NIVO PYTANIE
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Syczenia nie powinno być ,sprawdź czy nie ubywa ci płynu, czesto nieszczelność pojawia się na siłowniku,wejdź pod auto, widać gdy się poci . Głuche stukanie to zapewne wybite dolne gałki siłownika, wyciszają się przy załadowanym aucie z oczywistych względów.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Płynu nic nie ubywa i sucho jest bo sprawdzałem z kanału. Pukanie faktycznie milknie przy załadowanej pace gdzieś czytałem, że te dolne gałki da się zregenerować... poszukam na forum
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany"
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
W takim razie się nie przejmuj, no chyba że sprawa syczenia dotyczy spraw nie związanych z nivo np nieszczelne koło :mrgreen: . Dolne gałki można regenerować.danieljd pisze:Płynu nic nie ubywa i sucho jest bo sprawdzałem z kanału. Pukanie faktycznie milknie przy załadowanej pace gdzieś czytałem, że te dolne gałki da się zregenerować... poszukam na forum
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Wygląda to na błąd regulatora wysokości lub jego np. luźnej,zatartej dźwigienki sterującej.Sylwia pisze:Układ był odpowietrzany (musze wierzyć na słowo). Ostatnio jak byłam w Gerlitz to mechanik powiedział że wpływ na to że tył jest za wysoko mogą mieć tylko sprężyny (mogę mieć nie oryginalne - ale sprawdzałam i sprężyny sa ok) albo siłowniki (niby są w porządku ale nie wiem czy i tak ich nie wymienić (tylko jakim kosztem!!!) - może to pomoże).
A poziom płynu to zmienia się "na pogodę". Tzn przedwczoraj spadł do minium ale wczoraj "wrócił" i jest ok. Wydaje mi się że po prostu to pracuje w zależności od obciążenia samochodu.
Ale taki błąd mechanik zobaczyłby od razu.Dalej nie umiem Ci pomóc.
[ Dodano: 2009-07-19, 15:38 ]
Przeładowanie = syczenie z zaworu sterującego.Unikaj ładowania powyżej 250 kg.danieljd pisze:Witam, podłącze się żeby nie zakładać nowego tematu...
U mnie akurat nivo działa bez problemu tzn nie siada i nie unosi się za bardzo, poprostu jest równo. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia.... ostatnio musiałem przewieźć trochę ciężarów i ważyło to ponad pół tony.
Przy zładunku auto lekko osiadło, więc pomyślałem, że popatrze jak się poziomuje. Odpaliłem auto, wyszedłem na zewnątrz i poziom się wyrównał ale z tyłu było słychać wyraźne syczenie. I tu moje pytanie? Czy to normalne? Czy coś nie tak?
Co prawda bez ładunku słychać takie głuche stuki z tyłu jadąc po dziuach(z ładunkiem tego nie ma) ale to juz raczej coś innego. Mi chodzi akurat o to syczenie
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
mój pierwszy post więc:
Witam wszystkich serdecznie!
Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Otóż jestem posiadaczem S210 320cdi elegance z 2001r i chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość obniżenia mechanicznego/elektronicznego nivo (bez jego bezpośredniego odłączania).
Chcę obniżyć całe auto. Myślę o założeniu przedniego zawieszenia od avantgardy lub kupić jakiś zamiennik dedykowany do mojego modelu (h&r, weitec, itp...) a tył w jakiś magiczny sposób obniżyć (firmy które robią zawiasy nie robią ich do nivo).
jakieś sugestie?
Witam wszystkich serdecznie!
Pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Otóż jestem posiadaczem S210 320cdi elegance z 2001r i chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość obniżenia mechanicznego/elektronicznego nivo (bez jego bezpośredniego odłączania).
Chcę obniżyć całe auto. Myślę o założeniu przedniego zawieszenia od avantgardy lub kupić jakiś zamiennik dedykowany do mojego modelu (h&r, weitec, itp...) a tył w jakiś magiczny sposób obniżyć (firmy które robią zawiasy nie robią ich do nivo).
jakieś sugestie?
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Kolego mam "awe" i chcę ją podwyższyć. Każdy "leżący policjant", tory itp. zmuszają mnie do
jazdy 15/h. Zawieszenie tylne można obniżyć regulując od dołu czujnik wysokości tyłu.
Łatwo dostępny z kanału.
jazdy 15/h. Zawieszenie tylne można obniżyć regulując od dołu czujnik wysokości tyłu.
Łatwo dostępny z kanału.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Twardością i wysokością = sprężynami i amorkami. Za twardość odpowiadają amorki o krótszym skoku, a za wysokość (twardość pośrednio też, ale to zależy od wyposażenia auta, bo wg tego się je dobiera) odpowiadają sprężyny... No i różnica jest jeszcze nieco w geometrii obu wersji, ale to chyba jasne...Willas pisze:a czym się różni zawieszenie avy od ele?
Powinny pasować, ale auto Ci siądzie i nie będzie się zachowywać jak producent przewidział, jeśli do tego nie dopasujesz amorków...Willas pisze:dlaczego sprężyny od avy nie będą pasować do eleganca?
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
nie miałem okazji się przywitać.więc pozdrawiam Wszystkich
jestem posiadaczem210 elegance z1995 sedan z zawieszeniem nivo
w związku ztym mam pytanie czy przy wymianie amorka /urwało się duralowe ucho/ trzeba odpowietrzać układ czy nie,ma się rozumieć że ubytek płynu muszę uzupełnić
jestem posiadaczem210 elegance z1995 sedan z zawieszeniem nivo
w związku ztym mam pytanie czy przy wymianie amorka /urwało się duralowe ucho/ trzeba odpowietrzać układ czy nie,ma się rozumieć że ubytek płynu muszę uzupełnić
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Nie sposób wymienić kolumnę olejową (amortyzator nivo) bez rozszczelnienia układu. Sama kolumna też przychodzi bez oleju, więc odpowiedź jest oczywista - TRZEBA
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Po prostu montujesz amorek i odpowietrzasz, tak jak zwykle się to robi, czyli:
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.
WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
1. Odpalasz auto i czekasz chwilę, aż się tył podniesie.
2. Popuszczasz odpowietrznik (znajdziesz łatwo, typowy odpowietrznik, jak w hamulcach) i gdy auto opadnie przy jednoczesnym wylatywaniu bąbelków z płynem, zakręcasz.
3. Po ok. minucie powtarzasz pkt 2.
4. Powtarzasz tyle razy, aż przestanie lecieć powietrze.
WAŻNE: Bagażnik trzeba przy tym dociążyć masą ok. trzech dorosłych osób albo workami z piaskiem o masie ca. 200kg. Może być też cement, klej do płytek, nawóz sztuczny etc., etc. ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 lis 2009, o 07:51
- Lokalizacja: Hetmanow
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Witamy. Zapraszamy przy okazji do "przywitalni".
Efekt o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z "nivo".To rozstaw kół powoduje że boki opon zaczepiają o krawędzie kolein i usiłują wyrwać Ci kierownicę z rąk.
Jest kilka sposobów na uniknięcie tego zjawiska.Omijać drogi z koleinami, zmienić auto na takie, które ma taki rozstaw kół jak koleiny, zmienić opony na bardzo wąskie, przesiąść się na pojazd gąsienicowy.A serio, nic na to nie poradzisz, takie mamy drogi. :mrgreen:
Efekt o którym wspominasz nie ma nic wspólnego z "nivo".To rozstaw kół powoduje że boki opon zaczepiają o krawędzie kolein i usiłują wyrwać Ci kierownicę z rąk.
Jest kilka sposobów na uniknięcie tego zjawiska.Omijać drogi z koleinami, zmienić auto na takie, które ma taki rozstaw kół jak koleiny, zmienić opony na bardzo wąskie, przesiąść się na pojazd gąsienicowy.A serio, nic na to nie poradzisz, takie mamy drogi. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości