Doposażenie w siedzenia ortopedyczne (wielokonturowe)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Doposażenie w siedzenia ortopedyczne (wielokonturowe)
Witajcie, ponieważ czasami miewam problemy z kręgosłupem, postanowiłem doposażyć auto w siedzenia ortopedyczne – tzn. wielokonturowe - zgodnie ze specyfikacją MB). W tym celu zakupiłem oryginalne siedzenie z demontażu, wraz z instalacją pneumatyczną i zbiorniczkiem ciśnieniowym montowanym koło skrzynki bezpiecznikowej przy akumulatorze. Dokupiłem również pompkę centralnego, ale nowa pompka niestety nie działa w moim aucie.
Całość zmontowałem i chcąc się cieszyć komfortem podłączyłem za pomocą trójnika pod centralny zamek. Instalacja się napełnia, ale gdzieś mi ucieka powietrze. Proszę Was o podpowiedzi:
1. jak to prawidłowo powinno być podłączone? zakładam że powinienem wymienić również pompkę centralnego (jaką? - dokupiona niestety nie działa?) i jak ją podłaczyć? Wytłumaczyłem sobie, że pompka powinna się załączać pod wpływem spadku ciśnienia.
2. Jak zdiagnozować miejsce z którego ucieka powietrze?
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
Całość zmontowałem i chcąc się cieszyć komfortem podłączyłem za pomocą trójnika pod centralny zamek. Instalacja się napełnia, ale gdzieś mi ucieka powietrze. Proszę Was o podpowiedzi:
1. jak to prawidłowo powinno być podłączone? zakładam że powinienem wymienić również pompkę centralnego (jaką? - dokupiona niestety nie działa?) i jak ją podłaczyć? Wytłumaczyłem sobie, że pompka powinna się załączać pod wpływem spadku ciśnienia.
2. Jak zdiagnozować miejsce z którego ucieka powietrze?
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
- manius05111987
- Posty: 31
- Rejestracja: 6 lip 2009, o 16:37
- Lokalizacja: Szczecin
Ja mam podobny problem. Mam fabryczne siedzenie pompowane ktora nie dziala po naciskaniu guzikow brak jakiejkolwiek reakcji. Prosilem na forum o pomoc lecz niestety ... badz cierpliwy moze ktos sie znajdzie co sie na tym zna i NAM pomoze.
Mercedes S210 300 TD VIN WDB2102251A472701
Mercedes E211 220 CDI VIN WDB2110061A011055
Mercedes W202 VIN WDB2021201A229185
Mercedes E211 220 CDI VIN WDB2110061A011055
Mercedes W202 VIN WDB2021201A229185
- manius05111987
- Posty: 31
- Rejestracja: 6 lip 2009, o 16:37
- Lokalizacja: Szczecin
Mam to siedzenie na oryginalnym wyposazeniu,od chwili zakupu to nie dziala. Pompka wogle nie reaguje na przyciski .Niewiem czy poprzedni wlasciciel cos namodzil. Niby wyglada wszystko na oryginal ale kto wie... Dzieki za zainteresowanie tematem.
[ Dodano: 2010-05-17, 20:06 ]
Chcialbym poznac zasade dzialania tego siedzenia. Jak wlacze przycisk to pompa sie wlacza itp.
[ Dodano: 2010-05-17, 20:06 ]
Chcialbym poznac zasade dzialania tego siedzenia. Jak wlacze przycisk to pompa sie wlacza itp.
Mercedes S210 300 TD VIN WDB2102251A472701
Mercedes E211 220 CDI VIN WDB2110061A011055
Mercedes W202 VIN WDB2021201A229185
Mercedes E211 220 CDI VIN WDB2110061A011055
Mercedes W202 VIN WDB2021201A229185
Jak pompa się włącza to znaczy, że masz nieszczelność. Jeżeli na manipulatorze przy siedzeniu nie reaguje żadna poduszka siedzenia to nieszczelność jest na głównym zasilaniu. Zasada działania jest prosta: wpuszczasz pewną ilość powietrza które wypełnia poduszki przesuwając suwak na manipulatorze.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Dzięki za zainteresowanie - kmtaxi.
Instalację poprowadziłem i podłączyłem zgodnie z Twoimi rysunkami.
Jak wspomniałem moje auto nie posiada fabrycznej instalacji - ja chcę ją dołożyć. Moja fabryczna pompka ma jedynie dwa wyjścia - nie ma w niej wyjścia na siedzenia, dlatego poprzez trójnik wpiąłem się w obwód centralnego zamka, tzn otwierając zamek, powietrze idzie na zamki drzwi oraz do siedzenia. Manipulator przy siedzeniu działa, jednakże po chwili powietrze gdzieś mi ucieka - jak znaleźć nieszczelność?
Podpowiedzcie proszę jak w moim przypadku dobrać pompkę - mój nr VIN to: WDB2100351A021501
Czy wystarczy wymina pompki (na jaką ją wymienić)? gdzie przeprowadzić jej dokodowanie do systemu ? Czy należy przerabiać instalację dociągnąć jakiś dodatkowy przewód (sterowanie popmką siedzenia? Może znacie jakiś warsztat który byłby wstanie mi pomóc?
Instalację poprowadziłem i podłączyłem zgodnie z Twoimi rysunkami.
Jak wspomniałem moje auto nie posiada fabrycznej instalacji - ja chcę ją dołożyć. Moja fabryczna pompka ma jedynie dwa wyjścia - nie ma w niej wyjścia na siedzenia, dlatego poprzez trójnik wpiąłem się w obwód centralnego zamka, tzn otwierając zamek, powietrze idzie na zamki drzwi oraz do siedzenia. Manipulator przy siedzeniu działa, jednakże po chwili powietrze gdzieś mi ucieka - jak znaleźć nieszczelność?
Podpowiedzcie proszę jak w moim przypadku dobrać pompkę - mój nr VIN to: WDB2100351A021501
Czy wystarczy wymina pompki (na jaką ją wymienić)? gdzie przeprowadzić jej dokodowanie do systemu ? Czy należy przerabiać instalację dociągnąć jakiś dodatkowy przewód (sterowanie popmką siedzenia? Może znacie jakiś warsztat który byłby wstanie mi pomóc?
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Zasada tych siedzeń jest prosta.Po włączeniu stacyjki pompa rusza jeżeli w obwodzie siedzeń jest za małe ciśnienie.Chwilę dopompuje do ciśnienia zadanego (pneumatyczny wyłącznik w pompie) i wyłącza się czekając na następny spadek ciśnienia.Jeżeli jest za duża dziura to pompa chodzi ~ 45 sekund i wyłącza się do następnego włączenia kluczyka.Pompa seryjnie montowana chyba od 03/97 ma opcję siedzeń.Na obudowie ma wtedy wyjście oznaczone MKS.
Jeżeli siedzenia nie były zamontowane trzeba ją zakodować na SD.
W manipulatorach są mikro-reduktory ciśnienia, którymi można w każdej poduszce ustalić pożądane ciśnienie (wielkość lub twardość poduszki).Wszystkie wężyki łączone trójnikami powinny być wklejane (uszczelniane), ja robię to butaprenem.Znalezienie nieszczelności jest proste po uruchomieniu pompy zaciskamy po kolei wężyki, aż pompa wyłączy się.Oczywiście należy pamiętać, żeby pompy nie przegrzać.Nie wolno używać sprężonego powietrza.
Dodano dla "elektrik". Nic z tego nie będzie, układ centralnego zamka z założenia musi być lekko nieszczelny.Musisz zmienić pompę.
Jeżeli siedzenia nie były zamontowane trzeba ją zakodować na SD.
W manipulatorach są mikro-reduktory ciśnienia, którymi można w każdej poduszce ustalić pożądane ciśnienie (wielkość lub twardość poduszki).Wszystkie wężyki łączone trójnikami powinny być wklejane (uszczelniane), ja robię to butaprenem.Znalezienie nieszczelności jest proste po uruchomieniu pompy zaciskamy po kolei wężyki, aż pompa wyłączy się.Oczywiście należy pamiętać, żeby pompy nie przegrzać.Nie wolno używać sprężonego powietrza.
Dodano dla "elektrik". Nic z tego nie będzie, układ centralnego zamka z założenia musi być lekko nieszczelny.Musisz zmienić pompę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dzięki za wyczerpujące informacje. Rozumiem że mam następującą kolejność działań:
1. poszukać właściwą pompkę centralnego - proszę Was o pomoc w tym wyzwaniu, gdyż dokupiłem już jedną z wersji po liftingu ale nawet nie ruszyła (ponoć sprawna)
2. wizyta na stacji posiadającej właściwy komputer diagnostyczny i zakodowanie w komputrze auta informacji o siedzeniach.
Czy dobrze rozumuję że po tych niby dwóch ww. prostych czynnościach moje plecy na dłużej w aucie odetchną? i to w dodatku bez przeróbki instalacji elektrycznej?
1. poszukać właściwą pompkę centralnego - proszę Was o pomoc w tym wyzwaniu, gdyż dokupiłem już jedną z wersji po liftingu ale nawet nie ruszyła (ponoć sprawna)
2. wizyta na stacji posiadającej właściwy komputer diagnostyczny i zakodowanie w komputrze auta informacji o siedzeniach.
Czy dobrze rozumuję że po tych niby dwóch ww. prostych czynnościach moje plecy na dłużej w aucie odetchną? i to w dodatku bez przeróbki instalacji elektrycznej?
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Gdybyś podał nr.Vin, to już byś miał numer przyjaznej Twoim plecom pompki.elektrik pisze:Dzięki za wyczerpujące informacje. Rozumiem że mam następującą kolejność działań:
1. poszukać właściwą pompkę centralnego - proszę Was o pomoc w tym wyzwaniu, gdyż dokupiłem już jedną z wersji po liftingu ale nawet nie ruszyła (ponoć sprawna)
2. wizyta na stacji posiadającej właściwy komputer diagnostyczny i zakodowanie w komputrze auta informacji o siedzeniach.
Czy dobrze rozumuję że po tych niby dwóch ww. prostych czynnościach moje plecy na dłużej w aucie odetchną? i to w dodatku bez przeróbki instalacji elektrycznej?
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Do każdego da się założyć. Pompkę dobraną po nr VIN kupisz na Aledrogo (ceny bardzo zróżnicowane), a siedzenia szukaj wśród rozbierających auta po niemieckich taxi (z reguły fabrycznie wyposażone w te siedzenia).Możesz założyć tylko siedzenie kierowcy.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości