Brak reakcji na gaz, falowanie obrotów
: 21 kwie 2021, o 22:55
Panowie,
potrzebuje pomocy, każda sugestia w temacie bedzie mile widziana.
W ostatnim czasie miałem kilka sytuacji że pod czas jazdy zapalały się kontrolki ABS ESP i komunikaty na wyswietlaczu, auto wchodziło w tryb awaryjny i jechało max 40 km/h. Po zgaszeniu i odczekaniu auta wszytko wracało do normy aż pewnego dnia przy odpaleniu auto zaczęło wariować, obroty falowały, wywalało wypadanie zapłonów i auto czasmi gasło, trzęsło całą budą. Po sprawdzeniu auta komputerem pokazało masę błędów związanych z braiem komunikacji CAN steriwnika skrzyni z resztą podzespołów. Okazało się że wtyczka od skrzyni była cała w oleju więc ją wymieniłem i podmieniłęm płytę sterującą w skrzyni bo akutar została mi z rozbitego anglika, po podmianie znikły wszystkie błędy w skrzyni pozostał P2060 coś z zaworem sterującym 2-3 bieg.Niestety po tym zabegu z silnikiem dalej dzieje się cos złego, po odpaleniu cięgle skaczą obroty, tak jak by wypadał zapłon, trzesie budą.
Po sprawdzeniu błędów w silniku i skrzyni pokazuje P2060 w silniku i P2103 w skrzyni - dotyczę tego samego, jutro wymienię ten zawór, jednak on raczej na pewno nie powoduje takiego zachowania silnika po odpaleniu.
Po odpaleniu podłączyłem komputer i :
1) czujnik ciśnienia kolektora pkazuję ciągle jedną wartość , mam LPG i w programie gazowym wartość podciśnienia w koletorze się zmiania w zależności od pozycji pedału gazu - może ktoś opisze jak sprawdzić ten czyjnik elektrycznie bądź fizycznie ( założyłem wężyk na czujnik i strzykawką próbowałem wymusić zmianę podciśnienia jednak na komputerze wartość pozostaje bez zmian)
2)Czy ktoś wie jak działa MAP w tym silniku ? Po włączeniu zapłonu na jedym przewodzie jest 12V na drugim około 5V które wychodzi ze sterownika silnika (myslałem że ten przewód to sygnał zwrotny od czujnika do ECU ) ostatni to masa.
3) potencjometr gazu w programie pracuje w pełnym zakresie od 0 do 5V i od 0 do 2,5V jednak wychylenie przepustnicy po wciśnięciu gazu kończy się na 17stopniach, fizycznie jest tak samo wciskam gaz i przepustnica wychyla się tylko maksymalnie w 1/4 - to tu według mnie jest problem.
Juto sprawdzę ciągłość wiązki od przepustnicy do sterownika silnika.
Jeżeli ktoś może pomóc i opisać który pin na potencjometrze steruje przepustnicą i w jakim zakresie [V] lub na co powinienem zwrócić uwagę.
Z uwagi iż mam kilka częsci z anglika podmieniłe potencjometr gazu i przepustnicę jednak ciągle to samo a na kompie brak błędów pomijając ten z zaworem w skrzyni. Oczywiście jutro sprawdzę układ zapłonowy aczkolwiek odpala od strzała tylko po chwili zaczynają się problemy.
Mam na uwadzę również awarię komputera sinika, co w chwili obecnej wydaje się najbardziej prawdopodobne.
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie pomocy.
potrzebuje pomocy, każda sugestia w temacie bedzie mile widziana.
W ostatnim czasie miałem kilka sytuacji że pod czas jazdy zapalały się kontrolki ABS ESP i komunikaty na wyswietlaczu, auto wchodziło w tryb awaryjny i jechało max 40 km/h. Po zgaszeniu i odczekaniu auta wszytko wracało do normy aż pewnego dnia przy odpaleniu auto zaczęło wariować, obroty falowały, wywalało wypadanie zapłonów i auto czasmi gasło, trzęsło całą budą. Po sprawdzeniu auta komputerem pokazało masę błędów związanych z braiem komunikacji CAN steriwnika skrzyni z resztą podzespołów. Okazało się że wtyczka od skrzyni była cała w oleju więc ją wymieniłem i podmieniłęm płytę sterującą w skrzyni bo akutar została mi z rozbitego anglika, po podmianie znikły wszystkie błędy w skrzyni pozostał P2060 coś z zaworem sterującym 2-3 bieg.Niestety po tym zabegu z silnikiem dalej dzieje się cos złego, po odpaleniu cięgle skaczą obroty, tak jak by wypadał zapłon, trzesie budą.
Po sprawdzeniu błędów w silniku i skrzyni pokazuje P2060 w silniku i P2103 w skrzyni - dotyczę tego samego, jutro wymienię ten zawór, jednak on raczej na pewno nie powoduje takiego zachowania silnika po odpaleniu.
Po odpaleniu podłączyłem komputer i :
1) czujnik ciśnienia kolektora pkazuję ciągle jedną wartość , mam LPG i w programie gazowym wartość podciśnienia w koletorze się zmiania w zależności od pozycji pedału gazu - może ktoś opisze jak sprawdzić ten czyjnik elektrycznie bądź fizycznie ( założyłem wężyk na czujnik i strzykawką próbowałem wymusić zmianę podciśnienia jednak na komputerze wartość pozostaje bez zmian)
2)Czy ktoś wie jak działa MAP w tym silniku ? Po włączeniu zapłonu na jedym przewodzie jest 12V na drugim około 5V które wychodzi ze sterownika silnika (myslałem że ten przewód to sygnał zwrotny od czujnika do ECU ) ostatni to masa.
3) potencjometr gazu w programie pracuje w pełnym zakresie od 0 do 5V i od 0 do 2,5V jednak wychylenie przepustnicy po wciśnięciu gazu kończy się na 17stopniach, fizycznie jest tak samo wciskam gaz i przepustnica wychyla się tylko maksymalnie w 1/4 - to tu według mnie jest problem.
Juto sprawdzę ciągłość wiązki od przepustnicy do sterownika silnika.
Jeżeli ktoś może pomóc i opisać który pin na potencjometrze steruje przepustnicą i w jakim zakresie [V] lub na co powinienem zwrócić uwagę.
Z uwagi iż mam kilka częsci z anglika podmieniłe potencjometr gazu i przepustnicę jednak ciągle to samo a na kompie brak błędów pomijając ten z zaworem w skrzyni. Oczywiście jutro sprawdzę układ zapłonowy aczkolwiek odpala od strzała tylko po chwili zaczynają się problemy.
Mam na uwadzę również awarię komputera sinika, co w chwili obecnej wydaje się najbardziej prawdopodobne.
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie pomocy.