BIO DIESEL

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

nie myle 2.2D z 2.2CDi, tylko chciałem poznać opinie na ten temat. A tak na marginesie czym różni się przystosowany CDI od nieprzystosowanego, i czy do zwykłego CDI można nalać BIO.
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Nie wiem czym dokładnie, ale pewnie właśnie uszczelnienia są wykonane z materiałów bardziej odpornych na działanie bioestrów (wszak spore ciśnienie w szynie występuje), a także mogą być nieco zmienione wtryskiwacze... do tego dodałbym jeszcze jakiś układ do podgrzewania tego paliwa (zwłaszcza w zimie) i dobre filtry...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
prusball
Posty: 78
Rejestracja: 25 cze 2009, o 14:14
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: prusball »

dzieki :)
E200 CDI `00
W140 350Turbodiesel
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Już ponad 2 miesiące leję samo BIO do baku + miksol (choć nie wiem czy potrzeba, ale chucham na to zimne) i jak na razie wszystko jest jak być powinno, silnik nawet jakby się wyciszył, ale to może przez to, że jest ciepło. Do zapachu z kolei się już przyzwyczaiłem ;P
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

kolego... 75 KM w oku???? toz to ledwo sie do 60 rozpedza... a ty mowisz ze nie czujesz spadku mocy na bio???? jakiej mocy???? a wogole 75KM do 1,5 tony to jest jakas moc??? silnik od malucha bym załozył tez by pojechał pytanie tylko jak... w 124 silniki 200D 75KM były okreslane jako totalne muły a ty w oku mowisz ze nie czujesz straty mocy... no prosze cie... nie czujesz... to fakt bo ani na ON ani na BIO jej nie ma :)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Jakaś moc jest, a różnica między 75 a 70 jest dużo bardziej wyraźna niż między 90 a 95. Skoro mam tak małą moc, to każda najmniejsza nawet zmiana jest stosunkowo wyraźnie odczuwana, a wynika to z proporcji wielkości zmiany mocy do mocy całkowitej. Zmiana 160 na 170 jest mniejsza niż 75 na 75 i na tej podstawie twierdze, że nie czuje spadku mocy (który przypominam, byłby bardzo odczuwalny przy takich wielkościach).
Można sobie zażartować "1,5 tony to jest jakaś moc?", ale jednak coś go napędza i ma jakieś parametry. Zryw mam i choć wiem, że nie jestem demonem prędkości ani przyśpieszenia, to na światłach nie jestem ostatni, a nie mam ciężkiej nogi. Jeżeli się porównuje do 150KM benzyniaka, to ok, ale proszę bez takich. 140km/h jechał i pojechał by szybciej, ale takiego czegoś mu nie zafunduję.
PS... Jak zatankowałem na "Moto Centrum" takiej stacji przy PKS, to spadek był ogromny i spalanie do 14l w mieście (z 10l) wzrosło.
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

jarecki500 pisze:kolego... 75 KM w oku???? toz to ledwo sie do 60 rozpedza... a ty mowisz ze nie czujesz spadku mocy na bio???? jakiej mocy???? a wogole 75KM do 1,5 tony to jest jakas moc??? silnik od malucha bym załozył tez by pojechał pytanie tylko jak... w 124 silniki 200D 75KM były okreslane jako totalne muły a ty w oku mowisz ze nie czujesz straty mocy... no prosze cie... nie czujesz... to fakt bo ani na ON ani na BIO jej nie ma :)
Wiesz przyswój złotą myśl, że czasem milczenie jest złotem, a jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia to lepiej nic nie mówić...
Stratę mocy można odczuć nawet w maluchu jak jest coś nie tak.
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
roberts150

Post autor: roberts150 »

jarecki500 pisze:kolego... 75 KM w oku???? toz to ledwo sie do 60 rozpedza... a ty mowisz ze nie czujesz spadku mocy na bio???? jakiej mocy???? a wogole 75KM do 1,5 tony to jest jakas moc??? silnik od malucha bym załozył tez by pojechał pytanie tylko jak... w 124 silniki 200D 75KM były okreslane jako totalne muły a ty w oku mowisz ze nie czujesz straty mocy... no prosze cie... nie czujesz... to fakt bo ani na ON ani na BIO jej nie ma :)
Ty chyba masz jakieś kompleksy :mrgreen: .
Wg ciebie od jakiej wartości można uznać że silnik "ma moc " ? :mrgreen:
Kolega podzielił się spostrzeżeniem odnośnie BIO , nic nie wspomniał o super osiągach swojego 2.2 wolnossącego dieselka . Wiesz... moim zdaniem szybciej odczujesz różnicę spadku mocy powiedzmy o 10% w takim 75 konnym żółwiu , niż w 250 konnym potworze .
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

raz zatankowalem swojego E250D owym BIO-wynalazkiem
silnik ktory przepali wszystko a roznica w cenie byla jak koledzy piszą... około 1zł na litrze a wybierałem sie wlasnie nad morze... 2 osoby w aucie moze dwie walizki... owszem na bio jechało... -ale tylko jechało... jak juz chciałem coś wyprzedzic to sie spocilem i odpuscilem... stwierdzIlem nigdy wiecej tego szajsu... a spalanie??? no cóż... ropki by wypił może koło 7litrów w trasie a tego szajsu wychlał 10litrów i mimo że tyle tego chlał to miałem wrażenie jakby 50% mocy ubyło... tak ze wiem co to jest strata mocy
aa i BIO z ORLEN-u wiec nie wiem czy dobre czy nie... bardziej bałbym sie wiejskich stacji...
a odnosnie mocy u kolegi... to czy bardziej nie idzie czy mniej nie idzie??? kiedys auta jezdzily i miały tylko 55KM chociażby w poczciwym W123 200D ktorego sam miałem i to auto tez nie szło... juz nie wspomne aut riodzimej produkcji z "mocami" rzedu 20KM i nie chciałem tu kolegi jakoś osmieszac czy coś... czy w czyms co ma sie tylko troszke rozpedzic i dojechac z punktu A do punktu B mozna poczuc jakas moc??? nalej kujawskiego tez nie poczujesz roznicy...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Nikt nie twierdził, że nie wiesz co to jest utrata mocy, ale twierdzisz, że inni nie wiedzą, co razi mnie strasznie. Napisałem wcześniej, że poczułem ogromny spadek mocy po tankowaniu na pewnej stacji i spalanie wzrosło mi straszliwie, ale na normalnym BIO mam takie samo spalanie co na ropie, co więcej, jestem przekonany, że nie jestem jedyny.
Może to przez to, że jest to mój pierwszy samochód, ale problemu z wyprzedzaniem jeszcze nie miałem i (na całe szczęście) nikt nie dodawał mi gazu kiedy go wyprzedzałem, ale zdaję sobie sprawę, że przy 110km/h nie mogę po prostu dodusić sobie gazu, jak to na pewno robi kolega jarecki500 tylko trochę się oddalam i przyśpieszam na nieco większym odcinku drogi. Jednak do prędkości 90km/h niczego takiego potrzeby robić nie mam.
czy w czyms co ma sie tylko troszke rozpedzic i dojechac z punktu A do punktu B mozna poczuc jakas moc??? nalej kujawskiego tez nie poczujesz roznicy...
Moje "coś" sobie całkiem dobrze radzi, po prostu wiem, że demonem prędkości nie jestem i nie katuje go obrotami rodem z F1.
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
pawelj1
Posty: 29
Rejestracja: 15 maja 2008, o 00:07
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: pawelj1 »

próbowałem i ja (3 tankowania) wydaje mi się, że stracił trochę mocy a napewno spalanie wzrosło na ON z 5 osobami i bagażem przy trochę dynamiczniejszej jeździe palił ok 8,5l w weekend wracaliśmy we trójkę, spokojna jazda 100~120 bioestru wciągnął prawie 10l/100 km
Wg mnie nie warto
E300 turboD, Avantgarde 97r.
Miciu
Posty: 12
Rejestracja: 28 lip 2010, o 22:58
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Miciu »

Dzis zalalem mojego (2,9TD) to po okolo 5-10 km jazdy jakby turbina przestala reagowac predkosc i obroty spadly nie chcial wiecej isc niz 120 :/ zjechalem na stacje pogarowalem na 4,5k+ obrotow "beklo mu sie" i poszedl jak burza ale musze przyznac ze moj to nawet na nafcie jechal marginesem ;)
kwiatekzipp
Posty: 8
Rejestracja: 15 sie 2010, o 22:05
Lokalizacja: Lipno

Post autor: kwiatekzipp »

Witam :)
No dobra, ale Mam Miecza 220 CDI 143 KM bodajze, to moge jezdzic na bio jak bym mieszal pol na pol z ON ??? Nie powinno byc jakis większych strat ?
pozdrawiam:D
kwiatekzipp
Cristobal
Posty: 81
Rejestracja: 21 lis 2009, o 23:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cristobal »

Ja nie próbuję nawet zalewać swojego biodieslem ze względu na pompę LUCAS. W/g opinii serwisu MB właśnie ze względu na nią nie warto ryzykować.
E220D'97 ELEGANCE
VW New Beetle 2.0i'99 Highline
dawniej nick BREAK220D
WDB2100041A321849
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kwiatekzipp pisze:No dobra, ale Mam Miecza 220 CDI 143 KM bodajze, to moge jezdzic na bio jak bym mieszal pol na pol z ON ???
i co? ile zaoszczedzisz na tankowaniu? ile kosztuja 4 wtryskiwacze cdi?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości