ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
aj tam. wrocmy do zasadniczego pytania:
czy czesciej sie psuly alternatory tradycyjne na szczotkach czy te nowe bezszczotkowe chlodzone ciecza?
moim zdaniem nie ma co sie podniecac nowa konstrukcja jezeli sie rypie, przynajmniej ja tak na to patrze.
czy czesciej sie psuly alternatory tradycyjne na szczotkach czy te nowe bezszczotkowe chlodzone ciecza?
moim zdaniem nie ma co sie podniecac nowa konstrukcja jezeli sie rypie, przynajmniej ja tak na to patrze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Z założenia te wodne są bardziej wytrzymałe z jednej prostej przyczyny - brak elementów trących (szczotki). Szczotki prędzej czy później zawsze są do wymiany bo w końcu ulegną zniszczeniu, w alternatorze wodnym nie ma szczotek więc póki nie padnie elektronika (a wcale nie musi paść) to alternator powinien pracować poprawnie.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
Z tego co wiem w w210 były rożne alternatory 90 do 150A nawet, z tymże wydaje mi sie że jest to uzależnione od poboru prądu czym wiekszy alternator w standardzie tym wiecej bajerów a aucie....Przewaznie są chyba 90A, i tu bym sie chyba nie zgodził że mniejsze odległości i wiekszy alternator np 150A szybciej doładuje aku, po coś jest regulator napiecia i jazda na małych odległosciach czy to wiekszy czy mniejszy i tak nie doładuje aku....Najważniejszy moim zdaniem dobry akumulator bo to on wlasnie zachowa dłużej swe własciwości (wieksza pojemnośc) i pozwoli na bezproblemowy rozruch.Alternator zgodze sie jest wiekszy bo niektóre auta mają duzy pobór prądu (np taxi) - i tam w opcji wyposażenia jest zwiekszony alternator, (radiotaxi,taksometr,gps,radio,kogut na dachu.itp..) Lepiej po prostu "trochę" większy aku np 100Ah, dający pewniejszy prąd bo alternator 90 czy 150 i tak go doładuje!!,a jak jezdisz na krótkich odcinkach to i tak bedzie niedoładowany....Prawda ?Na rozruch pewniejszy i dłużej bedzie trzymał własnie akumulator i to on powinien być "bazą" w aucie. Jak myślicie ?noc pisze:Ten alternator zapewnia dzięki swej wielkości dużo prądu.Dzięki temu samochód może dziennie pokonywać mniejsze odległości bez konieczności doładowywania akumulatora.
[ Dodano: 2009-07-13, 12:24 ]
Czy wstawiając wiekszy alternator , coś to zmieni przy zwykłym użytkowaniu ? Moim zdaniem nie? Jak bedziesz jeżdził na krótkiej trasie to i tak nie doładujesz aku (reg. napiecia), a duzą zaletą okaże sie wiekszy aku (z wyzszej połki np Centra Futura), który da pewniejsze odpalanie np zimą i w razie kręcenia tak szybko nie padnie. Czy dobrze myślę ?Jesli bilans elektryczny w aucie bedzie dodatni to po co wiekszy alternator !wystarczy jak najlepszy akumulator !!
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Ad. "noc"
Nie było jakiegoś wielkiego problemu z wyjęciem, po ok. 30 minutach leżał na stole.
I nie był to mechanik z serwisu ASO z certyfikatami.
To jakieś alternator firmy Delphi, made in France. A 000 150 1650, 14V - 190A.
Chłodzony wodą i ma jednak szczotki w obwodzie wzbudzenia.
Ad. "baca"
Co ma jazda z jakąś tam prędkością do zapotrzebowania na prąd!
Policz sobie moc:
- oświetlenie mijania,
- oświetlenie szosowe,
- oświetlenie przeciwmgielne,
- oświetlenie stopu,
- oświetlenie pozycyjne,
- silnik nawiewu,
- silnik sprężarki,
- komputer,
- radio, wzmacniacz, CD, NAVI, DVD,
- ogrzewanie foteli,
- silniki foteli,
- dogrzewanie płynu chłodzącego zimą,
- ładownie akumulatora,
to takie odbiorniki energii, które przyszły mi na myśl (pewnie o czymś zapomniałem)
Jak te Twoje 40A na się to tego... Sam silnik nawiewu przy max. prędkości pobiera ok. 25- 30A. A wszystkie te odbiornik mogą być włączone.
Alternator musi pokryć zapotrzebowanie na tą moc i jednocześnie mieć pewien zapas (np. na oświetlenie przyczepy)
Nie było jakiegoś wielkiego problemu z wyjęciem, po ok. 30 minutach leżał na stole.
I nie był to mechanik z serwisu ASO z certyfikatami.
To jakieś alternator firmy Delphi, made in France. A 000 150 1650, 14V - 190A.
Chłodzony wodą i ma jednak szczotki w obwodzie wzbudzenia.
Ad. "baca"
Co ma jazda z jakąś tam prędkością do zapotrzebowania na prąd!
Policz sobie moc:
- oświetlenie mijania,
- oświetlenie szosowe,
- oświetlenie przeciwmgielne,
- oświetlenie stopu,
- oświetlenie pozycyjne,
- silnik nawiewu,
- silnik sprężarki,
- komputer,
- radio, wzmacniacz, CD, NAVI, DVD,
- ogrzewanie foteli,
- silniki foteli,
- dogrzewanie płynu chłodzącego zimą,
- ładownie akumulatora,
to takie odbiorniki energii, które przyszły mi na myśl (pewnie o czymś zapomniałem)
Jak te Twoje 40A na się to tego... Sam silnik nawiewu przy max. prędkości pobiera ok. 25- 30A. A wszystkie te odbiornik mogą być włączone.
Alternator musi pokryć zapotrzebowanie na tą moc i jednocześnie mieć pewien zapas (np. na oświetlenie przyczepy)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, o 23:35 przez minimex, łącznie zmieniany 1 raz.
W210, E270 CDI, '01, lift. Avantgarde, limuzyna
W124 przez 12 lat, żal było się rozstawać...
W124 przez 12 lat, żal było się rozstawać...
Stopy działają 1% czasu jazdy, światła masz albo drogowe, albo jakies tam , komputer bierze grosze, fotele tylko na starcie, silniki foteli raz na m-c .
Start to lekki ból który alternator odpracowuje w kilkanaście minut a jak lecisz na trasie to.... nabije aku i pracuje tylko na bieżące zużycie,
Alter (ego) nator daje tyle czadu na ile jest zapotrzebowanie. Aż pęknie.
Jak akku nabite jak paczka gwoździ i odbiorniki wyłączone to on sie tylko turla i wykazuje zwykłe opory toczenia czyli nijakie. Hej!
(no pewnie że lepiej jest miec nieco więcej mocy niż za mało, ale "przesada jest gorsza od faszyzmu" mawiali rzymianie. )
Start to lekki ból który alternator odpracowuje w kilkanaście minut a jak lecisz na trasie to.... nabije aku i pracuje tylko na bieżące zużycie,
Alter (ego) nator daje tyle czadu na ile jest zapotrzebowanie. Aż pęknie.
Jak akku nabite jak paczka gwoździ i odbiorniki wyłączone to on sie tylko turla i wykazuje zwykłe opory toczenia czyli nijakie. Hej!
(no pewnie że lepiej jest miec nieco więcej mocy niż za mało, ale "przesada jest gorsza od faszyzmu" mawiali rzymianie. )
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Nie chcę polemizować z osobą, która na temat elektryczności oraz elektroniki samochodowej współczesnych samochodów jest mało zorientowana.
Najbardziej ubawiło mnie, że komputer pobiera grosze, ten wyświetlacz na tablicy to może tak!!! (uściślę, pisząc komputer miałem na uwadze cały system zarządzania bezpieczeństwem, trakcją, etc.)
Akumulator w samochodzie służy li tylko do uruchomienia samochodu. Całe zapotrzebowanie na moc, razy współczynnik bezpieczeństwa musi pokryć alternator!
...
Swój już naprawiłem, po wymianie szczotek jest OK, koszt 16 zł (pewnie przepłaciłem )
Co do pytania, które częściej się psują tradycyjne, czy wodne bezszczotkowe?
Psują się wszystkie. W wyniku eksploatacji zużywają się szczotki, niesprawny akumulator może doprowadzić do uszkodzenia diod. Próby odpalania samochodu z "jakiś tam" urządzeń rozruchowych przy kiepskim akumulatorze to najczęstsza przyczyna uszkodzenia alternatora.
Ten mój okazał się szczotkowy, ale chłodzony cieczą.
Max. 190A prądu to prawie 2.7kW, straty zamienione na ciepło trzeba efektywnie odprowadzić. Nie ma lepszego i wydajniejszego sposobu jak chłodzenie cieczą!
...
Może mi ktoś odpowie, dlaczego do chłodzenia silnika nie używa się powszechnie wentylatora?
P.S.
Co ma faszyzm włoski ok. 1920 rok do Cesarstwa Rzymskiego (upadek V w. n.e.)
Najbardziej ubawiło mnie, że komputer pobiera grosze, ten wyświetlacz na tablicy to może tak!!! (uściślę, pisząc komputer miałem na uwadze cały system zarządzania bezpieczeństwem, trakcją, etc.)
Akumulator w samochodzie służy li tylko do uruchomienia samochodu. Całe zapotrzebowanie na moc, razy współczynnik bezpieczeństwa musi pokryć alternator!
...
Swój już naprawiłem, po wymianie szczotek jest OK, koszt 16 zł (pewnie przepłaciłem )
Co do pytania, które częściej się psują tradycyjne, czy wodne bezszczotkowe?
Psują się wszystkie. W wyniku eksploatacji zużywają się szczotki, niesprawny akumulator może doprowadzić do uszkodzenia diod. Próby odpalania samochodu z "jakiś tam" urządzeń rozruchowych przy kiepskim akumulatorze to najczęstsza przyczyna uszkodzenia alternatora.
Ten mój okazał się szczotkowy, ale chłodzony cieczą.
Max. 190A prądu to prawie 2.7kW, straty zamienione na ciepło trzeba efektywnie odprowadzić. Nie ma lepszego i wydajniejszego sposobu jak chłodzenie cieczą!
...
Może mi ktoś odpowie, dlaczego do chłodzenia silnika nie używa się powszechnie wentylatora?
P.S.
Co ma faszyzm włoski ok. 1920 rok do Cesarstwa Rzymskiego (upadek V w. n.e.)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, o 00:01 przez minimex, łącznie zmieniany 1 raz.
W210, E270 CDI, '01, lift. Avantgarde, limuzyna
W124 przez 12 lat, żal było się rozstawać...
W124 przez 12 lat, żal było się rozstawać...
Nie uważam siebie z biegłego w temacie.
Nie znam precyzyjnie danych dotyczących zapotrzebowania na energię poszczególnych systemów.
To co sprawdziłem osobiście, to regulator nawiewu (naprawiałem). Silnik przy maksymalnej prędkości obrotowej pobiera ponad 25A prądu.
Ile pobierają systemy wykonawcze trakcji nie wiem.
190 A prądu to jego fabryczna maksymalna wydajność. To należy podzielić przez współczynnik bezpieczeństwa!
Nie znam precyzyjnie danych dotyczących zapotrzebowania na energię poszczególnych systemów.
To co sprawdziłem osobiście, to regulator nawiewu (naprawiałem). Silnik przy maksymalnej prędkości obrotowej pobiera ponad 25A prądu.
Ile pobierają systemy wykonawcze trakcji nie wiem.
190 A prądu to jego fabryczna maksymalna wydajność. To należy podzielić przez współczynnik bezpieczeństwa!
W210, E270 CDI, '01, lift. Avantgarde, limuzyna
W124 przez 12 lat, żal było się rozstawać...
W124 przez 12 lat, żal było się rozstawać...
Witam , nie chce zaczynac nowego watku... Mam taki problem , jakis czas temu wymienilem regulator napiecia na magneti mareli .. pochodzilo to 3 mc i zaczynam miec skoki napiecia.
Na wyswietlaczu z 13,1 v na 12v. Skok wystepuje na chwile, pol sekundy przygasaja swiatla i wraca wszystko do normy. Moze ktos sie spotkal z czyms takim.
Drugi problem to do czego sluzy sprzeglo alternatora? jak to dzial ? mam okazje kubic alternator ze sprzeglem 400 zl bez sprzegla 250 zl.. warte to sprzeglo jest inwestycji?
Pozdrawiam
Na wyswietlaczu z 13,1 v na 12v. Skok wystepuje na chwile, pol sekundy przygasaja swiatla i wraca wszystko do normy. Moze ktos sie spotkal z czyms takim.
Drugi problem to do czego sluzy sprzeglo alternatora? jak to dzial ? mam okazje kubic alternator ze sprzeglem 400 zl bez sprzegla 250 zl.. warte to sprzeglo jest inwestycji?
Pozdrawiam
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Mogę się mylić ... sprzęgło alternatora stosowane jest głównie w przypadku silników diesla , jego rola ,to zabezpieczenie elementów alternatora podczas gwałtownych zmian prędkości obrotowej. U mnie awaria tego elementu spowodowała odkręcenie się koła pasowego , spadnięcie paska klinowego . Koszt to 300zł z robocizną. Gorsza sprawa jak awaria dopadnie w trasie , wtedy laweta ,lub holowanie do warsztatu .klonas pisze:Drugi problem to do czego sluzy sprzeglo alternatora? jak to dzial ? mam okazje kubic alternator ze sprzeglem 400 zl bez sprzegla 250 zl.. warte to sprzeglo jest inwestycji?
Wracając do chłodzenia i smarowania silnika? przypominam sobie temat jako by to Japonce zrobili kiedyś silnik w którym tłoki, cylindry i panewki wykonane były z ceramiki czyli nie potrzebował ani chłodzenia ani smarowania i sie nie wycierał czyli nie zużywał.No ale wiadomo że koncerny naftowe by padły
jaro324
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Hydrowóz C5
Bóg tworzył kobietę a Niemcy mercedesa!
Peugeot 306 1.8 automat 101KM
YAMAHA TDM 850
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości