Strona 7 z 8

: 12 lip 2013, o 22:10
autor: prelezabiusz
Jeśli mówicie że wejdzie 205/55 na felge 8j to właśnie taki rozmiar wybieram tylko teraz model. A co sądzicie o fulda ecocontrol albo vredestein sportrac 5 ? Miał ktoś z nimi do czynienia? W gazetowych testach wypadają bardzo dobrze pod wzgledem właściwości jezdnych i ceny.

: 12 lip 2013, o 22:22
autor: Leszek304
Nikt nie napisał że 205 wejdzie na felgę 8J. Wprawny oczywiście wulkanizator da radę naciągnąć, lecz mowa była o 215. Podsyłam Ci bardzo przydatne przyborniki:
1. Dobieranie szerokości opon do szerokości felg
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 32,15.html
2. Wizualizacja jak będzie wygladać koło przy zmianie na inną felgę
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi
3. Kalkulator opon - jaka będzie średnica opony przy danym rozmiarze plus porównanie do innych rozmiarów
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

: 12 lip 2013, o 22:27
autor: Gawra
prelezabiusz pisze:Jeśli mówicie że wejdzie 205/55 na felge 8j to właśnie taki rozmiar wybieram tylko teraz model..
Wejdzie, ale brzydko bedzie wygladac - zalozylbym choc 215
(ja na swoich felach 8J ET36, mam zalozone oponki 225x55x16 i jest OK!)

: 12 lip 2013, o 23:05
autor: noc
Napiszę coś co WAS zbulwersuje.
Co mnie obchodzą opony- o to dba mój wulkanizator - (gumka).
On zakłada, zmienia, wyważa.Raz założył zbyt głośne - następnego dnia musiał wymienić.
Wymiary -ori .Brak wtedy problemów z rozlatującym się zawieszeniem.
Swoją damą jeżdżę zazwyczaj (Warszawa- do 70-100 km./h.).
Potrafię i 260 pod Stuttgartem (na prostej) wiek i rozsądek i dama na więcej nie pozwala.
Opony przeciętne, rozmiar normalny.Michelin kiedyś mnie zawiódł więc nie polecam.
Przy 240, opony do 280 zaczęły w czasie jazdy się topić.Po zatrzymaniu auto było przyklejone do asfaltu.Na reklamacji odpowiedziano mi, że zbyt gwałtownie hamowałem.Pomijając fakt, że zaczęły śmierdzieć i dlatego się zatrzymałem, to opony są również do gwałtownego hamowania.
Firmie napisałem by produkowała kondomy- są jednorazowe i można rozgrzać i gwałtownie nie tylko hamować.
Od tamtego czasu na wyścigach formuły 1 reklam Michelin już nie widziałem.

: 12 lip 2013, o 23:49
autor: Leszek304
Nie dziwie Ci się. Ostatnie michałki jakie miałem założone pękały po bokach od samego stania na słońcu, więc nikt już mnie na nie nie namówi. Za to np. Yokohamy wspominam z zadowoleniem. Nawet gdy się bieżnik na nich skończył to gdy je zdjąłem z felgi i usiadłem na niej aby się ugięła to nie mogłem znaleźć zadnego pęknięcia czy innego uszczerbku.
Obecnie, do szybszej i bardziej wyczynowej szukałbym opon w ofercie Toyo.
noc pisze:Potrafię i 260 pod Stuttgartem
a Vmax dla 3,2CDI to 230....

: 13 lip 2013, o 09:00
autor: Piasek
prelezabiusz pisze:A co sądzicie o fulda ecocontrol albo vredestein sportrac 5
w takim czołgu jakim dysponujesz max 50 tys km i wszystkie 4 siedzą na znacznikach. To są opony klasy budżet zatem kompromis jakości i ceny. Jak chcesz dobrej trakcji dobieraj indeksy nośności zalecane przez producenta bo to przekłada się na trwałość i przebiegi ogumienia (zakładam ze normalnie eksploatujesz samochód)
Michelin faktycnzie w oponach klasy premium czyli Pilot Sport czy Premacy stosuje świetne mieszanki które zapewniają wysoki komfort i bezpieczeństwo prowadzenia ale neistety drą się niemiłosiernie. Szwagier w ciężkim kombi (V70 D5) zdarł je do zera w niespełna 50 tys km zaś klasa budżet czyli Energy itp jak nie zedrzesz ich w 2 sezony - w trzecim popękają jak stare gumowce dziadka

: 13 lip 2013, o 23:16
autor: irekgaz
Podpowiedzcie , gdzie znaleźć jakieś dane jaki rozmiar gum powinienem mieć aby był oryginał.

: 13 lip 2013, o 23:54
autor: Kajtek1
Obrazek

: 14 lip 2013, o 00:19
autor: irekgaz
Mógłbyś to wrzucić w lepszej rozdzielczości, mało czytelne to jest.
Wg tej tabeli w 16" wychodzi 215/55R16
Patrzyłem na kilku różnych kalkulatorach doboru opon to wychodziły mi 3 rozmiary niby seryjne , najczęściej 205/65R15 ??? dziwne

: 14 lip 2013, o 00:27
autor: Kajtek1
Taka jest rozdzielczosc z jaka dostalem. Ja moge czytac bez problemu jak troche powieksze.
Modele do USA nigdy nie mialy 15" kol. Standartowy rozmiar tutaj to 215/55R-16
Generyczne kalkulatory sa dobre dla porownywania idei, ale dla dokladnego dobrania opon musisz znalezc obroty na kilometr
Moje Micheliny robia 514 i szybkosciomierz pokazuje dokladnie tak jak GPS.
205 tego samego typu da 522 obroty, czyli szybkosciomerz pokazujacy 100 bedzie dawal faktyczna szybkosc 98

: 14 lip 2013, o 09:16
autor: irekgaz
Ja obecnie mam 215/55R16 i obrotomierz pokazuje mi więcej od gps o ok 5-12km/h . Zamierzam zmienić gumy i zwiększyć rozmiar na 225/55R16

: 14 lip 2013, o 09:39
autor: kakadu
Kajtek1 pisze:Generyczne kalkulatory sa dobre dla porownywania idei, ale dla dokladnego dobrania opon musisz znalezc obroty na kilometr

A gdzie tego szukac.
Kajtek1 pisze:Moje Micheliny robia 514 i szybkosciomierz pokazuje dokladnie tak jak GPS.
Zmierzyłeś jakoś te obroty czy to z katalogu wynik.

: 14 lip 2013, o 17:39
autor: Kajtek1
z katalogu. Nie wiem czy istnieje system aby kierowca mogl to zbadac.
Kazdy renomowany producent opon podaje obroty w specyfikacji.

[ Dodano: 2013-07-14, 08:40 ]
irekgaz pisze:Ja obecnie mam 215/55R16 i obrotomierz pokazuje mi więcej od gps o ok 5-12km/h . Zamierzam zmienić gumy i zwiększyć rozmiar na 225/55R16
To jest ciagle dzialanie w ciemno.
Porownales obroty opon?

: 14 lip 2013, o 21:30
autor: irekgaz
Chyba się wybiorę do ASO to może tam będą wiedzieć po VIN jakie opony do mojego .

: 14 lip 2013, o 21:51
autor: kakadu
irekgaz pisze:Chyba się wybiorę do ASO to może tam będą wiedzieć po VIN jakie opony do mojego .
To nie możesz od razu napisać że chodzi Ci o oryginalne na jakich wyjechał z fabryki?
FRONT AND REAR
7 J X 15 H2 ET37-to są stalowe felgi a opony to
205/65 R15 94H


Lub możesz założyć opcjonalnie
215/55 R16 93H
7,5JX16 H2 ET41

Przewidziano też
195/65 R15 91H
6,5Jx15 H2 ET37

i następne...17 i 18