Strona 12 z 13

Re: W210 E420 1996r.

: 13 maja 2020, o 20:55
autor: Murzyn
SuperBuster11 pisze: 13 maja 2020, o 20:44 A nie odkręca się w prawo przypadkiem? Patrząc od przodu samochodu, to raczej w prawo się kręci silnik, no i wisko chyba też? Chociaż u mnie wisko kręci się w lewo, silnik w prawo, a pompa wody jest z boku silnika.
Aż pójdę sprawdzić zaraz jeszcze raz, ale kurcze odpalałem samochód i zatrzymywałem wisko, to stojąc przodem do samochodu mialem go w lewo, czyli silnik kręci się w prawo - jak patrzę siedząc za kierownicą. Źle to wyraziłem, teraz tak patrzę^^ no dobrze mówisz, kręci się w prawo, ale patrząc z perspektywy roboty przy tym to obraca się w lewo, bo stoję naprzeciwko.
U mnie jest na pompie wody mocowane wisko, na wystającym gwincie się to nakręca. I ogólnie kręci się w prawo, więc wiatrak też, a przykręcany musi być tak, żeby ruch obrotowy silnika dokręcał go, a nie odkręcał. Nie lubię takiego główkowania xD Bo już się pogubiłem teraz sam jak o tym myślę :mur:

Ja się domyślam, że Mercedes ma jakiś specjalny klucz do tego, żeby to chwycić, ale kosztuje pewnie milion i użyję go raz w życiu - jutro, bo chcę to w końcu zrobić i miec kolejną rzecz z głowy.

Re: W210 E420 1996r.

: 13 maja 2020, o 20:59
autor: SuperBuster11
To odważny jesteś jak ręką wisko zatrzymujesz :hyhy: ja kiedyś probowalem sznurkiem, przywiazanym do lopatki a potem odpalalem silnik, to się zrywał odrazu. Sprawne wisko obraca się z oporem na zimnym silniku.
Sprawdz, czy w prawo się nie okręca, czyli tak jak byś chciał dokręcić, bo chyba tak to działa, że odkręca się w tą stronę, co kreci sie wentylator.

Re: W210 E420 1996r.

: 13 maja 2020, o 21:42
autor: Murzyn
SuperBuster11 pisze: 13 maja 2020, o 20:59 To odważny jesteś jak ręką wisko zatrzymujesz :hyhy: ja kiedyś probowalem sznurkiem, przywiazanym do lopatki a potem odpalalem silnik, to się zrywał odrazu. Sprawne wisko obraca się z oporem na zimnym silniku.
Sprawdz, czy w prawo się nie okręca, czyli tak jak byś chciał dokręcić, bo chyba tak to działa, że odkręca się w tą stronę, co kreci sie wentylator.
Nie slyszalem od początku żeby szumiało przy wyższej temperaturze, więc byłem pewien, że nie działa ale dla potwierdzenia powoli na odpalonym silniku palcami zatrzymywałem i jak już zwalniało od byle dotkniecia, to sprawa jest jasna. Właśnie tak robię, czyli w prawo - a stojąc przed autem to w lewo. I nie idzie, bo kręci się mi razem z kołem pasowym do którego jest przykręcone. Spróbuje jeszcze jutro, bo nie ma siły - iść musi.
Odważny, czy nie - praca na kopalni uczy kilku rzeczy, w tym na pewno topornych rozwiązań i podejmowania ryzykownych decyzji, więc chyba przez to pcham łapy w różne takie miejsca xd

Re: W210 E420 1996r.

: 13 maja 2020, o 21:49
autor: SuperBuster11
To spróbuj zblokować czymś kolo pasowe. Albo śrubokrętem, tak żeby zaparł się o sruby mocujące kolo do pompy, albo coś między pasek a kolo, lub sam pasek docisnąć do koła pasowego. Ja tak robilem żeby dokręcić kolo pasowe pompy na 45Nm, a łatwo nie było :) trzymać czymś kolo pasowe i dokręcać z odpowiednim momentem sruby, drugą ręką :hyhy:

Re: W210 E420 1996r.

: 14 maja 2020, o 21:20
autor: szmic115
Ja blokuję oczkową 13 albo 14 o śruby mocujące koło - oczko na jedną śrubę, o drugą się zapieram - i odkręcam wisko (w lewo) kluczem do rur. Klucz płaski w dobrym rozmiarze jest za szeroki

Re: W210 E420 1996r.

: 15 maja 2020, o 14:51
autor: Murzyn
Jak znów pogoda się poprawi to spróbuję, choć jak zapierałem o śruby mocujące koło pasowe, to szło tak opornie że bałem się je urwać, a nie uśmiecha mi się ich rozwiercać po urwaniu, bo to kosztuje rozebranie całego przodu.

Re: W210 E420 1996r.

: 16 maja 2020, o 16:35
autor: Murzyn
Miałem dziś klienta na auto, ale w kwocie 7000zl, bo "więcej nie ma" (przyjechał z tatą, który negocjował cenę xD) a potem dodał, że jeszcze jadą S klasę oglądać, bo - jak to ujął - te tak nie rdzewieją xDDDD
No skisłem. W życiu za tyle nie sprzedam, nie wiem kto jedzie oglądać auto mając mniej w kieszeni niż kosztuje samochód...

Re: W210 E420 1996r.

: 16 maja 2020, o 17:59
autor: SuperBuster11
Jeszcze jak z 500-1000 zl komuś brakuje, ale kilka tys? Janusz i Pioter byznesu :hyhy:

Re: W210 E420 1996r.

: 16 maja 2020, o 18:09
autor: Murzyn
Nie jest to górna półka może w kwestii stanu samochodu, ale te w stanie 6/6 kosztują 10 000zł więcej. Także no nawet się trochę poczułem urażony tą propozycją, na którą wiadomix - nie przystanę.

Re: W210 E420 1996r.

: 16 maja 2020, o 20:58
autor: pawel85
Jeśli ktoś jedzie oglądać W220 za 6 czy 7 kpln ,,nie mając wiecej" to musi być bardzo zabawnym i optymistycznym człowiekiem... :cwaniak: :super:
Kupujacy nie mają chyba zielonego pojęcia ile kosztuje utrzymanie w220/W211 czy nawet W210 z dużym silnikiem w co najmniej DOBRYM stanie... Zwłaszcza tego z najtańszych ogłoszeń.
Gdzie na dobrą sprawę nawet nie ma jak porównać W210 z W220.
A potem płacz że trzeba 5 czy 8 kpln na serwis wydać.

Re: W210 E420 1996r.

: 16 maja 2020, o 21:36
autor: Murzyn
Dobra, udało się dogadać cenę taką, na jaką jestem w stanie przystać sprzedając ten samochód. Jutro przyjedzie sobie po niego po południu, akurat się wyśpię po nocce...nie cierpię nocnych zmian...

Re: W210 E420 1996r.

: 17 maja 2020, o 10:23
autor: Murzyn
Ja się dogaduję co do ceny, wszystko gra, a ten mi rano wywala jedną cewkę i mam teraz V7 zamiast V8. To jest czysta złośliwość, bo na prawdę nie miał kiedy tego zrobić? Normalnie w trakcie jazdy se pyrkam do domu, wjeżdżam na swoją ulicę i czuję, że się telepie i nie idzie na wszystkie a jechał cały czas normalnie. Ja pie@dole...

Re: W210 E420 1996r.

: 17 maja 2020, o 11:38
autor: SuperBuster11
Murzyn pisze: 17 maja 2020, o 10:23 Ja się dogaduję co do ceny, wszystko gra, a ten mi rano wywala jedną cewkę i mam teraz V7 zamiast V8. To jest czysta złośliwość, bo na prawdę nie miał kiedy tego zrobić? Normalnie w trakcie jazdy se pyrkam do domu, wjeżdżam na swoją ulicę i czuję, że się telepie i nie idzie na wszystkie a jechał cały czas normalnie. Ja pie@dole...
Auto z duszą :) Nie chce iść w inne ręce, chce żebyś go dopiescił :hyhy:

Re: W210 E420 1996r.

: 17 maja 2020, o 11:55
autor: Murzyn
Cewki pozdejmowalem, są pęknięcia pionowe na tych gumkach ci na świece nachodzą, tak 10mm długości ale nie wierzę że to jest powód

Re: W210 E420 1996r.

: 17 maja 2020, o 13:31
autor: Murzyn
P0306 czyli wypadanie na 6, więc cewka. Zamówie nową, pytanie tylko który to jest 6 garnek - ma ktoś numerację?