Akumulator, alternator, zwarcie?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

Przyczyną padania aku było zwarcie wewnątrz tylnego SAM'a. Usterka usunięta, temat do zamknięcia. Dziękuję za porady i pozdrawiam. Do zobaczenia na trasie ;)
W211 220Cdi 2002r
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

No i bardzo dobrze,że po kłopocie.Jeszcze jeden dowód,że trzeba zaczynać od rzeczy prostych.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

srebrnyW211 pisze:Przyczyną padania aku było zwarcie wewnątrz tylnego SAM'a. Usterka usunięta, temat do zamknięcia. Dziękuję za porady i pozdrawiam. Do zobaczenia na trasie ;)

Co to jest tylny SAM ???
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

No właśnie? co to takiego??
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Awatar użytkownika
Krzysiek 1
Posty: 21
Rejestracja: 15 lip 2010, o 23:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysiek 1 »

co to znaczy tylny SAM? :->
w210 2.2Diesel grudzień 97 automat były;123,124w Dieslach
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

[quote="srebrnyW211"]Przyczyną padania aku było zwarcie wewnątrz tylnego SAM'a. Usterka usunięta, temat do zamknięcia. Dziękuję za porady i pozdrawiam. Do zobaczenia na trasie ;)[/quote



Z tego co wiem SAM to - Moduł haka - sterownik świateł przyczepy

Jeśli to coś powodowało wyładowanie aku po 30 min to aku jest do bani a kolega srebrnyW211 nic o tym fakcie nie wspomniał :?:
Czy ten układ nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem?
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
pajak123
Posty: 31
Rejestracja: 5 lip 2010, o 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pajak123 »

Witam
Moduł SAM to najprościej mówiac "centrala" zbierajaca sygnały z linni CAN.Moduł SAM steruje bardzo wieloma funkcjami samochodu: swiatłami,wycieraczkami itp. itd. Mam nadzieje,ze komus pomogłem
Pozdrawiam
BMW E21 1,6l-81r.
BMW E23 2,8l-85r.
WDB124 2,6l Aut-89r.
WDB210 2,2dAut-96r.
srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

Dokładnie to co napisał pajak123, także nie było to takie proste do znalezienia. kakadu, pisałeś ze jesteś elektromonterem to powinieneś wiedzieć że podczas zwarcia może padać momentalnie aku, poza tym nie wiesz co to jest SAM a snujesz jakieś wnioski, że niby ja nie wspominałem. Elementy podłączone pod SAM'a są zabezpieczone bezpiecznikiem, sam SAM ;) nie. Model W211 ma bardzo niewiele wspólnego z W210. Pozdrawiam
W211 220Cdi 2002r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W211 ma najczęściej dwa akumulatory.Ten z przodu służy do podtrzymania pamięci co ważniejszych sterowników.Tylny to rozruchowy ze sterowanym przez oddzielny sterownik
BSG systemem odłączania odbiorników w razie zbyt dużego obciążenia.Dla całkowitego
zaspokojenia ciekawości niektóre modele mają alternatory z regulatorami sterowanymi poprzez sterowniki silnika.Oczywiście te wszystkie nowinki nie były we wszystkich modelach i
nie od początku produkcji.Wyobraźcie za to sobie model W212, który ma o wiele więcej.
Tylny SAM steruje wszystkimi urządzeniami znajdującymi się z tyłu pojazdu.Wszystkie światła
bak, tylna szyba, anteny, tylny zderzak, hak i mnóstwo "drobiazgu".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

srebrnyW211 pisze:Dokładnie to co napisał pajak123, także nie było to takie proste do znalezienia. kakadu, pisałeś ze jesteś elektromonterem to powinieneś wiedzieć że podczas zwarcia może padać momentalnie aku, poza tym nie wiesz co to jest SAM a snujesz jakieś wnioski, że niby ja nie wspominałem. Elementy podłączone pod SAM'a są zabezpieczone bezpiecznikiem, sam SAM ;) nie. Model W211 ma bardzo niewiele wspólnego z W210. Pozdrawiam

Zwarcie jest wtedy gdy następuje niekontrolowany maksymalny pobór prądu przez urządzenie.
Prawie zwarcie robi rozrusznik który przy rozruchu pobiera kilka set amper a nie uszkadza aku :shock: (aku się samoczynnie regeneruje)
A ten SAM ile pobrał prądu żę po 30 min padlo aku :?:
Kolego nie tylko ja nie wiedziałem co to SAM inni koledzy też.
Określenie SAM moduł haka zaczerpnięty jest z Forum Mercedesa.
Jeśli możesz i to nie tajemnica to wyjaw co to za element powodował zwarcie w SAM gdyż może to się przydać innym.
Jestem elektromonterem i wiem na pewno że przy zwarciu chwilowym palą się bezpieczniki lub elementy elektroniki,przy długotrwałym zwarciu niezabezpieczonym bezpiecznikiem palą się kable.Jak sam napisałeś w twoim przypadku nastąpiło zwarcie wewnątrz SAM a on jest nie zabezpieczony :shock:
Wytłumacz mi jak to możliwe aby przez 30 min zwarcie rozładowało aku a nie spaliło kabli :?: A może ktoś z kolegów jest obeznany w elektryce samochodowej i wie coś na ten temat.
Kolego wiem że jest różnica pomiędzy w210 a w211 ale w przypadku zwarcia instalacji elektrycznej różnicy nie ma -obydwa palą się tak samo. Pozdrawiam
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tylny SAM jest zabezpieczony i nie jest możliwe, żeby bez jakiejś przeróbki zrobił takie zwarcie, bez spalenia tak jak kolega wyżej nadmienił bezpieczników lub kabli.
Coś jest nie tak.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości