Hamulec pomocniczy "ręczny"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Mowa o ręcznym kolego
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

bo masz źle naciągniętą linkę-wyregulowany hamulec, powinno przeskakiwać kilka ząbków3-4 wtedy w czasie jazdy włącza się sygnał dźwiękowy (ze hamulec zaciągnięty), jeśli nie przeskakuje to prawdopodobnie tez nie będzie tego sygnału
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Dostałem info że przyczyna braku 'terkotania' przy zaciaganiu recznego jest peknieta czy wyskoczona spręzynka, czy zebatka. Ale jak reczny trzyma to ok i jeździc z tym, chyba ze ktoś chce to moze rozebrac i to wymienic babrając sie przy tym, ja uwazam ze nie ma sensu.

Pytanko mam do rączki zwalniającej ręczny, ona nie wraca na swoją pozycje trzeba ja 'wcisnać' dlaczego? To bym zrobil.../
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

blacha122 pisze:chyba nie działa mi ta zapadka , pedał wciska sie płynnie bez terkotania .
Od niedawna mam to samo w w202... nie terkocze, ale postojowy trzyma.
Póki działa i jest zimno, nie będę ruszał. Zabiorę się za to na wiosnę...
Podejrzewam, że winna jest jakaś sprężynka zapadki, która powinna terkotać...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

Koledzy też tak miałem, u mnie okazało się że plastik który odpowiada za terkotanie, poprostu przekręcił się i wypadł z "zębatki" niestety nie moge poprzeć tego zdjęciami a mój opis jest chaotyczny, ale jest to taki jakby obwarzanek, jesli zagladniecie na mechanizm odrazu zrozumiecie co jest nie tak, nie trzeba niczego demontować (oprócz Nieba).
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Czyli rozumieć, że usterka w pełni odwracalna, w dodatku bezinwazyjnie i bezkosztowo :?: :->
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

u mnie tak było, szukam zdjęcia jakiegoś mechanizmu, okazuje się że są różne..ale taka tyrkawka to element poboczny całego mechanizmu, więc nie powinno być problemów z naprawą:).. zawsze można wsadzić patyczek po lodach ;) powodzenia
EDIT:za tyrkanie odpowiada element nr 14
Załączniki
brake.jpg
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

marlonn pisze:taka tyrkawka to element poboczny całego mechanizmu
Musi tak być, skoro normalnie da się zaciągnąć postojowy... ;-)
marlonn pisze:EDIT:za tyrkanie odpowiada element nr 14
Patrząc na umiejscowienie, to faktycznie jest pierdółka i do zrobienia w kilka minut... :mrgreen:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
blacha122
Posty: 228
Rejestracja: 12 gru 2009, o 17:54
Lokalizacja: bielsko biala

Post autor: blacha122 »

dzięki za pomoc zaglądnę jutro jak to u mnie wygląda . zależy mi zeby hamulec lepiej trzymał , bez terkotania się obejdę
BMW E39 530d 2002 ex
MERCEDES W210 E200 SEDAN 1995 ex
VOLVO S 80 2.4 D5 2002
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

lterkotanie to schemat który umiesciłem, a naciąg linki to ten z pierwzej strony, lub "samoregulator" na środku tunelu pod kanapą przykryty blachą przykracona na 3 dziesiątki :) mogła spaść sprężynka.. (u mnie tak było ) linka się trzymała ale nie wybierał luzu
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Awatar użytkownika
Gregory
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2010, o 14:49
Lokalizacja: Kęty

blokuje po wymianie

Post autor: Gregory »

Witam. Mam duży problem. Po wymianie tarcz, klocków i szczęk - blokuje mi prawe tylne koło. Napewno nie są to klocki, bo miałem mały problem z założeniem tej tarczy - tak jakby szczęki były rozciągniete. Po zredukowaniu "napinaczy" do 0, dało się nałożyć tarczę, ale chodziła dość opornie. Dzisiaj po przejechaniu 3km, zauważyłem że szczęki na prawym kole hamują ( lewa strona jest oki). Teraz moje pytanie - jest jeszcze jakaś regulacja hamulca oprócz tej pod tarczą? Muszę jakoś popuścić te szczęki.
Aha. Jeszcze jedno - chyba ważne - przed założeniem chciałem "ręcznie" popuścić ten rozpierak do szczęk. Dało się, ale zaraz po puszczeniu wracał do środka - tak jakby linka się wracała :-/ Może mi ktoś coś doradzić co teraz. Za tydzień czeka mnie trasa na ponad 2000km, a z tym nie dam rady jechać :cry:

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

Sprawdź Kolego jeszcze samoregulator pod kanapą z tyłu, na środku tunelu jest taka "klapka" przykręcona na 3 dziesiątki... myśle że tam mógłbyś odjąć trochę linki bo podejrzewam że regulator wybrał się na maxa:)
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Awatar użytkownika
Gregory
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2010, o 14:49
Lokalizacja: Kęty

Post autor: Gregory »

marlonn, Znalazłem to urządzenie, ale nie mam pojęcia jak sie go reguluje :oops: Mógłbyś mi to jakoś " wyoślić" - z góry dzięki
W210 E320 CDI kombi 02' Avantgarde
W210 E240 kombi 98' - diabelskie V6 :D
W124 E250 95r
W201 190D - wersja rolnik
W124 3.0 coupe 93'
Awatar użytkownika
marlonn
Posty: 404
Rejestracja: 23 lis 2010, o 02:44
Lokalizacja: Radymno
Kontakt:

Post autor: marlonn »

"diwajs" ten działa trochę na zasadzie mimośrodu, gdy linka jest luzna spręzyna wybiera ten luz blokując się na ząbkach. myslę ze to kwestia popuszczenia właśnie tej zębatki przypominającej trochę "ucho" (??nie wiem skad to skojażenie)
Powodzenia.
Załączniki
hampel.jpg
hampel.jpg (15.34 KiB) Przejrzano 14982 razy
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Awatar użytkownika
Gregory
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2010, o 14:49
Lokalizacja: Kęty

Post autor: Gregory »

Oki. Jutro po pracy spróbuje - mam nadzieję, że to jest to, bo szczęki i tarcze już lekko przypaliłem :roll:
W210 E320 CDI kombi 02' Avantgarde
W210 E240 kombi 98' - diabelskie V6 :D
W124 E250 95r
W201 190D - wersja rolnik
W124 3.0 coupe 93'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości