ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Gawra »

To oznacza ze, ktoś niezla rzezbe odstawil? (może od poloneza zaadaptowal?)

W oryginale blokadę powoduje pneumatyka(pompa pod tylnym siedzeniem), auruchomia ja zdalnie fala radiowa z przycisku kluczyka, bądź grot wlozony do zamka
dzwi, bądź klapy tylnej bagażnika.Bez pradu owa pompa nie działa Panie :D
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: rr6 »

Może jeszcze ciśnienie w układzie było i poszło. Jakby postał dłużej może by już nie zadziałało?
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Gawra »

Ale to działa na ciśnienie i podciśnienie, pierwsze otwiera drugie zamyka :(
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Hubi W210 »

Ale bzdury piszecie...

Kluczyk otworzy (mam na myśli sam grot) drzwi nawet i bez prądu, ale tylko drzwi kierowcy (jeśli wszystko jest jak należy i ktoś dbał o wkładkę)... Czysta mechanika, tak samo tylną klapę...
mikolaj
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: mikolaj »

Czołem załoga !

Mam spory problem. W zeszłym tygodniu regenerowałem alternator (szczotki+łożyska itp). Po naprawie musiałem wybrać się w trasę - po 100km jazdy znowu wyskoczyła kontrolka ładowania. Ledwo doczołgałem się na samym akumulatorze (stopniowo padały mi systemy w aucie) do celu.

Podładowałem aku i od razu do znajomego auto-elektryka. Diagnoza - zespół prostowniczy (diody) siadł - wymienił. Auto odebrałem i po wyjechaniu z warsztatu (jakieś 100m) znowu kontrolka - wracam. Elektryk powiedział ,że znowu padły diody - wymienił, podpiął do innej instalacji - wszystko działa - okazało się, że coś w instalacji wywala alternator. Masa na silniku jest, akumulator sprawny - elektryk mówi, że trochę mrówcza robota bo musi sprawdzić całą instalację - czy ktoś może pomóc naprowadzić mnie gdzie można szukać przyczyny usterki ? Jakieś typowe miejsca wspomnianej usterki ?

Pozdrawiam.
Mercedes-Benz W210 2.9TD '96 Kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: fabek »

Możliwe, że regulator napięcia. Jakie napięcie masz na odpalononym silniku na aku?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
mikolaj
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: mikolaj »

Alternator sprawdzony ponoć na wszystkie sposoby, daje dobre ładowanie i działa (wymieniono regulator ze szczotkami bo szwankował, zespół prostowniczy i łożyska) - elektryk mówi ,ze coś bije i wysadza diody - pytał czy sa zainstalowane jakieś dodatkowe systemy działające bez silnika i mające wpływ na pracę elektryki na linii alternator licznik. Poczytałem trochę i dowiedziałem się, że każdy (to prawda?) 2.9TD miał elektryczne dogrzewanie silnika (a dokładnie płynu chłodniczego) - spalinowego webasto na pewno nie mam - żadnych dodatkowych przycisków tez nie mam - przekazałem mu informację, ale to mozliwe ,że bije ten czujnik temperatury silnika (gdzie on jest w wersji 2.9td ??) albo sam ten zespół dogrzewający ?
Mercedes-Benz W210 2.9TD '96 Kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: fabek »

Alternator się gotuje, bo coś bierze zbyt duży prąd (np zwarty przekaźnik świec). Sprawdź kable od altka czy wszystkie połączenia są ok. Potem można po bezpiecznikach dojść co zjada tyle prądu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
mikolaj
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: mikolaj »

Sprawa wstępnie rozwiązana :

Czujnik temperatury silnika w kolektorze robił przebicie na masę i zwarcie - jutro ma być nowy czujnik i zobaczymy :)

EDIT:

Przetestowano - prawdę mówiąc trochę dziwna sprawa.

Reasumując okazało się, że czujnik temperatury silnika z kolektora przebijał na masę i wysadzał diody. Początkowo myślałem, że skończyły się szczotki i tak prawdopodobnie było - wymiana regulatora ze szczotkami, łożysk - później awaria - wysadzone diody - wymiana zespołu prostowniczego - znowu awaria i dopiero znaleziono przyczynę czyli felerny czujnik.

Trochę dziwne, że taka awaria powoduje rozwalanie alternatora.

Nie mniej jednak lecę trzaskać kolejne kilometry moją gwiazdą :)

Pozdrawiam !
Mercedes-Benz W210 2.9TD '96 Kombi
Awatar użytkownika
Matkuba
Posty: 115
Rejestracja: 25 mar 2016, o 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Post autor: Matkuba »

Panowie A ile kosztuje regeneracja alternatora. Bo Muszę oddać alternator do regeneracji i nie wiem na ile mam się szykować $$$$
W210 E280 2002r Kombi
VIN WDB2102631X080366
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Post autor: mesio14 »

Od 100 do 500 zależy co trzeba wymienic , regulator ,łożyska ,diody , twornik , stojan , rolka napędu :/
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
Matkuba
Posty: 115
Rejestracja: 25 mar 2016, o 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Post autor: Matkuba »

Bardzo dziękuję za odpowiedź pozdrawiam
W210 E280 2002r Kombi
VIN WDB2102631X080366
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Post autor: kmtaxi »

Mam taki alternator z 2.0 benzyna wystawiony na OLX. https://www.olx.pl/oferta/alternator-i- ... xaOel.html
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
bizonek27
Posty: 242
Rejestracja: 18 cze 2010, o 11:53
Lokalizacja: warszawa

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Post autor: bizonek27 »

Witam. Przeczytałem caly watek i nie znalazlem odpowiedzi na swoje zmartwienie. Znikneło mi ladowanie calkiem nic nie ładuje. Mam alternator wodny bosch a611155007. Tak sie sklada ze mam w garazu alternator wodny delphi a0001501650 pochodzcy z silnika 2.7 cdi takiego co ja mam. Czy to jest zamienne czy musze wsadzic to co jest fabrycznie? Jest tak inne mocowanie ale nie wiem czy w bloku silnika sa dziury na inne sruby? Zna ktos ten temat? pozdro
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Post autor: kmtaxi »

Bez wyciągania alternatora jest dostęp do szczotek. Wyjmij i zobacz, czy się nie skończyły. Szczotki kupisz na aledrogo.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości