Strona 6 z 8

: 8 lip 2013, o 04:54
autor: Kajtek1
Piasek pisze: Poza tym nie wierzę że u Was opony Michelina pochodzą z importu bo koszty transportu są duże. Na bank Michelin i u Was ma jakieś swoje fabryki albo firmy kooperujące które produkują dla nich opony z tym logo
Masz czesciowo racje. Poszukalem gdzie sie produkuje Micheliny sprzedawane na rynku USA i niektore pochodza z USA, niektore z Kanady, ale niektore z Wloch czy Danii. Nie znalazlem Francuzkiej, ale typow jest zbyt wiele aby na to tracic duzo czasu.
Tjaaa... Podatki w Europie sa zabojcze i chyba dlatego kazdy woli zarabiac w dolarach.

: 8 lip 2013, o 08:55
autor: Piasek
Bardzo dobre opony na jakich jeździłem to były również Milestone Green Sport - włoskie opony. Co ważne - opony posiadają kieszeń na rant alufelgi...
http://www.opony.com/Temp/milestone-gre ... 00-sk3.png
Miałem je raz na aucie zaraz po sprowadzeniu i sprawowały się świetnie. Widzę że u niektórych, co większych hurtowników opon zaczynają się pojawiać w ofercie i cenowo są sporo taniej niż potentaci jak Michelin, Dunlop, GoodYear czy Pirelli lub Conti.
Swoją drogą - obracam się w środowisku laweciarzy i jak się tak ogląda te auta co zwożą... na 10 jeden ma założone opony znanego producenta. Cała reszta ma (dla nas Polaków) założone nieznane marki. Tam na prawdę opony klasy premium montują nieliczni. 75% pojazdów z tamtych rynków śmiga na najtańszych dostępnych oponach spełniających tylko normy dopuszczające do użytku.
W maju kumpel zwiózł A8 D3 z 2007 roku - obuty w opony Achillesa - żadne tam Conti... bo za komplet Conti kupi 3 kpl Achillesa... Conti wytrzyma max 60 tyś km... nie wiem ile ten Achilles... Tam wszyscy liczą tylko u nas piłują używki Michelina i podobnych
(Achilles to jakiś tajwański producent ale grupa Toyo)

: 8 lip 2013, o 18:47
autor: Klosiak
Ja ostatnio kupowałem do swojego samochodu komplem letnich Uniroyal RainExpert 205/55/R16 V i juz troche na nich pojezdzilem. Dobrze trzymaja na suchym i mokrym. Zeby napisac o scieralnosci za malo przejechalem ale pewnie jak to Uniroyal zuzywaja sie troche szybciej od konkurencji bo sa miekke. Komplet kosztowal tysiaka. W tej cenie sa OK.

: 8 lip 2013, o 20:51
autor: irekgaz
Piasek pisze:Bardzo dobre opony na jakich jeździłem to były również Milestone Green Sport - włoskie opony. Co ważne - opony posiadają kieszeń na rant alufelgi...
http://www.opony.com...
znalazłem te oponki - 269zł niezła cena :szok:
jedna wada 99 - nośność, będą twarde,co za tym idzie bardziej śliskie na mokrej nawierzchni, teraz mam właśnie z takim i chcę zmienić bo są za śliskie (w drugim sezonie) chociaż mięsa jest dużo (stunner torneo - made in italy)

: 11 lip 2013, o 22:59
autor: prelezabiusz
Nie znalazłem bardziej odpowiedniego wątku więc zapytam tutaj. Szykuje sie do nowych opon na lato i tu pytanie. Czy opony 205/55 wejdą na felge szorką na 8j czy to zbyt wąsko już ? I jaki model wybrać w tym rozmiarze? Dodam że najbardziej zależy mi na jak najlepszej trakcji na suchym i mokrym, a mniej na tempie zużywania się.

: 11 lip 2013, o 23:37
autor: Kajtek1
Powinienies wejsc na strone producenta opon i zobaczyc na jakich felgach on zezwala mocowanie danego wymiaru.
Nawet jesli ktos Ci to powie na forum, to nie jest to sprawa o jaka ja bym pytal pod kosciolem.

: 12 lip 2013, o 00:54
autor: Przemek
prelezabiusz mogę Ci polecić opony Nokian Line (mam 205/65/15 na 7" feldze). wprowadzili ten model dopiero w tym roku wiec za wiele opinii na necie nie ma (jak ja kupowałem to nie było wcale). kolega jeździł chyba 3 lata na Nokian H i zachwalał. w maju skusiłem się i kupiłem 2szt za 530zł (aktualnie są droższe - żałuję że wtedy nie miałem kasy na cały komplet, teraz poczekam do simy aż będą tańsze), przejechałem na nich ok 2000km. mam je na tyle, a z przodu Michelin Energy Saver (wcześniej wszystkie były Micheliny) i wg mnie lepsze są chyba Nokiany.
na suchym są cichutkie , na mokrym przyczepne - nie czułem żeby "pływały" w głębokich kałużach (trasa Garwolin-Warszawa ostre hamowanie bo ktoś pierszeństwo wymusił). w czasie deszczu zrobiłem test przyczepności, wyłączyłem kontrole trakcji, gaz w podłodze i wszedłem w zakręt i powiem ze dopiero pod koniec zakrętu dopiero wpadł w lekki poślizg.

: 12 lip 2013, o 07:57
autor: Hubi W210
A ja bezkarnie sobie na tą zimę sprawię NOKIAN HAKKAPELITTA z kolcami :D 205/55 R16
A na przyszły sezon letni rozważam zakręcenie kółek z oponami 225/45 R18 lub 235/40 R19 - co z tego wyjdzie zobaczymy ;)

A tak przy rozmowach o zimóweczkach to popytajcie o opony produkowane na rynek skandynawski - nie tylko z moich obserwacji wynika, że są one dużo lepsze od tych na rynek Niemiecki czy Polski... :(

Bardzo ważna sprawa - jeżeli już kupujecie używane zimówki (choćby były nie wiem jak ładne) unikajcie tych z których usunięto kolce, bo guma używana do ich produkcji jest znacznie twardsza i zimówka taka, tak na prawdę nie jest już zimówką...

: 12 lip 2013, o 08:04
autor: Piasek
Hubi W210 pisze:z kolcami
świetna sprawa ale przy naszych zimach... zwłaszcza u mnie w centralnej Polsce okazji do ich wykorzystania miałbym może ze 2-3dni łącznie. Nie zapominaj że na bez śniegowej powierzchni typu asfalt lub beton opona taka nie ma praktycznie żadnego trzymania.
O tym że są one zakazane prawem w naszym durnym kraju już nie wspominam bo u nas mało co nie jest zakazane...
Ale bywając zimą w górach często widzę ludków pomykających na kolcach - ale przy tamtejszym ukształtowaniu terenu to bardzo często jedyna możliwość korzystania z auta.

: 12 lip 2013, o 08:19
autor: Hubi W210
Ale na norweskie górki nic lepszego nie ma :D i nawet tył napęd na dobrej gumie z dobrym kolcem nie straszny :D

A co do Naszego pięknego kraju - to masz racje - kraj absurdów, bałaganu, bez najmniejszego ładu i składu, chamstwo na ulicach się aż przelewa, a pędzące na złamanie karku świry w "tatowych furach" powinni być kastrowani... Zero poszanowania dla pieszych, rowerzystów - dużo by mówić... (może spotkam się za taką wypowiedź z ostrą krytyką, ale tak sądzę)...

: 12 lip 2013, o 08:41
autor: Gawra
prelezabiusz pisze:Nie znalazłem bardziej odpowiedniego wątku więc zapytam tutaj. Szykuje sie do nowych opon na lato i tu pytanie. Czy opony 205/55 wejdą na felge szorką na 8j czy to zbyt wąsko już ? I jaki model wybrać w tym rozmiarze? Dodam że najbardziej zależy mi na jak najlepszej trakcji na suchym i mokrym, a mniej na tempie zużywania się.
w/g niemieckiegoTUV na fele 8J mozna zalozyc opone 205-245.


http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-f ... -et-offset

: 12 lip 2013, o 10:15
autor: jacekm7
prelezabiusz, szukaj 215/55 i nie bedziesz sie musiał martwić szerokoscia felgi a i wyglad bedzie lepszy na takiej oponie.

: 12 lip 2013, o 10:53
autor: Leszek304
jacekm7 pisze:prelezabiusz, szukaj 215/55 i nie bedziesz sie musiał martwić szerokoscia felgi a i wyglad bedzie lepszy na takiej oponie.
215 na feldze 8 bedze ładnie wyglądać bo będzie lekko naciągnięta ale z profilem 50 a nie 55. Zalecenie producenta to 235/45 lub 215/50. Na felgę o szerokości 8 cala zalecana jest wówczas 235/45.
Prelezabiusz, musisz wybrać co bardziej wolisz, im szersza opona tym lepsza przyczepność lecz coraz gorzej w koleinach. Z kolei złotych środków zarówno na suche jak i na mokre jest niewiele. Tutaj przoduje Toyo. Spełniają oba parametry znakomicie ale szybciej się ścierają, tutaj jednak na tym Ci nie zależy. Jedyny problem to cena, górna półka.

: 12 lip 2013, o 11:10
autor: reloaded16
[quote="Leszek304"]
215 na feldze 8 bedze ładnie wyglądać bo będzie lekko naciągnięta ale z profilem 50 a nie 55.

potwierdzam, z przodu mam felgę 7,5 a z tyłu 8 i opony 215/50/17, przód wygląda normalnie, a z tyłu mam lekki naciąg, jednakże i tak już leżą kupione oponki 225/50 i wrzucę je na tył :)

: 12 lip 2013, o 11:49
autor: Piasek
prelezabiusz, nie zapominaj że im szerszy kapeć i niższy profil tym wyższa cena.
W rozmiarach 225/45 i w górę najniższe indeksy prędkości to już tylko V - praktycnzie niedostępne oraz W i wyższe...
235/45 R17 i nie chiny startują od 4 stów sztuka