w211 po wymianie kompresora airmatic auto dalej leży

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

maxifoniks
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2013, o 20:17
Lokalizacja: Limburg niemcy

w211 po wymianie kompresora airmatic auto dalej leży

Post autor: maxifoniks »

Witam kupiłem ostatnio w ramach hobby e270cdi z 2003 rok z uszkodzonym kompresorem airmatic (podobno to tylko kompresor). Kupiłem kompletnie zregenerowany kompresor zamontowałem w aucie i efektów zero. Po odpalenie silnika kompresor sie załącza i pracuje jakies 10 sekund poczym się wyłącza. Mam takie pytanie czy trzeba to komputerem jakoś zasterować żeby się podnósł? Co może być przyczyną że kompresor się wyłącza po 10 sekundach jeżeli jest jakiś spec od Air matik to bardzo prosze o porade.

[ Dodano: 2014-09-01, 18:02 ]
droga poszukiwań problemu doszedłem do padniętego alternatora czy to może mieć wpływ na prace kompressora?? Odpalałem dziś auto z 20 razy i tył sie podniusł jakieś 5 cm ale już zawsze coś. Mierzyłem napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku 11.7V to tak nie może być napewno. Pytanie czy komputer rozłącza kompressor ze względu na zbyt niskie napięcie w instalacji??
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Zbadaj jakos ciśnienie inst. powietrznej. Moga zaworki elektromagnetyczne nawalac. SD prawdę ci powie. Hej! Kompresor jest ok bo sie wyłącza jak napompuje. Wg. mnie.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Re: w211 po wymianie kompresora airmatic auto dalej leży

Post autor: Kajtek1 »

maxifoniks pisze: Pytanie czy komputer rozłącza kompressor ze względu na zbyt niskie napięcie w instalacji??
Robil to juz nawet w W210 w przypadku rozrusznika.
W W211 masz kilka stopni protekcji samochodu przed glupim wlascicielem, wiec to co piszesz jest bardzo prawdopodobne.
Ja sam doswiadczylem ze glupia niedokrecona klema na akumulatorze pozwalala na odpalenie silnika, ale pozniej mi "convenience" wylaczala tak ze nie mialem tempomatu, czy dynamicznych siedzen.
Napraw alternator (najprawdopodobniej szczotki) I przetestuj akumulator.
Przy SBC masz 2 akumulatory, wiec ten mniejszy tez warto sprawdzic.
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

Mniejszy acu za moduł komfortu jest odpowiedzialny i jakos daje sie jezdzic z rozładowanym, bez wpływu a bezpieczeństwo. Wiem bo jak kupiłem swoją gwiazdę to tydzień tak jeździłem. Wynajmij lawete, jedź na SD, podłączą zdalnie, sprawdzą po kolei wszystkei podzespoły Airmatic i będziesz wiedział o co chodzi. A przy zmianie kompresora, zawsze zmienia sie także przekaźnik, bo uszkodzony może zjarać Ci sprężarkę. Sprawdź jeszcze bezpieczniki, mnie przy wymianie kompresora któres zjarali i auto nie reagowało na zmianie ustawień wysokosci.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Maly aku jest odpowiedzialny za SBC. W przypadku awarii i bez tego akumulatora pedal hamulca moze pojsc do podlogi bez zadnego skutku.
System ma mechaniczne zabezpieczenie, ale pare osob zaraportowalo ze nie dzialajace.
Nie polecam grania w Ruska ruletke.
kubuś
Posty: 67
Rejestracja: 28 mar 2010, o 14:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: kubuś »

najpierw SD wystarczy że będzie błąd krytyczny poziom pojazdu i auto się nie podniesie.
przy wymianie kompressora koniecznie wymieniamy przekażnik. SD spr wszystkie podzespoły ich działanie jak i szczelnośc. Auto trzeba też wypoziomować
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Przez SD szczelności nie sprawdzi, poniżej 12v moduł zasilania odcina większość wyposażenia. Nie wiem jak i czym chcesz wypoziomować samochód, bo system robi to sam w oparciu o pomiar. Aku trzeba naładować aby podłączyć SD i zrobić test modułu sterującego według jego propozycji i podanych parametrów. Problem jest raczej elektryczny , chyba że poduchy są uszkodzone.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
maxifoniks
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2013, o 20:17
Lokalizacja: Limburg niemcy

w211 po wymianie kompresora airmatic auto dalej leży

Post autor: maxifoniks »

Więc tak alternator został wymieniony na nowy bo w starym szczotki były jeszcze dobre więc pewnie diody siadły naprawie go w zime jak nie bede mógł na dworzu grzebac :D Po wymianie jeszcze zdjagnozowałem u siebie awarie prostownika w garażu i obecnie stoje i czekam na nowy prostownik. Aku kompletnie padło a jak na kable chcialem odpalić to też nie chciał odpowiednio mocno zakręcić. Pocieszający jest jednak fakt ze kompressor nie wyłączył sie po 10sek lecz pompował dalej i uniósł tył do normalnej wysokości :D Wszystko działo sie na podłączonym zasilaniiu z drógiego auta. Więc sądze że gdy już go odpale to uniesie swoje szanowne cztery litery :D a jak nie to bede szukał dalej o czym napewno niedługo poinformuje.
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

Podstawa w W211, szczególnie przedliftowym to sprawny akumulator. Przy podjechanej baterii i niskich temperaturach to cuda wianki się dzieja. Błędów multum. Z ESP i Check engine włącznie.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Warto pamietac ze W211 mozesz wyswietlac napiecie na liczniku.
Nie pamietam procedury z glowy, ale byla to sekwencja 2 czy 3 guzikow.
Sylwek_S
Posty: 102
Rejestracja: 13 lip 2014, o 21:30
Lokalizacja: OOL

Post autor: Sylwek_S »

Zależy od licznika. Najczęściej to ustawiasz wyświetlacz na postoju na "0km/h" i wciskasz 3x szybko przycisk reset przy liczniku, strzałka w górę u masz podmenu. Na odpalonym pokazuje napięcie ładowania, na zgaszonym akumulatora, tyle że pojemności baterii i jej sprawności to już nie określi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości