Strona 1 z 1

2.9TD kopci

: 17 lut 2023, o 10:42
autor: tprudzic
Witam,
W moim silniku 2.9TD (licznikowy przebieg 322k km, rocznik 1998) zauwazylem znaczne kopcenie (w sumie sam nie wiem czy bardziej na niebiesko czy na bialo)
Silnik chodzi rowno, nie slysze dziwnych dzwiekow, moc tez OK. kopci od razu jak dodaje gazu. Odpala nawet na zimnym bez problemow. plynu chlodniczego nie ubywa, troche oleju bierze.
Pierwszy raz wystapilo to po dlugim staniu na mrozie, wtedy tez pojawil sie komunikat o niskim poziomie olej, dolalem, przejechalem z 400km i chyba troche ubylo, ale juz nie dolewalem.
Jeden mechanik zrobil plukanke, wymienil olej, powiedzial, ze odma drozna, turbina raczej OK, ale podejrzewa uszczelke pod glowica.
drugi mechanik, ktory samochodu nie widzial, mowi, ze w tych silnikach wystepowal problem z trzecim tlokiem i moje objawy mu do tego pasuja.
Moje pytania:
1 czy problem z uszczelka pod glowica nie powinien byc bardziej powiazany z utrata plynu chlodniczego? czy moze to powodowac branie oleju?
2 czy rzeczywiscie w tych silnikach byl problem z trzecim tlokiem, ktory niby sie bardziej przegrzewal? sam nic na ten temat nie slyszalem/znalazlem.
3 jakies sugestie co sprawdzic, co to moze byc? bo naprawa tlokow albo uszczelki pod glowica to raczej duze koszty beda. Jest nadzieja, ze to cos tanszego (moze jednak turbo)???

Pozdro, z gory dzieki za odpowiedzi/sugestie

Re: 2.9TD kopci

: 17 lut 2023, o 10:56
autor: sebus69
3 tlok bzdury jakich malo

Re: 2.9TD kopci

: 17 lut 2023, o 21:58
autor: fabek
najpierw to kompresje sobie zmierz na każdym cylindrze.

jak uszczelka to zazwyczaj idzie płyn też i kopci na biało. fajnie jest zrobić jest na CO2 w płynie chłodniczym, koszt mały a dużo mówi.

Re: 2.9TD kopci

: 18 lut 2023, o 00:35
autor: tprudzic
Nie wiedzialem, ze da sie sprawdzic CO2 w plynie chlodniczym, dzieki za sugestie. zapytam mechanika czy ma to ustrojstwo do takiego badania.
Plynu chlodniczego wlasnie nie ubywa, bardziej olej.

Re: 2.9TD kopci

: 19 lut 2023, o 23:35
autor: tprudzic
kolejne pytanie: czy opis problemu pasuje do awarii uszczelniaczy zaworowych?
Da sie to zdiagnozowac w prosty sposob? Da sie to naprawic w tym modelu bez demontowania glowicy?

Re: 2.9TD kopci

: 2 mar 2023, o 09:48
autor: tprudzic
mechanik rozebral, obejrzal i stwierdzil, ze to uszczelka pod glowica, wiec koszty wieksze niestety.

Re: 2.9TD kopci

: 20 mar 2023, o 01:38
autor: tprudzic
Jeszcze bym mial pytanie do tej mojej usterki...
Czy po wymianie uszczelki pod glowica to normalne, ze teraz samochod gorzej odpala? Znaczy nie mam problemow z odpalaniem, ale wczesniej palil praktycznie od razu, teraz czasami musze go dluzej pokrecic zanim zalapie. Moze musi sie cos tam ulozyc (np zawory)?
Czuje tez, ze teraz silnik pracuje troche glosniej. Normalne to? Dociera sie cos?