Obroty biegu jałowego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Obroty biegu jałowego

Post autor: jordan121 »

Witam,otóż kłopot polega na tym że w moim aucie mam obroty 900 na luzie i są trochę zbyt wysokie i ASB sama ciągnie do przodu,lecz gdy wyłączę nawiew na OFF, to spadają do prawidłowych na około 820. Macie jakiś pomysł co może być przyczyną?
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Obroty biegu jałowego

Post autor: SuperBuster11 »

To noramlne. U mnie w byłym E320 CDI i u brata w polifcie E280 CDI jest tak samo.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: Obroty biegu jałowego

Post autor: jordan121 »

Trochę mnie to dziwi ,bo nie widzę związku.
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Obroty biegu jałowego

Post autor: SuperBuster11 »

To chyba jest związane z elektryczną nagrzewnicą powietrza, która wspomaga ogrzewanie, zanim płyn chłodzący osiągnie odpowiednią temperaturę.
Ale piszę "chyba", bo nie mam 100% pewności, że chodzi o tą nagrzewnicę.
W każdym razie, wzrost obrotów jest normalny.

EDIT:
Cytat z forum W211:
Panowie wszystko jest dobrze... nie martwcie się tak ma być :-)
Na początek kilka słów wprowadzenia:
W starszych autach oraz w samochodach bez potocznie zwanego klimatronica czy jak tam go zwał... elementem który steruje speezarką klimatyzacji jest sterownik silnika a to między innymi dlatego że stanowi ona(sprężarka) dodatkowe dość spore obciążenie dla silnika i dzięki temu w wielkim skrócie ECU może podnosić obroty silnika w momencie kiedy załącza klimę.
W Waszym Mietkach sprawa jest ciut bardziej skomplikowana ponieważ układem klimy steruje dedykowany sterownik zintegrowany z panelem klimatyzacji jednak on też przekazuje pewne sygnały do ECU dotyczące załączania sprężarki albo dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej która ma prawie 2kW. Dlatego w zależności od różnych warunków zauważacie zwiększenie lub zmniejszenie obrotów silnika.
Istnieje możliwość (nie zalecam) wyłączenia wpływu KLA na ECU, w tym celu na SD w modle klimy trzeba zmienić jedną opcję w kodowaniu... nie pamiętam z głowy jak się dokładnie nazywa ale ustawiamy kodowanie : "wpływ KLA na obroty silnika - na NIEDOZWOLONE"
Czyli jeszcze dochodzi do tego sprężarka klimy.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: Obroty biegu jałowego

Post autor: jordan121 »

To teraz wszystko wyjaśnia,dziękuję za zainteresowanie tematem i pomocne słowo :ok:
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Obroty biegu jałowego

Post autor: SuperBuster11 »

:ok:
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości