Strona 1 z 1

E55 / hamownia moc

: 1 sty 2021, o 00:21
autor: Czen_E55
Witam
Jak temat był to przepraszam, nie wpadł mi .

Otóż jak jest w E55 trzymają KM i Nm ?? Chce sprawdzić i mentalnie chce się przygotować , co-prawda mocy mu nie brakuje ale ne jechałem innym. Są typowe tematy co się często zdarza ? (sondy,przepławka,jakieś zawory, klapy) ? Wyczytałem chyba tez ze przy wymianie oleju jakaś wtyczkę koniecznie trzeba wymienić ??

Pozdrawiam i dzięki

P.S. Kolektory i program i jest ok 400 KM prawda to ? (coś jak kleemann, czy cały wydech i program)

Re: E55 / hamownia moc

: 1 sty 2021, o 13:56
autor: rr6
Czen_E55 pisze: 1 sty 2021, o 00:21 Witam
Jak temat był to przepraszam, nie wpadł mi .

Otóż jak jest w E55 trzymają KM i Nm ?? Chce sprawdzić i mentalnie chce się przygotować , co-prawda mocy mu nie brakuje ale ne jechałem innym. Są typowe tematy co się często zdarza ? (sondy,przepławka,jakieś zawory, klapy) ? Wyczytałem chyba tez ze przy wymianie oleju jakaś wtyczkę koniecznie trzeba wymienić ??

Pozdrawiam i dzięki

P.S. Kolektory i program i jest ok 400 KM prawda to ? (coś jak kleemann, czy cały wydech i program)
Generalnie sprawny moc powinien trzymać. Ze zdarzających się tematów to oczywiście czujnik położenia wału (obrotów) - zepsuje się na pewno. Jak w każdym M112/113 warto sprawdzić czy nie ma spalin w układzie chłodzenia (tester z allegro za kilkadziesiąt złotych) i nie przejmować się jak będzie masło na korku oleju. Pomijam takie rzeczy jak w każdym aucie - wycieki itp. Warto sprawdzić czy nie słychać łańcucha rozrządu - nie jest on nieśmiertelny!
W E55 problemem bywają tyle mosty (nie że są złe, ale ze względu na katowanie tych aut i na wycieki które prowadzą do ich zniszczenia jak są zignorowane i się jeździ z brakami oleju) - ciężko też jest kupić używkę mostu do E55.

Olej w skrzyni wymień koniecznie (jak będzie brudny to za kilka-kilkanaście tysięcy km zmień ponownie) i tak jak piszesz, z wtyczką na wiązce (kosztuje grosze). Koniecznie sprawdź poziom oleju w tylnym moście i najlepiej zmień olej - z tego co wiem w E55 powinno się lać 75W140 (do innych leci 75W85).

Wydaje mi się, że najpierw warto doprowadzić go do pełnej sprawności - oleje, płyny, diagnostyka itp. Jak wszystko będzie ok to dopiero coś kombinować z chipem. wydechem (co może się okazać konieczne jak polecą katalizatory). Może się okazać, że będzie jeździł naprawdę satysfakcjonująco jak będzie wszystko doprowadzone do porządku.

Re: E55 / hamownia moc

: 14 sty 2021, o 20:25
autor: Czen_E55
Hej

Mercedes dostał nowe :
- wahacze tylne przednie x2
- nowe uszczelki pod pokrywy zaworów
- uszczelnione odmy
- uszczelniacz dyfra + świeży olej

Pozdro

Re: E55 / hamownia moc

: 15 sty 2021, o 15:37
autor: Muniek
Jak odme uszczelniales? W AMG są gotowe uszczelki?

Re: E55 / hamownia moc

: 17 sty 2021, o 00:42
autor: Czen_E55
Szczerze zapytam mechanika.

Re: E55 / hamownia moc

: 17 sty 2021, o 21:10
autor: Muniek
W M112 i M113 jest to fatalnie rozwiązane. Nie wiem jakie oznaczenie ma E55. Natomiast u mnie - trzeba to bardzo dokładnie umyć z oleju, silikonu etc. i nałożyć uszczelkę z tubki. Zaopatrzyłem się w taki zestaw w ASO i czekam na ciepłe dni żeby to zrobić. Natomiast to czyszczenie to z 2 godziny luzem schodzi żeby to dobrze zrobić i nie ciekło za 3 miesiące.

Re: E55 / hamownia moc

: 21 sty 2021, o 18:40
autor: mip
Muniek pisze: 15 sty 2021, o 15:37 Jak odme uszczelniales? W AMG są gotowe uszczelki?
W dokumentacji technicznej Mercedes podaje następujący zestaw do uszczelnienia pokrywy odpowietrzania silnika w E55 AMG.

Masa uszczelniająca Loctite 5970 (znając życie pewnie 3x tańsza niż ta sama masa w ASO).
Spoina 2 mm, również przy otworach śrub, nie wygładzać spoiny

Poza tym:
Loctite 7200 - środek do usuwania utwardzonych uszczelek chemicznych
Loctite 7063 - środek czyszczący w aerozolu (150 ml)

Przy okazji do wymiany aluminiowe śruby pokrywy (ważne - tylko 4Nm!)

Re: E55 / hamownia moc

: 21 sty 2021, o 23:04
autor: Muniek
mip pisze: 21 sty 2021, o 18:40
Muniek pisze: 15 sty 2021, o 15:37 Jak odme uszczelniales? W AMG są gotowe uszczelki?
W dokumentacji technicznej Mercedes podaje następujący zestaw do uszczelnienia pokrywy odpowietrzania silnika w E55 AMG.

Masa uszczelniająca Loctite 5970 (znając życie pewnie 3x tańsza niż ta sama masa w ASO).
Spoina 2 mm, również przy otworach śrub, nie wygładzać spoiny

Poza tym:
Loctite 7200 - środek do usuwania utwardzonych uszczelek chemicznych
Loctite 7063 - środek czyszczący w aerozolu (150 ml)

Przy okazji do wymiany aluminiowe śruby pokrywy (ważne - tylko 4Nm!)
Dokładnie, Ta masa uszczelniajaca w ASO ok. 99zl kosztuje; w Intercarsie 22zl. Gdybym napisal ten post wczesniej to bym nie wyszedl na frajera bo kupilem w ASO. Kupie sobie dodatkowo te dwa srodki co podales do czyszczenia bo wyczyszczenie pokrywy to najgorsza robota a musi byc wykonana dobrze. Pokrywa jest z magnezu i nie mozna jej szorowac metalem. Sruby nie dosc, ze momentem 4Nm to trzeba wymienic na nowe i to inne niz oryginalnie byly - aliminium na stal nierdzewną wymieniany z tego co pamiętam. Tyle zachodu bo ktoś nie dał tutaj zwykłej uszczelki :)

Re: E55 / hamownia moc

: 23 sty 2021, o 09:05
autor: Czen_E55
Po rozmowie z mechanikiem użył masy uszczelniającej, szarego koloru. Minęło kilka dni ,sprawdziliśmy wczoraj nie cieknie. Korek zamówiłem bo spod korka cieknie. Jadę dzisiaj do elektronika i na hamownię jak będzie wolny to zobaczymy kwestie mocy i momentu.

Re: E55 / hamownia moc

: 19 lut 2021, o 10:15
autor: Asd13
W jaki sposób można programem podnieść moc w tym aucie? Z tego co się orientuję, to jest wolnossący motor i ciężko jest podnieść moc o więcej niż 10-15KM chyba że się mylę.