Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.jak się nie można pozbyć"wrzoda"to trzeba się do niego przyzwyczaić :-/ pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Grego, no ale to skoro sam sterownik, to moze gdzies na SD da sie to sprawdzic?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

PABLOS pisze:i mało pali bo na 3003km średnie wyszła 6.5 w 3,2cdi.
-- przy płynnej/nie mylić z wolną/ jeździe-czemu nie??? Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Byłem w ASO i po dogłębnej analizie stwierdzili że wszystko jest ok. (komputer nie wykazał błędów) Ale Mechanik po przejażdżce stwierdził że to kopcenie jest rzeczywiście zbyt wielkie przy ruszaniu, i prawdopodobnie zawór recyrkuratora spalin się przycina(choć komputer tego nie wykazał).Ponoć trzeba go rozebrać i wyczyścić (sam zwór wymoczyć w jakimś środku). Czy ktoś już tego próbował?
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

PABLOS przejrzyj moje posty.Wydaje mi się ,że opisałem wszystko co dotyczy problemu z którym walczysz.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Greg. podaj mi gdzie to mogę znaleźć. I powiedz czy ci to pomogło.

[ Dodano: 2010-04-17, 21:38 ]
Koledzy Fabek , Grego, Noc. Powiedzcie czy jest sens samemu się brać za rozbiórkę tego EGR czy jednak zlecić jego naprawę ASO.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

sprawdziłbym turbinę, rurę dolotową, intercooler czy nie za dużo oleju. Czy oleju nie ubywa?
e300td
Awatar użytkownika
Mieteksietek
Posty: 265
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mieteksietek »

Co ma olej do kopcenia na czarno?
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

gdy lyknie wiecej oleju, np z coolera, potrafi ciemno zadymić.
e300td
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

PALOS jak masz pojęcie o mechanice ,to zrobisz to bez problemu,ale uprzedzam,że robota jest bardzo brudna.Jeżeli już się jej podejmiesz ,to radzę zdemontować cały kolektor ssący.Kolektor musisz dokładnie wyczyścić używając do tego wyciorów wykonanych z drutu.Najlepiej użyć też myjki wysokociśnieniowej i środka o nazwie DIMER rozcieńczonego 1:1.Przy okazji sprawdzisz ruchomość klapek rezonacyjnych.Muszą poruszać się bez zacięć.Sam zawór EGR należy dokładnie oskrobać z nagaru.Następnie zamoczyć w nafcie lub ropie i wyczyścić.Potem dokładnie przedmuchać sprężonym powietrzem,sprawdzić ruchomość grzybka.Następnie należy wlać do zaworu nafty lub ropy i obserwować jego szczelność.Nie opisuję samego demontażu tych części ,bo jest w miarę prosta.Zaznaczam jednak,że trzeba spuścić ok.5litrów płynu chłodniczego,by zdemontować chłodnicę spalin.Polecam też podczas montażu wymienić zdemontowane uszczelki i oringi.Czy ta czynność pomoże zlikwidować kopcenie trudno powiedzić.Jeżeli zawór EGR będzie zatarty w pozycji otwartej to tak.Na pewno wykonanie opisanych czynności wyjdzie silnikowi na dobre.Wątpię ,że ASO będzie cokolwiek czyścić.Tam się wymienia ! Uprzedzam,że kolektor i zawór to bardzo drogie częsci.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
mariuszoaza
VIP
Posty: 127
Rejestracja: 16 lis 2009, o 13:29
Lokalizacja: Żuromin

Post autor: mariuszoaza »

koledzy nie wiem czy to ma sens ale może akurat.
posiadam gwiazdę i byłem ostatnio w vtg na podkręcanie. ludzie którzy to robili zrobili to w 2 godzinki.po dodebraniu auta przy gwałtownym ruszaniu mocno kopcił.co może być przyczyną?
pojechałem spowrotem i powiedzieli że wtryski już nie najmłodsze ale ogólnie i tak jest w miarę.
obniżyli mi ciśnienie na listwie coman-rail bardzo minimalnie i wszystko ustąpiło. może tu szukać przyczyny.
E 320 CDI AVANGARDE 2000 czarny SPRZEDANY
T4 2.5TDI LONG 2000 czarny
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Już kilka zaworów regulacyjnych wymieniłem na kopcenie b.duże.Uprzedzam jednak, że wyszło to na SD.Zwykle SD twierdzi, że zawór jest OK.Zdarza się też, że przepływomierz widziany przez SD jako dobry pokazuje za dużą masę powietrza.Wtedy też silnik kopci.
Jednak 90% przypadków to wtryski lub zła regeneracja wtrysków.Czasem EGR.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

noc, u mnie wtryski po regeneracji, kopci mniej niz przed regeneracja ale jednak kopci.

Ostatnio bylem na komputerze, EGR pracuje w zakresie 3-77%%.
Wyczyściłem go, był zawalony niewyobrazalna iloscia nagaru olejowego.

Podejrzewam, ze trzeba wyczyscic rowniez IC i kolektor ssacy.

Kopcenie zauważam głównie przy parkowaniu, zatrzymywaniu się na skrzyżowaniu, ruszaniu itp. czyli gdy prędkości znikome.
E 220 CDI '01 Elegance
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Mój MB jak jest zimny ,nawet przy gwałtownym ruszaniu nie kopci nic.Jak osiągnie temperaturę 60 stopni zaczyna dymić,ale tylko przy ostrym ruszaniu/przyspieszaniu.Spaliny mają wtedy kolor czarno-brunatny.Podczas jazdy ze stałą prędkością spalin nie widać .W obecnych temperaturach na krótkich trasach pali 10 litrów na 100km.Jak już wcześniej napisałem zrobiłem w tym temacie wszystko i przechodzę z tym do porządku dziennego,choć zdaję sobie sprawę,że tak być nie powinno!
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Grego, ale pisales tez, ze klapki wciaz sa zle sterowane.
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości