kris_lodz200E pisze:mimo wszystko również wymieniłem czynnik...
Milosh pisze:Sprezarka w W202 mojej zony zatarla sie w przeciagu 2-3min pracy. juz po odpaleniu po nabiciu czynnikiem chodzila jak mlockarnia. JAk dojechalem do domu juz nie trybila.
I tutaj należy zauważyć, że wiele warsztatów posiadających maszynkę do sprawdzania szczelności i nabijania układu zwyczajnie nie dba o właściwy dodatek oleju sprężarkowego, którego w postaci swobodnej w układzie powinno być 20-30g (zwykle "spece" dodają 5g).
Często robią to z lenistwa, najczęściej z chytrości/chciwości - jak zwał tak zwał - bo olej sprężarkowy jest kilkakrotnie droższy od samego czynnika.
Dodatkowo przy przeglądzie działającej klimy maszyna odsysa i odzyskuje czynnik z układu, a i tak zawsze płaci się tyle samo "za nabicie", niezależnie czy układ wcześniej był pełny, czy pusty...
Milosh pisze:fachman dobil czynnika i zalal (WAZNE) sprezarke olejem - ok 30ml.
Prawidłowo powinno być to przeprowadzone w ten sposób, że oprócz zalania olejem, na każdy wymieniany element układu na nowy, do czynnika dodaje się odpowiednią, dodatkową porcję oleju. Następnie układ powinien zostać uruchomiony, żeby czynnik wraz z olejem rozprowadził się po wszystkich zakamarkach układu i ponownie odsysa całość. Wtedy maszyna waży czynnik i olej, i dopiero widać, ile tego swobodnego oleju faktycznie zostało po jego rozejściu się po układzie. Dopiero przy następnym napełnieniu z dodatkiem prawidłowej ilości oleju, można mieć pewność, że krąży go w układzie odpowiednia ilość.
Jak wygląda rzeczywistość, każdy chyba wie... dobrze zatem mieć kogoś znajomego lub godnego zaufania, kto posłucha naszych sugestii, jeśli widzimy, że nie do końca wie jak...