ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Muniek »

13.5V to pewnie masz na zapalonym silniku, czyli ładować ładuje. Daj na zapłon i wtedy zobacz ale to i tak są mało precyzyjne wartości. Masz stary akumulator po prostu.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Piasek »

Albo regulator altka + zespół prostowniczy pada. To częsta przypadłość "wieku" alternatorów w W210. Ja to robiłem, Ty, wielu... obstawiam że i u autora podobnie.
Chcesz mieć pewność: altek z auta na stół probierczy (do fachowca znaczy się) i sprawdzą dokładnie oraz postawia diagnozę.
Ale obstawiam standardowe "uszkodzenie" alternatora.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: kmtaxi »

rekin175Ja ostatnio też bawiłem się alternatorem i niepotrzebnie go wyciągałem. W chłodzonym cieczą da się bez wyjmowania alternatora wymontować dwie szczotki. Często już są wytarte i sprężyny ich nie dociskają. Kupiłem na aledrogo za 14zł i po temacie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: geez »

Witajcie!...i pomóżcie :)
Ostatnio jadąc nocą przyuważyłem, że przygasają mi światła zewnętrzne...po chwili zorientowałem się, że wewnętrzne też :/
Wydaje mi się, że alternator głośno pracuje (jak podniose obroty do 2,5-3 tys. chwilę potrzymam i nagle odpuszczę gaz do zera to słychać jakby alternator schodził jeszcze z tych obrotów i nie jest to praca aksamitna i przyjemna dla ucha...). Przygasanie świateł występuję o wiele częściej przy prędkościach większych niż 120 aniżeli w granicach 100. Dziś wyjąłem wentylator, zdjąłem pasek i macając sprzęgło alternatora zauważyłem, że jest jakiś luz, ALE!...tylko w konkretnym miejscu, nie występuje on cały czas. Wystarczy troszkę zakręcić sprzęgłem/rolką alternatora w którąś ze stron, aby ten luz zgubić aż do jego ponownego namierzenia. Co nie zmienia faktu, że raczej nie powinno go tam być.
I teraz proszę Was o sugestie, myślicie, że to łożyska? Luz by mógł na to wskazywać, ale to przygasanie?
Aaa...sprawdziłem też ładowanie, w zależności od operowania gazem napięcie waha się od 14,4 do 14,6 V.
Na dniach będę chciał wymontować alternator (znalazłem sobie taki OPIS owej czynności, ktoś kto ma już za sobą wymianę altka w silniku cdi, proszony jest weryfikację opisu :) ). Wspomniane uszczelki alternatora powinienem nabyć i wymienić?
Z góry dziękuję za każdą pomoc, sugestię, a na pytania spróbuję odpowiedzieć :)
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: tonidriver »

może sama rolka do wymiany ?
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: geez »

Też o niej myślałem, ale sprawdziłem właśnie na motostacie dokładną datę i wymieniałem ją (INA) w marcu 2014 roku, więc dość szybko by się zużyła...
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: tonidriver »

prawie 3 lata ;)
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: geez »

Daj BOże, żeby to była ona, najłatwiej wymienić :-)
Ale z drugiej strony, skąd miganie świateł? Szczotki?
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: geez »

Panowie, czy aby wyciągnąć łożysko widoczne na zdjęciu można roztoczyc zawalcowanie, które je trzyma??
Obrazek
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: kmtaxi »

Nie sądzę. W jedną stronę powinno wyjść.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: fabek »

Nic nie roztaczaj, bo kółko uszkodzisz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: geez »

Jakie kółko?
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: geez »

Ok, udzielam odpowiedzi na wyżej postawione przez siebie pytanie, zawalcowanie KONIECZNIE TRZEBA roztoczyć, bo inaczej łożysko nam nie wyjdzie. Co więcej, po regeneracji alternatora, silnik zaczął pracować 3x ciszej O.o
Teraz pracuje tak jakby pasek wielorowkowy był zdjęty, istny kosmos. A ja myślałem, że to klekotanie to charakterystyka naszych cdi'ków, a tu niespodzianka. Także jeśli wydaje się Wam, że silnik głośno pracuje to polecam zwrócić uwagę na alternator :-)
Szkoda tylko, że jego demontaż nie jest przyjemna czynnością...opis jego wymiany, który zamieściłem ciut wyżej można sobie w buty wsadzić, bo mocno odbiega od rzeczywistości.
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
wojz
Posty: 52
Rejestracja: 11 sty 2017, o 21:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: wojz »

Witam.

Wyjąłem wczoraj alternator z turbota, bez przekleństw się nie obeszło (przez ten czas w W123 zrobiłbym to ze trzydzieści razy, na drodze, w mrozie, po ciemku :] ), ale jakoś się udało. Mam go na stole, Bosch, ale nie ma na nim żadnych numerów, a chciałem kupić odpowiedni regulator napięcia bo szczoki miały ze 3mm (póki co wiem tyle, że ma być z opornikem). Prosiłbym o sprawdzenie jaki u mnie z VINu wychodzi alternator (numer) oraz jakie ma parametry - mam kod 910.
Pytanie dodatkowe - z jakim oporem powinno działać sprzęgiełko? Bo jak kręcę w miarę delikatnie ręką, to obraca wirnik w obu kierunkach, dopiero mocniejsze zerwanie rozłącza obrót.
S300TD '98 WDB2102251A811502
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: zibi2210 »

Taki Masz regulator. Nr.A0021549206. Tu możesz go kupić - http://www.czesciauto24.pl/oen/a0021549206
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości