Strona 1 z 3

Regeneracja elektrycznej pompki cyrkulacji wody

: 24 paź 2012, o 17:08
autor: Tokarszczak1981
Jak już gdzieś było to nie szkodzi przyda się raz jeszcze
Postanowiłem się zabrać za pompkę która odpowiada za funkcję rest w naszych MB
chodzi mianowicie o tą, wiadomo że awaria jej polega przeważnie na wytarciu się szczotek, trzyma się ona na tych dwóch śrubkach kolorek zielony :
Obrazek
Rozbieramy dół pompki odginając blaszki z obudowy trzymające plastikowy kuperek naszej pompki kolorek zielony
Obrazek
Szczotki wchodzą w otwory kolor zielony a trzeba je przylutować do tych metalowych sprężynek obok kolor czerwony
Obrazek
Miałem problem z doborem szczotek bo oryginalne mają taki specjalny rowek dla dopychającej je sprężynki
Obrazek
Wymiary nowej szczotki to długość 10mm, szerokość 5mm i wysokość 5mm
Obrazek
Trzeba się trochę napocić z złożeniem wszystkiego do kupy ale jak ktoś ma troszkę zdolności manualnych nie powinno to stanowić większego problemu, na koniec składamy i zaginamy blaszki aby trzymało sie kupy :)
Obrazek

Parę słów co do górnej części pompki, jeśli czuć że pompka chodzi a nie spełnia swojej funkcji mogą też być połamane plastikowe łopatki pompki,
Obrazek
wtedy prawdopodobnie nie dobierzemy nowych i musimy kupić jakąś używkę i z dwóch składamy jedną, te łopatki trzymają się tylko na tym metalowym bolcu i schodzą bardzo leciutko, nie obraca ich ten bolec a tylko utrzymuje w jednej pozycji , obraca się to na zasadzie pola elektromagnetycznego czy jakoś tak, podejrzewam że jest to tak zrobione dlatego że jak nawet podłączymy pompkę odwrotnie znaczy się +do- i -do+ to ona chodząc w drugą stronę nie będzie pompowała wody lecz łopatki będą stały w miejscu
Obrazek
Aha można mieć różne rodzaje kopułek co nie stanowi problemu również bo je po prostu przekładamy są z dwoma wejściami i z trzema z trzema to myślę że wtedy gdy ktoś ma podgrzewany płyn do spryskiwaczy ponieważ u mnie to występuje i z grzałki z płynu przewodzikiem idzie sobie to prościutko do naszej pompeczki i wlatuje tam gdzie kolor zielony, kierunek przepływu cieczy tak jak pokazują strzałki.
Obrazek
Koszt szczotek 16 zł. Czas robocizny to około godzinki
To było by chyba na tyle życzę cieplutkich godzin spędzonych w korkach :)

: 24 paź 2012, o 17:13
autor: Gawra
Linki nie banglaja :padam:

: 24 paź 2012, o 17:16
autor: Tokarszczak1981
się nie stresuj poprawione

: 24 paź 2012, o 17:20
autor: Gawra
"nie sie stresuje" - pomagasa daje :cwaniak:

: 24 paź 2012, o 20:07
autor: Dafit558
kolego w jakich silnikach jest ta pompka i do czego służy.dzięki

: 24 paź 2012, o 20:54
autor: Tokarszczak1981
Pompka znajduje się w autach z opcją dogrzewania postojowego czyli funkcją REST a służy do tego aby dogrzać wnętrze pojazdu na wyłączonym silniku oczywiście silnik musi być ciepły, wymusza ona obieg wody, wyciąga ją z nagrzewnicy pcha na ciepły już silnik tam się ona nagrzewa i dalej z silnika na nagrzewnice. i tak w koło Macieju przez jakiś czas, wyłącza się automatycznie po kilku minutach nie wiem po ilu może ktoś to uzupełni.

: 24 paź 2012, o 21:07
autor: ralfi89
Nie miałem rest a pompkie miałem. ona działa też jak pompa wody chyba nie daje rady na postoju. Jak by co to mnie poprawcie. Dołożyłem panel z rest i działa ;)

: 24 paź 2012, o 21:33
autor: Tokarszczak1981
Może być i tak bo zauważyłem że załącza się wtedy kiedy podkręcasz ogrzewanie w aucie :)

: 25 paź 2012, o 05:18
autor: tonidriver
Tokarszczak1981, ja nie mam funkcji rest a pompkę mam :hyhy:

: 25 paź 2012, o 06:44
autor: Tokarszczak1981
tonidriver pisze:Tokarszczak1981, ja nie mam funkcji rest a pompkę mam :hyhy:
Dobrze juz dobrze, widocznie powkladali wam zebyscie nie czuli sie pokrzywdzeni :P

: 25 paź 2012, o 09:15
autor: fabek
Tokarszczak1981, fajny opis, zasłużył na dział "Zrób to sam".

: 25 paź 2012, o 10:39
autor: Jaco20005
Tokarszczak1981, napisz jak poradziłeś sobie z poskładaniem pompki. Stosowałeś nitkę żeby podciągnąć szczotki czy jakąś inną metodą to upchałeś. Z tym jest największy problem przy wymianie szczotek.

: 25 paź 2012, o 10:50
autor: Tokarszczak1981
Hehe no właśnie, tu pojawił się problem ale nie zakładałem tych docisków na szczotki, dopiero jak było wszystko w środku to cieniutkim drucikiem zepchnąłem je na szczotki i jakoś dało rade.

: 25 paź 2012, o 11:24
autor: Jaco20005
No właśnie w tym tkwi przysłowiowy diabeł. Ja wymyśliłem, taki patent: wywierciłem dziurki w obudowie na wysokości szczotek i przeciągnąłem przez nie nitkę. Mogłem podciągnąć szczotki do góry i weszły na swoje miejsce. Po tym nitki się zrywa a dziurki dobrze zabezpiecza koreczkami gumowymi (trzeba sobie dokombinować). Dla pewności jeszcze obkleiłem taśmą izolacyjną.

: 2 sty 2014, o 20:32
autor: geez
Witam!
A ja mam pytanie odnośnie samego demontażu pompki, jak sobie poradzić z płynem chłodniczym? Dużo chce się go wylać? Wystarczy unieść wężyk doprowadzający płyn czy lepiej go zacisnąć/zatkać?