Sprężarka klimatyzacji
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Dzięki za info acz nie skożystam. Gdzie ze Szczecina do Lublina. Jeżeli tylko do fachowca to bilans ekonomiczny pod kreską bo przecież bym wachy spalił prawie za 5 stówek :lol: . Zresztą fachura nie za bardzo mi jest potrzebny tylko raczej nowa sprężarka. Resztę jestem w stanie sam zrobić (wymiana osuszaca, płukanie układu, napełnienie i regulacja ilości czynnika)
Teraz klima nie jest niezbędna - bardziej potrzebna chłodnica wody niestety.
Teraz klima nie jest niezbędna - bardziej potrzebna chłodnica wody niestety.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Niestety, nawet na różne kraje szły już inne sprężarki.Podawanie numeru katalogowego nie ma sensu, bo go nie ma na sprężarce.Znakiem rozpoznawczym najczęściej jest numer na tarczce koła pasowego, pojemność silnika, i rok produkcji, oczywiście przy zakupie z rynku wtórnego.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
To tak gwoli wyjaśnienia. Sprężarkę używaną (400 PLN) kupiłem u Kramera kiedyś zimą. Olej w zaprzyjaźnionej firmie od klimatyzacji. W sumie to ciepłych dni nie było jeszcze ale może będą więc w czwartek udałem się do zaprzyjaźnionego mechanika - podnośnik (ma trzy) i narzędzia do dyspozycji co bardzo się przydało. Miałem zamówiony osuszacz ale okazał się nie bardzo pasujący więc jako do tej pory czynnik był cały czas w układzie został staty. Demontaż i montaż z drobnymi problemami ale w sumie nic trudnego. Brak jakiś opiłek w przewodach więc się obeszło bez przdmuchiwania.
Trochę dłużej próżniowałem bo prawie godzinę - coby z tym osuszaczem nie było problemu. 134a jeszcze miałem wiec napełniłem układ. Oczywiście było za zimno aby dokładnie zmierzyć parametry co następnego stosunkowo ciepłego dnia się okazało. Z powrotem musiałem założyć manometry i oczywiście okazało się że nieco za dużo czynnika dodałem więc niewielka korekta musiała nastąpić. Teraz jest ok. Przy max. wydajności temp. odparowania w granicach 2 st. Fizyczna temperatura na parowniku w granicach 1 do 4 st. Temperatutra powietrza z kratek (max wydajność ) gdy wszystkie otwarte to ok. 9 st.
Paluchy jeszcze brudne do dzisiaj. Koszt naprawy z czynnikiem to niecałe 500 PLN. Radość z chłodnego powiewu bezcenna.
Pzdr.
Trochę dłużej próżniowałem bo prawie godzinę - coby z tym osuszaczem nie było problemu. 134a jeszcze miałem wiec napełniłem układ. Oczywiście było za zimno aby dokładnie zmierzyć parametry co następnego stosunkowo ciepłego dnia się okazało. Z powrotem musiałem założyć manometry i oczywiście okazało się że nieco za dużo czynnika dodałem więc niewielka korekta musiała nastąpić. Teraz jest ok. Przy max. wydajności temp. odparowania w granicach 2 st. Fizyczna temperatura na parowniku w granicach 1 do 4 st. Temperatutra powietrza z kratek (max wydajność ) gdy wszystkie otwarte to ok. 9 st.
Paluchy jeszcze brudne do dzisiaj. Koszt naprawy z czynnikiem to niecałe 500 PLN. Radość z chłodnego powiewu bezcenna.
Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Siemka... podłączę się pod temat...
Znasz ktoś może wartość rezystancji albo w ogóle parametry termistora czujnika temperatury parownika w W202 Muszę go na 100% sprawdzić, chociaż na panelu Klimatronika wartości pokazuje rozsądne, a coś mi świruje klima...
Po odpaleniu silnika kompresor chodzi przez kilka minut, nabije do ok. 19 barów, pochodzi trochę, wyłącza się i już nie załącza. W tym czasie (pracy kompresora) temp czynnika rośnie do ok. 65C i zostają włączone wentylatory, schładzają do ok. 55C i ciśnienie spada do jakichś 16 barów (wszystko obserwowane na panelu Klimatronika w trybie odczytu wartości rzeczywistych, na postoju). Wskazywana temperatura parownika, do momentu wyłączenia się kompresora, spada do ok. 11C i od tego momentu zaczyna rosnąć. Wydaje się więc, że czujnik działa poprawnie. Temp. na zewnątrz ok. 30C, pierwsze uruchomienie po nocy; to samo było wczoraj, przy rozgrzanym silniku w ciągu dnia...
Druga przyczyna, jaką upatruję, to padnięte sprzęgło e-magn. kompresora, tym bardziej, że swego czasu na Carsofcie (potwierdzone później na SD) pojawiał się błąd tego sprzęgła...
Trzecie podejrzenie, to po wymianie skraplacza w ub. roku, zostało dodane za mało oleju sprężarkowego i w wysokiej temp. kompresor zaczyna się grzać/przycierać i występuje poślizg na sprzęgle, co powoduje wyłączenie kompresora... jest to możliwe i zamierzam to sprawdzić na maszynie do klimy, tylko muszę znaleźć rozsądnego mechanika w Lublinie, który nie byłby mądrzejszy od wszystkich klientów ;-)
Jakieś sugestie Anybody
Znasz ktoś może wartość rezystancji albo w ogóle parametry termistora czujnika temperatury parownika w W202 Muszę go na 100% sprawdzić, chociaż na panelu Klimatronika wartości pokazuje rozsądne, a coś mi świruje klima...
Po odpaleniu silnika kompresor chodzi przez kilka minut, nabije do ok. 19 barów, pochodzi trochę, wyłącza się i już nie załącza. W tym czasie (pracy kompresora) temp czynnika rośnie do ok. 65C i zostają włączone wentylatory, schładzają do ok. 55C i ciśnienie spada do jakichś 16 barów (wszystko obserwowane na panelu Klimatronika w trybie odczytu wartości rzeczywistych, na postoju). Wskazywana temperatura parownika, do momentu wyłączenia się kompresora, spada do ok. 11C i od tego momentu zaczyna rosnąć. Wydaje się więc, że czujnik działa poprawnie. Temp. na zewnątrz ok. 30C, pierwsze uruchomienie po nocy; to samo było wczoraj, przy rozgrzanym silniku w ciągu dnia...
Druga przyczyna, jaką upatruję, to padnięte sprzęgło e-magn. kompresora, tym bardziej, że swego czasu na Carsofcie (potwierdzone później na SD) pojawiał się błąd tego sprzęgła...
Trzecie podejrzenie, to po wymianie skraplacza w ub. roku, zostało dodane za mało oleju sprężarkowego i w wysokiej temp. kompresor zaczyna się grzać/przycierać i występuje poślizg na sprzęgle, co powoduje wyłączenie kompresora... jest to możliwe i zamierzam to sprawdzić na maszynie do klimy, tylko muszę znaleźć rozsądnego mechanika w Lublinie, który nie byłby mądrzejszy od wszystkich klientów ;-)
Jakieś sugestie Anybody
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- kris_lodz200E
- Posty: 282
- Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
- Lokalizacja: Łódź
siemka! podpinam sie pod temat mam problem. Wcisnąłem zawór niskiego i wysokiego ciśnienia i nic, tak jakby było pusto, do tego kołem od sprężarki nie da się obrócić... Czy sprężarka jest smarowana czynnikiem ???
Krzysiek www.mblodz.pl
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Gazu nie masz, sprężarka do wymiany (zatarta), filtr - osuszacz do wymiany, układ do płukania.Sprężarka smarowana jest własnym specjalnym olejem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- kris_lodz200E
- Posty: 282
- Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
- Lokalizacja: Łódź
noc, no że gazu brak to się wiem:):D Pytanie dlaczego? Dodam że klima padła na trasie na autostradzie przy 160km/h:( nagle zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Teraz pytanie czy jak zatarła się sprężarka to mogło się w niej coś rozszczelnić i przez to wyleciał gaz? Czy możesz mi podać koszty tego filtra-osuszacza? Powiem że do tej pory raczej działał prawidłowo bo jak w gorące dni stanęło się gdzieś na parkingu a była wcześniej włączona klima to leciała czysta woda. Więc czy trzeba go wymieniać?
Czynnik wiadomo do nabicia, ale teraz jeśli o sprężarkę czy nie można jej zregenerować? Bo jak mam kupić używkę która popracuje 2 miechy i padnie to dziękuje:( Może nową ale nie mam pojęcia jakie to koszty jak możesz napisz. Dzięki wielkie za info.
Czynnik wiadomo do nabicia, ale teraz jeśli o sprężarkę czy nie można jej zregenerować? Bo jak mam kupić używkę która popracuje 2 miechy i padnie to dziękuje:( Może nową ale nie mam pojęcia jakie to koszty jak możesz napisz. Dzięki wielkie za info.
Krzysiek www.mblodz.pl
Jak się zaciera sprężarka to na ogół opiłki dostają się do układu, dlatego się go płucze i wymienia filtr-osuszacz - zawsze! koszt 50-100zł.
Jak w SLK mi padła sprężarka to dorwałem uzywkę i padła w niedługim czasie. Po tym kupiłem z allegro nówkę w niezłej cenie 500zł z gwarancją i hula. Ale to było w sumie szczęście, że w tej cenie.
pozdr
Jak w SLK mi padła sprężarka to dorwałem uzywkę i padła w niedługim czasie. Po tym kupiłem z allegro nówkę w niezłej cenie 500zł z gwarancją i hula. Ale to było w sumie szczęście, że w tej cenie.
pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Płukanie układu z napełnieniem to 600-700 zł. filtr osuszacz to dobra podróbka 120-150 zł.
Sprężarka w dobrym stanie na gwarancji to 1000-1200zł.Suma ogólna to 2-2,3 tys.
Nowa sprężarka to 2-2,8 tys.Dziennie w sezonie robię takich operacji 1-3.Sprężarki używane, po przeglądzie, na gwarancji biorę z dobrego źródła od wielu lat.Rzadko zdarza się reklamacja.
Robię to we wszystkich samochodach świata.
Sprężarka w dobrym stanie na gwarancji to 1000-1200zł.Suma ogólna to 2-2,3 tys.
Nowa sprężarka to 2-2,8 tys.Dziennie w sezonie robię takich operacji 1-3.Sprężarki używane, po przeglądzie, na gwarancji biorę z dobrego źródła od wielu lat.Rzadko zdarza się reklamacja.
Robię to we wszystkich samochodach świata.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Tak to jest jak sie przegladu klimatyzacji nie robi gdzies co dwa lata , albo zaraz po kupnie samochodu . Jak i przy przegladzie nie wymienia oleju w kompresorze ...
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
- kris_lodz200E
- Posty: 282
- Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
- Lokalizacja: Łódź
a więc wiadomo zatarta sprężarka, niestety przepuszcza również czynnik..........zaproponowali mi sprężarkę używaną z gwarancją rozruchową za 400zł..... i teraz pytanie czy brać czy nie? Kolego bartpol1, nie do końca masz rację auto było serwisowane w serwisie Mercedesa w Belgi od początku, wszystko było robione według książki, ja po zakupie mimo wszystko również wymieniłem czynnik.....więc chyba nie do końca jest jak piszesz;) A za nową oryginalną z całą robocizną i filtrem oraz płukaniem i czynnikiem zaśpiewali 2500zł
Krzysiek www.mblodz.pl
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
No i znowu ciekawostka: nowa sprężarka w ASO to koszt 3450 do 3781 zł.
Więc skąd podana cena? dali rabat 66%. :lol:
:lol: :lol:
Więc skąd podana cena? dali rabat 66%. :lol:
:lol: :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Ja sobie klime zreanimowalem sam (prawie). Sprezarka w W202 mojej zony zatarla sie w przeciagu 2-3min pracy. juz po odpaleniu po nabiciu czynnikiem chodzila jak mlockarnia. JAk dojechalem do domu juz nie trybila. Zatarta - nie da sie obrocic kolem. Moja sprezarka nietypowa, kladziona do klasy C tylko przez rok. Na szczescie na allegro mial chlopczyk taka za 200zl (wymoglem na nim 2 tyg gwarancji rozruchowej). Rozebralem swoja sprezarke i okazalo sie, ze syf w uklad nie poszedl, polamalo 2 prowadnice tloczkow (tzw. galazki - dlugie i cienkie). Nie zmielily sie tylko pekly, owszem byly kawalki metalu w sprezarce ale nie weszly by do wezy :mrgreen: takie duze.
Jak syf (opilki pojda w uklad) to widac taki ciemny nalot na kroccach (to mikroskopijne opilki) i wtedy jest masakra - czyszczenie ukladu (na slasku od 350-600zl) pewnie dojdzie wymiana skraplacza i osuszacza + "nowa sprezarka" + nabicie - robi to wydatki rzedu 2000zl.
Ja po zdemontowaniu sprezarki, wszystkie weze zaslepilem workami foliowymi i dobrze owinalem - ten uklad nie lubi wilgoci. Po zamontowaniu sprezarki nabilem czynnik i auto smiga juz 4 miesiace bez szwanku. Uklad szczelny. Na panelu klimatronica da sie wyswietlic cisnienie czynnika w barach. U mnie po nocy w garazu (w zaleznosci od temp. otoczenia waha sie od 5,8-6,3 bara).
W sumie cala operacja kosztowala mnie pare godzin roboty i 300zl wiec wyszlo tanio. Fachowcy tez prognozowali min 1600zl. Uparlem sie i zrobilem sam - jedynie fachman dobil czynnika i zalal (WAZNE) sprezarke olejem - ok 30ml.
Wskazowka co do allegro. Jak kolo pasowe posiada znamiona korozji to od razu sobie odpusc taka sprezarke. Tam gdzie przykreca sie blache z kroccami do wezy (tzw. wtyczka) powinna byc zaslepiona przed wplywem wilgoci atmosferycznej. Ten uklad wyjatkowo wilgoci nie trawi.
Wiekszosc becwalow z allegro tego nie kuma i trzymaja taki kompresor pod chmurka. Ja kupowalem od kumatego goscia, ktory przeslal sprawna sprezareczke z elegancko zaslepionymi i zafoliwanymi otworami na weze. I sprezarka smiga do dzis - oby jak najdluzej.
Odwagi ;-)
Pozdrawiam
Jak syf (opilki pojda w uklad) to widac taki ciemny nalot na kroccach (to mikroskopijne opilki) i wtedy jest masakra - czyszczenie ukladu (na slasku od 350-600zl) pewnie dojdzie wymiana skraplacza i osuszacza + "nowa sprezarka" + nabicie - robi to wydatki rzedu 2000zl.
Ja po zdemontowaniu sprezarki, wszystkie weze zaslepilem workami foliowymi i dobrze owinalem - ten uklad nie lubi wilgoci. Po zamontowaniu sprezarki nabilem czynnik i auto smiga juz 4 miesiace bez szwanku. Uklad szczelny. Na panelu klimatronica da sie wyswietlic cisnienie czynnika w barach. U mnie po nocy w garazu (w zaleznosci od temp. otoczenia waha sie od 5,8-6,3 bara).
W sumie cala operacja kosztowala mnie pare godzin roboty i 300zl wiec wyszlo tanio. Fachowcy tez prognozowali min 1600zl. Uparlem sie i zrobilem sam - jedynie fachman dobil czynnika i zalal (WAZNE) sprezarke olejem - ok 30ml.
Wskazowka co do allegro. Jak kolo pasowe posiada znamiona korozji to od razu sobie odpusc taka sprezarke. Tam gdzie przykreca sie blache z kroccami do wezy (tzw. wtyczka) powinna byc zaslepiona przed wplywem wilgoci atmosferycznej. Ten uklad wyjatkowo wilgoci nie trawi.
Wiekszosc becwalow z allegro tego nie kuma i trzymaja taki kompresor pod chmurka. Ja kupowalem od kumatego goscia, ktory przeslal sprawna sprezareczke z elegancko zaslepionymi i zafoliwanymi otworami na weze. I sprezarka smiga do dzis - oby jak najdluzej.
Odwagi ;-)
Pozdrawiam
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości