Przekladka anglika - szukam warszatu

Opinie na temat warsztatów i mechaników.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wyzliman
Posty: 58
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Przekladka anglika - szukam warszatu

Post autor: wyzliman »

Witam
Drodzy forumowicze, stalem sie ostatnio bardzo szczesliwym posiadaczem w210 E36 AMG (sliczne cacko ). Auto jest z UK ale szkoda mi go na czesci bo jest naprawde cacy, zaczynajac od blach, koloru a konczac na srodku no i silniku. Postanowilem zakrecic sie kolo przekladki tego auta na europejska strone!

Czy ktos z Was zna dobry, polecany zaklad gdzie podejmuja sie przekladek W210 i robia to z glowa i precyzja?!
Jezeli tak prosze o namiary, w gre wchozi cala Polska.

Pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
EEDVIKING
Posty: 633
Rejestracja: 28 sie 2010, o 20:45
Lokalizacja: z Valhalli ;)

Re: Przekladka anglika - szukam warszatu

Post autor: EEDVIKING »

wyzliman pisze:Witam
Drodzy forumowicze, stalem sie ostatnio bardzo szczesliwym posiadaczem w210 E36 AMG (sliczne cacko ). Auto jest z UK ale szkoda mi go na czesci bo jest naprawde cacy, zaczynajac od blach, koloru a konczac na srodku no i silniku. Postanowilem zakrecic sie kolo przekladki tego auta na europejska strone!

Czy ktos z Was zna dobry, polecany zaklad gdzie podejmuja sie przekladek W210 i robia to z glowa i precyzja?!
Jezeli tak prosze o namiary, w gre wchozi cala Polska.

Pozdrawiam
Artur
Możesz zapytać się w Kielcach (ul. Chłopska 20) tel:600505766 specjalizują się w Mazdach, ale robią każde auto, jednak nie jest to ani tanie, ani łatwe, ani szybkie w wykonaniu.

Tylko nie rób tak:
Obrazek ;-)
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

wyzliman, Pokaż jakieś fotki tego cacka :-P
wyzliman
Posty: 58
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wyzliman »

Spoko
Postaram sie cos ogarnac i wrzuce moze jutro!
Wielkiej rewelacji nie ma, niebiesku azur (lakier - pieknie sie mieni), czara skora, oba fotele elektryczne ale nie grzane, szyber... no i niestety tylko cztery biegi na automacie zamiast 5-ciu!
No ale silniczek smiga jak wariat :D zrobione tylko 110tys km, wiec auto w srodku w stanie naprawde godnym...
No i za kazdym razem jak nim jade to serduszko puka troche mocnej jak mu przycisne!

No nic, nie ma sie co 'slinic' wrzuce jakies foty jutro.

[ Dodano: 2011-04-26, 21:38 ]
Witam
Pare fotek mojego cacka ;)

Foty
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

A to czemu 4,a nie 5 .Sprawdzałeś dobrze.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
wyzliman
Posty: 58
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wyzliman »

4 poniewaz to jest pierwszy rok produkcji tego modelu, dopiero od wczesnego 1997 zaczeli wstawiac 5-ci biegowy automat (mialem taki w 300TD z '98) sa dwie roznice w tych skrzyniach - widoczne. 4-biegowy nie ma przelacznika W/S i przekladnie kacza sie na 4 a w 5-cio biegowym jest 4-D (to oznacza 4-ty bieg i D jako piaty... chyba).
Jeszcze sie nie 'wgryzlem' w VIN a to najprawdopodobniej wszystko rozwiaze no i przy jezdzie czuc tylko zmiany do 4-tego biegu :)

No ale chce go przelozyc wiec jezeli ktos cos gdzies... prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

wyzliman, jak dalej chcesz mieć cacko i nie będziesz miał zaufanego warsztatu to tylko Ci współczuję, bo nie wierzę, że po przekładce dalej będzie cacko. Ja swojego przekładałem osobiście gdyż nie mam zaufania do różnych mechaniorów. Praktycznie zleciłem wspawanie (odwiercałem osobiście) i malowanie tylko ściany grodziowej, resztę robiłem sam traktując to bardziej jako hobby niż konieczność.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
wyzliman
Posty: 58
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wyzliman »

Wow... to juz cos.
Moj starszy jest mechanikiem z wlasnym warsztatem i w sumie jakbys mogl mi podpowiedziec czy to ciezka sprawa z ta sciana bede bardziej niz wdzieczny!

Powiem, ze jeszcze mysle o tym:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-e-420-e ... 99981.html
i po prostu przelozyc to co wazne z mojego AMG?!? Tylko kolor na moim jest zajefajny a tu trzeba malowac...

kmtaxi jakbys mogl napisac pare linijek o tej scianie...

Artur
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Zaczynasz od zdjęcia deski i konsoli środkowej, dywanów przednich, rozpinasz instalację przechodzącą przez ścianę (wszystko się da bez przecinania, niektóre wtyczki są rozbierane), wyjmujesz kolumnę kierownicy, obudowę dmuchawy i wygłuszenie ściany grodziowej. Angielską ścianę odwiercałem (małym przecinakiem przecinałem wzdłuż zgrzewów i wyrywałem paski) bez wyciągania zespołu napędowego, zostawiając tylko belkę podszybia. Potem wyciągasz silnik ze skrzynią i wszystko z komory silnikowej, wycinasz szybę i odwiercasz belkę podszybia ( wcześniej zmierz dokładnie przy słupkach wysokość wstawiania). Wstawiasz kpl ścianę (z belką podszybia) + fartuch odgradzający w komorze silnika.
W miejscach zgrzewów są co jakiś czas przetłoczenia wielkości punktu zgrzania (coś w rodzaju grzybka wchodzące jedno w drugie) przydatne do montażu. Wstawianie i uszczelnianie ściany jest trochę uciążliwe, ale to pikuś w porównaniu z przygotowaniem do tej operacji. Miałem dawcę części z tego samego roku, ale wiązka wewnętrzna to dopiero bajka (utrafić taką z tego samego wyposażenia to nierealne marzenie). Założyłem europejską wiązkę eliminując przewody do wyposażenia nie występujące w angliku, a potem z anglika te brakujące dokładałem (nic nie trzeba było wydłużać czy ciąć). Wiązkę pod deską da się założyć z anglika (stelaż plastykowy trzeba zmienić) przekładając piny na dwóch wtyczkach do włącznika świateł. Bez dawcy bym się tej roboty nie podejmował. ;-)
Załączniki
Sciana.gif
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
wyzliman
Posty: 58
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wyzliman »

Ladnie.... :D
Widze, ze jednak bedzie lepiej kupic juz cos europejskiego i przelozyc najwazniejsze elementy z mojego auta.... silnik, naped, skrzynia?, most, hamulce itd.
Wiem, ze z wiazka do tego silnika jest dosc ciezko w orginalej wersji a co dopiero na Europe.
kmtaxi piekne dzieki za Twoj opis i czas poswiecony ;)
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

wyzliman pisze:Ladnie.... :D
Widze, ze jednak bedzie lepiej kupic juz cos europejskiego i przelozyc najwazniejsze elementy z mojego auta.... silnik, naped, skrzynia?, most, hamulce itd.
Zależy co kupisz. Jak kupisz E430 to nie musisz nic zmieniać, bo jest mocniejszy.
Jednak moim zdaniem kombinujesz jak koń pod górkę.
Sprzedaj tego E36 AMG i kup E430, a będziesz zadowolony. Przekładka to rzeźbienie, a po drugie nie jest to tanie rozwiązanie, jeśli ma być to zrobione jako tako porządnie.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

wyzliman, Wiązki silnika się nie rusza (angielska jest identyczna) tylko wiązka w komorze silnikowej jest odwrotna. Jak byś chciał przekładać pewne elementy (silnik, napęd, skrzynia?, most, hamulce itd. ) to i tak się nie wykręcisz od kopania w elektryce. W porównaniu z przekładką anglika odpadnie Ci tylko robota blacharska i około trzy dni demontażu i montażu drobnych elementów.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
wyzliman
Posty: 58
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wyzliman »

Zaczynacie siac we mnie ziarno zwatpienia....
Wiem, ze E430 jest o 8 KM mocniejszy (moj ma 272 fabrycznie) ale AMG to jednak dalej AMG! Tych jest tylko - podobno - 220 na swiecie!!! Fakt ze wszystkie z kierownica po 'zlej' stronie :)
No ale juz patrzac na sama eksploatacje, czy E430 nie ma po dwie swiece na cylinder? O gazie nawet nie mysle.... ale spalanie i tak jest podobne!
Nie wiem juz teraz?! Moze jakby sie jakis ladny trafil to z mojego AMG tez bedzie uzytek... 1970-1976 W115/114 :D

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przekladka anglika - szukam warszatu

Post autor: tonidriver »

Tak się zastanawiam czy nie kupić takiego cacka i nie przełożyć. W europie takiego za te pieniądze się raczej nie znajdzie. Tym bardziej,że blisko mam fachowców http://angliki.info/threads/mercedes-e-w210.4363/

tutaj samo auto https://www.tradecarview.com/used_car/m ... /19979840/
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przekladka anglika - szukam warszatu

Post autor: fabek »

W210 średnio się opłaca
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości