Strona 1 z 2

Pytanie odnoscie Supercharger

: 24 gru 2012, o 22:36
autor: marcin.kozik
czy znacie jakies miejsce lub firme gdzie moglbym sie popytac o supercharger do mojego v6 320

: 25 gru 2012, o 09:41
autor: Gibon
Jeżeli pod pojęciem supercharger masz na myśli turbo, to koszty ogromne, pow 10 tys...

Możesz założyć kompresor, przyrost mocy ok 30-40KM, koszt ok 3-5 tys.

: 25 gru 2012, o 10:17
autor: karol999
Supercharger to właśnie kompresor. Gibon skąd bierzesz takie dane że kompresor to przyrost mocy ok 30-40KM i koszt 3-5 tys? Bo chyba nie z własnego doświadczenia. ;]

: 25 gru 2012, o 11:13
autor: fabek
na benzworld był kiedyś taki temat, w którym gość krok po kroku opisuje jak wsadził turbo do benzyniary 3.2 V6, wyszło mu z tego ponad 300 kucy.

: 25 gru 2012, o 13:00
autor: qoompel
marcin.kozik pisze:czy znacie jakies miejsce lub firme gdzie moglbym sie popytac o supercharger do mojego v6 320
Gościu - gdzie? W Irlandii, Europie czy w Polsce?
Gibon pisze:Jeżeli pod pojęciem supercharger masz na myśli turbo
Supercharger to kompresor, turbo to po prostu Turbocharger.
Gibon pisze:Możesz założyć kompresor, przyrost mocy ok 30-40KM, koszt ok 3-5 tys.
Nie wiem skąd wziąłeś te wartości. Czyżby po przyrównaniu mocy E200 i E200K? ;) To jest pic na wodę, bo seria.
Podobnie jak przy sprężarce wirowej, kompresorem można bez najmniejszego problemu zdublować moc. Do takiego 3.2 V6 to bonus 100KM jest chyba minimum. Bo i po co zakładać kompresor ze strojeniem i praktycznie tworzeniem całego systemu od nowa za ponad 10.000zł dla 40KM? Dla mnie bzdura. Jak silnik zdrowy, to dłubnąć go na >300KM i już. Jak się bawić, to się bawić.
Poza tym na zakupie kompresora za jakieś 3 kafle się nie kończy - przejrzenie wtrysków, intercooler, zawory, przewody, wskaźniki...

Specjalnie nie szukałem jakiś specjalistycznych warsztatów w Polsce, ale strzelam z głowy: Godula, V-Tech, VTG, Grabowski. Tak trudno poszukać w Sieci? :]
fabek pisze:na benzworld był kiedyś taki temat, w którym gość krok po kroku opisuje jak wsadził turbo do benzyniary 3.2 V6, wyszło mu z tego ponad 300 kucy.
Na BenzWorld to już są hardkory, nie to co w Polsce, że założą sportową końcówkę wydechu i szportowy filtr powietrza :/
Chociaż taki przykładowo kolega Kudłaty z "niebieskiego forum" zakłada z chłopakami turbinę do W201 1.8 i W201 2.6 w ASB. To się chwali :)
Fylmyk: http://www.youtube.com/watch?v=aVDFlpE5C4w
Forum: http://www.w201w124.com/forum/viewtopic ... ight=turbo

Wymieniłem kiedyś kilka maili z kolesiem z BenzWorld, który założył biturbo do 300CE M103 na W124 :)

Dwie sztuki TurboTechnicks:
Obrazek

Kiedyś na pytanie o "szybką szybkość" odpowiedział mi tak:
Still doing some tuning, but so far with a low boost .48 bar setting it's running 0-60MPH @ 5.46 seconds in 90 degree f ambient temps.
Cooler weather should see low 5 second times.
.
Podobno pali mu średnio 13-14 litrów...

: 25 gru 2012, o 13:44
autor: tonidriver
qoompel pisze:Na BenzWorld to już są hardkory, nie to co w Polsce, że założą sportową końcówkę wydechu i szportowy filtr powietrza :/
bo zarabiają 2 tyś euro a nie pln :hyhy:

: 25 gru 2012, o 14:11
autor: qoompel
tonidriver pisze:bo zarabiają 2 tyś euro a nie pln
Prędzej funtów.

: 25 gru 2012, o 14:33
autor: fabek
Prędzej funtów.
prędzej dolarów, bo to USA.

: 25 gru 2012, o 20:33
autor: marcin.kozik
szukalem w sieci nic za bardzo nie znalazlem z polskiej/europejskiej strony bardziej awmerykanskie strony myslalem ze ktos z was mial juz takie friko zrobione;] bo szczerze mowiac wole dac 2k euro polakowi i wiem ze bedzie na tip top niz amerykanca co kupuja chinszczyzne i sprzedaja za 2 razy tyle i tak Supercharger to kompresor i tego wlasnie szukam ;)
a twoje turbo co dodaje 30 koni to moge zalozyc nawet dzis w nocy:D
interesuje mnie robota na 300-350 kucy

: 25 gru 2012, o 20:49
autor: qoompel
fabek pisze:prędzej dolarów, bo to USA.
Użyłem funta jako przelicznika, bo jest on dużo więcej warty niż dolar czy euro. toni rzucił zarobki zakrojone na ok. 8.000zł, a tyle w Stanach zarabia pomocnik hydraulika po szkole podstawowej :)

Poza tym w sumie wszystkie nasze rozważania o zarobkach są off-topowe i można by je usunąć :padam:

: 25 gru 2012, o 21:00
autor: marcin.kozik
niech zostana :Dmi one nie przeszkadzaja;)

: 25 gru 2012, o 21:40
autor: zgred1628
Kolego a nie lepiej kupić E55? Tym bardziej, że przebywasz w Irlandii a jak wiadomo tam 95% samochodów jest zepsuta (kierownica po prawej stronie) a co za tym idzie o połowę tańsze? :hyhy:

: 25 gru 2012, o 22:13
autor: karol999
marcin.kozik zapytaj u Mickey-a. Facet jest na prawdę ogarnięty w tym co robi. http://www.mickey-garage.pl/

: 25 gru 2012, o 22:53
autor: devil_inside
zgred1628 pisze:Kolego a nie lepiej kupić E55? Tym bardziej, że przebywasz w Irlandii a jak wiadomo tam 95% samochodów jest zepsuta (kierownica po prawej stronie) a co za tym idzie o połowę tańsze? :hyhy:
też mi się wydaje, bo suma sumarum wyjdzie podobnie jak zakup E55. Jak robić moda, to w czymś co będzie przy okazji wyglądać, np takie W115, W123 (zrobić swap na silnik z E55) a nie bawić się ładowac kasę, żeby uzyskac to co można kupić w tej samej cenie czyli E430 :)
Rzecz jasna nie potępiam pomysłu, ale ani jakoś wybitnie jeździć ani wyglądać to to nie będzie.

: 25 gru 2012, o 23:02
autor: zgred1628
Ja również nie potępiam i nie zaglądam nikomu w portfel.
Po prostu wołałbym powiedzieć, że jeżdżę E55 niż 320 po modzie ;)
ale oczywiście to Twoja decyzja :) :)