Wymiana paska wielorowkowego 220 CDI i inne

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

Damian86 w210 pisze:bo kolega ma mały przebieg...
niestety coraz wiekszy (wczoraj wskoczylo 128 tysiecy) a 83zl to oryginal w ASO?
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

nie wiem czy org. czy jakiś zamiennik kupiłem z autem i leżał w bagażniku... firma MICRO-V XF oznaczenia 6PK2270 nic po PL nie ma na nim :-P
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

szkieletor pisze:.... do zapasowego paska i schematu zapakuj jeszcze nasadkę 17igrzechotkę do odciągnięcia napinacza bo bez tego nie założysz paska.
W silniku CDI ta 17-tka i grzechotka nie jest potrzebna.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
szkieletor
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2011, o 18:57
Lokalizacja: gdynia

Post autor: szkieletor »

To ciekawe jak Kolega odciąga napinacz?Proszę o opis może będę stosował przy wymianach.
TERMINATOR ŚWIEC ŻAROWYCH
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Ja zakładam pasek na wszystkie koła oprócz pompy wodnej, potem wystarczy mocniej pociągnąć za pasek, aż napinacz się podda i założyś pasek na pompę wodną.
Bez żadnych narzędzi.
Zresztą gdzie w tym napinaczu do CDI używać kluczy.
Obrazek
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Albo torx,albo oczkowy.
Załączniki
488fef40dd36d727med.jpg
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

No racja, ale myślę,że przy wymianie paska jest zbędne stosowanie kluczy.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
szkieletor
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2011, o 18:57
Lokalizacja: gdynia

Post autor: szkieletor »

Poddaję się bo to nie ma sensu.Nie ma to jak sobie utrudniać pracę. Popatrzcie Koledzy na ramię napinacza i wszystko będzie jasne.Poza pompą jest jeszcze alternator,klima,wspomaganie wszystko można wykręcić ale po co do wymiany paska?Wymiana trwa parę minut jak nie wymieniamy rolek.Pozdrawiam.
TERMINATOR ŚWIEC ŻAROWYCH
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli mechanik mowi ci ze pociagniesz jeszcze 200tys to chyba byl w humorze na zart. Paski rozrzadu zalecane sa od 60-120tys (w innych samochodach) wiec pasek klinowy ktory nie jest w oslonie i narazony na "warunki zewnetrzne" i chcesz zeby "pojechal ~2 razy dluzej. Dobry dowcip.

Tak dla przykladu. Nie zauwazysz stanu paska w czas i mozliwe uszkodzenie napinacza albo innych komponentow lub w najgorszym wypadku przegrzanie silnika. Z tym bedzie jak ze wszystkim innym. Albo pojdzie albo nie, a moze cos za soba pociagnie albo nie. Pasek nalezy do grupy koomponentow " tear & wear" czyli tych co regularnie wymieniasz.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

allias pisze:czyli tych co regularnie wymieniasz.
czyli co ile!!!!!

[ Dodano: 2011-04-04, 18:34 ]
allias pisze: Paski rozrzadu zalecane sa od 60-120tys
to nie jest 10% roznicy.....
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
szkieletor
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2011, o 18:57
Lokalizacja: gdynia

Post autor: szkieletor »

Witam. To nie jest pasek rozrządu,i te reguły co Kolega pisał nie mają zastosowania w Mercedesie.Łańcuch,napinacz to jest rozrząd Mesia i jeszcze parę drobiazgów.Pasek wielorowkowy najprościej Koledzy sprawdzić zdejmując go i zaginając rowkami do siebie tak na całej długości powtarzając tę czynność i gwarantuję ,że każde pęknięcie będzie widoczne.Pozdrawiam. Świeca żarowa to mój konik zwłaszcza ukręcona.
TERMINATOR ŚWIEC ŻAROWYCH
klonas
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2008, o 02:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: klonas »

Kurka wodna, nie jest to wszystko takie oczywiste. Kolega jeden pisze ,że mu hałasuje mam to samo pasek za długi, ja bym kupił z numer mniejszy . Po za tym bywa tak jak u mnie ,żę ktoś kombinował i wstawi alternator z innym kułkiem! Zastanawiam się czy 3 cm przy takim napinaczu robi różnice. Aż tak nie napina aby rozwalił rolki alternatora itp. Ja mam na bank za luźny jak włączę klime to hałasuje i ciągle mi amortyzatory wywala. Pewnie lata ... Wiec nie zawsze bym sie sugerował rozmiarem katalogu, rożnie bywa.
WDB2100101A375257
szkieletor
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2011, o 18:57
Lokalizacja: gdynia

Post autor: szkieletor »

Witam.Kolego a czy ktoś patrzył i znalazł przyczynę Twojego problemu?Jeżeli nie sprawi to Tobie problemu to mogę zerknąć,Sopot Gdynia to jak rzut beretem.A co do tych 3cm to przesada,może miałeś na myśli mm bo to jest ogromna różnica w długości paska i napinacz nie spełnia swojej roli i lata na luzie nie trzymając paska w odpowiednim napięciu.Pozdrawiam Wszystkich na Forum.
TERMINATOR ŚWIEC ŻAROWYCH
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

szkieletor pisze:Witam.Kolego a czy ktoś patrzył i znalazł przyczynę Twojego problemu?Jeżeli nie sprawi to Tobie problemu to mogę zerknąć,Sopot Gdynia to jak rzut beretem.A co do tych 3cm to przesada,może miałeś na myśli mm bo to jest ogromna różnica w długości paska i napinacz nie spełnia swojej roli i lata na luzie nie trzymając paska w odpowiednim napięciu.Pozdrawiam Wszystkich na Forum.
Absolutnie popieram kolegę różnica 5-10 mm. dyskwalifikuje pasek z napinaczem automatycznym.W niektórych modelach 3mm. to poślizg paska.
Pasek wieloklinowy przejedzie nawet 300tys. w sprzyjających warunkach, ale będzie ponabijany ziarnkami piasku i będzie niszczył wszystko.Osobiście zalecam wymianę nie później niż co 150tys. lub 5-7 lat.Wymiana koła pompy wspomagania, czy alternatora trochę kosztuje, a one po za rolkami zużywają się od paska najbardziej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

noc pisze:Osobiście zalecam wymianę nie później niż co 150tys.
nareszcie...Dzieki.
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości