Strona 3 z 4

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 14 mar 2017, o 19:15
autor: MarcinP
Chciałbym sprawdzić czy masa wszędzie jest dobra... Mam nawet schemat elektryczny ale nie wiem gdzie te masy się znajdują. Na pewno jedna jest gdzieś w kokpicie tylko gdzie?
Poza tym schemat mówi, że pomiędzy czujnikiem a panelem są jakieś elementy (5V volt) w "skrzynce bezpieczników po stronie kierowcy".
- nie jest to skrzynka w środku (tam nie ma nic o klimie)
- nie jest to też skrzynka pod maską- tam wszystkie bezpieczniki są na 12 volt (nr 4 i 7).
Ktoś wie gdzie szukać jakiś 5- voltowych przekaźników/ bezpieczników od klimy po stronie kierowcy??? Może to ta odkręcana część skrzynki pod maską po stronie kierowcy?

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 14 mar 2017, o 22:12
autor: benha
Co do tego to mogę ci podesłać screeny. Opis bezpieczników, schemat układu elektrycznego i co gdzie jest w samochodzie. W razie bardziej szczegółowych pytań pisz tutaj ;) jak bym miał wrzucić jaki numerek co oznacza trochę by się zeszło. Jedno zdjęcie obróciłem bo nie chciało mnie forum z nim puścić a nw czy i jak to idzie ominąć. Schematy i reszta dobrana do auta z podpisu jak coś

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 00:48
autor: MarcinP
Dziękuję Ci za szybką odpowiedź. Bez oznaczeń trudno się połapać. Mam schemat z oznaczeniami ze strony WEB ETM. I zamieszczam go poniżej. Wydaje się być niestety inny niż Twój.

Oznaczenia
K40/2 Driver Side fuse and relay module box. Na pewno nie jest to skrzynka pod maską (idą przez nią kable o napięciu 5 V, a skrzynka z boku kokpitu też jest na 12 V)- zamieszczam rysunek jak to coś ma niby wyglądać. Wiesz może gdzie to jest?
B12- czujnik ciśnienia
Z6/16 Ground Connector Sleeve (A/C system temperature sensors) (zaznaczone na czerwono). Czy przypadkiem ta masa (słaba masa) nie może powodować moich objawów ??? Sprawdziłbym to ale nie mogę jej zlokalizować w samochodzie. Według mojego schematu wychodzi że jest wspólna dla czujnika ciśnienia, zanieczyszczenia powietrza i temperatury.

P.S Zdjęcia w lepszej rozdzielczości wrzucam na chmurę bo nie chcą przejść- gdybyś zechciał spojrzeć.

https://1drv.ms/f/s!Anxki8Su1A0CmCM0E4Ijdua97bfe

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 08:16
autor: kmtaxi
Częste uszkodzenie masy występuje na prawym przednim nadkolu pod mocowaniem podgrzewacza elektrycznego.

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 09:57
autor: MarcinP
kmtaxi pisze:Częste uszkodzenie masy występuje na prawym przednim nadkolu pod mocowaniem podgrzewacza elektrycznego.
O dowiedziałem się że mam elektryczny a nie spalinowy :D . Sprawdzę aczkolwiek to też jest masa od strony 12 Volt więc przy braku byłoby raczej więcej objawów? Ja szukam tej oznaczonej Z6/16 bo jest osobna dla tego czujnika (i na torze 5 volt). Może znajdzie się ktoś kto wie gdzie jej szukać.

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 10:41
autor: kmtaxi
Nie musisz mieć elektrycznego, ale mocowanie masy w tym miejscu występuje uniwersalnie i jest to awaryjny punkt.

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 18:00
autor: benha
Na tym moim schemacie bezpieczniki zaznaczyłem czerwonymi kółeczkami a czujnik ciśnienia zielonym. O napięciach albo nie ma informacji albo nie potrafię ich znaleźć w programie. Do bezpiecznika F20 powinien iść przewód czerwono/czarny, do bezpiecznika F7 czarno/czerwony, do bezpiecznika F4 czerwono/niebieski. Te 3 bezpieczniki z tego co widzę są na cały układ i są w skrzynce od strony kierowcy, zdjęcie wrzuciłem wcześniej, oznaczenia są zgodne z tym co na schemacie więc powinieneś je łatwo znaleźć, może któregoś nie być bo to już zależy od konkretnej wersji a na schemacie jest taka ogólna najbardziej rozszerzona wersja z tego co wiem. Masa w całym układzie jest zaznaczona ze ma brązowy kolor izolacji. Do czujnika ciśnienia idą przewody: pin3 czerwono/biały, pin2 niebiesko/czerwony, pin1 brązowo/żółty. Miejsc masowych nie znalazłem, po prostu jest zaznaczona linia o nazwie -akumulatora i tyle. Po włączeniu zapłonu na przewodzie czarno/zielonym przy sterowniku powinno pojawić się napięcie.

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 19:49
autor: MarcinP
benha Kolory kabli i piny zgadzają się. Bezpieczniki 4 i 7 też i są pod maską od strony kierowcy- dawno sprawdzone i są ok. Będę musiał iść po kablach żeby sprawdzić czy jest tak jak u Ciebie- czujnik bezpośrednio wpięty do panela czy tak jak u mnie- przez jakąś skrzynkę K40/2 (i tam rzekomo mają zmieniać przekrój). Ale tak jak mówię kolory i piny sie zgadzają.
Natomiast jest kłopot z pomierzeniem tego napięcia bo jak wypnę czujnik to oczywiście wywala błąd i odcina kompresor. W przypadku panelu to samo :( :(

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 20:21
autor: benha
Jak chcesz zmierzyć obwód bez wypinania czujnika to musisz sondą z miernika nakłuć przewód żeby wjechać w miedź czy jakiś tam metal, dla pewności najlepiej potem takie miejsce objechać jakąś taśmą izolacyjną. Nie wiem czy przypadkiem to co steruje klimatyzacją samą w sobie nie jest przy reszcie komputerów, tak mi się wydaje. Mam jeden moduł klimatyzacji w zapasie (A2105450232) sprawdź u siebie czy masz taki sam, jak tak to możemy się zgadać żeby na próbę podmienić i zobaczyć czy będzie działać, leży mi na półce już z 2 lata więc nw czy jest na 100% sprawny, jak go wypinałem to był ok. Jak chcesz sprawdzić czy przewód idzie pod panel czy moduł zobacz czy jest podpięty pod niego przewód w tym kolorze co szukasz. Jeśli jest to zmierz ciągłość miernikiem, jedna strona na jeden koniec i druga na drugi, jak pokaże się coś sensownego na wyświetlaczu albo zacznie piszczeć(miernik musi mieć tą funkcję) to oznacza że jest bezpośrednio połączony. Jak tego koloru nie będzie przy module/panelu to trzeba jechać po kablach do celu.

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 20:29
autor: MarcinP
Tym modułem to mnie zaskoczyłeś. Mam taki panel: http://www.w202.pl/files/thumbs/t_klima ... je_154.jpg
i to on u mnie steruje klimą a o module nic nie wiem. Ciągłość pomierzyć to nie problem- jak będzie chwilka czasu to jak najbardziej, z napięciem gorzej bo wbijanie się w kabel który jest cienki jak włos mi się nijak nie uśmiecha ale nie ma wyjścia.:D
Dlatego tak usilnie poszukuje tej magicznej 5 voltowej masy żeby w pierwszej kolejności jak najmniej inwazji było. Przewody już niemłode jakby nie było.

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 15 mar 2017, o 21:02
autor: benha
Jeśli izolacja się nie sypie i przewód nie jest sztywny jak pręt to jest dobrze :P możliwe że ten mój moduł jest do manualnej klimatyzacji, nie pamiętam z jakiego auta to wyciągałem. Ten moduł K40/2 to chyba jest po prostu moduł zasilania, jest on pod maską, po stronie pasażera w skrzynce z komputerami (210540072) niby trochę się zgadza z obrazkiem, patrząc od góry to układ i te cyferki od 1 do 6 pasują do tego jak są bezpieczniki w tym module poukładane. Co do masy to ta którą zaznaczyłem jest podłączona do (nie tłumaczyłem na polski żeby byka nie strzelić i w błąd nie wprowadzić):
-AC/heater blower control module
-AC/heater blower monitor
-AC/heater valve block
-In-car temperature sensor blower, wg schematu ta masa idzie pod -akumulatora, nie ma informacji gdzie to w budę wchodzi. Patrząc na kolejność pinów w module u mnie w schemacie i u Cb wychodzi na to że te 5V idzie z modułu do panela sterowania (instrument panel) ale u Cb na schemacie przewód w którym idzie te 5V ma kolor czerwono/biały(?) a wg mojego schematu do panelu idzie przewód zielono/niebieski i niebiesko/żółty. Trzymając się kolorystyki kabli to u mnie na schemacie czerwono/biały jest przewód który idzie z modułu/panelu(wyprowadzenie o oznaczeniu 7A) do pinu nr3 czujnika ciśnienia.

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 16 mar 2017, o 23:52
autor: MarcinP
Analizując Twoją wypowiedź stwierdzam, że chyba jednak masz schemat nie do mojego samochodu. Choćby dlatego, że nie ma u mnie osobno "wyświetlacza" klimy i modułu sterującego. Wszystko jest w 1 panelu (u mnie N22). Chyba że Twój schemat jest dla ręcznej klimy a nie klimatronica?
Co do kolorystyki kabli:
+5V przewód czerwono biały pin 3 w czujniku
masa brązowo żółta pin 1 (ale między panelem a czujnikiem wpięcie do budy)
oraz (sygnałowy chyba) niebiesko czerwony pin 2 w czujniku

P.S Wyjaśniło się co to K40/2 to... skrzynka przekaźników pod maską od strony kierowcy widziana OD DOŁU :rotfl:

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/b ... 3073_3.jpg

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 17 mar 2017, o 14:26
autor: benha
Wydaje mi się że schemat jest raczej do climatronica. Wrzucam niżej do porównania schematy dla manualnej klimy i dla climatronika. W obu układ A5 to instrument panel. Sprawdź czy w panelu klimatronika jest jakiś czerwono/biały przewód i się dowiemy co jest co ;) Na tym moim schemacie zielono/niebieski i niebiesko/żółty idzie do tego 'instrument panel'. Zaznaczyłem jeszcze na czerwono ten przewód masowy, do których elementów idzie. W węźle zaznaczonym na zielono, przewód zmienia kolor na szaro/czarny. Jak chcesz to mogę ci wypisać do jakich elementów układu idzie ten przewód brązowo/żółty

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 17 mar 2017, o 16:51
autor: MarcinP
Sprawdziłem od spodu skrzynke bezpieczników i idą tam przewody od klimy- przez przekaźniki. U Ciebie na schemacie ich nie widzę nie wiem czemu. Gorzej że wiązka od panela wchodzi w plastikowy kanał a dalej nie wiadomo gdzie...

Re: błąd Eb1241-niejednoznaczny?

: 17 mar 2017, o 19:56
autor: benha
U mnie to jest rozdzielone chyba po prostu bardziej. Z lewej strony układy o oznaczeniu A95 i A11 to odpowiednio engine coolant blower motor control module i multifunction control module. Jakie kolory mają te przewody? Może po kolorach uda się jakość dojść do tego gdzie one idą.