ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wojz
Posty: 52
Rejestracja: 11 sty 2017, o 21:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: wojz »

zibi2210 pisze:Taki Masz regulator. Nr.A0021549206. Tu możesz go kupić - http://www.czesciauto24.pl/oen/a0021549206
Dzięki, chociaż prawdę mówiąc bardziej interesował mnie numer alternatora.. Regulator wiem jaki powinienem mieć, pytanie czy alernator jest fabryczny. Teraz już wiem wszystko, bo zaniosłem go do sprawdzenia i wyszło, że ma jakieś 115A, czyli jest taki, jak powinien. Przejrzeli go i tylko wymienili szczotki w regulatorze, ale boję się, że daje za wysokie napięcie, bo na sucho przy sprawdzeniu wyszło aż 14,67V.. :kwasny: Sprawdzę jak będzie po zamontowaniu, mam nadzieję że spadnie. Jeśli będzie się utrzymywało powyżej 14,5, to regulator przyjdzie wymienić.
S300TD '98 WDB2102251A811502
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Piasek »

Jest dobrze. Na stole probierczym zawsze więcej pokazuje.
To jak z akumulatorami: ile powinien mieć ? 12V, a ile ma ? 12,4V minimum a dobry i sprawny ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,5-12,6V po dłuższym postoju.
Jak ma 12V to w zasadzie złom ;)
wojz
Posty: 52
Rejestracja: 11 sty 2017, o 21:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: wojz »

Piasek pisze:Jest dobrze. Na stole probierczym zawsze więcej pokazuje.
Taką własnie mam nadzieję... myślę, że do aku nie dojdzie więcej niż 14,5V. A przynajmniej chciałbym, bo nie uśmiecha mi się ugotować nowego akumulatora. Jutro ma być ciepło ( bo aż ~0 :hyhy: ), więc mam plan zamontować alternator i wtedy pomierzę.

BTW - ładowanie miałem dziwne, trochę ponad 13V, ale dopiero po przegazowaniu, po zapaleniu było w okolicach 11. Stawiałem na szczotki (i rzeczywiscie miały jakieś 3-4mm), ale chyba głównym winowajcą był luźny (zupełnie, nakrętka złapana na dwa zwoje!!) przewód, ten cienki rzecz jasna ;).
S300TD '98 WDB2102251A811502
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: benha »

Nw czy dobry temat wybrałem, mam nadzieję że tak ;) Kupiłem nowe aku przed zimą do mojego E230 z podpisu, bosch s5 coś koło 70ah, zauważyłem że ostatnio coś wolniej rozrusznik kręci rano i kontrolki podczas kręcenia migają/przygasają. Po dłuższym postoju na aku jest napięcie 12,4V, po kupnie akumulatora przez kilka dni dla pewności mierzyłem napięcie na nim zanim odpalilem auto to było w okolicach 12,7V i rozrusznik dużo szybciej kręcił. Na postoju z zamkniętym autem pobierane jest z akumulatora 0,09A, napięcie ładowania (bez jakiegokolwiek obciążenia na wolnych obrotach) mierzone pod maską 13,75V na klemach 13,70V. Po włączeniu świateł, podgrzewania szyby itd napięcie spada do 13,40-13,45V. Obojętnie czy silnik jest na wolnych obrotach czy ma 4k obrotów, napięcie ładowania identyczne(obojętnie czy jest bez czy z obciążeniem). Auto dwa razy dziennie robi 30-35km po autostradzie + klika mniejszych odcinków więc czasu i obrotów ma na pewno wystarczająco żeby się naładować, auto jest garażowane więc mrozu jako tako na postoju nie doświadcza. Coś zaczyna siadać? Jest sens drążyć temat i szukać jakiejś przyczyny czy po prostu podładować aku i uznać że jest w normie?
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: kmtaxi »

Napięcia są w normie. Sprawdź połączenia do rozrusznika lub sam rozrusznik.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Piasek »

kmtaxi pisze:Sprawdź połączenia do rozrusznika lub sam rozrusznik.
jak najbardziej polecam bo to wiekowy silnik (i rozrusznik) i warto mu przegląd zrobić ale co do ładowania to pozwolę się nie zgodzić.
14V to jest minimum ile powinien generować zdrowy alternator pod pełnym obciążeniem (mierzone na zaciskach aku) przy włączonych światłach mijania i dmuchawie na standardowych obrotach. Przypomnę że producenci aku zalecają jako prawidłowe napiecie ładowania zakres 14-14,4V. Jeżeli jest niżej - za mało.
Błędnym myśleniem jest że jak ma np. 13.7 to jest ok - nie jest bo aletek poza napięciem generuje również natężenie a to jest zdecydowanie bardziej ważne bo decyduje o szybkości ładowania aku i poziomie finalnego "nabicia. A jeżeli napięcie spada to natężenie leci na łeb (na stole probierczym altek [nominalnie 14,4 i 140A] generujący 13,5V daje często ledwo 60-70A) i dlatego masz potem problemy z rozruchem.
Prosty test: odczytaj z ładowarki swojego telefonu parametry i spróbuj go naładować identyczną generującą połowę wartości... 3x tyle i gorące wszystko a bateria nadal będzie pokazywała niepełny stan.
Wracając do meritum: poniżej 14V to zawsze za mało bo natężenie prądu generowanego przez altek (można przyjąć) spada 10A na każdą 0,1V napięcia a często po pomiarach wychodzi że 13,4V a natężenia ledwo 26-34A czyli tyle że światła przygasają i rozjaśniają się w miarę operowania pedałem gazu (czyt. zaczyna działać jak prądnica)
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: kmtaxi »

Nie wiem co zalecają producenci, ale jak swój alternator 190A robiłem (ślizgi wirnika w świetnym stanie, nowe szczotki, łożyska), to na stanowisku diagnostycznym było powyżej 14v, ale już w aucie 13V i trochę powyżej. Wszystko hula w duże mrozy i nic nie przygasa.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Piasek »

Co do akumulatora to też bym sprawdził jego kondycję. Od 3-4 lat jakość markowych aku jak Bosch czy Varta poleciały mocno na łeb bo widzę co mi zdają przy zakupie nowych. Często ode mnie brane 4 lata temu i "beton" czyli on niby się ładuje ale potrzebuje na to 6-7h na prostowniku (gdzie normalny, sprawny w 30 min wróci do pełnego stanu). Odpinasz z prostownika, 12h postoju, test miernikiem a ten ledwo 12,38V spoczynkowego i 10,2V pod obciążeniem 400A.
Przy takich parametrach to benzyniaka ciężko odpalić a co tu dopiero diesla gdzie po obdojeniu z prądu świecami jeszcze trzeba pokręcić.
Kilka razy miałem taką sytuację że mierzymy ładowanie na starym aku i jest kiepskie, 13,5V np, wkładamy drugi nowy, odpalił, pomiar i jest 14,1-14,2V. Po prostu stary aku już zasiarczony beton i nie przyjmował prądu.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: benha »

Akumulator ma koło 4 miesięcy, godzinę po zgaszeniu ma 12,8V. Dziś rano jak otworzyłem auto czyli światła w środku, pompka itd się powłączało to aku miało 12,2v i szybko rosło w górę, co 2-3s szło o 0,02V do góry. Podejrzewam że jak bym go zostawił bez obciążenia na 15min to by wrócił do tych 12,4-12,5V. Auto z odpalaniem nie ma najmniejszych problemów, nawet jak auto stało cały dzień na mrozie to odpalał bez zająknięcia. Słychać różnicę w tym jak odpalał jak był nowy, naładowany itd a teraz. Kręci trochę wolniej i odrobinę dłużej. Wcześniej wystarczyło że zrobił pół max jeden obrót wałem i chodził a teraz często musi zrobić z 2-3 obroty zanim odpali, wcześniej wystarczyło dosłownie przekręcić i od razu puścić i chodził a teraz trzeba go trzymać z sekunde może dwie. Chodzi mi o to, żeby wybadać sprawę za wczasu zanim sypnie się coś więcej, łatwiej teraz zregenerować alternator niż później szukać inną używkę i nowego akumulatora ;)
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Piasek »

Jak już się babrać z rozrusznikiem to za jedną robotą wyjmij też altek i daj do sprawdzenia.
sebo
Posty: 8
Rejestracja: 14 paź 2014, o 19:49
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: sebo »

Witam, podpinam się pod temat... jadę, zwalniam przed parkingiem a tu główny wyświetlacz podaje, błąd ABS, błąd BAS, i na czerwono ( z niemieckiego ) zbyt wysokie napięcie na akumulatorze. Przy ruszaniu z parkingu okazało się że mam tylko pierwszy bieg. Jeszcze kawałek jechałem, próbowałem gasić kilka razy, bez zmian. Zaglądam pod kanapę, słychać jak gotuje się akumulator. Zostawiłem auto na kilka godzin, wieczorem podjechałem z kolegą, odpalam żadnych błędów, więc póki zimny nie tracąc czasu do domu, ruszam wszystko działa normalnie, po kilku kilometrach wracają błędy, ale skrzynia pracuje wrzucam N i toczę się dalej, błędy znikają ze spadkiem obrotów silnika, rozpędzam się, pojawiają się, w końcu skrzynia nie pozwala jechać, zatrzymuję się. Wyłączam silnik, włączam wszystko co się da na prąd, światła, ogrzewanie, muza na maksa, 10 minut, odpalam skrzynia jest ze mną, dojechałem. Obserwacje, akumulator kipiał, teraz ładowanie go niewiele daje, na akumulatorze i alternatorze 16 V na wolnych obrotach, to raczej więcej niż być powinno, zgadza się? Wyjmuję alternator, wykręcam regulator. Myję alternator, ponieważ wcześniej miałem długo nieszczelność u podstawy filtra i chłodnicy oleju, na tyle, że pasek nie wytrzymał i się skończył, czego efektem było wszędzie pełno takich zaolejonych włosków, między innymi również alternator był trochę zapaćkany. Swoją drogą pasek zmieniłem i uszczelnienie również, silnik umyty i suchutki. Suszę składam, montuję i podłączam w aucie, ładowanie akumulatora ( bo padł do 0) przekręcam kluczyk, odpalam i pojawia się czerwony komunikat o zbyt wysokim napięciu na akumulatorze.

Dodam, że miałem na początku grudnia podobne mniej nasilone objawy ( teraz to skojarzyłem) , mianowicie pewnego wieczoru podczas wyjazdu do Olsztyna ( około 40 km ) zauważyłem brak kierunkowskazów, akurat byliśmy z żoną umówieni ze znajomym w mieście po odbiór jej prac po wystawie, ( wcześniej jak je wieźliśmy na wystawę przy ruszaniu z parkingu skończył się pasek), zajechaliśmy na parking na 16tce wyłączam silnik kierunkowskazy wracają, odpalam , po chwili znikają, o żesz ty mówię, i tak bez zmian, myślę w godzinie szczytu przez Olsztyn bez kierunków słabo, więc decydujemy się wracać po drugie auto, nawrót w Barczewie i rura do domu, za 10 km zauważam, że są kierunkowskazy, pomyślałem pewnie jakiś brak styku gdzieś czy coś, zimno mokro, auto stało, kto wie, w sumie nowy nie jest, no to żeby nie tracić jeszcze więcej czasu jednak robimy ponowny nawrót i znowu ciśniemy na Olsztyn, od tamtej pory wszystko było normalnie. Teraz wygląda mi to na pierwsze sygnały od regulatora, a teraz kompletnie się z nami pożegnał.
Wnioskuję, że alternator działa, tylko nie podaje tyle co trzeba.

Zamierzam kupić nowy regulator, i teraz... po VINie wychodzi mi że mam alternator o zwiększonej mocy, ale nie widać jaki, domyślam się, że 115 lub 120 A, takie wyniki dostałem na rosyjskiej VINiarce z Bosch-owskich. Przy nich obydwu są wartości napięcia 14 V, znalazłem kilka regulatorów wyglądających identycznie jak mój z tym że część z nich ma podane napięcie znamionowe 12 V a część 14 V , domyślam się że powinno być takie jak alternatora, czy tak? Dodatkowo mają różne napięcia robocze np: 14,3 V 14,5 V. Na moim alternatorze poza BOSCH nie widać żadnych oznaczeń a i na regulatorze napięcia ledwo widoczne TRANSPO-0 IB247-1743. Czy wiecie może jaki regulator napięcia będzie pasował? Aha, jeśli ktoś wie gdzie znaleźć w necie dokładniejsze dane o moim alternatorze i regulatorze proszę o info.

Dzięki za uwagę.

Edycja: tak a propo, po kilku godzinach akumulator na prostowniku zaczyna lekko puszczać bombelki, myślicie że coś jeszcze z niego będzie? Ile V powinien mieć w pełni naładowany? i jak trzymać V? Prostownik w drugim trybie ( 8-10A ) na początku zaczął około 23A i od razu obniżał teraz jest na 4,5 A ( po 6 godzinach ).
S210 E240 Elegance B+G 2000 WDB2102611B101509

był s210 E200 Classic B+G 1998 ale poległ... http://www.pomorska.pl/wiadomosci/torun ... ,id,t.html
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: Piasek »

Po takim "strzale" akumulator warty jest tylko tyle ile waży. A do wymiany w altku masz płytkę z diodami prostowniczymi + regulator.
Że tak powiem "witaj w klubie"
sebo
Posty: 8
Rejestracja: 14 paź 2014, o 19:49
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: sebo »

o witaj przyja(zbawi)cielu :) , dziękuję za wskazówkę, regulator nabędę dziś, czy myślisz, że ta płytka z diodami to pewniak?
Może podwiozę gdzieś do fachowca żeby sprawdził, a czy mogę w tej sytuacji zamontować nowy regulator do tego alternatora bez ingerencji w niego żeby sprawdzić czy będzie ok nie narażając regulatora na przypadkowe uszkodzenie z powodu tej płytki z diodami jeśli ewentualnie faktycznie byłaby niesprawna tak jak sugerujesz?
S210 E240 Elegance B+G 2000 WDB2102611B101509

był s210 E200 Classic B+G 1998 ale poległ... http://www.pomorska.pl/wiadomosci/torun ... ,id,t.html
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: zibi2210 »

Zacznij od sprawdzenia czy wszystkie diody sprawne.
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
sebo
Posty: 8
Rejestracja: 14 paź 2014, o 19:49
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it

Post autor: sebo »

Kupiłem regulator, ale okazało się że miał inne gniazdo na wtyk, takie dwa małe ząbki były przesunięte lekko w lewo i nic z tego, jutro ma być odpowiedni. Byłem u elektryka, mówił, że skoro alternator dawał napięcie i było za wysokie to najprawdopodobniej tylko regulator, mówił że nie ryzykuję podłączając nowy regulator chociażby żeby sprawdzić czy usterka minie. W każdym bądź razie wezmę pod uwagę Twoją wskazówkę, dzięki. Jutro jak będzie regulator to montuję i sprawdzam, napiszę jaki efekt.
S210 E240 Elegance B+G 2000 WDB2102611B101509

był s210 E200 Classic B+G 1998 ale poległ... http://www.pomorska.pl/wiadomosci/torun ... ,id,t.html
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości