Strona 4 z 24

: 8 lis 2009, o 13:12
autor: jjankiello
Można jeszcze zweryfikować sprawność amortyzatora układu kierowniczego, bo on w dużej mierze niweluje efekt ciągnięcia kolein, o ile jest sprawny... Gdy jest zużyty koleiny czuć dużo bardziej...

: 8 lis 2009, o 13:21
autor: noc
Muszę Cię rozczarować, z uwagi na to, że W210 ma maglownicę, taka część w niej nie występuje.Występuje w samochodach z kolumną kulkową np.W124, W123 i in.

: 8 lis 2009, o 17:18
autor: jjankiello
A to fakt. Przeoczyłem, że to forum w210 ;-)

: 8 lis 2009, o 17:28
autor: noc
Mnie też się to zdarza.Za dużo for MB.

: 8 lis 2009, o 23:02
autor: Arek w 210
Witam. mam pytanie gdzie znajduje sie pompa NIVO ??

: 8 lis 2009, o 23:22
autor: jjankiello
Arek w 210 pisze:gdzie znajduje sie pompa NIVO ??
Zapewne w tandemie z pompą wspomagania układu kierowniczego...
O ile kolega ma kombi. Nick zawierający symbol w210 na to nie wskazuje, bo kombi, to oznaczenie s210 :idea:
Prawda jest też, że w sedanach na życzenie też montowano NIVO...

: 2 mar 2010, o 20:59
autor: jakobs66
noc pisze:Witamy. Zapraszamy przy okazji do "przywitalni".
Efekt o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z "nivo".To rozstaw kół powoduje że boki opon zaczepiają o krawędzie kolein i usiłują wyrwać Ci kierownicę z rąk.
Jest kilka sposobów na uniknięcie tego zjawiska.Omijać drogi z koleinami, zmienić auto na takie, które ma taki rozstaw kół jak koleiny, zmienić opony na bardzo wąskie, przesiąść się na pojazd gąsienicowy.A serio, nic na to nie poradzisz, takie mamy drogi. :mrgreen:
moim skromnym zdaniem...tobym sprawdził geometrię zawieszenia.

[ Dodano: 2010-03-02, 21:05 ]
jjankiello pisze:kombi, to oznaczenie s210
to jakieś forum'owe oznaczenie? bo w brief'ie mam 210K

: 6 mar 2010, o 17:33
autor: noc
S210 to wewnątrz/fabryczne oznaczenie kombi W210.Kodując stacyjkę czy licznik czy bak, używasz tego prostego oznaczenia.Gdyby było Coupe210 miałoby oznaczenie C210.
W-wagen. S-station wagen.

: 13 kwie 2010, o 07:58
autor: Arek w 210
Witam. mam takie pytanko jak sie odpowietrza uklad NIVO i zauwarzylem ze tylnie tarcze hamulcowe maja rdze jak by nie hamowaly a widze ze plyn jest ten sam jak z NIVO. SOORY za bledy ale dopiero od 1 roku jestem w polsce. POZDRAWIAM

S210 Kompressor

: 18 kwie 2010, o 12:29
autor: noc
"Nivo" ma olej w układzie.Układ hamulcowy płyn.Nie mają ze sobą nic wspólnego.
Rdza na tylnych tarczach to najczęściej objaw zardzewiałych prowadnic tylnych zacisków lub stojących (zardzewiałych) tłoczków hamulcowych.
Procedura odpowietrzenia "Nivo" nie jest ciekawa i najczęściej zbędna.Radzę zlecić ją dobremu
warsztatowi.W tym układzie jest b.wysokie ciśnienie, a czasem trzeba je jeszcze podnieść.
W naszych MB pękają przewody (korozja)i akumulatory ciśnienia (ze starości).Przebywanie wtedy w sąsiedztwie takiego elementu grozi poważnym wypadkiem.

: 9 sie 2010, o 07:16
autor: s210
któryś z kolegów opisywał sytuację, że załadował sporo do bagażnika, następnie odpalił auto i słyszał ewidentne syczenie. odpowiedzieliście że to może wina przeładowania.
wczoraj miałem identyczny objaw, do baku nalałem pod korek, na tylnej kanapie żona i dzieciaki. w bagażniku może z 20kg. Syczenie było słyszalne z tylnej kanapy, przez powiedzmy godzinkę. Potem auto zgasiłem, po paru godzinach jechaliśmy znowu, i już cisza. Pytanie, czy to normalne? czy trzeba coś z tym robić? a jeżeli trzeba robić, to na co stawiacie?

: 15 sie 2010, o 19:11
autor: noc
Sprawdź olej w zbiorniku pod maską.Jeżeli OK to nie masz się czym przejmować.Usterka to przycięty zaworek w regulatorze nad dyfrem.Czasem to się zdarza.Pomaga lekkie stuknięcie
młotkiem.U Ciebie już sam się odciął.

: 16 paź 2010, o 15:24
autor: elegance
A ja mam pytanie. Ostatnio miałem przy minimum oleju i dolewałem i nalałem troszkę ponad MAX. Można tak zostawić czy lepiej kupić jakąś strzykawkę i "wyciągnąć" nadmiar?

: 19 paź 2010, o 16:52
autor: chunjae
Witam, zalozylem juz podobny temat, ale malo tam sie dowiedzialem, tutaj wyczytalem wiecej. Teraz kiedy troche poczytalem forum jestem nieco "madrzejszy" ale i tak w dalszym ciagu ze mnie laik. :(

Opisze swoj problem jeszcze raz - tyl auta lata mi jak pilka, gora dol. Dodam ze mialem nieszczelny stabilizator przy uszczelce - co dokrecilem i teraz jest sucho. Ubywal mi plyn od wspomagania ze zbiorniczka wyrownawczego i teraz wiem ze to bylo ogromnym bledem, ale dolewalem obojetnie jaki plyn, do ukladu wspomagania. teraz widze ze plyny mam ponizej minimum. Mialem przyjemosc jazdy inna E klasa, i dodam ze moje wspomaganie przy tamtej jest jak w maluchu. Czy koniecznie poszly mi gruszki ze skacze mi auto gora dol gora dol. czy moze byc problem z plynem? Jesli tak to prosilbym o dokladny opis jak wymienic plyn - juz napisalem ze jestem laikiem wiec prosilbym prostym jezykiem. No i kwestia jeszcze jedna, nie jestem pewien czy mam to NIVO. No fakt faktem wydaje mi sie ze tak , ale nie znam sie na tym zeby stwierdzic to na 100%. I kwestia jeszcze jedna,
byc moze mam nieodpowietrzony uklad, i czy da sie to zrobic na podnosniku? I prosze o dokladny opis jak to zrobic, gdzie znajduje sie ten odpowietrznik? Z gory dziekuje i przepraszam jesli ktos mial identyczny problem i byl on opisany, ale nie moge tego znalezcc. pozdrawiam.


btw. jesli ktos moglby mi podac nazwe plynu jaki musze kupic, zeby zalac, i czy jakos plynu ma wplyw na to jak dziala mi wspomaganie kierownicy? - bo chodzi mi naprawde ciezko. W sklepie powiedzieli mi ze tylko kolor plynu ma znaczenie - a ja ze nie znam sie na mechanice i od niedawna ogolnie zaczynam powoli interesowac sie sam, co dzieje sie z moim autem, rezultat jest jaki jest....;/

: 19 paź 2010, o 19:11
autor: qoompel
chunjae, rozumiem, że raczkujesz, ale na forum jest naprawdę dużo informacji.

Czy masz NIVO? Po pierwsze: viewtopic.php?t=5578 :!:
Kombi? Daj VIN.

Odpowietrzanie? W tym temacie, stronę wcześniej jjankielo elagancko opisuje:
jjankiello pisze:Po prostu montujesz amorek i odpowietrzasz, tak jak zwykle się to robi, czyli:
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.

WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
chunjae pisze:nazwe plynu
JEŻELI masz NIVO, to lejesz oryginał (kod na korku zbiorniczka wyrównawczego) lub (chyba) Febi 21648.

Swoją drogą też mam głuche pukanie przy najeżdżaniu na nierówności. Załadowane 200kg na dołkach auto buja się jeszcze przez 10s po wjechaniu na równą drogę :mrgreen:

Delikatnie chyba ubywa mi płynu. Nie wiem czy wymienić sobie płyn, czy od razu kupić gruszki. Najpierw jednak i tak muszę sprawdzić, czy są dobrze przykręcone. Co i tak nie zmienia faktu, że auto odbija się jak piłka.