OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: rr6 »

ok, jak się pojawię w okolicy to dam znać :)
Awatar użytkownika
tatex
Posty: 62
Rejestracja: 15 kwie 2016, o 02:53
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: tatex »

Witam.

Tak jak wcześniej
dukat8 pisze:...Szykuje się na wymianę oleju w skrzyni- czy możecie potwierdzić że mam jeszcze korek spustowy w konwerterze? Rocznik auta to 97...
- tyle że moja to AD'98 ;)

Znalazłem takie info :
Aloiz pisze:
KAMELEONV pisze:Rozumiem ze to czy mam korek w konwerterze zobacze dopiero kiedy ściągne filtr tak?acha jaka wtyczka jest potrzebna bo nie wiedizałem nawet o niej:)
Korek spustowy z konwertera zlikwidowano 22.09.1999, od numeru skrzyni 1772285, wiec w Twoim wozie wejdzie mniej oleju 8-) a ta wtyczka jest w skrzyni i z niej często osaczy się olej , wiec nie zaszkodzi wymienić ;-)
Moja skrzynia 722.6 ma numer 722613 00 908817 - więc winna raczej mieć ten korek - czy się mylę ?


Kolejne pytanie - jaka ilość oleju będzie właściwą, konieczną do pełnej, statycznej wymiany ?
Czy tak jak kiedyś napisali
Kajtek1 pisze:...Przekladnie nominalnie maja 9l, wiec jak dobrze otworzysz miske olejowa i zostawisz korek na konwertorze otwarty przez noc powinno zejsc jakies 8.5 l
Piasek pisze:lowca8212, przedlift czyli z korkiem spustowym w konwerterze.
Standardowo: 2x5L oleju + zestaw serwisowy skrzyni
bo oryginalna instrukcja w języku szwedzkim podaje ilość pomiędzy 7,0 – 7,3 litra, instrukcja w języku polskim (dostępna w necie w pdf-ie) - 8 litrów,
natomiast książka "Sam naprawiam" 9,3 litra... :zdziwko:

Pełny zestaw serwisowy (poza samym filtrem, tj. uszczelkę skrzyni, wtyczkę plug - konektor, śrubę spustową oleju, kostkę złącza, uszczelniacz,
jakieś dwa elastyczne ringi i zawleczkę korka wlewu) mam już zamówiony w ASO w Zabrzu,
natomiast mam jeszcze pytanie co do samego filtra oleju przekładniowego (A 140 277 00 95)
colln pisze:...W tej skrzyni jeśli ktoś robi wymianę nie kupujcie żadnego filtra poza oryginałem z ASO - zamienniki mają błąd konstrukcyjny - jak "dobrze pójdzie" dzięki złemu filtrowi po 20-30 tys skończy się skrzynia...
- prawda to, li tylko przerost formy nad treścią ? :zdziwko: (mam zamówiony filtr Knechta HX 81D).


Co do samego oleum natomiast to biorąc pod uwagę wcześniejsze posty :
Kajtek1 pisze:Twoja przekladnia oryginalnie miala olej spelniajacy specyfikacje 236.10, ktorego Mercedes juz nie robi i kaze kupowac nowszy olej o specyfikacji 236.14
Uzytkownicy reportuja ze przekladnie nie lubia nowszych oleji i zadaja sobie duzo trudu aby znalezc olej o starszej specyfikacji....l
Camel- pisze:...Wprowadzenie olejów z aprobatą 236.14 było tylko posunięciem marketingowym, choć nie podważam wyższości oleju 236.14. Widziałem skrzynie pracujące na .10, .12 i .14 i nie widziałem różnicy w zużyciu tych skrzyń....
Olej mineralny był dla dwóch warunków klimatycznych: 236.7 jako ostatni najlepszy proponowany do skrzyń starszej generacji (przed 722.6) oraz 236.8 jako olej do skrajnie zimnych warunków klimatycznych (również dla starszych niż 722.6). Specyfikacja oleju 236.10 urosła tak daleko, że zrezygnowano z uwzględnienia warunków klimatycznych - to samo zresztą się dzieje z olejami silnikowymi. Gdybym mógł, to jeździł bym na syntetycznym 10W40 - ale takich nie ma.
...Nie musicie stosować 236.14. To tylko akcja marketingowa, która miała zaznaczyć Mercedesa w świecie Longlifów - my zmieniamy olej. Na nowy. :)
elspasoo pisze:Pierwsze lepsze info prducenta:
http://olejefuchs.pl/titan-atf-4134.html
Ja w każdym razie wiem ,że norma 236.14 to fikcja i sam z premedytacją stosowałem olej bez tej aprobaty w mojej skrzyni 7G, zrobiłem 40 tyś km na syntetycznym oleju Castrol Transmax Z z aprobatą Mb 236,81 i skrzynia pracowała wzorowo skrzynia płukana była 2 razy nowym olejem (oczywiście za każdym razem nowy filtr i uszczelka). Olej wymieniany był pierwszy raz przy przebiegu 171 tkm, to co wyleciało to była tragedia.
Juziu pisze:722.6 pierwotnie
luknij tutaj
http://www.partsformercedes-benz.com/pr ... ts_id=3352
722.7 i 722.6 ten sam olej 236.10

czyli wychodzi na to ze jednak 236.14 ma inną lepkość i został on na siłę wypromowany dla 722.6 jednak użyty ze względu na przedni napęd w A klasie i VANEO juz być nie może
świadczy to o tym że olej ma inne parametry pytanie czy lepsze czy gorsze dla 722.6
Juziu pisze:olej w skrzyni uzupełniony brakowało dokładnie 210 ml mierzone kilka krotnie i uzpełniony precyzyjna strzykawką Żanetą teraz juz wynik na miarce jest idealny połowa 80 stopni . mimo długiej dyskusji w ASO ze 236.10 nie jest do skrzyn 722.6 w końcu jeden stary mechanik od MB przyznał na tak że olej ten pierwotnie lany był do 722.6 i całkowicie się nadaje do tej skrzyni bo taki był zalewany w fabryce i niektóre skrzynie jedzą na nim od nowości
teraz jest przeznaczony tylko do skrzyn 722.7 ale to polityka olejowa MB co ciekawe 236.12 i 14 nie wolno lać do 722.7 ale do 722.6 można to znaczy ze nie całkiem te oleje są takie same
według dłuższej rozmowy miedzy .10 a 14 jest jednak różnica lepkości stąd nie wolno tego oleju używać w przednio napędowcach A klasie czy Vaneo gdzie używana jest skrzynia 722.7
zg3 pisze:Problem z olejami 236.10/12/14 wygląda tak ze w czasach W210 używanym olejem do skrzyń w MB był 236.10, później był 236.12. MB prowadzi polityę że każdy bieżąco produkowany najnowszy olej ma działać ze wszystkimi wcześniejszymi skrzyniami. Tak jest rzekomo z 236.14 który ma działać ze skrzyniami 722.6. Problem w tym że ze skrzynią 722.7 nie działa bo zdarzały się awarie po wymianie na 236.14 dlatego do tych skrzyń ciągle w ofercie jest 236.10 który był olejem do wszystkich skrzyń automatycznych wczasach W210 a w tej chwili jest w ofercie jako olej tylko do skrzyń 722.7. Ot i tyle. Oleje te czymś się różnią i 2-3 razy trafiłem na zachodnich forach na wpisy serwisantów MB którzy twierdzili że nowy 236.14 nie działa w W210 tak dobrze jak oryginalny 236.10 i zdarzają się problemy, na ile to prawda nie wiem, nie potrafię też teraz podać linków ale doskonale pamiętam jak grzebałem w temacie w zeszłym roku, 2-3 osoby na zachodnich forach wręcz polecały zalewać 236.10 do 722.6 zamiast 236.14. Ja zamierzam teraz własnie taki zalać choć wychodzi nawet drożej niż 236.14
i treść postu Usera colln – lecz z wątku http://www.mercmania.pl/forum/topics33/13834.htm :

"Niestety znam (kilka już) przypadków przyspieszonych padów skrzyń po wymianie płynu na "oryginał" 236.14 w tym w mojej ex W220 jakieś 3 miesiące po sprzedaży zadzwonił nowy właściciel że mu skrzynia siadła a olej sam osobiście kupowałem sam wymieniałem jak najlepiej umiałem choć skrzynia pracowała idealnie - wymieniłem bo chciałem dla niej lepiej... czyli padła po jakiś 15 tys od wymiany. To jest przykład mojego auta którego byłem pewien którym osobiście jeździłem. Jako, że mam kontakt z człowiekiem który robi ludziom wymiany to wiem (potwierdzone) że takie "cuda" się dzieją i wcale nie ma na myśli jakiś łebków czy piratów. Nikogo nie zmuszam ale ja już mam wystarczającą ilość potwierdzeń by dla siebie lać porządny olej a nie to co proponuje ASO  I jakoś się to sprawdza"

zdecyduję się raczej na zakupienie oleum marki Ravenol ATF M 6-Serie (wg normy 236.10 i spec.231.0) - pytanie tylko ile litrów ???
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
CORRECTOR
Posty: 38
Rejestracja: 2 sty 2013, o 20:07
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: CORRECTOR »

Oleju do statycznej wymiany wchodzi ok 7 litrów, 8,5 -8,7 to cała pojemność skrzyni.
A 140 277 00 95 to jest właśnie filtr, który zamówiłeś w ASO porządny producent robi porządne rzeczy i logo MB nie jest warunkiem poprawnej pracy skrzyni:) ja używam filtrów MAN.
Olej wlej najlepszy na jaki Cię stać, na pierwszy montaż Mercedes leje oleje Shell i Fuchs, ja używam tego drugiego. Oleje z nowymi aprobatami mogą być stosowane w starszych skrzyniach. Co do tego jaki wlać odpowiem Tobie pytaniem, dlaczego do silnika nie lejesz Selektora przecież spełnia wymagania Twojego silnika?
Co do tego co napisał colin to jak skrzynia jest czysta to pojedzie i bez filtra, prawda jest taka że więcej osadów jest na dnie miski niż w filtrze. Taka niestety jest prawda, ja osobiście co drugą wymianę płuczę skrzynię preparatem Liqui Moly.
S210 E 320CDI 2000
VIN WDB2102261B283895 - sprzedane
S211 E320CDI 2004 - NIESZCZĘŚCIE rozbite i sprzedane
S210 E320CDI - LALECZKA :)
VIN WDB2102261B419954
S202 C180 wózek na zakupy
W220 S500 do zrobienia
VIN WDB2200751A168532
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: Piasek »

CORRECTOR pisze:Oleju do statycznej wymiany wchodzi ok 7 litrów,
chyba jak ją wyjmiesz i rozbierzesz na części bo standardowo więcej jak 3,5 nie spuści.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:
CORRECTOR pisze:Oleju do statycznej wymiany wchodzi ok 7 litrów,
chyba jak ją wyjmiesz i rozbierzesz na części bo standardowo więcej jak 3,5 nie spuści.
Jak podniesiesz zdaje się lewy przód odpowiednio to ścieknie więcej. No i starsze skrzynie i ich korek w konwerterze, to jeszcze trochę można spuścić.

Wracając do tematu. Dobierając olej do skrzyni nie byłbym aż tak liberalny jak przy silnikowym. W silniku olej ma kilka zadań, m.in. przeciwdziałanie tarciu, mycie czy chłodzenie. To jest dość oczywiste i tu mając coś tam wiedzy można eksperymentować, nawet znacznie poprawiać to co zalecił producent.

Podobnie jest w przypadku ręcznych skrzyń czy dyferencjałów, choć nie do końca bo w skrzyniach dochodzi praca synchronizatorów. Można trafić na ręczne skrzynie które są "inne" i zalecenia producenta są dla nich istotne - przykład ręczne przekładnie w samochodach Hondy - tam olej do skrzyni ma podobną specyfikację jak silnikowy 10w40 - po wlaniu typowego do skrzyni (np. 75w80) synchronizatory nie pracują poprawnie - lepiej już wlać zwykły silnikowy.

Jednak w przypadku automatu bym tak dowolnie do tego nie podchodził. Tu olej ma nie tylko zadania takie jak w silniku ale też spełnia takie zadania jak w urządzeniach hydraulicznych - przenosi moc i odpowiada za sterowanie. Dlatego wolę stosować tu olej zalecany przez producenta, choć jest to zaprzeczeniem tego co robię przy olejach silnikowych. A jak już nie oryginał to taki który jest od tego samego producenta co oryginał (Fusch robi dla MB czy ktoś inny? Febi?)

Co do oleju 236.14 - mam taki zalany i kolejne km mijają bez problemu. Właściwie to czytałem kiedyś opinie (choć nie dam sobie ręki uciąć, że nie dotyczyły one wtedy wprowadzonego 236.12 w stosunku do poprzednich, a nie "14" do "12") że dobrze wpływa na pracę starych skrzyń bo w szerszym zakresie temperatur trzyma parametry.
Jakby to nie było na razie "14" nic złego w mojej skrzyni nie robi - może po prostu te przypadki to jak ze stosowaniem syntetyku w starym silniku? Nie olej psuje silnik, tylko ten jest w tak złym stanie, że po zmianie na świeży problemy stają się widoczne - niezależnie czy zalano taki czy inny olej?
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: stanleym210 »

Jest w sprzedaży Fusch o normie 236.12 więc można chyba ten stosować bardziej aniżeli 236.14.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
CORRECTOR
Posty: 38
Rejestracja: 2 sty 2013, o 20:07
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: CORRECTOR »

Przecież to chciałem powiedzieć, osobiście stosuję najlepszy olej jaki można dostać, obecnie FUCHS TITAN ATF 4134. Sam naprawiam swoje skrzynie i doskonale wiem jak pracują. W instrukcji serwisowej do skrzyń 722.6 piszę że dostawcą oleju jest Fuchs i Shell. Co do oleju w silniku wychodzę z tego samego założenia, jeśli cieknie to trzeba uszczelniacze wymienić a nie lać mineralny żeby zaszlamić wycieki. Szlamami to się beton uszczelnia a nie silniki:)
W naszych skrzyniach uszczelniacze na tłokach wytrzymują jakieś 200 kkm, po tym czasie należny je wymienić i nie mam na myśli tych na zewnątrz ale przede wszystkim tych wewnątrz, na tłokach ściskających tarczki sprzęgłowe. Jak tam będą przecieki to najlepszy olej nie pomoże.
Piasek jeśli miałeś stan to coś nie tak z tą ilością, podnieś auto jak radził rr6, odkręć wyspę zaworową to zlejesz więcej. W skrzyniach 722.9 fabrycznie było 7,3 l oleju, już teraz we wszystkich są zakładane wyższe rurki przelewowe żeby oleju zostało 7,5l. Niski stan jest znacznie gorszy niż za wysoki.
S210 E 320CDI 2000
VIN WDB2102261B283895 - sprzedane
S211 E320CDI 2004 - NIESZCZĘŚCIE rozbite i sprzedane
S210 E320CDI - LALECZKA :)
VIN WDB2102261B419954
S202 C180 wózek na zakupy
W220 S500 do zrobienia
VIN WDB2200751A168532
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: rr6 »

CORRECTOR pisze: W naszych skrzyniach uszczelniacze na tłokach wytrzymują jakieś 200 kkm, po tym czasie należny je wymienić i nie mam na myśli tych na zewnątrz ale przede wszystkim tych wewnątrz, na tłokach ściskających tarczki sprzęgłowe. Jak tam będą przecieki to najlepszy olej nie pomoże.
Jak to się objawia? Uślizg czy szarpanie?
CORRECTOR
Posty: 38
Rejestracja: 2 sty 2013, o 20:07
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: CORRECTOR »

Najczęściej uślizg przy dużych obciążeniach, ale i wolniejsze zmiany lub chwilowe braki napędu a jak załączy to i szarpnie. Kosze są pasowane w zależności od ilości tarczek, luz powiedzmy że średnio ok. 1mm +- 0,2 mm, a sprężyny rozłączające są takie mocne że bez prasy nie podchodź. Więc jak pompa słaba czytaj za niskie ciśnienie albo D-ringi na tłokach wytarte to niema prawa dobrze działać. Co prawda do pewnego momentu można do neutralizować adaptacją przez SD ale tylko do pewnego momentu. Zawsze miałem mocne silniki w Lalce mam 560 Nm, teraz zakładam nowy intercooler większy o 50% i wkłady K&N sądzę że jeszcze troszeczkę dojdzie więc skrzynia musi być bez zarzutu. Fabryczna specyfikacja mojej skrzyni mówi że była przewidziana na 580 Nm więc dużego zapasu nie mam. Bardzo ważną rzeczą jest czystość kanałów w płycie "wyspie" zaworowej, jak tam będzie syf to również nie będzie to dobrze działało. Kanaliki są naprawdę niewielkie, kulki mają 5,4mm średnicy i część z nich musi się poruszać w rodzaju rynienki. Jak się to rozbiera po kilkuset kkm to wszędzie jest taki sam czarny osad jak na dnie miski. Same zawory są bez uszczelniaczy pasowane na styk, jak się zostawi tam brud to działa jak papier ścierny i powstają luzy i przesieki gotowe.
S210 E 320CDI 2000
VIN WDB2102261B283895 - sprzedane
S211 E320CDI 2004 - NIESZCZĘŚCIE rozbite i sprzedane
S210 E320CDI - LALECZKA :)
VIN WDB2102261B419954
S202 C180 wózek na zakupy
W220 S500 do zrobienia
VIN WDB2200751A168532
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: rr6 »

Z ciekawości jeszcze spytam ile czasu zajmuje Ci zrobienie takiego "serwisu" skrzyni biegów? Zakładając, że przyjeżdża do Ciebie całe auto.
Awatar użytkownika
tatex
Posty: 62
Rejestracja: 15 kwie 2016, o 02:53
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: tatex »

CORRECTOR pisze:Oleju do statycznej wymiany wchodzi ok 7 litrów, 8,5 -8,7 to cała pojemność skrzyni.
CORRECTOR pisze:A 140 277 00 95 to jest właśnie filtr, który zamówiłeś w ASO porządny producent robi porządne rzeczy i logo MB nie jest warunkiem poprawnej pracy skrzyni:) ja używam filtrów MAN
CORRECTOR - dzięki za wyjaśnienie :) zasłużyłeś niniejszym na następnego pomagasa - tym razem ode mnie :D

Tak więc myślę że 2 bańki Ravenola ATF M6-Serie (ewent. M9-Serie) po 4 litry będą ilościowo w sam raz :) (ja akurat kupiłem filtr Knechta HX 81D).
rr6 pisze:...Dobierając olej do skrzyni nie byłbym aż tak liberalny jak przy silnikowym... Dlatego wolę stosować tu olej zalecany przez producenta, choć jest to zaprzeczeniem tego co robię przy olejach silnikowych. A jak już nie oryginał to taki który jest od tego samego producenta co oryginał (Fusch robi dla MB czy ktoś inny? Febi?)
rr6 - tu Cię popieram w całej rozciągłości :super: - choć nie jestem liberałem w żadnym z obu tych przypadków :hyhy:
Dla MB produkują Fuchs i bodajże Ravenol, a a propos Febi - to oni chyba niczego nie produkują, a jedynie prawie wszystko pakują :P
rr6 pisze:...Co do oleju 236.14 - mam taki zalany i kolejne km mijają bez problemu. Właściwie to czytałem kiedyś opinie (choć nie dam sobie ręki uciąć, że nie dotyczyły one wtedy wprowadzonego 236.12 w stosunku do poprzednich, a nie "14" do "12") że dobrze wpływa na pracę starych skrzyń bo w szerszym zakresie temperatur trzyma parametry...
Tak - też je czytałem ; dotyczyły właśnie porównania 236.12 vs 236.10 (lecz akurat wówczas wyszło na "+" dla 236.10) :ok:

Przy okazji - może Komuś się przyda : http://www.ravenol.pl/procedury-wymiany ... -722.6.pdf
Piasek pisze:
CORRECTOR pisze:Oleju do statycznej wymiany wchodzi ok 7 litrów,
chyba jak ją wyjmiesz i rozbierzesz na części bo standardowo więcej jak 3,5 nie spuści.
Piasek - bez urazy - czyżbyś miał już sklerozę? :P :
Piasek pisze:lowca8212, przedlift czyli z korkiem spustowym w konwerterze.
Standardowo: 2x5L oleju + zestaw serwisowy skrzyni
CORRECTOR i rr6 - czy możecie mi też (w wolnej chwili) odpowiedzieć na nurtujące mnie jeszcze jedno (mam nadzieję ostatnie)
zagadnienie natury normowo-lepkościowej, które jest w innym wątku : post391491.html#p391491 ?
Ostatnio zmieniony 3 mar 2017, o 07:30 przez tatex, łącznie zmieniany 2 razy.
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
CORRECTOR
Posty: 38
Rejestracja: 2 sty 2013, o 20:07
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: CORRECTOR »

Ja nie zajmuję się tym zawodowo tylko amatorsko. Skrzynie wyciąga mój kolega mechanik, a ja po pracy przyjeżdżam i rozbieram całą skrzynie. Ostatnio czyli jakieś 3 tygodnie temu potrzebowałem 3 x 6 godzin.
S210 E 320CDI 2000
VIN WDB2102261B283895 - sprzedane
S211 E320CDI 2004 - NIESZCZĘŚCIE rozbite i sprzedane
S210 E320CDI - LALECZKA :)
VIN WDB2102261B419954
S202 C180 wózek na zakupy
W220 S500 do zrobienia
VIN WDB2200751A168532
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: Piasek »

Nie mam sklerozy tylko wymieniałem w swoim i pamiętam że niespełna 3L oleju zleciało z misy. U mnie już nie było korka spustowego w konwerterze.
Kiedyś to już było pisane od którego numeru skrzyń nie było i wychodziło że gdzieś od okolic `99r (o ile dobrze pamiętam).
Awatar użytkownika
tatex
Posty: 62
Rejestracja: 15 kwie 2016, o 02:53
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: tatex »

Piasek pisze:Nie mam sklerozy tylko wymieniałem w swoim i pamiętam że niespełna 3L oleju zleciało z misy. U mnie już nie było korka spustowego w konwerterze.
Kiedyś to już było pisane od którego numeru skrzyń nie było i wychodziło że gdzieś od okolic `99r (o ile dobrze pamiętam).
Dobrze pamiętasz :) a przypomniałem to - do wyboru - 13 postów / 13 dni temu - w tym właśnie wątku :D
tatex pisze:Znalazłem takie info :
Aloiz pisze:
KAMELEONV pisze:Rozumiem ze to czy mam korek w konwerterze zobacze dopiero kiedy ściągne filtr tak?acha jaka wtyczka jest potrzebna bo nie wiedizałem nawet o niej:)
Korek spustowy z konwertera zlikwidowano 22.09.1999, od numeru skrzyni 1772285, wiec w Twoim wozie wejdzie mniej oleju 8-) a ta wtyczka jest w skrzyni i z niej często osaczy się olej , wiec nie zaszkodzi wymienić ;-)
Moja skrzynia 722.6 ma numer 722613 00 908817 - więc winna raczej mieć ten korek - czy się mylę ?
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)

Post autor: Gawra »

tatex - ja wymieniając oliwke w mojej mer., korzystałem z owego filmiku :padam:

https://www.youtube.com/watch?v=-rY457oQcto
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości