Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Zaś biały dym przy depnięciu od 5 kmh to norma?? Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

nie - nie ma norm ! :mrgreen: u mnie tak nie ma , wiec nie powinno byc i u innych :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alexander13 »

bartpol1 pisze:nie - nie ma norm ! :mrgreen: u mnie tak nie ma , wiec nie powinno byc i u innych :mrgreen:
To kolega się cieszy bo wyjątki stanowią o regule :mrgreen:
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Musze Smerfie podeptac jutro bo juz nie pamiętam jak dymi .Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

baca pisze:Zaś biały dym przy depnięciu od 5 kmh to norma?? Hej!
jak cieply i tak kopci na bialo to lepieh zobacz czy plynu chlodzacego nie brakuje, a jezeli jest ok to do pompiarza na regulacje poczatku kata wtrysku.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Ale to jest chwila!
Fabek, zdupcyłes mi resztke nocy!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Biały dym w minimalnej ilości to normalka i nie należy do tego przykładać żadnej wagi.
Czarny pojawia się u mnie około 60-70° w ogromnych ilościach i zjawisko mija w okolicy 85°.
Po przebadaniu wyszło, że to jeden wtrysk i przepływomierz pokazujący za duży przepływ.
Zaznaczę, że SD nie zapisało tych zjawisk jako błąd.Dopiero testy poszczególnych części wykazały odchyłki od normy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
sekemele
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 15:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: sekemele »

ja tez mam ten problem czarny dym przy ruszaniu i wysokie spalanie 10/100. Wymienilem egr wyczyscilem intercooler i sprawdzone byly wtryski na maszynie ale co do tego nie jestem pewien gdyz mechanik cos scienmniel mi sie wydaje. Fakt dalej kopci...
220CDI Avangarde 2001 Nie gadaj nigdy z idiotą! Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Dziś wróciłem z Niemiec i przejechałem 3 000km. Na autostradzie nie zakopci ponad to co normalnie eksploatowany diesel przy redukcji o dwa biegi może zadymić. Nic nadzwyczajnego, jak mówią "czarny dym, zdrowy dym". Ale wystarczyło zjechać do miasta a zaczynał się koszmar. Przy nawet nie specjalnie zdecydowanym starcie nic z tyłu nie było widać, tak potwornie kopcił. Normalnie zostawała za mną czarna chmura. Wystarczyło wskoczyć na autobane i wszystko wracało do normy. Spalanie przy jeździe 150, 160 wynosiło 6,8/100km. Przed wyjazdem był wpinany do komputera ale nic nie wykazało. Nie wiem już co dalej robić?
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

By stwierdzic czy na autostradzie kopci , musiał by ktoś za tobą jechac , bo to, ze ty w lusterku nic nie widzisz , nie znaczy , ze nie kopci ! Przy 150-160 km/h ped powietrza sprawia ze moze ci sie tylko wydawac , ze nie kopci - no chyba , ze ktos za toba jechał i to jego relacja , ze nie kopci . Nie jeden raz jechałem za MB co gnajac miedzy 140-160 bo tak z reguły te auta na a-4 gnaja - to dymił jak ajkis stary ford :mrgreen: Przy tej predkosci z rury ma nic nie byc widac , ze sie cos wydostaje . Wtedy jest oki
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Kupiliśmy drugiego W210 i on jechał za mną od Essen A2. Ani raz nie stwierdził by zakopcił coś ponad to co jest normą, a zna się na tym bo jest mechanikiem. Uspakaja mnie tylko że to nie wtryski bo musiałby gorzej palić, a pali od kopa, nie mieć takiego cugu, a wciska w fotel jak mały samolot, i mało pali bo na 3003km średnie wyszła 6.5 w 3,2cdi.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Ja nie za bardzo sie znam , ale wydaje mi sie , ze jak kopci na czarno to ma za mało powietrza w stosunku do paliwa , albo coś z zaworami
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

PABLOS, u mnie byly wtryski lejące i palil normalnie.

Przy ruszaniu itp. to moze byc EGR, przeplywomierz, klapki w kolektorze... i pewnie cos jeszcze.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

bartpol1 pisze:jak kopci na czarno to ma za mało powietrza w stosunku do paliwa
kichcio pisze:Przy ruszaniu itp. to moze byc EGR, przeplywomierz, klapki w kolektorze... i pewnie cos jeszcze.
Myślę, że to bardzo dobry trop :idea:
EGR może się przycinać albo sterowanie klapkami w kolektorze szwankuje (lubią się wyrobić cięgiełka - dostęp do nich od spodu kolektora - masakryczny)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Z tym problemem walczę już ponad dwa lata.Wyczyściłem precyzyjnie kolektor.Klapki są w stanie perfekcyjnym.Egr szczelny i ruchomy.Modulator nowy oryginalny.Przepływomierz też nowy z ASO.Silniczek klapek nowy.Wtryski sprawdzone na przelew a póżniej na maszynie.Opisywałem to już w innym poście.Diagnoza nie wykazuje żadnych błędów.Nieszczęsne klapki dalej działają nieprawidłowo tzn. nie poruszają się.Czasem pracują normalnie ale to sporadyczne zjawisko.Podejrzewam jeszcze sam sterownik,ale to dla mnie wyższa filozofia.Panowie ja się poddaję.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości