Chip tuning

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

belaspolska
Posty: 114
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:45
Lokalizacja: anglia

Post autor: belaspolska »

ja mam 320 cdi i wlozylem takiego boxa z faszytstowa i ponoc ma 245km i 550Nm ,choc nigdy na hamowni nie bylem,a czuc roznice w jezdzie. spalanie padlo o moze nawet prawie litra. i troche lepiej sie radzi z wolnych. chipowac czy nie ? moim zdaniem te rozsadne ( 20% wiecej) nigdy nie uszkodza silnika
r107 350sl, r107500sl, w123 300d, w210 300td avangarde 98 kombi, w210 300td avangarde 97 kombi, w210 320cdi elegance kombi, aktualnie w211 320cdi kombi.
Awatar użytkownika
robak_wroc
Posty: 52
Rejestracja: 9 cze 2010, o 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robak_wroc »

HolyCrom pisze:A ile takie coś kosztuje, no i oczywiście o ile spadnie spalanie. Żeby można sobie było zrobić wykresik, kiedy inwestycja by się zwróciła :)
sam pomiar z wykresem to koszt 100-150zł
Za Chip i kilka pomiarów na hamownii + wykresy 1000zł
Przy wiekszej ilosci chetnych załatwie rabat :)
W210, E320 R6 '95r. PEŁNY LIFT
WDB2100551A021544
jeżeli mi pomogłeś klikam "POMÓGŁ"
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=16067006
Awatar użytkownika
ghost1971
Posty: 21
Rejestracja: 18 lut 2010, o 18:13
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ghost1971 »

Dajcie adres hamowni w Łodzi za 100 zł to pojade.

Alledrogo proponuje wpisac - chiptuning cdi i szukać cen od 259 d0 499 zl. Firma z Rzeszowa ale ma lokalizacje pl.

25% jeszcze nikomu nie zaszkodzilo byle nie katować na maxa caly czas.
Silnik się nieco przy 210(GPS) 220(zegary) grzeje :mrgreen:
S210 E220 CDI 98' ASB - VIN: WDB2102061A812776
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

[quote="ghost1971"]Koledzy, niedowiarków zapraszam na jazdę. Staniecie obok swoimi 220 CDI a ja swoją. Różnica w przyspieszeniu będzie kolosalna. Nie jest to drobny ecotuning. to 30 KM więcej.
Specjalnie dla mnie miły Pan spod Warszawy o 3 w nocy pisał mapę. Niestety mam stare złoącze więc trzeba było kość z komputera ręcznie podmienić. 3 godziny później wyjechałem zupełnie innym samochodem. 140 konne Paski łykam na śniadanie.
Hamownia powiadacie. 600 zł za sprawdzenie sorki NIE DAM. A na ABSie to dość trudne zadanie przy jakiejś tam hamowni.

Kto chce niech nie wierzy ja wiem co mam...

Zrozum kolego - tu nie chodzi o niedowiarków. Gość który grzebał Ci w ECU coś musiał powiedzieć. Tobie micha się cieszy bo jest szybciej - a pewnie jest szybciej :-)
natomiast stwierdzenie, ze masz o 30 kucy więcej bez potwierdzenia tego wykresem jest gdybaniem i złudną nadzieją ze jest dobrze i tyle w temacie. Jeżeli ktoś robi program za 200-500 PLN to to jest kupa a nie dobrze zrobiony program. Bez sprawdzenia auta na rolce przed grzebaniem i po grzebaniu, sprawdzeniem gdzie i jak podnieść (KM i przede wszystkim Nm) zeby się nie wysrało po paru kkm jest POMYŁKĄ!! na allegro i u Pana Stefana są same OKAZJE cenowe, np. CZIPY za pińcet złoty bez potwierdzenia efektu.
I to nie dla Nas a dla Ciebie powinno być istotne
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
roberts150

Post autor: roberts150 »

Czy poprawianie czegoś , nad czym pracował batalion inżynierów SPECJALISTÓW , przez pana Kazia w garażu ma sens ?
Tak jak napisałem wcześniej , znam gościa ,który uwalił ASB po pół roku w 2.7 CDI .
Ile wytrzyma silnik ?
Zabieg chipowania porównał bym z stosowaniem dopingu ... owszem efekt jest , ale są też skutki uboczne .
Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: westowaty »

10% można robić, a nasze MB mają zaniżone moce by na długo silnik starczył.
Jak masz za mało mocy w 2.2 CDi to kup 2.7 CDi lub 3.2 CDI albo e500.
Zawsze jest to "ale" jak napisał Robert.
Potem zchipujesz pierdnie coś i będziesz następnym przeciwnikiem MB bo jest do dupy bo się zepsuło.
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

roberts150 pisze:Czy poprawianie czegoś , nad czym pracował batalion inżynierów SPECJALISTÓW , przez pana Kazia w garażu ma sens ?
Tak jak napisałem wcześniej , znam gościa ,który uwalił ASB po pół roku w 2.7 CDI .
Ile wytrzyma silnik ?
Zabieg chipowania porównał bym z stosowaniem dopingu ... owszem efekt jest , ale są też skutki uboczne .
Zależy gdzie robisz czipa i jaki przyrost koni i momentu. Ja mam po czipie zrobione prawie 300kkm i żadnych usterek.
Czip robiony z głową napewno nie zaszkodzi, a tylko pomoże.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
roberts150

Post autor: roberts150 »

westowaty pisze:10% można robić, a nasze MB mają zaniżone moce by na długo silnik starczył.
Jak masz za mało mocy w 2.2 CDi to kup 2.7 CDi lub 3.2 CDI albo e500.
Zawsze jest to "ale" jak napisał Robert.
Potem zchipujesz pierdnie coś i będziesz następnym przeciwnikiem MB bo jest do dupy bo się zepsuło.

Święte słowa ! Później płacz i narzekanie ... zwłaszcza że większość naszych gwiazdek jest z drugiej ręki , i ma nalatane trochę ... czasem nawet więcej niż trochę ponad to co na liczniku .
W życiu nie uwierzę w przebieg 300Kkm na chipie !
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Czipowałem ze 116km na prawie 150km. Teraz mój samochód zbliża się do 500kkm i nic się nie dzieje co wynikałoby z nadmiernej mocy.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
ghost1971
Posty: 21
Rejestracja: 18 lut 2010, o 18:13
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ghost1971 »

Jeżeli uważacie, że za tę samą usługę należy zapłącić 3x więcej by mieć pewność to Wasza sprawa. Gość jest od 12 lat serwisanetem w VW i wali chipy za 7000 zł frajerom.
Jeśli wykładikiem dla kogoś jest cena to gratuluję.

Mam profesjonalnie zmienioną mapę przez dyplomowanego serwisanta i tyle.

Kwestia wiary nie ma z tym nic wspólnego.

A podzespoły 220 i 270 są identyczne więc nie widzę problemów zwiększenia mocy z 125 do 155 KM.

ALE.... to kwesta każdego właściciela GWIAZDy. Ja opisuję fakty oraz subiektywne doznania z jazy. Mierzone przyspieszenie od 0 do 100 km/h na własnym stoperze to 10.1 na ABS z 12,5 przed.

To nie bajki po prostu pomierzone na tym samym odcinku w takich samych warunkach tym samym stoperem.

Ja wiem co mam, a Wam pozostaje samemu ocenić ryzyko do przyjemności.

Jak mi się auto posypie to je sprzedam albo wyremontuję.

Jeśli kupię 320 to i TAK JEJ DAM CHIPA !!!! na 1000%.

Reszta jest milczeniem jak mówią Rosjanie..........
S210 E220 CDI 98' ASB - VIN: WDB2102061A812776
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

ghost1971 pisze:wali chipy za 7000 zł frajerom
Sorry kolego ale o programie za 7 kPLN w życiu nie słyszałem. W coś takiego chyba tylko frajer uwierzy a nie zapłaci. poprawne zrobienie programu pod nogę bez hamowni jest nierealne. podobnie jak czasy mierzone 0-100 km/h stoperem :oops: Osoby zainteresowane wiedzą o tym doskonale.
A potem pytanie? skąd ta dziura w tłoku? przecież nie było jej tam jeszcze przed chwilą?!! :mrgreen:
PRAWIE profesjonalny program robi wielką różnicę. A Ty wyciągnij wnioski
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Ale nawet za taki ecotuning 1000zł? Przecież to gra nie warta świeczki. Po to bym chciał takie coś zrobić, żeby zaoszczędzić, a przy oszczędności 1l/100km, to łatwym sposobem licząc wychodzi 25000km do przejechania (4zł litr), żeby na 0 wyjść,z 3 lata jak dla mnie. :(
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
robak_wroc
Posty: 52
Rejestracja: 9 cze 2010, o 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robak_wroc »

Eco tuning jest dla osob które koniecznie chcą zrobic więcej KM za 30zł ON:)
Nie rozumiem ludzi, którzy poddają auto tuningowi aby zmniejszyc spalanie - prawie nie zauważalne. Tuning to tuning a nie oszczedności...
W210, E320 R6 '95r. PEŁNY LIFT
WDB2100551A021544
jeżeli mi pomogłeś klikam "POMÓGŁ"
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=16067006
Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

CHIP

Post autor: westowaty »

Nie wiem gdzie to wsadzić ale to związane z silnikiem.
Koelga kupił MB E 2.2 cDI 150 kunia.
Nie zachwycił się tym silnikiem chodź mu się nie dziwie :mrgreen: chce go zchipować.
Prosze powiedźcie mi ile można z Niego wyciągnąc by nie zrobić gruzu, bardziej niż konie interesuje mnie z 450-500 NM. :P
Pali to więcej niz moje 3.2 i 320 ma 570 Nm.
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
Awatar użytkownika
Giero
Posty: 67
Rejestracja: 20 cze 2010, o 10:31
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Giero »

http://vtech.pl/katalog
Bezpiecznie 30KM i 50 niutków.Po co kupować 2,2 a potem kombinować jak są fabrycznie mocniejsze jednostki.3,2 zaczipować to rozumiem..

[ Dodano: 2010-06-23, 14:42 ]
westowaty pisze:320 ma 570 Nm.
:shock: :shock: A skąd on tyle ma? Według danych katalogowych-470..
e38 750 iL
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości