ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

gregi
Posty: 13
Rejestracja: 4 sie 2008, o 21:27
Lokalizacja: Strzegom

ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Post autor: gregi »

Witam wszystkich

Mam problem z ładowaniem ponieważ gaśnie mi auto i pisze bateri ladung ""
Po następnym odpaleniu chodzi aż do następnego razu, aku jest nowe 88ah
wymieniłem regulator i nic dalej to samo , alternator to Valeo 90A
ładowanie oscyluje około 13.6 a 13.8v
niewiem co to może być pomużcie ?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Avantgarda E280 193ps.
Ostatnio zmieniony 6 paź 2011, o 16:57 przez gregi, łącznie zmieniany 3 razy.
Gregi
E280R6 Zielona Avantgarde
Automat
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

oczysciłes styki alternatora jak wymieniłes regulator , sprawdziłes wirnik czy wogole ma jeszcze tuleje>? masa silnik karoseria sprawdz
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
gregi
Posty: 13
Rejestracja: 4 sie 2008, o 21:27
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: gregi »

Niesprawdzałem styków ani alternatora prawdopodobnie kupię
Boschowski alternator używke a tamten dam do sprawdzenia i będzie na podmiankę
Dzięki windykatorek.
Gregi
E280R6 Zielona Avantgarde
Automat
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Alternator

Post autor: mark »

gregi pisze:
Mam problem z ładowaniem ponieważ gaśnie mi auto i pisze bateri ladung ""
Po następnym odpaleniu chodzi aż do następnego razu, aku jest nowe 88ah
wymieniłem regulator i nic dalej to samo , alternator to Valeo 90A
ładowanie oscyluje około 13.6 a 13.8v

Avantgarda E280 193ps.
Moim zdaniem , problem jest w sterowaniu silnika coś z układem paliwa , lub zapłonu . W momencie , gdy za pierwszym razem zapalasz silnik nie trzyma on obrotów i gaśnie , a komunikat ,, baterii ladung ,, wyskakuje bo kluczyk jest nadal w pozycji zapłon , a po zgaśnięciu silnika zanika ładowanie z alternatora .

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
gregi
Posty: 13
Rejestracja: 4 sie 2008, o 21:27
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: gregi »

Chodzi oto że raczej dzieje się tak przy już nagrzanym silniku ,gdy trzymam pedał hamulca na wolnych obrotach np. przy światłach, nieraz raz dziennie czasami dwa i trzy
Gregi
E280R6 Zielona Avantgarde
Automat
Bartek999
Posty: 1
Rejestracja: 3 mar 2009, o 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartek999 »

Witam.Mam okulara 97r 2.9TD i mam podobny problem tylko że sprawdziłem alternator i regulator- są dobre. nadal nie mam ładowania pomimo że alternator był sprawdzony i ładował do 14v czyli chyba odpowiednio. czy wie może ktoś co może być przyczyną np jakiś przekażnik? gdzie on się znajduje lub może coś innego. gdy wymieniam aku auto chodzi rewelacyjnie do momentu wyczerpania baterii
.
roberts150

Post autor: roberts150 »

Może to wina sprzęgiełka na kółku pasowym alternatora ?
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Posprawdzać szczotki koledzy szpiedzy! O pasku nie wspomnę. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Bartek999 pisze:Witam.Mam okulara 97r 2.9TD i mam podobny problem tylko że sprawdziłem alternator i regulator- są dobre. nadal nie mam ładowania pomimo że alternator był sprawdzony i ładował do 14v czyli chyba odpowiednio. czy wie może ktoś co może być przyczyną np jakiś przekażnik? gdzie on się znajduje lub może coś innego. gdy wymieniam aku auto chodzi rewelacyjnie do momentu wyczerpania baterii
.
Możesz sprawdzić sprzęgło alternatora jeśli masz.I wzbudzenie alternatora bez tego też nie będzie ładował.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

A ponadto to tych ocipielców elektryków temat, a oni zawsze maja jakis problem i nie wiedzą co jest.
Wzbudzenie idzie przez kontrolke ładowania, gdy ta padnie może nie odpalic alternator. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
trajtek
Posty: 18
Rejestracja: 2 cze 2009, o 15:52
Lokalizacja: okolice3miasta

Post autor: trajtek »

Czy poradziliście sobie z tym komunikatem " BATTERY LADUNG" ?
U mnie występuje co jakiś czas po odpaleniu auto zgaśnie - zaświeci " BATTERY LADUNG" , później odpali i wszystko jest OK do następnego razu.
U elektryka sprawdzone ładowanie OK!
Akumulator OK!
Błędy o niskim napięciu wykasowane OK!
Pasek wymieniony OK!
Jak macie inne sugestie lub ktoś poradził sobie z tym tematem to proszę o pomoc :roll:
E280 Avantgarde 96r automat + LPG Stag 300
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Szczotki sprawdzić! Jak sie kończą to tak bywa jak z zoną--raz daje a raz nie daje. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

No proszę rada doświadczonego koguta.A tak serio-to może być łącze pod nogami kierowcy.
Ja zawsze od tego miejsca zaczynam walki z alternatorem i rozrusznikiem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Nocek, bo sprawdzać trzeba od najprostszych spraw. Nie było mowy czy ocipielcy elektrycy sprawdzili szczotki--poszli na krechę, prądy są to OK. Za chwile ich nie bedzie to skroimy gostka jeszcze raz.
A mechole za brak paliwa to potrafią kity wciskac niewtajemniczonym znaczne. Byle bzdura to sie człek nasłucha że 3/4 auta trzeba było rozebrać.
Trajtek! Szczotki!! Chca cie skroić!! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

baca ma racje. w ogole pierwsze co nalezy sprawdzic to napiecie paska wieloklinowego i oczywiscie szczotki, potem mozna doszukiwac sie szczegolow.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości