Sprężarka klimatyzacji

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

kris_lodz200E pisze:ja po zakupie mimo wszystko również wymieniłem czynnik....
sam czynnik wymieniłeś , a olej ?
To ja tez ciekawostke napisze , w kwesti cen w serwisach :mrgreen:
RENAULT Ziemba Katowice , gumy stabilizatora laguna - koszt 1 sztuki 120 zł pytam chyba z wymiana , zdziwione spojrzenie serwisanta ...
te same oryginalne w foliach z napisami renault kupiłem za 43 zł tylko mi nie piszcie ze to podróby !! :mrgreen:
Ale też napisać musze ... BMW linka pozwalajaca odchylic oparcie fotela W COMPAKCIE na allegro chcieli 50 zł w serwisie w Katowicach 24.50 zł
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

kris_lodz200E pisze:mimo wszystko również wymieniłem czynnik...
Milosh pisze:Sprezarka w W202 mojej zony zatarla sie w przeciagu 2-3min pracy. juz po odpaleniu po nabiciu czynnikiem chodzila jak mlockarnia. JAk dojechalem do domu juz nie trybila.
I tutaj należy zauważyć, że wiele warsztatów posiadających maszynkę do sprawdzania szczelności i nabijania układu zwyczajnie nie dba o właściwy dodatek oleju sprężarkowego, którego w postaci swobodnej w układzie powinno być 20-30g (zwykle "spece" dodają 5g).
Często robią to z lenistwa, najczęściej z chytrości/chciwości - jak zwał tak zwał - bo olej sprężarkowy jest kilkakrotnie droższy od samego czynnika.
Dodatkowo przy przeglądzie działającej klimy maszyna odsysa i odzyskuje czynnik z układu, a i tak zawsze płaci się tyle samo "za nabicie", niezależnie czy układ wcześniej był pełny, czy pusty...
Milosh pisze:fachman dobil czynnika i zalal (WAZNE) sprezarke olejem - ok 30ml.
Prawidłowo powinno być to przeprowadzone w ten sposób, że oprócz zalania olejem, na każdy wymieniany element układu na nowy, do czynnika dodaje się odpowiednią, dodatkową porcję oleju. Następnie układ powinien zostać uruchomiony, żeby czynnik wraz z olejem rozprowadził się po wszystkich zakamarkach układu i ponownie odsysa całość. Wtedy maszyna waży czynnik i olej, i dopiero widać, ile tego swobodnego oleju faktycznie zostało po jego rozejściu się po układzie. Dopiero przy następnym napełnieniu z dodatkiem prawidłowej ilości oleju, można mieć pewność, że krąży go w układzie odpowiednia ilość.

Jak wygląda rzeczywistość, każdy chyba wie... dobrze zatem mieć kogoś znajomego lub godnego zaufania, kto posłucha naszych sugestii, jeśli widzimy, że nie do końca wie jak...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Ja zmienialem tylko sprezarke. Facet ma warsztat od 18 lat i ma naprawde renome w naszej szerokosci geograficznej. Rozne fajne auta u niego na placu stoja - slinka cieknie ( nie byly to tylko MB) wiec mozna zalozyc, ze wie za co bierze pieniadze.
Facio zalal 30g oliwy prosto do sprezarki i tylko tam. Odjaral klime, wyssal czynnik, zrobil test szczelnosci, ktorego auto nie przeszlo :mrgreen: inaczej simmer ringi zachowuja sie przy prozni a inaczej przy nadcisnieniu. Mimo, ze testu prozni sprezarka nie przeszla. Do dzis lata i jest szczelna.
Skraplacz i osuszacz (ten mega drogi z szybka) byly ok i rekomendowal coby je zostawic - zostawilem i juz 4 miesiace zona lata z lodowka w srodku. Jedyne co to wyjalem wentylatory dodatkowe i oczyscilem skraplacz bo w miejscu styku z wichurami gromadzi sie syf i wilgoc, ktora rozpieprza skraplacz (przypadlosc W202).
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Milosh pisze:w miejscu styku z wichurami gromadzi sie syf i wilgoc, ktora rozpieprza skraplacz (przypadlosc W202).
Potwierdzam.
Warto tam raz w roku zajrzeć samemu...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

ano warto, tym bardziej, ze nie jest to karkolomna operacja. Troche lbem ruszyc, pare kluczy i wichury w rekach ,a ze skraplacza lamelki sie sypia :mrgreen: (oczywiscie w miejscu wentylatorow). No ale takie wrzuty to chyba lepiej na W202.pl (bo nas tu powiesza :-D )
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Milosh pisze:No ale takie wrzuty to chyba lepiej na W202.pl (bo nas tu powiesza :-D )
W210 ma podobną konstrukcję... też warto czyścić chłodnicę i skraplacz...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Milosh pisze: Facio zalal 30g oliwy prosto do sprezarki i tylko tam.
mozesz to wyjasnic - opisac ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jakaś bzdura popatrz: viewtopic.php?t=10321
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

z tego co ja sie orientuje i widziałem , maszyna podłaczona do układu klimatyzacji odpowiednio zaprogramowana sama wszystko robi - jak i dodaje olej w zaprogramowanej ilosci .
I teraz pytanie ? ja kazałem sobie wszystko wyciagnać (stary olej tez ) i zapodac 1000 g czynnika (brakowało mi 250 , klima działała jak złotko ) jak i 20 gram oleju (tak wynikało z jakiejs tabeli do której majster zerkał ) dobrze , czy zle ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie wiem.Każda maszyna ma tzw. współczynnik wyssania starego oleju.Np. 90%.
Majster powinien zerknąć do katalogu sprężarek wsadzić 90% dawki oleju jaki się należy + 5ml. na każdy bieżący metr przewodów klimy.Zwykle ładuje się 10-15 ml.
Dotyczy to układu gdzie gaz był i olej był.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

bartpol1 pisze:maszyna podłaczona do układu klimatyzacji odpowiednio zaprogramowana sama wszystko robi - jak i dodaje olej w zaprogramowanej ilosci .
Ale programuje ją (czyt. wprowadza ilości i wartości) ten, kto ją obsługuje...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

C klasa ma mniejsza pojemnosc ukladu niz W210 (855g vs 1,0kg). Facet wlal olej bezposrednio do sprezarki - zapial taki wezyk i wlewal po troszku, olej grawitacyjnie do niej wlatywal. Powiedzial, ze trzeba "dobry kieliszek" wlac. Kwestia co to dla kogos jest dobry kieliszek :mrgreen:

Potem nabil uklad w tradycyjny sposob maszyna z podaniem parametru pojemnosci ukladu itp.

Jak pisalem wczesniej sprezarka byla wybudowana za auta (kupiona na alledrogo.pl) wiec oliwy w niej za duzo nie bylo, uklad byl otwarty bo trza bylo cisnienie spuscic coby weze od sprezarki odkrecic. Wiec kolego Noc to co piszesz ma jak najbardziej racje bytu ale sam pisales jak uklad nie byl otwierany (gaz byl, olej byl). Czy sa to bzdury,czy nie - nie wiem po prostu zaufalem temu fachowcowi, ktory na Slasku ma b.dobre opinie i do dzisiaj nic sie z klima w zony aucie nie dzieje.
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Człowiek, który robi to codziennie nie odmierza oleju menzurką bo zna popularne typy sprężarek i jeżeli się pomyli o 10 ml. żadnej krzywdy autku nie zrobi.Gorzej w warsztatach, które dopiero zaczynają się bawić klimatyzacją.Tam lepiej z takimi sprawami nie podjeżdżać.
Niech się uczą na kimś innym.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Dokladnie ale ten facecik sie tym para 18 wiosenek wiec mu zaufalem (zreszta wielu go rekomnduje). Dla niego taki bzdet to jak pierdniecie ale zgodze sie z Toba, ze cukiernikowi takiego problemu ze sprezarka raczej bym nie powierzyl
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Awatar użytkownika
kris_lodz200E
Posty: 282
Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kris_lodz200E »

Witam! Koledzy zakupiłem sprężarkę używaną i powoli przymierzam się do jej wymiany. I tu moje pytanko czy ktoś wie czy można założyć krótszy pasek aby na razie pominąć klimę? Chciałbym wymontować starą (co mam zamiar dzisiaj zdziałać) a pasek założyć żeby na razie się przemieszczać. Pytanie czy z tą używką mam jeszcze coś robić czy mogę ją zamontować na auto od razu. Dodam że jest sprawna, działa na moich oczach wymontowywana. Obecnie leży u mnie w mieszkaniu. Czy należy w niej wymienić olej? Czy jakieś uszczelnienia przy przewodach? Mój SILNIK 2.4 v6 , klima zwykła jeśli ktoś mógłby podać wymiar tego paska bez sprężarki bym był wdzięczny:D
Krzysiek www.mblodz.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 45 gości