Strona 1 z 1

Obciążenie mechanicznej pompy paliwa

: 5 lis 2019, o 21:41
autor: Woszu
Cześć, mam na warsztacie w204 z silnikiem 1.8 turbo i bezpośrednim wtryskiem CGI, zerwał rozrzad, wcześniej lancuch wygenerowal mnóstwo opilkow które dokończyły dziela zniszczenia. Silnik już po remoncie, wszystko działa jak trzeba, lecz przed awarią rozrzadu i teraz też wywala blad czujnika cisnienia paliwa po stronie niskiego cisnienia. Moje pytanie brzmi czy problem ten po stronie niskiego cisnienia może wpływać na pompe wysokiego ciśnienia?, np że jest bardziej obciążona? I idąc dalej czy to mogło wykończyć rozrzad przed czasem? Nadmienię że pompa wysokiego ciśnienia napędzana jest z walka rozrzadu więc i łańcuchem.

Re: Obciążenie mechanicznej pompy paliwa

: 6 lis 2019, o 09:40
autor: rr6
Woszu pisze: 5 lis 2019, o 21:41 Cześć, mam na warsztacie w204 z silnikiem 1.8 turbo i bezpośrednim wtryskiem CGI, zerwał rozrzad, wcześniej lancuch wygenerowal mnóstwo opilkow które dokończyły dziela zniszczenia. Silnik już po remoncie, wszystko działa jak trzeba, lecz przed awarią rozrzadu i teraz też wywala blad czujnika cisnienia paliwa po stronie niskiego cisnienia. Moje pytanie brzmi czy problem ten po stronie niskiego cisnienia może wpływać na pompe wysokiego ciśnienia?, np że jest bardziej obciążona? I idąc dalej czy to mogło wykończyć rozrzad przed czasem? Nadmienię że pompa wysokiego ciśnienia napędzana jest z walka rozrzadu więc i łańcuchem.
Trzeba podłączyć pod SD i nie tylko odczytać błąd ale i parametry jakie ma czujnik. Możliwe, że pompa wysokiego ciśnienia ma problem i przez to niskiego pracuje poza zakresem.
Co do rozrządu to chyba te silniki tak mają - słyszałem, że koła zębate się zużywają nadmiernie a łańcuch rozciąga. Jak pompa jest napędzana z rozrządu to oczywiście też wpływa na jego trwałość kiedy jest z nią coś nie tak. Trzeba by jechać do speca od pomp. Ale zacząłbym od parametrów bieżących żeby sprawdzić jak bardzo poza zakresem podaje ten czujnik bo może to zbieg okoliczności.

Re: Obciążenie mechanicznej pompy paliwa

: 7 lis 2019, o 11:28
autor: Woszu
No właśnie szukam powiązania między awarią rozrzadu a ewentualną przyczyną zewnętrzną. Auto ma na liczniku 43tys nie wiem czy prawdziwe. Kola zębate nie były starte, jedyne uszkodzenia to te powstałe w wyniku zerwania. Łańcuch był przytarty, ciężko pracował na większości ogniw. Do zerwania doszło przez pęknięcie na pół jednego ze swozni.
Blad który się pojawia jest z dopiskiem "usterka elektryczna"