V-klass: Wakacjowóz projekt

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Panowie, potrzebowałbym nr katalogowe el. widocznych na zdjęciu

Obrazek

bo w katalogach jestem w stanie znaleźć sprężyny i nic więcej. A potrzeba po 4 el. na każdą sprężynę + śrubki mocujące.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Dobra, jakoś sobie poradziłem i katalog on-line znalazłem
https://www.ilcats.ru/mercedes/
problem w tym że nie posiada pełnego opisu i tak np w przyp. tylnego zawieszenia brakuje nr katalogowych części pozycji.
Nr 5
Nr 8
Nr 11
Jakie mają nr OE ?
Nr 17 znalazłem - identyczne mam wkręcone (po 2 szt) w każdy miech pneumatyczny także może się uda wydobyć a jak nie - to 8x12 imbusowa
Załączniki
W638.jpg
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Muniek »

Pomógłby numer VIN. Ostatnio tak na pałę szukałem po modelach a wolałbym tego uniknąć; szczególnie jeśli chodzi o zawieszenie.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Patrz, zapomniałem
VSA63827413183198
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Muniek »

Powiem Ci ze to nie jest taki prosty temat. Wyglada mi na to, ze Twoje auto wyjechalo z kompresorem na tyle i w tej wersji silnikowej (230 TD) tylko on byl dostepny. Wlaczylem sobie wersje VITO 113 i są wszystkie cześci na rysunku technicznym wymienione.

14 - A 638 324 08 84 - 64zl
17 - N 914125 008535 - 2zl
8 - A 638 324 07 84 - 27zl
5 - A 638 324 06 04 - 390zl (red = 60 ; blue = 61)
11 - A 638 324 05 84 - 43zl
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Hej.
Kurna - czemu nie dostałem powiadomienia o tym że odpisałeś ? Mniejsza o to.
Wielkie dzięki przede wszystkim. :ok:
Rozumiem że te ceny to za sztukę czyli wychodzi mi tu że same "pierdoły" robią 361zł za kpl na obie strony. Do tego sprężyny 2x390zł. Obstawiam zatem że ten zestaw wyżej raczej akcesoryjne sprężyny posiada. OE sprężyny sporo kosztują. Kiedy ja mogę mieć:
- KYB za 320zł kpl
- Lesjofors - 280zł kpl
- Magnum Technology za 170zł kpl
Robi różnicę jak cholera.

Co do zawieszenia na tyle to tak jak piszesz - to nie jest dokładane, fabrycznie tak wyjechało. VIN rozkodowałem i jest pneumatyczne zawieszenie.
A ten katalog pokazuje ci np średnicę drutu sprężyn ? Bo mi pokazuje że powinienem mieć z 18mm (były jeszcze 19 i 17), numer OE który podałeś baza TecDoc zamienia właśnie na sprężyny 18mm.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Muniek »

Do sprężyn były niestety tylko te tajemnicze oznaczenia z kolorami.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Dzisiaj znowu chwilę na podłubanie znalazłem. Dobrałem się do bezpieczników, nr 13 od kompresora zawieszenia był spalony - ciężko jej było i się skopcił. Wywaliłem, chciałem się również dobrać do przekaźnika K10 wg schematu aby wypiąć przekaźnik od tego urządzenia ale te pod fotelem kierowcy nie przypominają tych ze schematu. Gdzie tam są jeszcze przekaźniki ?
Przy okazji odkręciłem fotel kierowcy bo w planach mam przełożenie całych z ostatniego rzędu który i tak wyleci a tamte jak nowe ale kuźwa co tam kabli idzie pod ten fotel. Uciekają gdzieś w gąbkę bo tam jest ogrzewanie - skomplikowane mocno będzie wypięcie tego fotela żeby przełożyć poduszki/tapicerkę. A tam nie ma też przypadkiem maty od airbaga ?
Pod maską znalazłem też jeszcze taką skrzynkę - widoczną na foto, przymocowana do chłodnicy
IMG_20201111_101435.jpg
Są tam 3 przekaźniki i bezpiecznik - potężny 35A który też był spalony - ktoś mi może powiedzieć od czego on ?

Znalazłem również jakeś dziwne urządzenie na podszybiu od którego linka biegnie do cięgien pompy wtryskowej, tzn linka gazu od pedału biegnie do dźwigni na górze a linka od tego urządzenia do tej samej dźwigni na dole.
IMG_20201111_104159.jpg
IMG_20201111_104225.jpg
IMG_20201111_104244.jpg
Na ostatnim zdjęciu widać że linka od góry widoczna to jest ta która łączy pompę z pedałem gazu w kabinie a od tego ustrojstwa na podszybiu linka biegnie na dół pompy do tego samego cięgna i obie są w stanie sterować gazem/pompą.
Co to jest i do czego to służy ?
Czy to czasem nie jest właśnie tempomat ?
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Dobra, znalazłem coś, to ostatnie to potencjometr pedału gazu, czujnik położenia pedału gazu.
Ale do czego to mu potrzebne ? Do ASB żeby wiedziała kiedy bieg zmienić ?

Przy okazji "towarisze" już to rozebrali i zregenerowali :)
http://w202club.com/index.php?topic=33834.0
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

A to jest to co pod fotelem znalazłem
To coś się wysunęło z takiej puszki pod ramą skrzynki pod fotelem

A to drugie to bezpiecznik 10A który tam jest kablami połączony w wiązkę - oczywiście też spalony :)
Załączniki
IMG_20201111_105925.jpg
IMG_20201111_105931.jpg
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Kolekcja "gratów" już jest, oleje i płyny będą jutro i zabieramy się za mechanikę
Załączniki
IMG_20201124_090640.jpg
w140
Posty: 415
Rejestracja: 30 cze 2010, o 13:53
Lokalizacja: mazowieckie

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: w140 »

Szkoda damy na te Filtrony, dokładasz parę groszy i masz firmowe filtry, Citroen jest premium?
Audi 80 1.8 JN + LPG-zezłomowana
Audi A8 4.2 ABZ + LPG
Mercedes W140 400SE + LPG
Mazda 626 GE 1.8 z LPG
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

W którym wieku Ty żyjesz :)
A wiesz że te "firmowe" Mann`y i Hummele są w Gostyniu produkowane ?
Podczas kiedy 80% tych "firmowych" Boscha trzepią w Chinach. Większość zachodnich koncernów outsorcowała całą produkcje za granice (bardzo często w ogóle UE).
Zaje...ste opony Nokian - jedyna fabryka tego fińskiego producenta znajduje się w Rosji
Michelin - też super opony, nie ? 35% ich produkcji powstaje w Olsztynie
Podobnie Firestone. Kumpla firma przez 3m-ce woziła opony z Polski na ich główny magazyn we Włoszech skąd rozsyłają je po całym świecie.
VW dostawczych też nie należy kupować bo większość produkowana w Antoninku pod Poznaniem,
Poczekaj, Mercedesa też już nie bo przecież wielką fabrykę baterii do swoich hybryd w Jaworznie uruchomili a w ogóle to co to za Mercedes ... napędzany Renault`em. :)
Dzisiaj jak nigdy sprawdza się powiedzenie DOBRE BO POLSKIE.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: Piasek »

Po raz kolejny - niestety na sobie tym razem - przekonałem się ze akumulatory Bosch`a to jest gówno totalne.
Że tam po 3 tyg. postoju zdychał sobie - no tłumaczyłem to sobie że jednak tam coś sobie prąd pobiera. Ale nie - nic nie pobierało, on po prostu siadał.
W sobotę chciałem odpalić - ani myślał, podładowałem całą noc, rano odpinam prostownik, pomiar a tam ledwo 12,42V
Załączyłem zapłon a tam od razu 11.2, 10.6, 10.2, 9.8V i leci...
Dzisiaj go wydobyłem.
O żesz k... ja p... Projektanci Vito nie lubili swoich serwisantów ASO`wych to wiem po filtrze kabinowym ale po akumulatorze i met. jego wymiany to "nie lubili" to zdecydowanie za mało. Oni ich nienawidzili. Po 30 min walki z próbą wyjęcia aku zgodnie ze sztuką powiedziałem DOŚĆ.
Ja się z tym męczył nie będę. Poszedłem po przedłużacz, kątówkę z cienką tarczą i tadam... :)
wym_aku.jpg
Jeszcze mi ktos kiedyś za to dziękował będzie że mu nerw zaoszczędziłem.
Gwoli informacji technicznej dla naśladowców: podczas zabiegu tarczą tnącą OBOWIĄZKOWO aku musi być odpięty od zacisków i albo przykrywamy go jaką grubą szmatą albo najlepiej osłaniamy grubym kartonem aby iskry się na niego nie sypały bo BUM se możecie zafundować. Kolejna sprawa: sypiące się iskry nie mogą lecieć na kable bo się wtapiają dziurawiąc izolację przewodów elektrycznych.

Teraz wymiana aku to 15 min z czego 10 zajmie nam demontaż i montaż fotela. Nowy poszedł AQU 100Ah 850A czyli produkt naszego polskiego Autoparta z Mielca.
:super:

Wracając do osr...go "bosza"
Bosch S5 100Ah 830A, kurna cuda panie Bosch normalnie całujcie pana w podeszwy.
smiec.jpg
Rozkodowałem datę produkcji: kwiecień 2016r. Śmieć jeden wytrzymał dokładnie tyle ile zawsze pisałem przy okazji tematów o akumulatorach czyli gwarancję + rok.
I za ten badziew ktoś w NL położył 2x więcej niż za najtańszy identyczny akumulator jakiegoś ichniejszego "kozaka"
Bosch, Varta (przecież to ten sam Johnson produkuje) szkoda na to pieniędzy
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: V-klass: Wakacjowóz projekt

Post autor: SuperBuster11 »

Co do akumulatora, to swój (Banner chyba) ładowałem od piątku po południu do niedzieli rano. Cały czas napięciem około 16V, bo nie wiem czemu, ale automatyka prostownika nie działa. Po tak długim ładowaniu, napięcie na drugi dzień po odłączeniu utrzymywało się w granicach 12.6V, w poniedziałek kupiłem areometr i zmierzyłem gęstość - prawie 1.28. Po kilku dniach napięcie akumulatora już zamontowanego w samochodzie, nadal 12.6 V, gęstość podobnie około 1.28.
Przed tym ładowaniem, jak 2 razy na miesiąc użyłem webasto, to akumulator nadawał się do ładowania.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości