Strona 2 z 2

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 20 mar 2020, o 15:23
autor: Doom
Mały update, samochód był u mechanika, uszczelnili "trochę" silnik, zarówno wycieki oleju jak i układ chłodzenia. Nowa pompa wody, termostat, rolki, pasek, uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, pompy wstępnej, nowa odma. To tak z grubsza, trochę tego było... Dostałem też listę "do zrobienia na wczoraj" jest tego trochę ale już część gratów zamówiłem i będę się bawił :-) Najgorsze to przewody hamulcowe sztywne, tuleje tylnej belki i poduszki silnika tego raczej sam nie zrobię, przydał by się podnośnik kolumnowy albo kanał a mam tylko najazdy... Z ciekawych rzeczy do wymiany 8x wahacz poprzeczny i amortyzatory, będzie nowe zawieszenie ;-)

Pytanie - jak to jest, że przed prawym nadkolem wydać rurkę spalinową od webasto a w popielniczce jest tylko wyłącznik dogrzewacza, brak sterowania webastem. To możliwe czy ktoś coś tam grzebał?

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 20 mar 2020, o 21:12
autor: Brysiek
Dogrzewacz to Webasto bez zegara , jest opcja dołożenia zegara i cieszyć się pełnym ogrzewaniem postojowym

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 21 mar 2020, o 00:26
autor: SuperBuster11
Doom pisze: 20 mar 2020, o 15:23 Mały update, samochód był u mechanika, uszczelnili "trochę" silnik, zarówno wycieki oleju jak i układ chłodzenia. Nowa pompa wody, termostat, rolki, pasek, uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, pompy wstępnej, nowa odma. To tak z grubsza, trochę tego było... Dostałem też listę "do zrobienia na wczoraj" jest tego trochę ale już część gratów zamówiłem i będę się bawił :-) Najgorsze to przewody hamulcowe sztywne, tuleje tylnej belki i poduszki silnika tego raczej sam nie zrobię, przydał by się podnośnik kolumnowy albo kanał a mam tylko najazdy... Z ciekawych rzeczy do wymiany 8x wahacz poprzeczny i amortyzatory, będzie nowe zawieszenie ;-)

Pytanie - jak to jest, że przed prawym nadkolem wydać rurkę spalinową od webasto a w popielniczce jest tylko wyłącznik dogrzewacza, brak sterowania webastem. To możliwe czy ktoś coś tam grzebał?
Jak będziesz szukał zawieszenia na tył, to bierz komplet. Na Allegro takie zestawy zaczynają się od chyba 300 zl za gowniane, 700 z kawalkiem Lemforder, no i są też droższe. Nie opłaca się brać pojedynczych wahaczy ;)

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 22 mar 2020, o 07:42
autor: Doom
Dzięki za odpowiedź, wahacze są takie same niezależnie od wersji i rocznika? Znalazłem tylko Febi za 520pln. Cena ok, jakość pewnie też ujdzie. Nie znalazłem nic droższego.

Edit:
Ok, znalazłem Lemforder za 900pln pytanie jak powyżej czy one się czymś różniły w kombi, sedanie, wersjach Avangarde, Elegance, filt, przedlift?

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 22 mar 2020, o 12:32
autor: Muniek
Komplet wahaczy tyl LEMFÖRDER 33500 01 - https://www.ucando.pl/p/wahacz-wspornik ... 8D889-3230

Amortyzator:
Classic, Elegance: A 210 320 06 31 > A 210 326 21 00 - https://www.ucando.pl/p/amortyzator-bil ... 95NZAL-854
Avantgarde - A 210 320 04 31 > A 210 326 18 00 - https://www.ucando.pl/p/amortyzator-sac ... 02D103-854

Jesli chodzi o amory to potwiedz sobie, ze te zamienniki pasuja do numerow OE.

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 23 mar 2020, o 11:43
autor: Doom
Dzięki wielkie za pomoc :) Co do amortyzatorów na stronie Sachs jest info że model 124 393 został zastąpiony przez 317 259 takie też kupie.

Przy okazji, czy dorzucenie programatora do webasto wymaga zmiany wiązki?

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 23 mar 2020, o 18:19
autor: pawel85
Ja kupowałem ostatnio na Alle... z TRW za jakieś 190 PLN za parę.
Zamontowane - wszytko w jak najlepszym porządku.
Też szukałem z sachsa ale rozstrzal cenowy pomiędzy nimi a TRW był gruby....

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 29 mar 2020, o 16:13
autor: Doom
Amortyzatory już kupione Sachs, były rekomendowane przez mechanika więc takie tez kupiłem. Pytanie mam co do zacisków, zdemontowałem dzisiaj przód. Chcę oddać do regeneracji i malowania, pytanie czy możecie podrzucić numery przewodów od czujników klocków? Między zaciskiem a karoserią. Żadnego nie udało mi się odkręcić więc pewnie będą wycinane. Przydały by się nowe. I pytanie o przewody elastyczne, dać oplot czy standardowe? Teoretycznie oplot jest skuteczniejszy ale mądre głowy które projektowały ten pojazd wyliczały siłę hamowania przy przewodach gumowych zbrojonych a nie PTFE w oplocie. Wymieniam ponieważ jeden musiałem przeciąć żeby wyciągnąć zacisk, drugi udało mi się odkręcić ale ten przecięty miał może 1-1,5mm przekrój wewnętrzny - chyba zaczął się zatykać.

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 25 kwie 2020, o 07:14
autor: Doom
Mały update, udało się ogarnąć układ hamulcowy - nowe przewody sztywne i elastyczne, nowe tarcze, klocki, szczęki, sprężynki etc + kompletna regeneracja i malowanie zacisków. Tylko linka ręcznego została stara bo była ok. Teraz przymierzam się do reszty ;)

Mam uszkodzone oprawki postojówek, trzeba je lutować czy się je jakoś wpina? Widziałem że można kupić nowe i one mają konektory na końcu. Wymieniał może ktoś?

Re: W210 E320 CDI - Moja pierwsza E klasa :)

: 25 kwie 2020, o 11:49
autor: rr6
Doom pisze: 25 kwie 2020, o 07:14
Mam uszkodzone oprawki postojówek, trzeba je lutować czy się je jakoś wpina? Widziałem że można kupić nowe i one mają konwektory na końcu. Wymieniał może ktoś?
Montaż zajmuje góra 10 minut a rozwiązuje to problem przepalania żarówek i przegrzewania oprawek bo pod izolacją złączki jest dodany opornik. Na odciętych kablach startej wiązki trzeba tylko zacisnąć złączki (przyda się izolacja termokurczliwa) i tyle. Moje oprawki się rozpadły na kawałki więc nie miałem wyboru.

Niestety cena pomimo promocji jest wysoka - pamiętam, że płaciłem taniej.

https://www.redmars.pl/product-pol-4465 ... W-210.html