NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

A jak sprawdzić, czy mam tą funkcję? Mam sedana i nie wiem czy może takie coś tam jest.
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

rafafter pisze:PANOWIE!!!! MAM E KLASE W 210 Z 97 ROKU I SIEDZI MI NISKO......... OLEJ JEST , SZCZELNY UKŁAD TEŻ JEST.. GRUSZKI SĄ OK. A JAK WSIADŁO 5 OSÓB TO NIE PODNIÓSŁ --------------POMOŻECIE ?????? POZDRAWIAM
Nie pisz z Caps's lock'iem!
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

windykatorek pisze:dobrze mowisz ale gruszki sa elementem wykonawczym gora doł , gruszki naełnia płyn a zeby je napełnił musi otworzyc sie zawor , jak za wysoko zawor sie zamyka , jak za nisko zawor sie otwiera i pompuje płyn pod cisnieniem i podnosi auto :)
Tak tyle że regulator podaje do siłownika podczas regulacji,a nie gruszki ,z resztą trwa to dość długo (nawet ok 1minuty) w zależności od tego jak bardzo jest obciążony i jakie obroty ma silnik. Z problemem bujania walczyłem w S124, tak więc temat poniekąd znam, nie obyło się bez wymiany gruszek. Jeśli wszystko jest ok , a auto wpada w rezonans po przejeździe jakiejś dziury to w zasadzie nie ma innej możliwość.

[ Dodano: 2008-11-23, 00:05 ]
rafafter pisze:PANOWIE!!!! MAM E KLASE W 210 Z 97 ROKU I SIEDZI MI NISKO......... OLEJ JEST , SZCZELNY UKŁAD TEŻ JEST.. GRUSZKI SĄ OK. A JAK WSIADŁO 5 OSÓB TO NIE PODNIÓSŁ --------------POMOŻECIE ?????? POZDRAWIAM
Sprawdź pompę niwo+wspomagania ,regulator i jego połączenie z nadwoziem. Sprawdź tez jaki masz wlany olej.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

michal55yh pisze:A jak sprawdzić, czy mam tą funkcję? Mam sedana i nie wiem czy może takie coś tam jest.
Zajrzyj pod spód, jak zobaczysz takie krótkie, grube amortyzatorki, to znaczy, że masz nivo.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
PIGFACE
Posty: 64
Rejestracja: 19 lip 2008, o 23:57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: PIGFACE »

Koledzy podepnę się pod wątek ponieważ spece mercedesowi orzekli że czeka mnie wymiana akumulatorów ciśnieniowych. Sprawa wygląda tak że mam dziwne puste stuki w tylnym zawieszeniu jadąc nawet po małych nierównościach (W210 , 97r, 2,9 kombi). Szarpaki nie wykazały żadnych luzów, amorów już nie sprawdzałem bo był na przeglądzie 2 miesiące temu i było 87% skuteczności. Spec od merca wsiadł do auta, przejechałem z nim kilkaset metrów i orzekł że na 99% te stuki to wadliwie pracujący akumulator ciśnieniowy , jestem skłonny mu uwierzyć tym bardziej że inni mechanicy potrafią tylko rozłożyć ręce i nic nie mówią. Koszt akumulatorów to 2x 315 pln + 300 pln robicizny. Czy to co pisze ma sens?
Nie ważne czym jeździsz, ważne by (miało gwiazdę) sprawiało Ci to przyjemność.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

PIGFACE pisze:Koledzy podepnę się pod wątek ponieważ spece mercedesowi orzekli że czeka mnie wymiana akumulatorów ciśnieniowych. Sprawa wygląda tak że mam dziwne puste stuki w tylnym zawieszeniu jadąc nawet po małych nierównościach (W210 , 97r, 2,9 kombi). Szarpaki nie wykazały żadnych luzów, amorów już nie sprawdzałem bo był na przeglądzie 2 miesiące temu i było 87% skuteczności. Spec od merca wsiadł do auta, przejechałem z nim kilkaset metrów i orzekł że na 99% te stuki to wadliwie pracujący akumulator ciśnieniowy , jestem skłonny mu uwierzyć tym bardziej że inni mechanicy potrafią tylko rozłożyć ręce i nic nie mówią. Koszt akumulatorów to 2x 315 pln + 300 pln robicizny. Czy to co pisze ma sens?
Odpowiem Ci tak żebyś sam mógł bez "fachowców" zdiagnozować problem.
Akumulator ciśnienia "gruszka" to pojemnik w którym po jednej stronie gumowej
membrany jest gaz a po drugiej olej pod ciśnieniem połączony z amortyzatorem.
Usterki "gruszki" to nieszczelności.W wypadku gdy membrana jest dziurawa amortyzator
staje się sztywny.Gdy jest tylko trochę nieszczelna głuchy stuk na wybojach po kilku
kilometrach i tak samochód staje się sztywny.Często gruszka "luzuje" się na śrubach
słychać metaliczne stuki na małych nierównościach.Prawie wszystkie inne objawy
i dźwięki to amortyzatory, drążek stabilizatora w gumach jego łączniki do wahaczy
tuleje gumowo-metalowe wahaczy łożyska wahaczy itd.Często to zużyte "jarzma
klocków hamulcowych.Gruszki wysłuchasz sam.Reszta to "macanie" siłowe
uwaga tylko na kanale na podnośniku rzadko udaje się znaleźć prawdziwy problem.
I jeszcze zapomniałem W210 ma słabe gumki amortyzatorów na górze.Często
niepotrzebnie klienci każą wymieniać amortyzatory.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
PIGFACE
Posty: 64
Rejestracja: 19 lip 2008, o 23:57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: PIGFACE »

Dziękuje kolego, rzeczowa odpowiedz, jutro idę szukać.
Nie ważne czym jeździsz, ważne by (miało gwiazdę) sprawiało Ci to przyjemność.
rafix_e300
Posty: 29
Rejestracja: 1 mar 2009, o 17:29
Lokalizacja: Rypin

Post autor: rafix_e300 »

koledzy a jak sprawdzić płyny w nivo? mam też ten problem amory sa wporzadku, szarpaki nic nie wykazały, a jak mykam na nierównościach to czuje sie jak "worek ziemniaków" na wozie!! pomocy
ELEGANCE W210 E300TD
Sylwia
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2009, o 20:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sylwia »

Ja mam problem z zawieszeniem tyłu ale odwrotnie - jest za wysoko. Podniósł się i nie opuszcza. Nie da się jeździć po nierównościach, nie mówiąc o kostce. Zawór i gruszki są nowe, wymieniane w serwisie. Może ktoś mi wyjaśni dlaczego auto nie "schodzi"? Dodam że poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym zamienia się i nie wiadomo dlaczego... Czy ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził?
CLASIC W 210 COMBI 98r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Sylwia pisze:Ja mam problem z zawieszeniem tyłu ale odwrotnie - jest za wysoko. Podniósł się i nie opuszcza. Nie da się jeździć po nierównościach, nie mówiąc o kostce. Zawór i gruszki są nowe, wymieniane w serwisie. Może ktoś mi wyjaśni dlaczego auto nie "schodzi"? Dodam że poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym zamienia się i nie wiadomo dlaczego... Czy ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził?
To niemożliwe wrócić do serwisu coś popsuli.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Sylwia
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2009, o 20:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sylwia »

Podniósł się w trakcie jeżdżenia nie po wizycie w serwisie. Zaczęto od wymiany gruszek i zaworu, pompa daje książkowe ciśnienie - a tył dalej jest o 3 stopnie za wysoko do tego co powinno byc. Byłam z tym już w trzech serwisach i nikt nie potrafi mi obniżyć tyłu (pomijam propozycję wymiany podkładek na mniejsze)
CLASIC W 210 COMBI 98r
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Sylwia, ciekawe czy po wymianie gruszek odpowietrzyli układ :?: Co to za serwisy :?:

No i opisz dokładniej jak zmienia się poziom płynu ZHM w zbiorniczku (w jakich okolicznościach) :?:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Sylwia
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2009, o 20:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sylwia »

Układ był odpowietrzany (musze wierzyć na słowo). Ostatnio jak byłam w Gerlitz to mechanik powiedział że wpływ na to że tył jest za wysoko mogą mieć tylko sprężyny (mogę mieć nie oryginalne - ale sprawdzałam i sprężyny sa ok) albo siłowniki (niby są w porządku ale nie wiem czy i tak ich nie wymienić (tylko jakim kosztem!!!) - może to pomoże).
A poziom płynu to zmienia się "na pogodę". Tzn przedwczoraj spadł do minium ale wczoraj "wrócił" i jest ok. Wydaje mi się że po prostu to pracuje w zależności od obciążenia samochodu.
CLASIC W 210 COMBI 98r
rafix_e300
Posty: 29
Rejestracja: 1 mar 2009, o 17:29
Lokalizacja: Rypin

Post autor: rafix_e300 »

u mnie walczyłem z nivo jakies 2 miechy przerabiałem wszystko choc juz wszyscy mowili ze to gruchy siadły(mieli racje), ale do rzeczy... mam sedana e300 - nivo na zyczenie, podczas spr szczelności tuż za wałem u mnie jest regulator taka wajcha od spodu porusza sie prawo i lewo na odpalonym silniku idzie gora-dół! nie ma innej opcji!! powodzenia
ELEGANCE W210 E300TD
Awatar użytkownika
danieljd
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2008, o 10:48
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: danieljd »

Witam, podłącze się żeby nie zakładać nowego tematu...
U mnie akurat nivo działa bez problemu tzn nie siada i nie unosi się za bardzo, poprostu jest równo. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia.... ostatnio musiałem przewieźć trochę ciężarów i ważyło to ponad pół tony.
Przy zładunku auto lekko osiadło, więc pomyślałem, że popatrze jak się poziomuje. Odpaliłem auto, wyszedłem na zewnątrz i poziom się wyrównał ale z tyłu było słychać wyraźne syczenie. I tu moje pytanie? Czy to normalne? Czy coś nie tak?
Co prawda bez ładunku słychać takie głuche stuki z tyłu jadąc po dziuach(z ładunkiem tego nie ma) ale to juz raczej coś innego. Mi chodzi akurat o to syczenie
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany" :(
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości