W210 E420 1996r.

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Jak chodzi o sterownik to tak. Otwierasz skrzynkę z komputerami, pod maską po prawej stronie. Moduł nazywa się EGS. A ja zaraz odczytam z EPC jaki powinien być.
A017 545 04 32, A 026 545 72 32 lub A 017 545 05 32
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

SuperBuster11 pisze: 10 lut 2020, o 13:29 Jak chodzi o sterownik to tak. Otwierasz skrzynkę z komputerami, pod maską po prawej stronie. Moduł nazywa się EGS. A ja zaraz odczytam z EPC jaki powinien być.
A017 545 04 32, A 026 545 72 32 lub A 017 545 05 32
Dziękuję.
Jeśli numery będą się zgadzać, to mogę go wyjąć tak jak moduł zasilania i spróbować przelutować połączenia? Bo stawiam, że to może też być problemem. Nie będzie kłopotu z odpaleniem auta potem albo z jazdą ogólnie jeśli wyjmę moduł bez zasilania i nie będę nawet kluczyka do stacyjki zbliżać póki nie naprawię?
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Jak odepniesz bez pradu, a nic nie zepsujesz lutujac, to będzie działał. Niby przy wymianie na nowy, trzeba go zakodować na SD, ale zazwyczaj one działają plug&play. Może tylko adaptacji wymagać.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

A sama adaptacja jak przebiega? Bo nie mam tu SD nigdzie pod ręką, 20km do Grzegorza mam co mi go ostatnio podpinał.

edit. Już znalazłem dokładne objaśnienie, nie było pytania. Wyjmę moduł, spróbuję zobaczymy.
Mam model 017 545 05 32

Czym one się różnią, skoro numery inne a odpowiadają za to samo?
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Pewnie zmieniali numery, w czasie produkcji. Mogą mieć jakieś poprawki, nowsze programy, ale kto to wie :)
Dużo części ma pozmieniane numery.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Niestety wszystko tutaj w jak najlepszym porządku, więc płomyk nadziei na bezkosztową naprawę poszedł w cholerę.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Zauważyłem pewną prawidłowość, mianowicie skrzynia wpada w tryb awaryjny (2 bieg) NAJCZĘŚCIEJ, nie zawsze, ale praktycznie 90% przypadków w dwóch sytuacjach:
- po wyjściu z zakrętu
- jak jest mokro, pada deszcz, ogólnie wilgotna aura

Co ciekawe, jak jest sucho to dzieje się to o wiele wiele rzadziej, a czasem przez x set kilometrów nie dzieje się nic. Po czym rano przychodzi deszcz, czy po prostu jest wilgotno i zaraz skrzynia zaczyna się wieszać i trzeba auto zatrzymać i uruchomic ponownie. No nie rozumiem..

+ znowu słyszę tylne hamulce. Warsztat, który je robił, już jest poinformowany że będę z wizytą. Na jednej tarczy mam wrażenie, że widzę odciśnięty klocek hamulcowy. Nie mam pojęcia zielonego co się dzieje, skoro tył robiony był kompleksowo, a znów coś ociera i koła się grzeją.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Piasek »

Odnośnie tej wilgotności to trzeba by się wiązce sterującej przyjrzeć.
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Piasek pisze: 2 mar 2020, o 17:59 Odnośnie tej wilgotności to trzeba by się wiązce sterującej przyjrzeć.
Tak też stawiam. Muszę o tym wspomnieć jak oddam do serwisu asb, bo muszą mi zerknąć na płytę sterująca bo jak opisałem laga przy przelaczaniu z P na D/R to od razu zapytał czy płyta była czyszczona i zawory sprawdzane.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Plyte też trzeba dokladnie sprawdzić, zwlaszcza ścieżki, bo może któraś jest pęknięta i raz łączy a raz nie, wtyczkę oczywiście wymienić.
Nie wiem skąd jesteś, ale chyba w Zielonce jest gość wwljohn z forum w211.eu lub Jon Atan na facebooku, który sprawdza i naprawia płyty sterujące, robi modyfikacje, żeby biegi plynniej i szybciej wchodziły itp.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Robcio92-R1
Posty: 191
Rejestracja: 1 maja 2015, o 22:42
Lokalizacja: Czerwińsk nad Wisłą

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Robcio92-R1 »

Murzyn pisze: 29 sty 2020, o 20:52
SuperBuster11 pisze: 28 sty 2020, o 11:09 Możliwe, że elektronika sterująca. Wczoraj wyciągałem pompę ABS z Volvo V50 i tam zawór jest pod sterownikiem na pompie. Też ciągle pokazuje stałą wartość, ale ponad 600 bar. Podobno zawór trzeba wymienić i naprawić płytkę sterownika. Tylko volvo to co innego, i nowsze o jakieś 9 lat ;)
Najbardziej nie lubię usterek elektrycznych, bo je ciężko znaleźć dla kogoś bez wiedzy. Mechaniczne uszkodzenie widać prawie od strzału, a już na pewno łatwiej do niego dojść.
Poza tym przyszło mi jeszcze pytanko, bo pewnie jesteś w stanie to sprawdzić - jaka jest temperatura załączenia wentylatora na chłodnicy klimatyzacji? W sensie on jest uruchamiany jak silnik osiągnie jakąś temperaturę? Czy to tylko przy klimie działa? Bo próbowaliśmy go przez SD uruchomić (4 prędkości, żadna nie działa choć przekaźnik było słychać) ale nic to nie dało. Nie wiem też jaka powinna być normalna temperatura pracy M119, bo jak mam trochę ponad 80* (stawiam, że jest to 90-95) to się stresuję ^^
Siemka. Widzè, że przechodzisz tą samą ścieżkè życia po kupnie m119 co i ja z tym, że wydaje mi siè że mnie to już nikt nie przebije.
Co do temperatury silnika to ja mialem wiekszy problem. Kupilem auto w zimę, i w sumie nie było problemu dopóki nie stanąłem w korku na autostradzie przy temp. zew. chyba z 34°C w cieniu.
Przeżyłem wtedy koszmar, temp. silnika momentami dochodziła do 113°-jakoś wybrnąłem wtedy z tej sytuacji, ale co się potem okazało to, ani chłodnica, wiskoza, przewody i inne połàczenia ukladu chlodzenia nie były od m119. Wybuliłem wtedy stogi siana zeby doprowadzic wszystko do orginalu + doszla jeszcze klima począwszy od zwalenia deski rozdzielczej kończąc na sprèżarce, skraplaczu, generalnie wszystkie elementy klimy też kupowaĺem.
Silnik na szczescie wtedy się nie przegrzał.
Minione lato było dość upalne, a temperatura przy właczonej klimie na roztapiającym asfalty słońcu, podczas postoju wskazywała momentami nawet 100/102°C z odczytu KLA. Na początku myślałem, że coś jest nie tak, ale nic się raczej nie dzialo zlego. (Naprawdę w warunkach skrajnej wytrzymałości ludzkiej tak się dopiero działo) fakt jest taki, że wentylatory od klimy też sporo dają.
"Kto nie chce szuka powodu, kto chce szuka sposobu."

+ 1wszy był: W210 2.2 CDI 125Km 1999r
WDB2100061A905502 + nadal jest :super:

+ teraz NASTĘPCA W210 violan e420
WDB2100721A330234
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Wentylatory, o ile działają można recznie włączyć, trzymając okolo 10 sekund wciśnięte oba przyciski AUTO, na wlaczonym silniku. Ale czy to działa w klimie manualnej to nie wiem.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Mam klime automatyczna, więc spróbuję bo o tym nie wiedziałem!
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: pawel85 »

A temat piszczacych tylnych hamulcy ogarnąłeś?
Mam to samo - nowe tarcze i klocki, ręczny nie trzyma a przy toczeniu się piszczy sobie rytmicznie.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

pawel85 pisze: 4 mar 2020, o 18:52 A temat piszczacych tylnych hamulcy ogarnąłeś?
Mam to samo - nowe tarcze i klocki, ręczny nie trzyma a przy toczeniu się piszczy sobie rytmicznie.
Samochód jest w warsztacie, który robił hamulce oraz kupował wszystkie części. Jest tam po raz trzeci, sumarycznie koło 3 tygodni odkąd go tam pierwszy raz zawiozłem. Zapłaciłem za to kupę kasy i oczekuję, że będzie sprawne. Nie interesuje mnie jak to zrobią, ale ja grosza już nie dołożę do tego, co raz miało być porządnie zrobione. On twierdzi, że to może być pompa ABS, która źle rozkłada ciśnienie (ABS nie działa w ogóle, bo mam uwalony czujnik B34), a ewidentnie jest tak, że klocek dolega do tarczy cały czas i nigdy się od niej nie odsuwa na tyle, żeby przestać mieć z nią kontakt. Piłeczka jest po jego stronie.
A ręczny nie działa wciąż, już wszystko jest wymienione co by mogło nie działać i on nadal nie wie dlaczego. Nie chcę nadmieniać, że to warsztat zajmujący się właśnie zaciskami hamulcowymi i hamulcami.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości