problem wielokonturowy fotel

Post autor: Patryk129727 »

Witam,
Mam problem z popmowanym fotelem
A wiec sprawdzilem w fotelu poduszki na kròtko po podaniu ciśnienia wszystkie się pompują .
Po wypięciu wężyka pod fotelem zasilajacego brak powietrza więc zatkałem go palcem i przektęciłem zapłon, pompka załączyla się na 10 s i zgasła powietrze się pojawiło. Następnie upuściłem trochę powietrza i czasem pompka dopompywuje ,a czasem nie poprostu nie napełnia układu (nawet jeśli dopompywuje to niewystarczającą ilość poduszki ledwo wstają) . Zauważyłem że raz na 6/7 przekręceń pompka wgl nie rusza. Dodam że centralny/zagłówki działają poprawnie
Podejrzewam że pompka jest uszkodzona lub przytarta i nie jest wstanie wytworzyc odpowiedniej ilośći powietrza
Mercedes w210 e430 4matic
WDB2100831X044779
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem wielokonturowy fotel

Post autor: rr6 »

Patryk129727 pisze: 31 gru 2020, o 14:38 Witam,
Mam problem z popmowanym fotelem
A wiec sprawdzilem w fotelu poduszki na kròtko po podaniu ciśnienia wszystkie się pompują .
Po wypięciu wężyka pod fotelem zasilajacego brak powietrza więc zatkałem go palcem i przektęciłem zapłon, pompka załączyla się na 10 s i zgasła powietrze się pojawiło. Następnie upuściłem trochę powietrza i czasem pompka dopompywuje ,a czasem nie poprostu nie napełnia układu (nawet jeśli dopompywuje to niewystarczającą ilość poduszki ledwo wstają) . Zauważyłem że raz na 6/7 przekręceń pompka wgl nie rusza. Dodam że centralny/zagłówki działają poprawnie
Podejrzewam że pompka jest uszkodzona lub przytarta i nie jest wstanie wytworzyc odpowiedniej ilośći powietrza
Wskazuje wszystko na pompkę. Trzeba kupić używkę i sprawdzić. Szukając wybierz taką która ma tą samą ilość wyjść. W razie pompki pasującej mechanicznie (ilość wyjść) ale nie pochodzącej z auta które miało wielokonturowe fotele trzeba podłączyć na SD i ją odpowiednio "zakodować".
Patryk129727
Posty: 4
Rejestracja: 29 gru 2020, o 07:16

Re: Problem wielokonturowy fotel

Post autor: Patryk129727 »

Czyli najlepiej jednak szukać z takimi samymi nr? Bo z tą starką u mnie w pobliżu to lipa trochę
Mercedes w210 e430 4matic
WDB2100831X044779
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Problem wielokonturowy fotel

Post autor: SuperBuster11 »

A skąd jesteś? Na facebooku są grupy "Star Diagnosis grupa wsparcia", tam może kogoś znajdziesz.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Patryk129727
Posty: 4
Rejestracja: 29 gru 2020, o 07:16

Re: Problem wielokonturowy fotel

Post autor: Patryk129727 »

Okolice myślenic
I z każdą pierdołą nie chce mi sie do krk 60 km śmigać
Dzięki za pomoc szukam pompki
Mercedes w210 e430 4matic
WDB2100831X044779
marianoe
Posty: 30
Rejestracja: 21 wrz 2011, o 17:50
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Problem wielokonturowy fotel

Post autor: marianoe »

Ktoś z kolegów może kojarzy czy sterowanie wielokonturem jest na którymś bezpieczniku? Działo i przestało, pompka chodzi bo resztę obsługuje.
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Problem wielokonturowy fotel

Post autor: Muniek »

marianoe pisze: 21 lis 2021, o 15:43 Ktoś z kolegów może kojarzy czy sterowanie wielokonturem jest na którymś bezpieczniku? Działo i przestało, pompka chodzi bo resztę obsługuje.
Hmm ten układ jest raczej bez elektroniki. Ciśnienie panuje w wężach i panelem obok fotela puszczasz je dalej. Jak zmieniasz położenie przełączników to słychać pompkę? Czy cały fotel przestał działać czy tylko wybrane elementy? Czy oba fotele przestały działać? Jak układ jest nieszczelny to pompka przestanie podawać ciśnienie po jakiś 30 minutach (własna obserwacja).
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
marianoe
Posty: 30
Rejestracja: 21 wrz 2011, o 17:50
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Problem wielokonturowy fotel

Post autor: marianoe »

Muniek pisze: 21 lis 2021, o 22:16
marianoe pisze: 21 lis 2021, o 15:43 Ktoś z kolegów może kojarzy czy sterowanie wielokonturem jest na którymś bezpieczniku? Działo i przestało, pompka chodzi bo resztę obsługuje.
Hmm ten układ jest raczej bez elektroniki. Ciśnienie panuje w wężach i panelem obok fotela puszczasz je dalej. Jak zmieniasz położenie przełączników to słychać pompkę? Czy cały fotel przestał działać czy tylko wybrane elementy? Czy oba fotele przestały działać? Jak układ jest nieszczelny to pompka przestanie podawać ciśnienie po jakiś 30 minutach (własna obserwacja).
Dzięki kolego za odpowiedź i podpowiedź. Mam tylko jedno siedzenie pompowane. Jakiś czas temu usłyszałem cichy syk, a zawsze miałem napompowaną poduchę pod udami. Zorientowałem że to ona i ją manetką wyzerowałem. Dwie na plecy i boczne działały nadal, sprawdzałem. Ale któregoś dnia cisza, w sensie przestały pompować się, teraz nie wiem o co chodzi. Raczej pompka nie pracuje jak ruszam manetkami.
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości