Re: CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN
: 12 maja 2018, o 18:17
Nie ma zadnej zabawy , jestem dorosłym i dojrzałym człowiekiem ,zalezy mi na tym aby samochod był w 100% sprawny pod kazdym względem.Nie chciałem Cie kolego urazic z tym schematem , ja to tak z zyczliwosci dla innych ktorzy moze nie mają, ale powiem Ci co dzisiaj wpadło mi do głowy i co zrobiłem. Przegladając schemat el.postanowiłem sprawdzic czujniki przy katalizatorze juz z nimi walczyłem kiedys i na zimnym silniku było wszystko ok , rano we wtyczce od sterownika silnika sprawdziłem oba czujniki , na zimnym silniku miały po 218 ohmow jeden czujnik wpięty jest w nr B19/7 drugi B19/8, potem przejechałem sie i znowu pomiar i okazała sie ze czujnik B19/7 nie ma przewodnosci czyli gdzies jest przerwa , poczekam jak bedzie zimny silnik zrobie pomiar ponownie.Czujnik B19/8 miał 0,33 kOhma oba mierzone były na gorącym silniku temp ok 88stC
Może tam jest problem
Na razie miłego popołudnia wieczoru i niedzieli , jak w pon pomierze rano nie omieszkam sie podzielic spostrzezeniami
Pozdrawiam
Witam jestem po pomiarach otóż:
czujnik przed kat B19/7 jest dobry , ale przewod od niego do pinu 78 ma przerwe załącze ponizej wykonanae zdjecia
Gdy poprowadziłem przeowd od wtyczki do pinu bezpośrednio , nie uruchomiłem silnika i stacyjka mi nie odbijała tak jak przy normalnym zapalaniu zaznaczam nie odciąłem przewodu dotychczasowego, gdy mam zapieta wtyczke "M" do sterownika bez włączania zapłonu mam rezystancje ok 7,5kOhma gdy wtyczkę wypne nie mam obwodu po wpieciu wtyczki rezystancja rosnie od 0,9kOhma do 7,5 kOhma .Ze schematu od kolegi NOC wynika ze przewod od czujnika B19/7 biegnie bezpośrednio do sterownika a wiec przed wtyczką "m" powninien byc jakikolwiek obwod , gdy mierze obwod od pin 29 do wpietego przewodu tak jakby do 78 na zimnym silniku mam ok 219 Ohm
Co jest , moze ktos zna taki przypadek
Może tam jest problem
Na razie miłego popołudnia wieczoru i niedzieli , jak w pon pomierze rano nie omieszkam sie podzielic spostrzezeniami
Pozdrawiam
Witam jestem po pomiarach otóż:
czujnik przed kat B19/7 jest dobry , ale przewod od niego do pinu 78 ma przerwe załącze ponizej wykonanae zdjecia
Gdy poprowadziłem przeowd od wtyczki do pinu bezpośrednio , nie uruchomiłem silnika i stacyjka mi nie odbijała tak jak przy normalnym zapalaniu zaznaczam nie odciąłem przewodu dotychczasowego, gdy mam zapieta wtyczke "M" do sterownika bez włączania zapłonu mam rezystancje ok 7,5kOhma gdy wtyczkę wypne nie mam obwodu po wpieciu wtyczki rezystancja rosnie od 0,9kOhma do 7,5 kOhma .Ze schematu od kolegi NOC wynika ze przewod od czujnika B19/7 biegnie bezpośrednio do sterownika a wiec przed wtyczką "m" powninien byc jakikolwiek obwod , gdy mierze obwod od pin 29 do wpietego przewodu tak jakby do 78 na zimnym silniku mam ok 219 Ohm
Co jest , moze ktos zna taki przypadek