Demontaż nastawnika turbiny OM648

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Krzychotnik
Posty: 93
Rejestracja: 7 lip 2014, o 18:59
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Demontaż nastawnika turbiny OM648

Post autor: Krzychotnik »

Witam, jako że nastawnik mam uszkodzony i chciałbym się do niego dobrać mam kilka pytań może ktoś przerabiał temat w R6 3.2 CDI.

Zdemontowałem obudowę filtra powietrza, następnie osłonę termiczną nad turbiną. Mam dostęp do samej turbiny jak i nastawnika. Z tego co patrzyłem to nastawnik jest przykręcony do obudowy turbiny dwiema śrubami na nasadkę 10, czy się mylę? Luzując obie śruby nastawnik nadal sztywno siedzi, nawet nie drgnie, być może jest gdzieś trzecia śruba? Następnie przypuszczam, że trzeba po odkręceniu wszystkich śrub, zdemontować pierścień segera i wysunąć trzpień z ucha nastawnika.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie, podpowiedzcie ile jest śrub mocujących nastawnik i mniej więcej gdzie się znajdują, z góry dzięki.
WDB2100041A495732 2.2 D Classic - Sprzedany
WDB2110261A229242 3.2 CDI Avantgarde

http://drutbud.pl -- Producent siatki ogrodzeniowej
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: Demontaż nastawnika turbiny OM648

Post autor: jordan121 »

Witam jakie miałeś objawy gdy był uszkodzony ten nastawnik i czy sam go wymieniłeś?
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Krzychotnik
Posty: 93
Rejestracja: 7 lip 2014, o 18:59
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Demontaż nastawnika turbiny OM648

Post autor: Krzychotnik »

Auto po prostu nie miało mocy. Na SD, błąd p2510, wykonałem test elementu co potwierdziło diagnozę. Nastawnik wyjmiesz od spodu np. z kanału, mając sprawne ręce. Kluczyk 10 i 3 śruby do odkręcenia plus mały seger na cięgnie zmiennej geometrii.
WDB2100041A495732 2.2 D Classic - Sprzedany
WDB2110261A229242 3.2 CDI Avantgarde

http://drutbud.pl -- Producent siatki ogrodzeniowej
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: Demontaż nastawnika turbiny OM648

Post autor: jordan121 »

A obroty silnika mogłeś przekroczyć 3tyś.?
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Krzychotnik
Posty: 93
Rejestracja: 7 lip 2014, o 18:59
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Demontaż nastawnika turbiny OM648

Post autor: Krzychotnik »

Szczerze to już nie pamiętam, bo minęło już ponad rok czasu. Podepnij pod kompa bo przyczyn może być mnóstwo.
WDB2100041A495732 2.2 D Classic - Sprzedany
WDB2110261A229242 3.2 CDI Avantgarde

http://drutbud.pl -- Producent siatki ogrodzeniowej
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: Demontaż nastawnika turbiny OM648

Post autor: jordan121 »

Witam,czy jeśli wymontuje nastawnik do naprawy to czy mogę nadal jeździć autem?
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Demontaż nastawnika turbiny OM648

Post autor: SuperBuster11 »

Nawet jeśli się będzie dało, to pewnie mocy nie będzie :)
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości