Strona 3 z 3

Re: CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN

: 12 maja 2018, o 18:17
autor: krokodyl W210
Nie ma zadnej zabawy , jestem dorosłym i dojrzałym człowiekiem ,zalezy mi na tym aby samochod był w 100% sprawny pod kazdym względem.Nie chciałem Cie kolego urazic z tym schematem , ja to tak z zyczliwosci dla innych ktorzy moze nie mają, ale powiem Ci co dzisiaj wpadło mi do głowy i co zrobiłem. Przegladając schemat el.postanowiłem sprawdzic czujniki przy katalizatorze juz z nimi walczyłem kiedys i na zimnym silniku było wszystko ok , rano we wtyczce od sterownika silnika sprawdziłem oba czujniki , na zimnym silniku miały po 218 ohmow jeden czujnik wpięty jest w nr B19/7 drugi B19/8, potem przejechałem sie i znowu pomiar i okazała sie ze czujnik B19/7 nie ma przewodnosci czyli gdzies jest przerwa , poczekam jak bedzie zimny silnik zrobie pomiar ponownie.Czujnik B19/8 miał 0,33 kOhma oba mierzone były na gorącym silniku temp ok 88stC
Może tam jest problem
Na razie miłego popołudnia wieczoru i niedzieli , jak w pon pomierze rano nie omieszkam sie podzielic spostrzezeniami
Pozdrawiam

Witam jestem po pomiarach otóż:
czujnik przed kat B19/7 jest dobry , ale przewod od niego do pinu 78 ma przerwe załącze ponizej wykonanae zdjecia
Gdy poprowadziłem przeowd od wtyczki do pinu bezpośrednio , nie uruchomiłem silnika i stacyjka mi nie odbijała tak jak przy normalnym zapalaniu zaznaczam nie odciąłem przewodu dotychczasowego, gdy mam zapieta wtyczke "M" do sterownika bez włączania zapłonu mam rezystancje ok 7,5kOhma gdy wtyczkę wypne nie mam obwodu po wpieciu wtyczki rezystancja rosnie od 0,9kOhma do 7,5 kOhma .Ze schematu od kolegi NOC wynika ze przewod od czujnika B19/7 biegnie bezpośrednio do sterownika a wiec przed wtyczką "m" powninien byc jakikolwiek obwod , gdy mierze obwod od pin 29 do wpietego przewodu tak jakby do 78 na zimnym silniku mam ok 219 Ohm
Co jest , moze ktos zna taki przypadek

Re: CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN

: 25 gru 2019, o 19:40
autor: krokodyl W210
Witam kolego NOC , byłem u Pana w W-wie , Diagnoza Pana o uszkodzonym sterowniku była nietrafna .Usterka to uszkodzenie wentylatora i zaden SD tego nie pokazywał , jak może Pan pamieta Pan rownież twierdził na 100% ze to sterownik.
Przestroga dla innych , którzy mogą mieć taką usterkę .Wszystko wskazuje , nawet i SD na uszkodzenie sterownika silnika , a to jest jakieś zwarcie w sterowniku wentylatora , ponieważ gdy sprawdziłem nowym dobrym wentylatorem okazało sie że sterownik dobrze steruje nim i wszystko jest ok , a komunikat o problemie z chłodzeniem silnika znikł.Tyle co moge na ten temat. Ja poniosłem duze koszty przez niewłasciwe diagnozy ludzi ktorzy zajmują sie naprawami W211 , wyniosło to 2tys zł , plus nowy wentylator 2,3tys zł (oczywiscie chinczyk , ale oryginał do mnie kosztuje 1,7tys euro + przesyłka 50euro.
Pozdrawiam

Re: CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN

: 6 sty 2020, o 08:51
autor: Amigowiec
krokodyl W210 pisze: 25 gru 2019, o 19:40 Witam kolego NOC , byłem u Pana w W-wie , Diagnoza Pana o uszkodzonym sterowniku była nietrafna .Usterka to uszkodzenie wentylatora i zaden SD tego nie pokazywał , jak może Pan pamieta Pan rownież twierdził na 100% ze to sterownik.
Przestroga dla innych , którzy mogą mieć taką usterkę .Wszystko wskazuje , nawet i SD na uszkodzenie sterownika silnika , a to jest jakieś zwarcie w sterowniku wentylatora , ponieważ gdy sprawdziłem nowym dobrym wentylatorem okazało sie że sterownik dobrze steruje nim i wszystko jest ok , a komunikat o problemie z chłodzeniem silnika znikł.Tyle co moge na ten temat. Ja poniosłem duze koszty przez niewłasciwe diagnozy ludzi ktorzy zajmują sie naprawami W211 , wyniosło to 2tys zł , plus nowy wentylator 2,3tys zł (oczywiscie chinczyk , ale oryginał do mnie kosztuje 1,7tys euro + przesyłka 50euro.
Pozdrawiam
Na nic taka ilosc certyfikatów