JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Bateria=akumulator=bateria
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Dziękuje! Nie mniej będę wdzięczny jeśli jeszcze ktoś wypowie się na temat firm akumulatorów.Piasek pisze:Bateria=akumulator=bateria
W210 E270CDI Elegance Select 2001 Sedan 170KM 5G-Tronic
WDB2100161B414271
Po prostu gwiazda.Nic więcej nie wymaga komentarza. The best or nothing.
WDB2100161B414271
Po prostu gwiazda.Nic więcej nie wymaga komentarza. The best or nothing.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Jeżeli przejrzysz ten temat w całości, to nie będziesz się już pytał.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Jak dla mnie jeśli chcesz mieć pewność że akumulator będzie dobry to bym brał pod uwagę bannera, varta, bosh to są chyba jedne z najlepszych, była jeszcze jakaś ukraińska marka która robiła bardzo dobre akumulatory ale nie potrafię sobie teraz przypomnieć nazwy, przewagę miała taką że teraz wszyscy 'wycinają' płyty do aku przez co są cienkie a oni robią to odlewem przez co płyty są wyraźnie grubsze i wytrzymalsze, trwa to dłużej niż wycinanie wiec odpowiednio sobie za to liczą ale taki to wytrzyma duużo lat. Varta i bosh to są te same akumulatory, różnią się tylko naklejką. Omijać szerokim łukiem jakieś mało znane firmy bo sprzedawcy często kupują jakieś taniochy i naklejają swoje naklejki z parametrami jakie sobie tylko wymarza. Warto przed zakupem poprosić o przemierzenie akumulatora który chcemy kupić czy na pewno ma takie parametry jakie mieć powinien. Jeśli napięcie jest poniżej 12,5V to lepiej nie brać. Z tego co kojarzę to w przypadku dobrego aku w okolicach 70Ah sam ołów kosztuje co najmniej 110zł netto do tego utrzymanie pracowników, maszyn, marża dla producenta, sklepu, ukochany polski VAT itd iii się robi okolice 300zł więc poniżej tych 250zł nie ma szans wytargać aku 70kilka Ah a gdzie tam 100Ah. Dobry aku wielkości 100Ah to wydatek minimum 450-500zł. Jeśli chcesz przedłużyć życie akumulatora to raz na 3-6 miesięcy warto go wyciągnąć z auta i naładować elektronicznym prostownikiem, potrafi to wydłużyć życie nawet o 3 lata. Wbrew pozorom alternatorem nie idzie dobrze naładować akumulatora jeśli jest padnięty, nawet jeśli zrobisz za jednym zamachem 1000km. Na koniec warto sprawdzić podstawy czyli napięcie na pracującym silniku 14-14,4V i pobór na wyłączonym samochodzie poniżej 0,05A iii najważniejsze chyba to dobre, mocne mocowanie akumulatora do karoserii. Jeśli będzie luźno latać, podskakiwać, wibrować itp to szybko pozbędziesz się tych wszystkich materiałów którymi są pokryte płyty przez co akumulator będzie nadawać się na śmietnik.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
A ja proponuję przestać powtarzać te głupoty za nowym guru akumulatorowym z YT bo oni tego charytatywnie nie robią.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
To akurat wiem od znajomego który pracuje w sklepie/serwisie akumulatorów. Ostatnio głębiej poznałem temat bo w jednym aucie miałem taki problem że aku nie chciało mi wytrzymać więcej niż 7-10 miesięcy i przy kombinowaniu z tym autem go wypytywalem. Kto rzekomo jest tym guru akumulatorów na yt? Sam też pracuje w automotivie więc chcąc nie chcąc muszę znać temat
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Z ciekawostek:
Klienta na aku miałem przed chwilą. Daewoo Matiz, 19 lat, od nowości jeden właściciel. Przebieg 7236 km
Normalnie nówka, opony, wszystko tak jakby wczoraj z taśmy zjechał.
Na zewnątrz, w środku salon, po prostu nówka. Pod maską nówka, nawet w jakichś zakamarkach za akumulatorem no może ociupinka kurzu. Podwozie, wszystko, lekko przykurzone. Nie mam pojęcia jak utrzymać w takim stanie samochód.
Starszy dziadzio, 82 lata, drugi akumulator od nowości wymieniał. Oryginalny wytrzymał 10 lat, drugi 9 lat (żaden tam markowy, jakiś powerbal naklejka czy coś) i dzisiaj trzeci mu zamontowałem. Ładowanie na światłach 14,42V. No ku**a nówka
Nigdy w życiu nie dostał deszczu, nigdy nie stał na słońcu, śniegu czy soli nie widział.
Zażartowałem że pewnie go ludzie zaczepiają na ulicy żeby sprzedał. Odpowiedział że to jeszcze nie problem ale połowa okolicznych sąsiadów skłócona od lat bo się żrą o pierwszeństwo kto ma go kupić.
"a ja nie sprzedam"
No mistrz świata i okolic
Klienta na aku miałem przed chwilą. Daewoo Matiz, 19 lat, od nowości jeden właściciel. Przebieg 7236 km
Normalnie nówka, opony, wszystko tak jakby wczoraj z taśmy zjechał.
Na zewnątrz, w środku salon, po prostu nówka. Pod maską nówka, nawet w jakichś zakamarkach za akumulatorem no może ociupinka kurzu. Podwozie, wszystko, lekko przykurzone. Nie mam pojęcia jak utrzymać w takim stanie samochód.
Starszy dziadzio, 82 lata, drugi akumulator od nowości wymieniał. Oryginalny wytrzymał 10 lat, drugi 9 lat (żaden tam markowy, jakiś powerbal naklejka czy coś) i dzisiaj trzeci mu zamontowałem. Ładowanie na światłach 14,42V. No ku**a nówka
Nigdy w życiu nie dostał deszczu, nigdy nie stał na słońcu, śniegu czy soli nie widział.
Zażartowałem że pewnie go ludzie zaczepiają na ulicy żeby sprzedał. Odpowiedział że to jeszcze nie problem ale połowa okolicznych sąsiadów skłócona od lat bo się żrą o pierwszeństwo kto ma go kupić.
"a ja nie sprzedam"
No mistrz świata i okolic
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Zresetuje i co ?
Włączysz radio i wszystko się samo ustawi po RDS albo navi.
Już W210 zegarek w licznikach sam sobie ustawiał po włączeniu radia.
Włączysz radio i wszystko się samo ustawi po RDS albo navi.
Już W210 zegarek w licznikach sam sobie ustawiał po włączeniu radia.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Obaj Koledzy macie rację.Piasek pisze:Zresetuje i co ?
Włączysz radio i wszystko się samo ustawi po RDS albo navi.
Już W210 zegarek w licznikach sam sobie ustawiał po włączeniu radia.
W 210 gdy jest navi zegarek sam się ustawi ale czasem ostatni upgrade językowy odparuje.
Zwykle ustawienia szyb, dachu uchylnego, klimatyzacji, ogrzewania postojowego, limitu tempomatu znikają.
W nowszych modelach jest lepiej ale jest gorszy problem gdy auto wymagało poprawek na hamowni bo tolerancje wykonania elementów trochę się źle nakładały.Fabryka wprowadza takie upgrade i teoretycznie jest na zawsze.Praktyka pokazuje, że z czasem w modułach silnika, skrzyni, licznika siadają kości pamięci.Dopóki mają napięcie jakoś to chodzi.Po zdjęciu klemy auto zostaje uszkodzone.
Czasem już pomaga tylko wymiana jakiegoś modułu.Przykład W203/W204 - licznik, blokada kierownicy.W211 moduł lewarka, silnika, skrzyni.Niemal wszystkie awaria ZGW (centarlnego komputera szyny CAN).
Kto obsługuje Star Diagnosis na codzień spotyka się z problemem, że auto zapomniało jak się nazywa, z którego
jest roku, jaki ma silnik czy skrzynię.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
W PSA to norma że po odpięciu aku znika domykanie szyb z kluczyka czy składanie lusterek po zamknięciu ale to są funkcje modułu komfortu - jak zegarek. Po prostu trzeba przytrzymać jeszcze raz ten przycisk szyby i wcisnąć pilota aby przywrócić.
Osobiście nie spotkałem się nigdy z przypadkiem aby po wymianie aku coś się sknociło w aucie a przecież nawymieniałem się tego sporo przez te lata. Jeżeli zachowujemy procedurę odpinania, podpinania a kluczyki przy zabiegu są w kieszeni - nic nie powinno się stać.
Cuda owszem się wyprawiają jak klient np dożynał aku że ten ledwo co rano ostatkiem sił zapalał, ale to już przyjeżdżał z palącymi CHECK`ami czy poduszkami, albo popier... wskazaniami kompa przerażony że chwilowego pokazuje do 60 litrów a wcześniej 30tu nie przekraczał. Niestety mimo wymiany aku - nie obyło się bez wizyty na komputerze gdzie wykasowali wszystko i zresetowali.
Z nowych: Insignia po wymianie zdychającego aku którego rychłą śmierć sygnalizuje na wyświetlaczach, po wymianie wymaga adaptacji w postaci zatwierdzenia przyciskiem OK na kierownicy i tam ok 20 sek sobie zegarami buja w lewo i prawo, każe każdą z szyb opuścić i podnieść i wyświetla komunikat OK. Ot cała procedura. Włączył radio, po minucie wskoczyły na wyświetlacze aktualny czas i data.
Nawet ta którą jeździłem ostatnio, 4x4 Turbo, 3 tyg stała bez prądu bo czekaliśmy za dyfrem z regeneracji, potem jeszcze zapadła decyzja o rozrządach itp. Aku podpięty, procedura jak wyżej. Słyszałem (ale nie widziałem) że podobno w BMW 7 E65 - po wymianie aku na ciut inną pojemność niż była fabrycznie trzeba jechać na komputer dokonać adaptacji bo sygnalizuje błąd akumulatora. W W220 wymieniałem - jak przyjechało, tak pojechało.
Ale może faktycznie to były młode auta. W takim 15-letnim W211 jak pozbawisz go napięcia może coś wystawić kopyto ze starości ale... z drugiej jak ma wystawić to wolę tak, czyli przy wymianie, niż gdzieś w trasie: dojedzie, zgasisz i już nie odpali albo nie pojedzie.
Osobiście nie spotkałem się nigdy z przypadkiem aby po wymianie aku coś się sknociło w aucie a przecież nawymieniałem się tego sporo przez te lata. Jeżeli zachowujemy procedurę odpinania, podpinania a kluczyki przy zabiegu są w kieszeni - nic nie powinno się stać.
Cuda owszem się wyprawiają jak klient np dożynał aku że ten ledwo co rano ostatkiem sił zapalał, ale to już przyjeżdżał z palącymi CHECK`ami czy poduszkami, albo popier... wskazaniami kompa przerażony że chwilowego pokazuje do 60 litrów a wcześniej 30tu nie przekraczał. Niestety mimo wymiany aku - nie obyło się bez wizyty na komputerze gdzie wykasowali wszystko i zresetowali.
Z nowych: Insignia po wymianie zdychającego aku którego rychłą śmierć sygnalizuje na wyświetlaczach, po wymianie wymaga adaptacji w postaci zatwierdzenia przyciskiem OK na kierownicy i tam ok 20 sek sobie zegarami buja w lewo i prawo, każe każdą z szyb opuścić i podnieść i wyświetla komunikat OK. Ot cała procedura. Włączył radio, po minucie wskoczyły na wyświetlacze aktualny czas i data.
Nawet ta którą jeździłem ostatnio, 4x4 Turbo, 3 tyg stała bez prądu bo czekaliśmy za dyfrem z regeneracji, potem jeszcze zapadła decyzja o rozrządach itp. Aku podpięty, procedura jak wyżej. Słyszałem (ale nie widziałem) że podobno w BMW 7 E65 - po wymianie aku na ciut inną pojemność niż była fabrycznie trzeba jechać na komputer dokonać adaptacji bo sygnalizuje błąd akumulatora. W W220 wymieniałem - jak przyjechało, tak pojechało.
Ale może faktycznie to były młode auta. W takim 15-letnim W211 jak pozbawisz go napięcia może coś wystawić kopyto ze starości ale... z drugiej jak ma wystawić to wolę tak, czyli przy wymianie, niż gdzieś w trasie: dojedzie, zgasisz i już nie odpali albo nie pojedzie.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Super było poczytać kilkanaście stron, ale ..
Czy ktoś mógłby sprawdzić w EPC, jaki wg VIn powinien być u mnie akumulator?
Od 2013r siedział Bosch s4 95ah 800A, ale zdaje się że to już jego koniec. Chciałbym mieć pewność czy taki ma właśnie być, stąd moja prośba.
Czy ktoś mógłby sprawdzić w EPC, jaki wg VIn powinien być u mnie akumulator?
Od 2013r siedział Bosch s4 95ah 800A, ale zdaje się że to już jego koniec. Chciałbym mieć pewność czy taki ma właśnie być, stąd moja prośba.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Witam wszystkich, mam na imię Leszek. Prosiłbym o rozszyfrowanie po numerze VIN jaki zalecany jest akumulator w moim mercedesie - pojemność i moc rozruchu. VIN: WDB2100061A794978 MERCEDES KLASA E W210 SEDAN 2.2 CDI 125KM 92KW. Dziękuję pięknie z góry za odpowiedź.
Re: JAKI AKUMULATOR???? - pytania, porady
Hej Leszek. 12v 74 Ah. Rozruchowy 680 (EN). A009823108
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości