Strona 1 z 2

Zaślepienie EGR 3.2CDi + tryb awaryjna, a praca silnika

: 13 paź 2013, o 12:46
autor: bartek4334
Panowie. Pierwsze pytanie, jak zaślepić EGR w 320cdi? Czy jest sens? Co to daje?
2. Mam założony końcowy tłumik od E 55 AMG + wycięte katalizatory pod autem. Samochód ma fajniejszy, bardziej basowy dźwięk, ale wczoraj autko wpadło mi w tryb awaryjnie. W sumie tak jakby tryb awaryjny, bo auto nie miało mocy, ale jak go powoli rozpędzałem i jak dochodził tak do 2700-2800obr/min to auto wkręcało się ładnie chociaż i tak nie do końca dobrze ciągnął.
Ale to tam pikuś, mało mnie to interesuje, wyłączyłem go i po ponownym odpaleniu było OK.
Lecz sęk w tym, że za nim go wyłączyłem to auto na postoju chodziło booskoo :D To był dopiero bas, prawie jak AMG :D Czemu tak?

: 13 paź 2013, o 13:07
autor: zyzek
te co ci sprzedałem ? bo nie chwaliłeś się nigdzie czy to upchałeś czy nie ?

tryb awaryjny ci się załącza(ponownie zgaszenie silnika powoduje restart kompa ale to pewnie wiesz:P , preferowane podpięcie pod komp. ale jak wiadomo nie można się nim kierować w 100%

miałem u siebie taki problem że tryb awaryjny mi się załączał od czasu do czasu spoko ,ale później coraz częściej no mówię sobie no nie tak być nie może i jadę podpiąć się pod komp zobaczę co go boli , komp pokazał że przepływka świruje no ok trudno trzeba wymienić (~400zł) pierburga , ok założona zadowolony śmigam sobie , ale znów zaczął łapać tryb . o co kaman , jadę znów na kompa zobaczę co teraz , podpinam się pod kompa znów pokazuje przepływke kurfa se myślę ftw? hmm może sprzedali mi chujofą ? dobra to podmieniam od typka z auta gdzie wiem że w 100% fafa no i okazuje się że to samo przepływka na kompie , o nie , trzeba szukać dalej , co się okazało miałem przerwany waż powietrza od podciśnienia , zrobione podziałał dobrze i potem znów zaczął wpadaćw tryb no to się lekko wkurfiłem , pojechałem znów na kompa , okazało się że podciśnienie turbo jest zwalone , ok zamiana zaworów podłączanie na krótko i się okazało że to tego wszystkiego jeszcze zawór od podciśnienie walnięty, wymiana na inny i inne auto ;D przy okazji tego wszystkiego został wyczyszczony EGR bo był zasyfiony, z tego wszystkiego najlepsze jest to że wydałem 400zł na przepływke która w ogóle nie była mi potrzebna :) ale się rozpisałem ;p

: 13 paź 2013, o 15:45
autor: ZGi
Zaślepienie EGR w 320CDi prawie zawsze skutkuje trybem awaryjnym. Więc to ruletka która prawie na pewno się nie uda.

Co do Twojego awaryjnego to jest tak że dochodzi do 3000 obrotów i koniec? Czy może idzie dalej ale bez turbo. Jeżeli druga opcja to napraw/wyczyść EGR, sprawdź podciśnienei.

: 13 paź 2013, o 19:38
autor: bartek4334
Właśnie to co wczoraj się stało było dziwne bo wyglądało tak.
Daję gaz, redukuje bieg i przyspiesza, ale bez turbo, cisnę i dochodzę do 2700-2800obr/min i wtedy autko załapuje, dostaje mocy i ciągnie z turbo, ale tak jakby z 50% turbo. Po prostu ciągnął, załapał, ale nie do końca z pełną mocą.
To akurat mnie mało interesuje bo jak będę miał chwilę to podepnę się pod kompa. EGR czyszczony pół roku temu więc chyba jeszcze tam nie ma tragedii :D

zyzek, po wielkich kombinacjach upchnąłem tą puszkę tam :D strasznie ciężko to naprostować było, nie mam czasu i hajsu, ale musiałby kupić rury i cały wydech od nowa profilować, zeby było idealnie :D

Chodzi o to, ze twój wydeszek fajnie brzmi, lekki basik ale wczoraj jak właśnie miałem okazje zaznac ten objaw to mało sie nie posikałem. Nie wiem jak, dlaczego, ale wydech chodził wtedy jak prawdziwe AMG. Zajebiaszczy basooowy tłumik.

: 13 paź 2013, o 20:25
autor: Pussey
panowie, rozwiązaniem jest 2pln na części i 30-60minut wolnego czasu

EGR DISABLE MOD

jeżdżę z tym długi czas, z tą różnicą że ten układ u mnie nie jest na stałe, tylko na wtyczkę

latem egr uważam za zbędny - czysty kolektor, lepsza reakcja na gaz, mniejszego zadymienia nie zaobserwowałem

zimą włączam, nie posiadam webasto - a spaliny do egr lecą przez chłodniczke spalin, więc spaliny pomagają szybciej nagrzać silnik

po montażu brak komunikatów o awarii, brak błędów pod kompem

: 13 paź 2013, o 20:26
autor: avandgarde
ZGi pisze:Zaślepienie EGR w 320CDi prawie zawsze skutkuje trybem awaryjnym. Więc to ruletka która prawie na pewno się nie uda.

Uda się trzeba tylko wy programować z sterownika. ;)

: 14 paź 2013, o 09:20
autor: bartek4334
avandgarde, robiłeś coś takiego?

: 14 paź 2013, o 11:02
autor: ZGi
avandgarde, to tak, ale w domowych warunkach na zasadzie zaślepienia wężyka to już nie :kwasny:

: 14 paź 2013, o 14:10
autor: bartek4334
Panowie to powiedzcie mi dokładniej w jaki sposób to zrobić. I powiedzcie mi dlaczego przy tym objawy autko tak zajefajnie chodziło :D

: 14 paź 2013, o 20:51
autor: Pussey
panowie, ale naprawdę tak ciężko kliknąć na link ?

w starych dieslach można było zaślepiać blaszką dopływ spalin do kolektora/komory spalania bez reakcji elektroniki

w nowszych jednostkach napędowych egr jest kontrolowany przez ecu, więc zdejmowanie wężyków, ich zagłuszanie lub blaszki wszelkiego rodzaju na kanale dolotowym układu nie zadziała bo komp to wyłapie i wywali błąd

po taniości robi się to układem który podałem z linku, jak ma być bardziej profi to można sobie wyedytować soft, ale to raczej przy tuningu można zlecić jako dodatkową usługę bo kilka setek i tak pęknie

moim zdaniem rozwiązanie z linku jest lepsze bo na zimę sobie możemy przywrócić układ do działania - nie wyobrażam sobie aby ktoś co sezon jeździł przeprogramować kompa...

: 2 lis 2013, o 16:44
autor: bartek4334
Refresh
Panowie a jesteście w stanie wytłumaczyć mi po polsku, krok po kroku jak to zrobić, co zrobić?
I czy ma ktoś jakieś podejrzenia, dlaczego ten dźwięk się tak zmienił :D ?

: 2 lis 2013, o 19:50
autor: Pussey
Bartek, bez urazy- ale skoro schemat jest dla Ciebie niejasny to nie podejmuj się tematu. Wydrukuj tamten wątek, w sklepie z artykułami elektronicznymi kup potrzebne rzeczy i zajedź do elektryka samochodowego. Zapłać te pięć dych i spokój.

Zaczniesz coś dłubać, źle podłączysz, dym pójdzie i bryndza będzie.

: 2 lis 2013, o 21:09
autor: bartek4334
Pussey, no ja sam nie zamierzam za to się brać, a jak zaniosę nawet cały wydrukowany temat mechanikowi, to wątpię, że too ogarnie. Dlatego chciałem, żeby ktoś w skrócie na polski to przetłumaczył :D
No i drugie moje pytanie mnie nurtuje cały czas :/

: 9 lis 2013, o 13:07
autor: sGARY
bartek4334, tez mi sie wlacza taki tryb pol awaryjny... do 3 tys ciagnie slabo a po przekroczeniu 3 tys. dostaje kopa....

doszedles juz do tego co to jest??

: 9 lis 2013, o 15:06
autor: bartek4334
sGARY, nie dochodziłem bo zdarzyło mi się to tylko raz :) ale temat jest dziwny :D