Strona 16 z 17

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 8 lis 2020, o 23:47
autor: Muniek
Po tej awarii na razie jest cisza, ale to nie znaczy, że się nudzę. Naprawy zaczynają się zapętlać. Drugi raz wyważałem wał a teraz do wymiany przyszły łożyska kół tylnych.

07/2020 - wymiana uszczelek dolotu; weryfikacja ciśnieniowa; wymiana węży EGR
07/2020 - wymiana profilaktyczna czujnika STOP (OE) oraz przepływomierza (BOSCH)
08/2020 - wymiana napinacza paska i rolki (INA)
08/2020 - serwis klimatyzacji; łącznik elastyczny wału tylnego, tuleje wahacza przedniego dolnego L+P
09/2020 - łożyska koła tył (SKF), klocki P+T ceramiczne (ATE), tarcze P+T nacinane (ATE)
10/2020 - wymiana płynu hamulcowego (po 2 latach) i chłodniczego (po 3 latach); wymiana tarcz kotwicznych tył (OE)
10/2020 - uszczelnianie układu spryskiwaczy

Musiałem też znowu wymienić akumulator. Coś mi go głęboko rozładowuje w ciągu kilku dni. Mam podejrzenie, że co COMAND jest winien... Na razie złożyłem układ, który odetnie COMANDa jak napięcie spadnie poniżej 11,8V ale to tylko leczenie skutków a trzeba poszukać przyczyn. Także miernik w dłoń...

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 lis 2020, o 00:04
autor: Adrian_W210
Protip: jak auto stoi miesiąc u blacharza to mniej się psuje. Znam z autopsji ;p

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 lis 2020, o 05:49
autor: Piasek
Muniek pisze: 8 lis 2020, o 23:47 Musiałem też znowu wymienić akumulator. Coś mi go głęboko rozładowuje w ciągu kilku dni. Mam podejrzenie, że co COMAND jest winien...
Ty zobacz czy tam gdzieś w napędzie albo zmieniarce płyta jakaś nie wiruje. Nagrywana w domu, zwykła, one są cieńsze i te stare urządzenia maja problemy z ich obsługą.
Pamiętam u mnie w mercu musiałem kupować takie
https://pl.myworld.com/pl-pl/dp/emtec-e ... 604JICEFD/
bo były ciut grubsze (grubością były zbliżone jeżeli nie identyczne co płyty tłoczone) i dzięki temu zmieniarka bez problemu sobie z nimi radziła. Wszelkie jakieś popularne po 60gr zacinały się w bankach albo Command pokazywał że tam nie ma płyty.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 lis 2020, o 05:56
autor: Piasek
Adrian_W210 pisze: 9 lis 2020, o 00:04 Protip: jak auto stoi miesiąc u blacharza to mniej się psuje. Znam z autopsji ;p
no ba... v-klasa u mnie się wcale nie psuje a stoi prawie pół roku. W sobotę bodaj opatrzność się w końcu nade mną ulitowała podsuwając do ręki jakiś periodyk motoryzacyjny urwisa a tam artykuł że w okresie pandemii mamy 180 dni na zarejestrowanie nowo nabytego pojazdu w PL i że w przyp. pojazdów z importu za datę sprowadzenia przyjmuje się tą którą podaliśmy do UC przy akcyzie :przestraszony: i od tej biegnie termin
No to u mnie już jakieś 140 dni poszło :szok:
A to i tak "dzięki pandemii" bo normalnie 1 stycznia b.r wszedł obowiązek 30 dniowy na przerejestrowanie i ŚWIĘCIE BYŁEM PRZEKONANY że przepisy te dotyczą wyłącznie pojazdów nabywanych i zbywanych w kraju !!! pojazdów już zarejestrowanych w Polsce, a tu dupa bo WSZYSTKICH BEZ WYJĄTKU. Za niedopełnienie obowiązku w terminie kara administracyjna od 200 do 1000zł.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 lis 2020, o 11:44
autor: czak111
U mnie wyglądała sprawa z okularem podobnie ze był super ale trzeba było ciagle w niego wkładać hajs dlatego się pozbyłem. Ile już zrobiłeś nim km od kupna w ile czasu?

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 lis 2020, o 17:04
autor: Muniek
Piasek, mam tam płytę od Navi i Comand ją normalnie czyta. Czasami jak wychodzę z auta to słyszę ze jakiś wiatrak tak z tylu chodzi.

Czak, przez 5 lat nieco ponad 50 tysięcy nim zrobiłem.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 lis 2020, o 17:36
autor: SuperBuster11
Ten wiatrak schładza Comanda. Pytanie, czy wyłącza się i po jakim czasie.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 10 lis 2020, o 13:14
autor: czak111
To ja swoim w 2 lata zrobilem 70 tys km z czego pol roku stał😅 czy zaobserwowałeś spadek zużycia paliwa po wymianie przepływki? Kiedys pisałeś ze pali ci 14 litrów w trasie. 4.3 mi palilo w trasie nie przekraczając 130 km/h od 12 do 13.5 LPG na 100 km. Takze u ciebie wynik jest wyzszy co jest dziwne gdyż 3.2 v6 ma dość siły aby sprawnie jechac okularem w kombi i powinien jednak palić mniej. No chyba ze gnieciesz regularnie 160 km/h wtedy 4.3 palilo 16.5 na 100🙂w razie co bede w Poznaniu w tym lub następnym tygodniu, może się ustawimy gdzieś pogadać? Z chęcią zobaczę jak Twoje w210 wyglada bo za moim jest mi tęskno ale kupic juz na pewno nie kupie😅

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 10 lis 2020, o 13:41
autor: Muniek
Nie widze różnicy po wymianie przeplywki. Palił dużo i pali dużo nadal. W mieście mam wynik 22,27. W mieszanym mam 14,64 a na takiej pozaautostradowej trasie można zejść do 12 litrów. Natomiast jak napisałeś - zazwyczaj miałem zapięty tempomat na 180 i stad takie wartości. Po awarii wału nie przekraczam 140 ;)

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 8 mar 2021, o 22:22
autor: Muniek
Złodziejem prądu okazała się przetwornica do wideorejestratora. Miałem ją jeszcze z E270 i po latach popaliła się elektronika w środku i ciągnęła prąd. Po wymianie na nową auto stoi 1-2 tygodnie i zapala od strzała. Wartość 60zł a głęboko rozładowała mi 3 akumulatory za 1700zł...

W grudniu rozkruszyła mi się tulejka wodzika zmiany biegów i czułem, że jakoś dziwnie chodzi ten lewarek. Gumka OE 4zł a zabawy miałem na pół dnia.

Kupiłem zestaw do uszczelnienia odmy w M112 - węże gumowe, konektory, uszczelkę w sztyfcie, nowe śruby alu i jakieś środki do usuwania oleju i starej uszczelki. Mam przypuszczenia, że silnik tam się poci. Zajmę się tym jak będzie cieplej.

W lipcu zakupiłem Peugeota 308, gdyż teraz do W210 nie mam już zaufania jechać szybciej i w dłuższą trasę. Jeżdzę nim tylko wokół komina i nastukałem tylko 2k kilometrów od tego czasu :)
Obrazek

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 mar 2021, o 09:13
autor: Piasek
O widzisz... jak po W210 też się przesiadłem na francuza :)
Ale na C5 i do dziś mam dylemat które było wygodniejsze ;)
Merc lepiej się prowadził ale C5tka na hydro, komfortem jazdy, pokonywania dziur... to jest nie do opisania, tym trzeba pojeździć

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 9 mar 2021, o 09:25
autor: Adrian_W210
Kiedyś marzyło mi się pierwsze C5 w kombi. O ile jest naprawdę miękkie to momentami jest za bardzo i strasznie pływa po drodze ;p

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 7 cze 2021, o 01:36
autor: Muniek
Peugeot 308 i Citroen C5 to inne klasy samochodow. Do W210, Peugeot 308 nie ma startu w mojej opinii. Po prostu tanie auto w dieslu na trasy. Czesto przycieram oslonami na wybojach; zawieszenie skrzypi, skrzynia manualna... Od wymiany oleju do wymiany oleju.

Natomiast teraz w dlugi weekend zabralem sie za te odmy olejowe. Nigdy nie przeprowadzałem takiej... męczącej naprawy. Najdłużej siedziałem przy czyszczeniu pokryw i samego miejsca montażu na silniku by uszczelka dobrze przylgnęła. Czyszczenie i montaż z chirurgiczną precyzją przeprowadzony. Moim zdaniem wyszło wzorowo ale to zobaczymy za kilkaset kilometrów czy będzie się pociło. Kupiłem nowe śruby i ostatnia nie chciała się wkręcać ręką i pomogłem jej grzechotką; kupiłem oryginalne i myślałem, że zabiję ASO jak przez niedoskonałość produkcji tej jeden śruby będę musiał to na nowo czyścić.
https://mercedessource.com/store/m112-m ... mand-video

Gaz też doprowadza mnie do szału bo nie dość, że węże utrudniały mi robotę z odmami to jeszcze pojechałem na przegląd, pierwszy raz poza autoryzowanym punktem STAG i teraz na najwyższych obrotach przerzuca go na benzynę. Sam sobie wymieniłem oba filtry ale to nie poprawiło mojej sytuacji. Obejrzałem sobie 2 godziny webinarów żeby samemu sobie to wyregulować ale koniec końców poddałem się po zobaczeniu mapy mnożników. Umówię się tam gdzie zawsze jeździłem.

Zaczął się pojawiać błąd z pompką REST to szarpnąłem się i kupiłem nową nową pompkę. W starej wymienię szczotki i będzie na kiedyś.

Teraz będę miał nowe wyzwania - samodzielna wymiana oleju w silniku, skrzyni, dyferencjale i moście...

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 7 cze 2021, o 08:26
autor: Adrian_W210
Gaz jest spoko dopóki nie ma z nim problemów. Olej w silniku to jest pikuś a reszty nie robiłem nigdy ;p

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 6 paź 2021, o 19:37
autor: Muniek
Dobra.
- domontowałem sobie komfortowe kierunkowskazy - polecam
- z gazem sam bym tego nie ogarnął - do wymiany był czujnik ciśnienia - chodzi jak złoto
- silnik poci się gdzie indziej - mogłem najpierw umyć a później robić - teraz będę wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów
- wymieniłem uszczelki korka wlewu i bagnetu (co by ciśnienie oleju było :D)
- wymieniłem podszybie lewe i prawne (bo były tanie w oryginale)
- węże odpływu klimatyzacji też wymieniłem bo zaczynały ciec do wnętrza
- puszczały pompowane boczki foteli to wymieniłem trójnik

Natomiast co mnie tchnęło do napisania posta - byłem w ostatni weekend na rajdzie terenowym. W teorii zapisałem się w średni teren bo jedynym wymaganiem jakie było to napęd 4x4. Jak załadowałem cały sprzęt i 4 osoby na podkład to tył przysiadł i po przyjeździe na miejsce, na moje szczęście, inny posiadacz W210 się zamienił na niższą klasę. Zobaczcie jak gość ma przygotowanego CLK W208 w teren a jak ja się wybierałem. Załączam też zdjęcia "po" całej operacji. Nie miałem najmniejszych szans samemu wyjechać z tego bagna.

Teraz okular jest już trzecim autem i zacząłem się zastanawiać "co dalej". Rdza zaczyna wychodzić... Zastanawiam się czy nie uterenowić trochę tego auta na starość. Na pewno muszę coś wymyślić z tyłem bo siada niemiłosiernie mimo, że dałem sprężyny zgodne z VIN (najwyższe) i najwyższe podkładki (powinno być 5mm a dalem 17mm). Ktoś jakieś pomysły ma co tam wstawić żeby nie leżał pod obciążeniem?