ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

A kiedy swojego robiłem każdy detal zarówno w oryginale z Boscha jak i zamiennikach.
:hyhy:
Awatar użytkownika
gepardcheester
Posty: 163
Rejestracja: 23 lut 2014, o 17:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: gepardcheester »

Koledzy, powiedzcie mi co robić, gdyż mam niemała zagwozdkę. Kupiłem alternator wg numerów A 000 150 06 50. Taki jest również wg numeru VIN, ten alternator powinien wyglądać tak (taki również zamówiłem zgodnie z numerami Bosch i OEM) http://zapodaj.net/1b594a471e498.jpg.html , zaś ja który mam wymontowany z samochodu wygląda tak http://zapodaj.net/7d14f51247dca.jpg.html . Mój alternator ma takie same numery jak ten ze stopką, rodzi się pytanie, czy to jakieś inne, nowsze rozwiązanie i ten alternator będzie pasował? Czy to zupełnie dwa inne alternatory? Pytanie tylko, co z numerami?
Trzeba być głupim by móc stać się mądrzejszym.
VIN WDB2100061B071948
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: zibi2210 »

Alternator o nr A 000 150 06 50 to alternator BOSCH 150A .Drugi alternator który wystepuje powinien mieć nr. A0121545402 i 115A.
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Awatar użytkownika
gepardcheester
Posty: 163
Rejestracja: 23 lut 2014, o 17:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: gepardcheester »

Problem już został rozwiązany :) Jeden to alternator w obudowie, drugi to alternator bez obudowy :)
Trzeba być głupim by móc stać się mądrzejszym.
VIN WDB2100061B071948
boro991
Posty: 3
Rejestracja: 2 maja 2015, o 09:25
Lokalizacja: zambrów-białystok

Post autor: boro991 »

Mam w aucie alternator 90A a akumulator 100ah . Czy zaistnieje problem niedoładowania lub jakieś problemy ? Posiadam w aucie car audio oraz klimatyzacje ,silnik benzynowy . Słyszałem dwie opinie -1alternator nie doładuję akumulatora ,żebym wstawił mniejszy akumulator albo większy alternator . 2-alternator niema nic do rzeczy,nic nieruszać .Chciałem dodać że nie chcę wydawać niepotrzebnie funduszy -z góry dzięki za odpowiedzi ;)
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Kolego ,regulamin , przywitaj się z nami , uzupełnij dane auta :wstyd:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
R@fiK
Posty: 9
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 14:37
Lokalizacja: Malbork

Post autor: R@fiK »

Drodzy forumowicze może ktoś z was miał taki sam problem bo już niewiem gdzie mam szukac :( nie ładuje mi akumulatora wymieniłem alternator na drugi regenerowany bo w tamtym starym mialem uwalony D+ ale ładowania nie mam nadal napięcie na niebieskim kablu od wzbudzania na zapalonym silniku wynosi od 8V do ponad 14 a na czerwonym grubym kablu dochodzi az do 18 a jak mierze na klemach mam 11.9 :| przejrzałem wszystko zmieniałem akumulatory i na kazdym jest to samo czy jest możliwe ze to regulator napiecia bo wiecie jak jest z tymi regeneracjami ale sam juz niewiem :/
w210 E300 1995
WDB2100201A011505
Myski
Posty: 638
Rejestracja: 4 cze 2012, o 00:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Myski »

Koledzy, właśnie stoję na A2 w Lądku bo tylko tu dojechałem po tym jak umarło ładowanie. Mój vin WDB2100261B079761. Co sprawdzić przed wymianą/regeneracja, oprócz bezpiecznika 200A(wygląda czysto, nie spalony)? Noc wspominał o czymś nad nogami kierowcy?
EX '90 W201 2.0D "Śnieżka"
EX '90 C124 2.3 "Wisienka"
EX '98 W210 3.2 4matic "Żelek"
'00 W210 3.2 CDI "Mamba"
'92 W201 1.8 "Wisienka2"

WDB2100261B079761
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Myski pisze:Noc wspominał o czymś nad nogami kierowcy?
Śruba przelotowa w obudowie izolacyjnej, łącząca przewód plusowy z akumulatora i przewód w komorze silnika. Często brak dobrego przejścia i duży spadek napięcia.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Myski
Posty: 638
Rejestracja: 4 cze 2012, o 00:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Myski »

Ale możliwy jest efekt w postaci całkowitego braku ładowania? Gdzie dokładnie jej szukać?
EX '90 W201 2.0D "Śnieżka"
EX '90 C124 2.3 "Wisienka"
EX '98 W210 3.2 4matic "Żelek"
'00 W210 3.2 CDI "Mamba"
'92 W201 1.8 "Wisienka2"

WDB2100261B079761
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Myski auto 15 letnie to raczej bym regulator ze szczotkami najpierw sprawdził.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Myski
Posty: 638
Rejestracja: 4 cze 2012, o 00:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Myski »

Alternator A6111550007, mówią że nie do regeneracji, tak czy inaczej biorę używke za 350 i zobaczymy
EX '90 W201 2.0D "Śnieżka"
EX '90 C124 2.3 "Wisienka"
EX '98 W210 3.2 4matic "Żelek"
'00 W210 3.2 CDI "Mamba"
'92 W201 1.8 "Wisienka2"

WDB2100261B079761
Thisisawesome
Posty: 8
Rejestracja: 1 lut 2015, o 15:41
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Thisisawesome »

Cześć,
Podczas jazdy świeci kontrolka akumulatora;( Sprawdziłem miernikiem i wartość napięcia jest poniżej 12, a przy wyższych obrotach wchodzi na większą wartość ;( Skoki napięcia są równoznaczne ze regulatorem napięcia ? Dobrze rozumiem ? Jest możliwość naprawy tego ustrojstwa samemu ? Jeżeli tak to regulator czy cały alternator ?Zastanawiałem się z dziadkiem dzisiaj jak to tego się dostać, podnieśliśmy Gwiazde ale nie mam dostępu. Zbliża się 1 listopada, a to mój jedyny środek lokomocji, dlatego prosiłbym o szybką pomoc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Ale jak Ci pomóc? Osłony nie umiesz odkręcić? Masz 97 rok, zwykły alternator. Jak słabe ładowanie to pewnie koniec szczotek.
:hyhy:
Obrazek
Thisisawesome
Posty: 8
Rejestracja: 1 lut 2015, o 15:41
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Thisisawesome »

Jestem kompletnym laikiem, jeżeli chodzi o tego typu rzeczy, dlatego się zapytałem. Jeżeli wystarczy zdjąć tylko osłonę to okej.

[ Dodano: 2015-10-29, 20:58 ]
Witajcie,
Wymieniłem dzisiaj regulator - udało mi sie razem z dziadkiem. Aktualna wartość na nowym regulatorze to jest 13.8.
Obrazek
Tak wyglądał stary.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości