Sprężarka klimatyzacji

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

Dzięki za info acz nie skożystam. Gdzie ze Szczecina do Lublina. Jeżeli tylko do fachowca to bilans ekonomiczny pod kreską bo przecież bym wachy spalił prawie za 5 stówek :lol: . Zresztą fachura nie za bardzo mi jest potrzebny tylko raczej nowa sprężarka. Resztę jestem w stanie sam zrobić (wymiana osuszaca, płukanie układu, napełnienie i regulacja ilości czynnika)
Teraz klima nie jest niezbędna - bardziej potrzebna chłodnica wody niestety.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
daniell
Posty: 5
Rejestracja: 28 paź 2009, o 18:50
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

to zadzwoń on cżęści też ma to zawsze można kurierem wysłać
lucius
Posty: 18
Rejestracja: 20 lis 2009, o 16:10
Lokalizacja: zagłębie

Post autor: lucius »

witam!
siadła mi sprężarka klimy, i pytanie czy bedzie pasowała do mnie każda sprężarka z w210 przed liftem, czy do każdego slinika jest inna? moj vin to WDB2100171A734909
dzieki
E210 2.9TD Elegance '98
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Niestety, nawet na różne kraje szły już inne sprężarki.Podawanie numeru katalogowego nie ma sensu, bo go nie ma na sprężarce.Znakiem rozpoznawczym najczęściej jest numer na tarczce koła pasowego, pojemność silnika, i rok produkcji, oczywiście przy zakupie z rynku wtórnego.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

To tak gwoli wyjaśnienia. Sprężarkę używaną (400 PLN) kupiłem u Kramera kiedyś zimą. Olej w zaprzyjaźnionej firmie od klimatyzacji. W sumie to ciepłych dni nie było jeszcze ale może będą więc w czwartek udałem się do zaprzyjaźnionego mechanika - podnośnik (ma trzy) i narzędzia do dyspozycji co bardzo się przydało. Miałem zamówiony osuszacz ale okazał się nie bardzo pasujący więc jako do tej pory czynnik był cały czas w układzie został staty. Demontaż i montaż z drobnymi problemami ale w sumie nic trudnego. Brak jakiś opiłek w przewodach więc się obeszło bez przdmuchiwania.
Trochę dłużej próżniowałem bo prawie godzinę - coby z tym osuszaczem nie było problemu. 134a jeszcze miałem wiec napełniłem układ. Oczywiście było za zimno aby dokładnie zmierzyć parametry co następnego stosunkowo ciepłego dnia się okazało. Z powrotem musiałem założyć manometry i oczywiście okazało się że nieco za dużo czynnika dodałem więc niewielka korekta musiała nastąpić. Teraz jest ok. Przy max. wydajności temp. odparowania w granicach 2 st. Fizyczna temperatura na parowniku w granicach 1 do 4 st. Temperatutra powietrza z kratek (max wydajność ) gdy wszystkie otwarte to ok. 9 st.
Paluchy jeszcze brudne do dzisiaj. Koszt naprawy z czynnikiem to niecałe 500 PLN. Radość z chłodnego powiewu bezcenna.
Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Siemka... podłączę się pod temat...

Znasz ktoś może wartość rezystancji albo w ogóle parametry termistora czujnika temperatury parownika w W202 :?: Muszę go na 100% sprawdzić, chociaż na panelu Klimatronika wartości pokazuje rozsądne, a coś mi świruje klima...
Po odpaleniu silnika kompresor chodzi przez kilka minut, nabije do ok. 19 barów, pochodzi trochę, wyłącza się i już nie załącza. W tym czasie (pracy kompresora) temp czynnika rośnie do ok. 65C i zostają włączone wentylatory, schładzają do ok. 55C i ciśnienie spada do jakichś 16 barów (wszystko obserwowane na panelu Klimatronika w trybie odczytu wartości rzeczywistych, na postoju). Wskazywana temperatura parownika, do momentu wyłączenia się kompresora, spada do ok. 11C i od tego momentu zaczyna rosnąć. Wydaje się więc, że czujnik działa poprawnie. Temp. na zewnątrz ok. 30C, pierwsze uruchomienie po nocy; to samo było wczoraj, przy rozgrzanym silniku w ciągu dnia...

Druga przyczyna, jaką upatruję, to padnięte sprzęgło e-magn. kompresora, tym bardziej, że swego czasu na Carsofcie (potwierdzone później na SD) pojawiał się błąd tego sprzęgła...

Trzecie podejrzenie, to po wymianie skraplacza w ub. roku, zostało dodane za mało oleju sprężarkowego i w wysokiej temp. kompresor zaczyna się grzać/przycierać i występuje poślizg na sprzęgle, co powoduje wyłączenie kompresora... jest to możliwe i zamierzam to sprawdzić na maszynie do klimy, tylko muszę znaleźć rozsądnego mechanika w Lublinie, który nie byłby mądrzejszy od wszystkich klientów ;-)

Jakieś sugestie :?: Anybody :?:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
kris_lodz200E
Posty: 282
Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kris_lodz200E »

siemka! podpinam sie pod temat mam problem. Wcisnąłem zawór niskiego i wysokiego ciśnienia i nic, tak jakby było pusto, do tego kołem od sprężarki nie da się obrócić...:( Czy sprężarka jest smarowana czynnikiem ???
Krzysiek www.mblodz.pl
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Gazu nie masz, sprężarka do wymiany (zatarta), filtr - osuszacz do wymiany, układ do płukania.Sprężarka smarowana jest własnym specjalnym olejem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kris_lodz200E
Posty: 282
Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kris_lodz200E »

noc, no że gazu brak to się wiem:):D Pytanie dlaczego? Dodam że klima padła na trasie na autostradzie przy 160km/h:( nagle zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Teraz pytanie czy jak zatarła się sprężarka to mogło się w niej coś rozszczelnić i przez to wyleciał gaz? Czy możesz mi podać koszty tego filtra-osuszacza? Powiem że do tej pory raczej działał prawidłowo bo jak w gorące dni stanęło się gdzieś na parkingu a była wcześniej włączona klima to leciała czysta woda. Więc czy trzeba go wymieniać?

Czynnik wiadomo do nabicia, ale teraz jeśli o sprężarkę czy nie można jej zregenerować? Bo jak mam kupić używkę która popracuje 2 miechy i padnie to dziękuje:( Może nową ale nie mam pojęcia jakie to koszty jak możesz napisz. Dzięki wielkie za info.
Krzysiek www.mblodz.pl
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Jak się zaciera sprężarka to na ogół opiłki dostają się do układu, dlatego się go płucze i wymienia filtr-osuszacz - zawsze! koszt 50-100zł.

Jak w SLK mi padła sprężarka to dorwałem uzywkę i padła w niedługim czasie. Po tym kupiłem z allegro nówkę w niezłej cenie 500zł z gwarancją i hula. Ale to było w sumie szczęście, że w tej cenie.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Płukanie układu z napełnieniem to 600-700 zł. filtr osuszacz to dobra podróbka 120-150 zł.
Sprężarka w dobrym stanie na gwarancji to 1000-1200zł.Suma ogólna to 2-2,3 tys.
Nowa sprężarka to 2-2,8 tys.Dziennie w sezonie robię takich operacji 1-3.Sprężarki używane, po przeglądzie, na gwarancji biorę z dobrego źródła od wielu lat.Rzadko zdarza się reklamacja.
Robię to we wszystkich samochodach świata.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Tak to jest jak sie przegladu klimatyzacji nie robi gdzies co dwa lata , albo zaraz po kupnie samochodu . Jak i przy przegladzie nie wymienia oleju w kompresorze ...
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
kris_lodz200E
Posty: 282
Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kris_lodz200E »

a więc wiadomo zatarta sprężarka, niestety przepuszcza również czynnik..........zaproponowali mi sprężarkę używaną z gwarancją rozruchową za 400zł..... i teraz pytanie czy brać czy nie? Kolego bartpol1, nie do końca masz rację auto było serwisowane w serwisie Mercedesa w Belgi od początku, wszystko było robione według książki, ja po zakupie mimo wszystko również wymieniłem czynnik.....więc chyba nie do końca jest jak piszesz;) A za nową oryginalną z całą robocizną i filtrem oraz płukaniem i czynnikiem zaśpiewali 2500zł
Krzysiek www.mblodz.pl
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

No i znowu ciekawostka: nowa sprężarka w ASO to koszt 3450 do 3781 zł.
Więc skąd podana cena? dali rabat 66%. :lol:
:lol: :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Ja sobie klime zreanimowalem sam (prawie). Sprezarka w W202 mojej zony zatarla sie w przeciagu 2-3min pracy. juz po odpaleniu po nabiciu czynnikiem chodzila jak mlockarnia. JAk dojechalem do domu juz nie trybila. Zatarta - nie da sie obrocic kolem. Moja sprezarka nietypowa, kladziona do klasy C tylko przez rok. Na szczescie na allegro mial chlopczyk taka za 200zl (wymoglem na nim 2 tyg gwarancji rozruchowej). Rozebralem swoja sprezarke i okazalo sie, ze syf w uklad nie poszedl, polamalo 2 prowadnice tloczkow (tzw. galazki - dlugie i cienkie). Nie zmielily sie tylko pekly, owszem byly kawalki metalu w sprezarce ale nie weszly by do wezy :mrgreen: takie duze.

Jak syf (opilki pojda w uklad) to widac taki ciemny nalot na kroccach (to mikroskopijne opilki) i wtedy jest masakra - czyszczenie ukladu (na slasku od 350-600zl) pewnie dojdzie wymiana skraplacza i osuszacza + "nowa sprezarka" + nabicie - robi to wydatki rzedu 2000zl.

Ja po zdemontowaniu sprezarki, wszystkie weze zaslepilem workami foliowymi i dobrze owinalem - ten uklad nie lubi wilgoci. Po zamontowaniu sprezarki nabilem czynnik i auto smiga juz 4 miesiace bez szwanku. Uklad szczelny. Na panelu klimatronica da sie wyswietlic cisnienie czynnika w barach. U mnie po nocy w garazu (w zaleznosci od temp. otoczenia waha sie od 5,8-6,3 bara).
W sumie cala operacja kosztowala mnie pare godzin roboty i 300zl wiec wyszlo tanio. Fachowcy tez prognozowali min 1600zl. Uparlem sie i zrobilem sam - jedynie fachman dobil czynnika i zalal (WAZNE) sprezarke olejem - ok 30ml.

Wskazowka co do allegro. Jak kolo pasowe posiada znamiona korozji to od razu sobie odpusc taka sprezarke. Tam gdzie przykreca sie blache z kroccami do wezy (tzw. wtyczka) powinna byc zaslepiona przed wplywem wilgoci atmosferycznej. Ten uklad wyjatkowo wilgoci nie trawi.

Wiekszosc becwalow z allegro tego nie kuma i trzymaja taki kompresor pod chmurka. Ja kupowalem od kumatego goscia, ktory przeslal sprawna sprezareczke z elegancko zaslepionymi i zafoliwanymi otworami na weze. I sprezarka smiga do dzis - oby jak najdluzej.

Odwagi ;-)

Pozdrawiam
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości