Strona 1 z 6

Zbyt duża temperatura silnika

: 25 mar 2010, o 17:53
autor: sebol
Witam

Posiadam e230 rok 95 i mam kilka problemów
Jednym z nich jest to że gdy samochód stoi w miejscu to potrafi co prawda powoli ale w końcu osiągnąć wysoką temperature . (sądze że doszedłby do 120)
Zdarzało się w poprzednie lato że jak stałem w korku to temperatura szła aż do 120 stopni oczywiście jak tyko ruszyłem temperatura systematycznie spadała ale to jest logiczne.
Płynu jest pod dostatkiem, zakładam że nie ma przecieku jeśli poziom jego nie zmniejszył się od dłuższego czasu.
2 problemem ale nie sadze zeby był związek to jest dziwny głos dochodzący z silnika jakby kilka metalowych kulek ktoś wrzucił do silnika.

: 25 mar 2010, o 18:03
autor: Oliva
Może pompa wodna pada i na "wolnych" obrotach słabo płyn pompuje.

: 25 mar 2010, o 18:18
autor: misza
moze łopatkin na pompie wody sie zmieliły i one wydaja tak dzwiek??

: 25 mar 2010, o 20:25
autor: baca
Pompa! A raczej jej brak.hej!

: 17 maja 2010, o 17:11
autor: maciejXXL
podpinam się pod temat po wymianie chłodnicy płyn zalany poziom okey stoję w korku a tu temperatura ponad 100 stopni dodam że płyn w przewodach jest co wiskoza tak nagle padła ? a może muszę jakoś specjalnie odpowietrzyć :?: :?: :?: może ktoś mądrzejszy ode mnie podpowie z góry dzięki za wszystkie sugestje :mrgreen:

: 17 maja 2010, o 17:31
autor: roberts150
maciejXXL pisze:podpinam się pod temat po wymianie chłodnicy płyn zalany poziom okey stoję w korku a tu temperatura ponad 100 stopni dodam że płyn w przewodach jest co wiskoza tak nagle padła ? a może muszę jakoś specjalnie odpowietrzyć :?: :?: :?: może ktoś mądrzejszy ode mnie podpowie z góry dzięki za wszystkie sugestje :mrgreen:
Chłodnica nowa , czy używka ?

: 17 maja 2010, o 17:39
autor: maciejXXL
roberts150, ta sama co była po zaklejeniu bocznej obudowy tej plastikowej

Re: Zbyt duża temperatura silnika

: 17 maja 2010, o 18:43
autor: merlin
sebol pisze: Posiadam e230 rok 95 i mam kilka problemów
Jednym z nich jest to że gdy samochód stoi w miejscu to potrafi co prawda powoli ale w końcu osiągnąć wysoką temperature . (sądze że doszedłby do 120)
Masz instalacje LPG ? Jesli tak to może byc zle wyregulowana mieszanka, i silnik moze łapac szybciej wyzsza temp.

: 18 maja 2010, o 12:43
autor: roberts150
Może na początek sprawdź wisko . Czy pada tak nagle .... bardzo możliwe .
Zrób prosty test . Za pomocą cienkiej nitki zablokuj wiatrak (nie palcami !!) . Przy temperaturze około 80 stopni wiskoza powinna zatrybić i załączyć napęd .

: 18 maja 2010, o 14:34
autor: maciejXXL
roberts150, oki śmigam robić próbę :idea:

: 18 maja 2010, o 15:08
autor: romek61
maciejXXL, Popatrz do zbiorniczka wyrównawczego czy masz płyn

: 18 maja 2010, o 22:47
autor: maciejXXL
romek61, płynu jest troszkę za dużo :?:

: 28 maja 2010, o 20:37
autor: wiśnia420
Witam! podczepiam się pod temat ;-) Mam pytanie do Fachowców, jaką temperaturę wskazuje wskaźnik na kresce pomiędzy 80 a 120 stopni? Czy jest to 100 czy 90? U mnie wskazówka na zegarze jest stopień lub dwa poniżej tej kreski. W warsztacie powiedziano mi, że to temperatura 88 stopni i nie mam się czym przejmować ale na forum w temacie 'ile max jechaliście swoim okiem' kolega 'cita' miał identyczne wskazanie na zdjęciu i problem z wysoką temperaturą..

: 31 maja 2010, o 14:38
autor: AdamW
Witam,

Panowie mam również pytanie chyba w temacie.
Jak powinno działać prawidłowo wisko? Wymieniłem w moim E430 (poprzednie po stłuczce musiałem wymienić) na nowe i mam wrażenie, że chodzi zbyt cięźko. Przy wyłączonym silniku zarówno na zimnym jak i na ciepłym mozna przekręcić wentylator ale opory są dość duże. U mojego brata w starym W124 200D na zimnym silniku wentylator na wisko kręci się prawie bez oporów, tak samo lekko kręci się np. w Audi A6.
Jak odpalam zimny silnik słychać bardzo mocno szum wentylatora i tak przez kilka minut. Dopiero później mam wrażenie, że opory wisko maleją. Na ciepłym działa prawidłowo i np. po dłuższym staniu w korku szum wentylatora jest dobrze słyszalny.
Czy tak powinno być?
Czy zamiast wisko jest możliwość zamontowania wentyaltorów elektrycznych?

Z góry wszystkim dziekuję za odpowiedzi.
Adam

: 5 cze 2010, o 14:03
autor: noc
Działanie prawidłowe.Te nowsze tak właśnie działają.
Wentylatory elektryczne oszczędzają mnóstwo paliwa, ale ich prawidłowa i niezawodna praca
jest zależna od dokładności instalacji elektrycznej.Jak wiadomo z tym w samochodzie jest
różnie (wstrząsy i wilgoć).W związku z tym nie radzę stosować własnoręcznych przeróbek.