Strona 1 z 2

Grzałka elektryczna na 220v do bloku silnika.

: 9 paź 2013, o 12:49
autor: aserweta
Witam. Czy ktoś już interesował sie tematem grzałek na 220v wkręcanych w blok silnika? Chodzi mi o takie rozwiązanie : http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... efa-411267
http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/5/ .

: 9 paź 2013, o 13:47
autor: devil_inside
Niesłyszałem jeszcze żeby jakikolwiek diesel mercedesa nie odpalił w zimie (nawet przy -30st. C), no chyba że za sprawą padniętego akumulatora.

Jeśli chcesz mieć pewność że auto szarpnie od pierwszego, wymień przed zimą filtr paliwa i nie masz się czego obawiać.

Rozwiązanie może przydatne, ale do VAG'a, w W210 jest zbyteczne.

: 9 paź 2013, o 16:27
autor: aserweta
Chce to zamontować tylko z tego powodu że zimą robię krótkie odcinki co skutkuje spalaniem na poziomie 18l a to urządzenie powinno to zredukować w końcu będzie miał dużo szybciej ciepło prawda? Z odpalaniem nie miałem w najgorszym mrozie problemów nawet po kilkutygodniowym postoju ;)

: 9 paź 2013, o 17:55
autor: devil_inside
hmm.. ale to ustrojstwo kosztuje połowę ceny webasta..

: 9 paź 2013, o 22:32
autor: Hubi W210
Dobra rzecz - szczególnie tu gdzie mieszkam :D gdzie mrozy potrafią być duże (5 lat temu o 6 rano -38 a w dzień -32 i tak przez tydzień) 5 lat temu mieszkałem w nieco innej części Norwegii i było grubo :przestraszony:

Mam takie coś w moim i producent zapewnia, że utrzymuje temperaturkę silnika na poziomie 30 stopni z tym że niby firma też DEFA, ale to z linka który podałeś jakoś nie podobne do mojego :zdegustowany: Może dlatego, że moje montowane w serwisie zanim auto trafiło do pierwszego właściciela :hyhy:

: 10 paź 2013, o 08:47
autor: Aloiz
Tutaj jest cos na temat dolozenia grzalki :)

http://www.hehlhans.de/tipp75.htm

: 10 paź 2013, o 10:11
autor: Kajtek1
W W124 grzalki byly montowane we wszystkich dieslach, tylko za kabelek dealer chcial majatek. Nie sprawdzalem w W210, ale kto wie czy tez tam grzalki nie ma.
Kabelek zawsze mozna samemu dorobic.
Inna sprawa ze jak auto zapala bez problemu to nie wiadomo czy to sie oplaca. Co zyszkasz na paliwie, to stracisz podwojnie na koszcie energii elektrycznej.
Ja bym tam juz raczej myslal o Webasto, ktore Ci i kabine ogrzeje.
Ta grzalka z linku nie ma podanej mocy. Zapytalem dyzurnego mechanika na czacie i tez nie znalazl.

: 10 paź 2013, o 13:13
autor: aserweta
Webasto to znacznie większy koszt niż ta grzałka a na cieple w kabinie mi nie zależy na odcinku 5km. Nie jestem talentem matematycznym ale wydaje mi się że oszczędność paliwa nawet nie wielka i tak wyjdzie na + w porównaniu do prądu z domu?

: 10 paź 2013, o 14:25
autor: adso
Mam to założone u siebie, sprawdza się. Grzeje silnik do ok. 50-60 st. w 2h przy temp. 0st.
Kosztowało z kablem 300zł, ale myślę, że po trzech zimach się zwróciło, auto przełącza się na gaz po kilku sekundach i nie żre benzyny. Moc tej grzałki DEFA to 550 W. Montowałem sam. W bloku silnika jest gotowy otwór z gwintem i wkręconym korkiem, z którym było najwięcej problemu. Wczoraj podłączyłem i zapomniałem na 5h, temperatura silnika osiągnęła 80st.

: 10 paź 2013, o 14:48
autor: kmtaxi
Można też założyć takie: http://www.ebay.de/itm/350612504285?ssP ... 1423.l2649
bez ruszania korków.

: 10 paź 2013, o 20:51
autor: piotrasta
Niesłyszałem jeszcze żeby jakikolwiek diesel mercedesa nie odpalił w zimie (nawet przy -30st. C), no chyba że za sprawą padniętego akumulatora.
a te z przebiegami 500kkm i więcej bez remontu?
grzałkę polecam fajne uczucie jak wsiadasz do fury i pali na dotyk a ludzie nie mogą odpalić swoich fur przy -20 :P
Czy ktoś już interesował sie tematem grzałek na 220v wkręcanych w blok silnika?
230V ;)

: 10 paź 2013, o 20:56
autor: Bandit120080
Ojciec mojego kumpla miał taką grzałkę w W123 (chyba oryginał bo auto sprowadzone ze Skandynawii) - gdybym nie miał garażu zainwestowałbym w taką grzałkę.

: 10 paź 2013, o 21:03
autor: Hubi W210
Bandit120080 pisze:oryginał bo auto sprowadzone ze Skandynawii
Tutaj to norma :D Ludzie się dziwią gdy tego nie ma :rotfl:

: 10 paź 2013, o 23:30
autor: Kajtek1
aserweta pisze:Webasto to znacznie większy koszt niż ta grzałka a na cieple w kabinie mi nie zależy na odcinku 5km. Nie jestem talentem matematycznym ale wydaje mi się że oszczędność paliwa nawet nie wielka i tak wyjdzie na + w porównaniu do prądu z domu?
Latwo to przeliczyc. Jesli grzalka ma 550W, to uzywajac ja 2 godziny przed uruchomieniem -zuzyjesz +- 1 kWh energii. Zobacz rachunek ile 1 kWh kosztuje.
Oczywiscie economia to jedno a wygoda to drugie.
W USA nawet w cieplych klimatach wozy strazy pozarnej i ambulanse sa podlaczone 24 godziny na dobe.
Jak maja wezwanie to moga cisnac gaz do dechy juz wyjezdzajac z garazu.

: 9 gru 2013, o 17:20
autor: Doliniarz1
Witam panowie widziałem taki podgrzewacz jak w poście kmtaxi na allegro cena ok. 370 zł podłączamy do powrotu z nagrzewnicy wnętrza i z tego co piszą to po ok godzinie mamy nagrzany płyn, a moc grzałka ma 1 kW. Myślę że to dobra sprawa dla tych którzy jeżdżą na krótkich odcinkach szczególnie w silnikach cdi.