Strona 1 z 4

Błąd climaronica b1416

: 17 lut 2010, o 17:50
autor: rochender
Witam wszystkich .Gdzie znajduje się pompa cyrkulacyjna goracej wody (m13)Czy ten blad może powodować niepoprawne zalanczanie się wentylatora?

[ Dodano: 2010-02-17, 20:32 ]
Halo jest tam kto?Ktoś ma jakieś sugestie ?może go sprzedać:) :lol:

: 17 lut 2010, o 20:38
autor: jjankiello
Pod maską, na prawej (czyli strona pasażera) podłużnicy przy nadkolu - tam mniej więcej szukaj... Czarny cylindryczny kształt, średnicy ok. 5cm, umocowany poziomo. Tak przynajmniej jest w w202, a to siostrzana konstrukcja...

Re: Błąd climaronica b1416

: 18 lut 2010, o 03:20
autor: okular
rochender pisze:Czy ten blad może powodować niepoprawne zalanczanie się wentylatora?
Nie ma to wpływu na pracę wentylatora.

: 18 lut 2010, o 09:40
autor: rochender
To ja już nie wie co z tym zrobić.wyciagnelem dziada i nakrutko działa wkładam spowrotem pochodzi chwile i przestaje. Climatronic pokazuje b1416 .dziś to sprawdze i chyba termostat klęknąl bo silnik ciagle niedogrzany a może to jest przyczyna mojego problemy?

[ Dodano: 2010-02-18, 09:45 ]
Dodam jeszcze ze auto posiadam od 2 lat naprawilem wtryski , pompe klimy napinacze i Kola pasowe . Czasami zdążą się ze na wyswietlaczu pokazuje się napis batery/alternator wisit workshop ale po włączenie silnika znika .

: 3 mar 2010, o 12:59
autor: Lukaszfs
ja mialem taki sam blad i tez przy walnietym termostacie
teraz to dziala ok ale prawy nawiew mi grzeje zamiast chlodzic po tym jak zrobili termostat

: 3 mar 2010, o 14:22
autor: PIOTRUŚ
Lukaszfs pisze:ja mialem taki sam blad i tez przy walnietym termostacie
teraz to dziala ok ale prawy nawiew mi grzeje zamiast chlodzic po tym jak zrobili termostat
termostat nie ma tu nic do tego zawieszają się zawory od klimy, w tym temacie masz rozwiązanie problemu viewtopic.php?p=7175#7175 :-D

: 14 lut 2012, o 14:48
autor: searlon
Witam
Mam problem jak w tytule. Na klimatroniku wyświetla mi błąd b1416. Sprawdzałem elektryczną pompę obiegu wody i z tego co słyszę i widzę , to działa. Wyczyściłem styki kości przyłącza ale błąd pojawia się zaraz po skasowaniu. Do czego dążę?... Nie przeszkadza mi ta usterka bo układ ogrzewania działa prawidłowo. Niestety nie załącza mi sie webasto ( opcja dogrzewacza-nie mam zegara ) działa tylko elektryczny dogrzewacz obok zbiornika wyrównawczego natomiast brak zapłonu w webasto ( cisza ) Nasuwa mi się myśl, czy błąd pompy obiegu może być przyczyna, że webasto nie działa. Tłumaczę sobie to tak, że ( być może ) sterownik webasto "widzi" błąd B1416 pompy i skoro pompa nie działa to nie załączam zapłonu w webasto. Kolejna sprawa to, że nikt się nia zastanowił czy chodzi o błąd pompy elektrycznej obiegu cieczy, czy chodzi o kolejną małą pompę elektryczną obiegu cieczy przy webasto?

Co o tym myślicie?

: 14 lut 2012, o 18:34
autor: jjankiello
B1416 to błąd konkretnie pompki wspomagającej obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia silnika...
Pompka może działać, ale może być w początkowym stadium padania... może pracować z przerwami lub startować z opóźnieniem wystarczającym do zapisania błędu albo pracować ze zbyt dużym oporem, który powoduje zwiększony pobór prądu... tak też się zdarza...

: 14 lut 2012, o 18:47
autor: noc
Pompka elektryczna cyrkulacji płynu chłodzącego nie ma nic wspólnego z "dogrzewaczem spalinowym".Należy na SD odczytać błędy "dogrzewacza" i je usunąć, potem skasować.
Dogrzewacz korzysta z pompy głównej (mechanicznej), napęd paskiem.
Dogrzewacz w CDI nie zastartuje jeżeli w silniku jest jakikolwiek błąd.

: 4 kwie 2012, o 17:05
autor: ZGi
czy ta pompka elektryczna ma wpływ na szybszy spadek temperatury np w korkach?

: 4 kwie 2012, o 18:00
autor: noc
Tak, od tego jest, żeby, gdy mechaniczna się "nie wyrabia" ogrzewanie ma być na przyzwoitym
poziomie.Praktycznie jej uszkodzenie można organoleptycznie odczuć ~ 0°C.Potrzebna w korkach przy -5 i poniżej.

: 4 kwie 2012, o 18:03
autor: ZGi
Tak Noc, tylko pytam czy ona ma wpływ na za wysoką temp? Przy +20

: 4 kwie 2012, o 18:19
autor: noc
Jej wpływ na temperaturę silnika jest pomijalny.Trzeba by było wyliczyć opory przepływu
itd. może by wyszło 0,5-1°C. :hyhy:
Niektóre wersje (kraje Zatoki Perskiej) w ogóle jej nie posiadają.

: 4 kwie 2012, o 18:24
autor: ZGi
Do czego zmierzam, pompa wody nowa, visko nowe (zapina się elegancko), ale temp podchodzi pod 103 stopnie w korkach, jak tylko ruszę (obroty ok 1500) to temp zaczyna spadać. I nie jest to opływ powietrza chłodnicy, ani aż tak dużo większe obroty wentylatora. Klimatronik wywala błąd pompki ale pompka jakoś pracuje (sam sprawdzałeś ostatnio). I to "jakoś" mnie nie pokoi.

: 4 kwie 2012, o 18:48
autor: hammond24
Nie ma powodu.Zwiększając obroty silnika, zwiększasz obroty pompy,lepszy obieg.I nie lekceważ opływu powietrza.Ono powoduje spadek temperatury wokół chłodnicy.