Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Koledzy ja wam radzę jedno. Każdemu komu kopci auto niech wyczysci kolektor ssący :P
Ja jestem u siebie po takim zabiegu i jest pięknie. Nie ma kawałka dymku i jeszcze co wyszło, że uszczelka przy przepustnicy(tak to nazwali w serwisie) "EGR" była lekko uszczelka wydmuchana. Jak będe miał czas to pokaże wam jak teraz autko chodzi, a chodził tak:

viewtopic.php?t=13507&postdays=0&postorder=asc&start=30
Ostatni post :P
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

jak mi az tak bedzie kopcił to zapewne zaczne sie martwic :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

bartek4334 pisze:Koledzy ja wam radzę jedno. Każdemu komu kopci auto niech wyczysci kolektor ssący :P
Ja jestem u siebie po takim zabiegu i jest pięknie. Nie ma kawałka dymku i jeszcze co wyszło, że uszczelka przy przepustnicy(tak to nazwali w serwisie) "EGR" była lekko uszczelka wydmuchana. Jak będe miał czas to pokaże wam jak teraz autko chodzi, a chodził tak:

viewtopic.php?t=13507&postdays=0&postorder=asc&start=30
Ostatni post :P
To ja nie bede nagrywal swojego bo bedzie wstyd. :oops: Kopci znacznie gorzej. To jest tylko leki PUF z rury gdzie moj zostawia chmure - i kiedy mowie chmure mam na mysli chmure.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

to ja piwka się napiję bo nie mam czym głowy sobie zawracać po tym filmiku...mój ze 3razy krótszą smugę dymu zostawia ale ja przewrażliwiony jestem i dmucham na zimne... :-P
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

:P Myśle, ze u mnie było by już lepiej po wymianie samej uszczelki, ale :P
Jakby ktos chciał to sprzedam swój kolektor z nowymi uszczelkami tylko najpierw go umyję ;p Cena nie wiem ;p Ale będzie lśnił do 320cdi ;p
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

sorry że zaśmiecam temat...komp SD pokaże coś że choć tą odrobinkę kopci??bo muszę pas kierowcy skasować bład wiec na SD i tak umówiony jestem...a przy okazji mogę się "nie ja" :mrgreen: tym zająć...możecie pomóc co tam mam zlecić do sprawdzenia?? proszę :idea:
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Dzis mialem "natchnienie" podczas mojej przerwy i zajzalem pod maske i znalazlem poluzowana lopatke laczaca zawory na kolektorze z motorem regulujacym jego polozenie. Mam ogromna nadzieje ze to bedzie powod dla ktorego moje oczko tak kopcilo. Jakims cudem wczesniej tego nie widzialem... nie moge sie doczekac konca roboty zeby sie przejechac i zobaczyc co sie bedzie dzialo. :shock: :?:

PS. Znalazlem interesujace zdjecia.

1. Zmodyfikowany lacznik (ten o ktorym wspomnialem wczesniej) nr czesci: 613 094 00 30
Obrazek

2. O kurcze - chyba bede demontowal swoj dolot zeby wyczyscic to co jest w srodku.
Obrazek

[ Dodano: 2011-06-11, 12:52 ]
Zamontowanie nowego nie wyrobionego lacznika pomoglo. Moge zapomniec o czarnym dymku... :-P Jaki czarny dym??? :lol: :mrgreen:
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

jestem po diagnostyce silnika na SD... i tak jak kolega allias, podpowiedział wystarczyło pocisnąć na maxa na autostradzie i po problemie... dymić i tak dymi jak powyżej 4tys go prze gazuję to puści dymka...ale spoko nie mam się czym przejmować w TDI-kach bardziej dymią :-P tyle na pocieszenie powiedzieli mi w ASO w Zabrzu...
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli masz tylko "dymka" to nastaw sie na czyszczenie komponentow a nie bedziesz mial nawet "dymka". Ja czaje sie do czyszczenie kolektora dolotu na weekend.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

wiem widziałem twój temat i go śledzę :-P .....może po weekendzie będę miał luźniej.....
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
silver5
Posty: 133
Rejestracja: 1 kwie 2010, o 16:55
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: silver5 »

Mam ten sam problem: kangurzy na Drivie; i leci czarny dym; byłem na kompie i wymieniłem samemu:
- przepływomierz
- filtr powietrza
a problem jest nadal, jutro znów jadę niby na kompa bo skasowanie błędów ma pomóc a jak nie to nie mam pojęcia :-(
WDB2100071B496129
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Przy braku błędów to tylko wtryskiwacze lub klapki rezonansowe. Jak nie leją wtryskiwacze to końcówki rozkalibrowane. Lać lepsze paliwo - może pomóc :-|
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Koledzy Czyścić kolektor ssący :P
U mnie pomogło :P
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
silver5
Posty: 133
Rejestracja: 1 kwie 2010, o 16:55
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: silver5 »

byłem na kompie i pomogło tylko na początku :cry: po 3h stania i ponownym zapaleniu silnika problemy odżyły więc zostało do zrobienia:
- wyczyścić kolektor
- lub później zmienić zawór na listwie dolotowej
porażka i chyba zacznę szukać in :-x nego auta w które się zmieszczę :-x
WDB2100071B496129
Awatar użytkownika
RZ
Posty: 141
Rejestracja: 17 lut 2010, o 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: RZ »

Ja mam taką sprawę:
W innym temacie pisałem, że po naprawie alternatora magik nie podłączył odpowiednio rurki od intercoolera i nie był wstanie sam do tego dojść. Musiałem więc zrobić kilka kilometrów samochodem, który nie dostawał odpowiednio dużo powietrza, jak łatwo się domyślić już przy 2krpm zasłona dymna była z gatunku tych solidnych.

Po podłączeniu wszystkiego w drugim warsztacie wiedziałem, że przez chwilę będzie kopcił solidnie żeby wypalić to, co się nazbierało, ale po dwóch dniach nadal przy ruszaniu (bez pedału w podłodze) puszcza tego cholernego dymka. Przed całym zamieszaniem chodził czyściutko, nie było widać choćby obłoczka.

Co mogę zrobić w warunkach garażowych? Zakładam że zapaskudził się gdzieś po drodze i teraz pytanie - czy to z czasem wypali się samo, czy trzeba rozkręcać?
bartek4334 pisze:Koledzy Czyścić kolektor ssący :P
jakaś instrukcja? :mrgreen:
"Winning is habit. Unfortunately, so is losing."
E 320 CDI '00 Classic (sedan)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 54 gości