NIVO PYTANIE
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- michal55yh
- VIP
- Posty: 691
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
- Lokalizacja: Bolesławiec
Tak tyle że regulator podaje do siłownika podczas regulacji,a nie gruszki ,z resztą trwa to dość długo (nawet ok 1minuty) w zależności od tego jak bardzo jest obciążony i jakie obroty ma silnik. Z problemem bujania walczyłem w S124, tak więc temat poniekąd znam, nie obyło się bez wymiany gruszek. Jeśli wszystko jest ok , a auto wpada w rezonans po przejeździe jakiejś dziury to w zasadzie nie ma innej możliwość.windykatorek pisze:dobrze mowisz ale gruszki sa elementem wykonawczym gora doł , gruszki naełnia płyn a zeby je napełnił musi otworzyc sie zawor , jak za wysoko zawor sie zamyka , jak za nisko zawor sie otwiera i pompuje płyn pod cisnieniem i podnosi auto
[ Dodano: 2008-11-23, 00:05 ]
Sprawdź pompę niwo+wspomagania ,regulator i jego połączenie z nadwoziem. Sprawdź tez jaki masz wlany olej.rafafter pisze:PANOWIE!!!! MAM E KLASE W 210 Z 97 ROKU I SIEDZI MI NISKO......... OLEJ JEST , SZCZELNY UKŁAD TEŻ JEST.. GRUSZKI SĄ OK. A JAK WSIADŁO 5 OSÓB TO NIE PODNIÓSŁ --------------POMOŻECIE ?????? POZDRAWIAM
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Koledzy podepnę się pod wątek ponieważ spece mercedesowi orzekli że czeka mnie wymiana akumulatorów ciśnieniowych. Sprawa wygląda tak że mam dziwne puste stuki w tylnym zawieszeniu jadąc nawet po małych nierównościach (W210 , 97r, 2,9 kombi). Szarpaki nie wykazały żadnych luzów, amorów już nie sprawdzałem bo był na przeglądzie 2 miesiące temu i było 87% skuteczności. Spec od merca wsiadł do auta, przejechałem z nim kilkaset metrów i orzekł że na 99% te stuki to wadliwie pracujący akumulator ciśnieniowy , jestem skłonny mu uwierzyć tym bardziej że inni mechanicy potrafią tylko rozłożyć ręce i nic nie mówią. Koszt akumulatorów to 2x 315 pln + 300 pln robicizny. Czy to co pisze ma sens?
Nie ważne czym jeździsz, ważne by (miało gwiazdę) sprawiało Ci to przyjemność.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Odpowiem Ci tak żebyś sam mógł bez "fachowców" zdiagnozować problem.PIGFACE pisze:Koledzy podepnę się pod wątek ponieważ spece mercedesowi orzekli że czeka mnie wymiana akumulatorów ciśnieniowych. Sprawa wygląda tak że mam dziwne puste stuki w tylnym zawieszeniu jadąc nawet po małych nierównościach (W210 , 97r, 2,9 kombi). Szarpaki nie wykazały żadnych luzów, amorów już nie sprawdzałem bo był na przeglądzie 2 miesiące temu i było 87% skuteczności. Spec od merca wsiadł do auta, przejechałem z nim kilkaset metrów i orzekł że na 99% te stuki to wadliwie pracujący akumulator ciśnieniowy , jestem skłonny mu uwierzyć tym bardziej że inni mechanicy potrafią tylko rozłożyć ręce i nic nie mówią. Koszt akumulatorów to 2x 315 pln + 300 pln robicizny. Czy to co pisze ma sens?
Akumulator ciśnienia "gruszka" to pojemnik w którym po jednej stronie gumowej
membrany jest gaz a po drugiej olej pod ciśnieniem połączony z amortyzatorem.
Usterki "gruszki" to nieszczelności.W wypadku gdy membrana jest dziurawa amortyzator
staje się sztywny.Gdy jest tylko trochę nieszczelna głuchy stuk na wybojach po kilku
kilometrach i tak samochód staje się sztywny.Często gruszka "luzuje" się na śrubach
słychać metaliczne stuki na małych nierównościach.Prawie wszystkie inne objawy
i dźwięki to amortyzatory, drążek stabilizatora w gumach jego łączniki do wahaczy
tuleje gumowo-metalowe wahaczy łożyska wahaczy itd.Często to zużyte "jarzma
klocków hamulcowych.Gruszki wysłuchasz sam.Reszta to "macanie" siłowe
uwaga tylko na kanale na podnośniku rzadko udaje się znaleźć prawdziwy problem.
I jeszcze zapomniałem W210 ma słabe gumki amortyzatorów na górze.Często
niepotrzebnie klienci każą wymieniać amortyzatory.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 1 mar 2009, o 17:29
- Lokalizacja: Rypin
Ja mam problem z zawieszeniem tyłu ale odwrotnie - jest za wysoko. Podniósł się i nie opuszcza. Nie da się jeździć po nierównościach, nie mówiąc o kostce. Zawór i gruszki są nowe, wymieniane w serwisie. Może ktoś mi wyjaśni dlaczego auto nie "schodzi"? Dodam że poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym zamienia się i nie wiadomo dlaczego... Czy ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził?
CLASIC W 210 COMBI 98r
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
To niemożliwe wrócić do serwisu coś popsuli.Sylwia pisze:Ja mam problem z zawieszeniem tyłu ale odwrotnie - jest za wysoko. Podniósł się i nie opuszcza. Nie da się jeździć po nierównościach, nie mówiąc o kostce. Zawór i gruszki są nowe, wymieniane w serwisie. Może ktoś mi wyjaśni dlaczego auto nie "schodzi"? Dodam że poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym zamienia się i nie wiadomo dlaczego... Czy ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził?
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Podniósł się w trakcie jeżdżenia nie po wizycie w serwisie. Zaczęto od wymiany gruszek i zaworu, pompa daje książkowe ciśnienie - a tył dalej jest o 3 stopnie za wysoko do tego co powinno byc. Byłam z tym już w trzech serwisach i nikt nie potrafi mi obniżyć tyłu (pomijam propozycję wymiany podkładek na mniejsze)
CLASIC W 210 COMBI 98r
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Sylwia, ciekawe czy po wymianie gruszek odpowietrzyli układ Co to za serwisy
No i opisz dokładniej jak zmienia się poziom płynu ZHM w zbiorniczku (w jakich okolicznościach)
No i opisz dokładniej jak zmienia się poziom płynu ZHM w zbiorniczku (w jakich okolicznościach)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Układ był odpowietrzany (musze wierzyć na słowo). Ostatnio jak byłam w Gerlitz to mechanik powiedział że wpływ na to że tył jest za wysoko mogą mieć tylko sprężyny (mogę mieć nie oryginalne - ale sprawdzałam i sprężyny sa ok) albo siłowniki (niby są w porządku ale nie wiem czy i tak ich nie wymienić (tylko jakim kosztem!!!) - może to pomoże).
A poziom płynu to zmienia się "na pogodę". Tzn przedwczoraj spadł do minium ale wczoraj "wrócił" i jest ok. Wydaje mi się że po prostu to pracuje w zależności od obciążenia samochodu.
A poziom płynu to zmienia się "na pogodę". Tzn przedwczoraj spadł do minium ale wczoraj "wrócił" i jest ok. Wydaje mi się że po prostu to pracuje w zależności od obciążenia samochodu.
CLASIC W 210 COMBI 98r
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 1 mar 2009, o 17:29
- Lokalizacja: Rypin
u mnie walczyłem z nivo jakies 2 miechy przerabiałem wszystko choc juz wszyscy mowili ze to gruchy siadły(mieli racje), ale do rzeczy... mam sedana e300 - nivo na zyczenie, podczas spr szczelności tuż za wałem u mnie jest regulator taka wajcha od spodu porusza sie prawo i lewo na odpalonym silniku idzie gora-dół! nie ma innej opcji!! powodzenia
ELEGANCE W210 E300TD
Witam, podłącze się żeby nie zakładać nowego tematu...
U mnie akurat nivo działa bez problemu tzn nie siada i nie unosi się za bardzo, poprostu jest równo. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia.... ostatnio musiałem przewieźć trochę ciężarów i ważyło to ponad pół tony.
Przy zładunku auto lekko osiadło, więc pomyślałem, że popatrze jak się poziomuje. Odpaliłem auto, wyszedłem na zewnątrz i poziom się wyrównał ale z tyłu było słychać wyraźne syczenie. I tu moje pytanie? Czy to normalne? Czy coś nie tak?
Co prawda bez ładunku słychać takie głuche stuki z tyłu jadąc po dziuach(z ładunkiem tego nie ma) ale to juz raczej coś innego. Mi chodzi akurat o to syczenie
U mnie akurat nivo działa bez problemu tzn nie siada i nie unosi się za bardzo, poprostu jest równo. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia.... ostatnio musiałem przewieźć trochę ciężarów i ważyło to ponad pół tony.
Przy zładunku auto lekko osiadło, więc pomyślałem, że popatrze jak się poziomuje. Odpaliłem auto, wyszedłem na zewnątrz i poziom się wyrównał ale z tyłu było słychać wyraźne syczenie. I tu moje pytanie? Czy to normalne? Czy coś nie tak?
Co prawda bez ładunku słychać takie głuche stuki z tyłu jadąc po dziuach(z ładunkiem tego nie ma) ale to juz raczej coś innego. Mi chodzi akurat o to syczenie
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany"
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości