Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
: 16 wrz 2016, o 10:33
Podaję wg. mnie najlepszy, najłatwiejszy i co ważniejsze, sprawdzony sposób na wyłączenie EGRa w naszych mercedesach
Jest to nic więcej jak sprawdzony w praktyce poradnik do którego jakiś czas temu link podawał kolega Pussey:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=68928
Sposób ten można zastosować w każdym silniku.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI kolory przewodów i numery pinów powinny być identyczne jak te podane przeze mnie poniżej, ale też nie bierzcie tego za pewnik tylko sprawdźcie u siebie!
Dla innych silników nie wiem, nie sprawdzałem, być może będzie tak samo (ewentualnie numery pinów będą inne).
Przechodząc do rzeczy:
1. Idziemy do sklepu elektronicznego i kupujemy:
- dioda prostownicza 1N4004
- rezystor 470 Ohm 0,25W
- rezystor 1K Ohm 0,25W
2. Następnie składamy wszystko według załączonego obrazka i lutujemy razem.
Polecam zrobić podobne kolory przewodów, później zobaczycie dlaczego.
Zatapiamy koszulki, izolujemy itd. Finalnie u mnie wygląda to mniej więcej tak:
4. Idziemy do naszego samochodu, pod maską wypinamy kostkę z zaworu podciśnienia po lewej stronie patrząc od wnętrza samochodu (u mnie już zaizolowana).
Następnie odkręcamy osłonę modułów po prawej i szukamy kabli do których musimy się podłączyć.
Sprawdźcie kolory przewodów idące do kostki, która przed chwilą odpieliśmy.
Dokładnie tych samych kolorów szukamy w skrzynce z modułami.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI będą to raczej czerwono-czarny i szaro-czarny.
Trzeci przewód, którego potrzebujemy to biało-żółty idący od przepływomierza - PIN 5.
W skrzynce z modułami powinno to wyglądać tak:
- czerwono-czarny = wtyczka 3 / pin 37
- szaro-czarny = wtyczka 3 / pin 50
- biało-żółty = wtyczka 4 / pin 24
5. Odizolowujemy te 3 przewody i dołączamy nasze wg. pasujących kolorów, czyli wg mojego obrazka tak:
- czerwono-czarny + nasz czerwony
- szaro-czarny + nasz czarny
- biało-żółty + nasz żółty
U mnie wygląda to tak (dałem troszkę za długie kable):
Polecam zrobić to na jakiejś wtyczce, albo czymś podobnym (u mnie jest na wsuwkach).
Wtedy możemy odpiąć nasz układ, podłączyć kostkę do zaworu podciśnienia i mamy znów aktywny EGR w ciągu kilku sekund.
Układ działa bez żadnych problemów, samochód nie wchodzi w tryb awaryjny tak jak to jest w przypadku samego odpięcia kostki
Sorry za kiepskie zdjęcia.
Jest to nic więcej jak sprawdzony w praktyce poradnik do którego jakiś czas temu link podawał kolega Pussey:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=68928
Sposób ten można zastosować w każdym silniku.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI kolory przewodów i numery pinów powinny być identyczne jak te podane przeze mnie poniżej, ale też nie bierzcie tego za pewnik tylko sprawdźcie u siebie!
Dla innych silników nie wiem, nie sprawdzałem, być może będzie tak samo (ewentualnie numery pinów będą inne).
Przechodząc do rzeczy:
1. Idziemy do sklepu elektronicznego i kupujemy:
- dioda prostownicza 1N4004
- rezystor 470 Ohm 0,25W
- rezystor 1K Ohm 0,25W
2. Następnie składamy wszystko według załączonego obrazka i lutujemy razem.
Polecam zrobić podobne kolory przewodów, później zobaczycie dlaczego.
Zatapiamy koszulki, izolujemy itd. Finalnie u mnie wygląda to mniej więcej tak:
4. Idziemy do naszego samochodu, pod maską wypinamy kostkę z zaworu podciśnienia po lewej stronie patrząc od wnętrza samochodu (u mnie już zaizolowana).
Następnie odkręcamy osłonę modułów po prawej i szukamy kabli do których musimy się podłączyć.
Sprawdźcie kolory przewodów idące do kostki, która przed chwilą odpieliśmy.
Dokładnie tych samych kolorów szukamy w skrzynce z modułami.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI będą to raczej czerwono-czarny i szaro-czarny.
Trzeci przewód, którego potrzebujemy to biało-żółty idący od przepływomierza - PIN 5.
W skrzynce z modułami powinno to wyglądać tak:
- czerwono-czarny = wtyczka 3 / pin 37
- szaro-czarny = wtyczka 3 / pin 50
- biało-żółty = wtyczka 4 / pin 24
5. Odizolowujemy te 3 przewody i dołączamy nasze wg. pasujących kolorów, czyli wg mojego obrazka tak:
- czerwono-czarny + nasz czerwony
- szaro-czarny + nasz czarny
- biało-żółty + nasz żółty
U mnie wygląda to tak (dałem troszkę za długie kable):
Polecam zrobić to na jakiejś wtyczce, albo czymś podobnym (u mnie jest na wsuwkach).
Wtedy możemy odpiąć nasz układ, podłączyć kostkę do zaworu podciśnienia i mamy znów aktywny EGR w ciągu kilku sekund.
Układ działa bez żadnych problemów, samochód nie wchodzi w tryb awaryjny tak jak to jest w przypadku samego odpięcia kostki
Sorry za kiepskie zdjęcia.