Strona 14 z 17

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 8 mar 2020, o 01:39
autor: kompressor
Niemiarodajne to, chwilowe spalanie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, ot taka zabawka dla ubogich.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 21 mar 2020, o 19:47
autor: Muniek
kompressor pisze: 8 mar 2020, o 01:39 Niemiarodajne to, chwilowe spalanie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, ot taka zabawka dla ubogich.
Oczywiście. Natomiast kilka takich anomalii i średnia rośnie w kosmos stad tez moim zdaniem dopiero jazda w trasie daje miarodajne wyniki.

Dziś wymieniłem amory i sprężyny - auto nie podniosło się nawet o milimetr. Stare części jeździły od nowości i chyba je wystawie jako sprawne na OLX bo ta podmianka to był najgorszy deal ever. Zero poprawy.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 3 maja 2020, o 14:14
autor: Muniek
Na tył kupiłem najwyższe gumy - tył powinien się podnieść o centymetr. Profilaktycznie kupiłem tez zestaw na przód. W piątek włożyłem go do garażu a w sobotę - pękła sprężyna z przodu. Teraz mam dowód na to ze W210 psuje się od stania ;)

Pękająca sprężyna - https://youtu.be/wLf_zjHqeNU
Przepustnica na gorącym - https://youtu.be/7O0LPnVZUCk

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 3 maja 2020, o 14:52
autor: Murzyn
To, że psuje się od stania to wiem doskonale, dwa razy odstawiłem go jak go mam i dwa razy nie mogłem odpalić xD
Brzmi dobrze!

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 3 maja 2020, o 21:05
autor: Adrian_W210
Muniek pisze: 3 maja 2020, o 14:14 Na tył kupiłem najwyższe gumy - tył powinien się podnieść o centymetr. Profilaktycznie kupiłem tez zestaw na przód. W piątek włożyłem go do garażu a w sobotę - pękła sprężyna z przodu. Teraz mam dowód na to ze W210 psuje się od stania ;)

Pękająca sprężyna - https://youtu.be/wLf_zjHqeNU
Przepustnica na gorącym - https://youtu.be/7O0LPnVZUCk
Najlepsze, jest to, że jak jeżdżę ostatnio 5 dni w tygodniu to (odpukać) nic sie nie dzieje. Chyba dlatego na taksówce jeżdżą do końca, za bardzo dbamy ;p

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 30 maja 2020, o 20:15
autor: Muniek
Jeszcze kilka godzin temu bylem zadowolonym (umiarkowanie) posiadaczem 4Matica. Teraz się to zmieniło. Został tylko napęd na tył.

https://youtu.be/I6uf5Eyg05w

Prawdopodobnie pod wpływem temperatury rozpadł się krzyżak wału napędowego przedniego. Obracające się elementy, a w tym wał, uszkodziły przewody hamulcowe/wspomagania - natychmiastowy brak jednego oraz drugiego. Czekam na analizę strat i wycenę naprawy...

Awarii nic nie zapowiadało - 5 sekund przed wszystkim zaczęło się buczenie od strony koła. Miałem wyprzedzić te dwa auta i zjechać by sprawdzić dokręcenie śrub. Na końcu filmu widać na jezdni elementy krzyżaka oraz doganiający mnie dym. To właśnie płyn wspomagania/hamulcowy trysnął na katalizator. Za autem unosiły się kłęby jasno-niebieskiego dymu...

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 30 maja 2020, o 21:57
autor: SuperBuster11
No masz. Coś się sypią te nasze forumowe "okularki" :|

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 30 maja 2020, o 22:05
autor: rr6
Sypią się bo mają swoje lata. Najmłodsze dobijają do 20 lat, przebiegi też często po kilkaset tysięcy. W większości przypadków nie wiemy kto i jak je eksploatował wcześniej. Uważam, że jak na 20 letnie auta używane na co dzień i tak nieźle się trzymają.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 30 maja 2020, o 22:24
autor: Muniek
Uważam, że dokładam wszelkich starań by auto było dobrze utrzymane. Jak tylko mogę to kupuję oryginalne części. Auto niestety nie odpłaca się. Jeśli chodzi o wał przedni to był on regenerowany w 2017 roku; w zakres wchodziła również wymiana krzyżaków oraz wyważanie. Nieprawdopodobne, że wytrzymał tylko 3 lata po takiej operacji. Niczego człowiek nie może być pewien.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 31 maja 2020, o 00:04
autor: SuperBuster11
Pewnie każdy z nas doklada starań ;) Ja zrobiłem rozrząd i wszystko jest ok jeśli chodzi o silnik. Niestety ze skrzynią tak łatwo nie poszło i czeka mnie ponowny demontaż, przegląd i ewentualna wymiana podzespołów.
Niestety, ciężko jest trafić na części, które wytrzymały by kolejne 20 lat, tak jak te montowane w fabryce. Co do regeneracji to też nie ze wszystkim jest tak dobrze, jedna firma zrobi coś na długie lata, inna na rok lub dwa. Dzisiejsze samochody też są robione z materiałów mniej trwałych.
Trzeba się niestety liczyć z tym, ze raz na rok lub 2 lata trzeba będzie zrobić coś drozszego, a najgorzej jak wszystko na raz się zacznie sypać.
W sumie w porównaniu do nowszych pojazdów, w210 nie wypada gorzej ;) Tylko to nadal auto marki premium, pomimo że jest stare i trzeba się liczyć z kosztami w przypadku niektórych podzespołów ;)

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 31 maja 2020, o 12:04
autor: Adrian_W210
Za bardzo dbamy chyba, jak ktoś ma wywalone to jeździ taka zgnilizna dopóki się nie rozpadnie.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 3 cze 2020, o 12:50
autor: Muniek
Rozpadł się dyferencjał. Dodatkowo uszkodzony wał, przekładnia kierownicza i oczywiście przewody wspomagania. Czy ktoś wie czy można maglownice (przekładnię kierowniczą) wymienić ze zwyklej na taka z Parameter Steering (PML) i będzie chodziło? Tylko takie są na Allegro. Naczytałem się i podobno jakiś moduł jest do tego potrzebny żeby faktycznie wspomaganie działało...
PS. Mam dyfer A210 330 00 02 ale na Allegro są tylko 210 330 00 01 od słabszych silników. Czy to podejdzie?

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 3 cze 2020, o 14:18
autor: SuperBuster11
W katalogu jest tylko numer z końcówką 0002 do Twojego auta. Pozniej sprawdzę na kompie czy jest jakaś różnica.

Nie znalazło mi numeru z końcówką 0001. Ale twój dyfer pasuje do E320 i E280.

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 3 cze 2020, o 18:11
autor: Muniek
Poszukalem troche i ten 0002 to chyba numer calej czesci katalogowej natomiast na obudowie sa inne numery. U mnie może być 210 335 00 01. Ma ktos dostep do jakis bardziej profesjonalnych narzedzi by to potwierdzic?

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

: 3 cze 2020, o 22:08
autor: SuperBuster11
Podobnie jest z tylnymi dyframi. Sprzedawcy podają numer z obudowy, który w katalogu oznacza np. numer obudowy, a nie całego dyfra.
A może to jest jakiś stary numer, ktory wycofali z EPC. Często zmieniają numer czesci i usuwają stary numer. Mialem tak ze wspornikiem koła pasowego do silnika M104. Na obudowie był numer, który już nie występuje w EPC. Chyba że ktoś ma wersję sprzed kilku(nastu) lat.