Pisałem w innym temacie, ale chyba nikt nie czyta.
Dogrzewacz TTZ w mojej gwieździe przeniósł się do krainy wiecznych łowów.
Po lekturze wątków na różnych forach wiem, że nic nie wiem.
Dzięki rozmowom z Inferno i jego podpowiedziom zakupię piecyk od Rovera 75 o numerze 66232C.
Ma sterowanie do pompki cyrkulacyjnej i samą pompkę również. Wepnę w stary układ.
No i na 100% nie wiem czy ten piec będzie działał jako dogrzewanie.
Dodatkowo centralkę dwukanałową SH4 z pilotem.
Po zmostkowaniu przekaźnika pierwszego kanału P1(z dwóch dostępnych) z 12V+ i podaniu na Pin1 w kostce 6-pinowej będę odpalał ogrzewanie postojowe silnika. CDI ma dużo wody w obiegu i zimny płyn do spryskiwaczy co będzie powodowało znaczne chłodzenie tego co piecyk ogrzeje, ale po jakimś czasie na pewno płyn będzie ciepły i można go podać do kabiny.
Mam panel klimy manualny. Po uruchomieniu przycisku REST włącza się i dmuchawa również. Ciepło leci do środka.
W zasadzie mogłoby tak być, ale trza wyjść i wcisnąć paluchem przycisk.
Kolega Avangarde napisał, że w oryginalnie montowanym postojowym pierwsza grzeje się kabina, a pózniej dogrzewa silnik.
Czy w moim układzie też tak można? Wolę opcję 25 w środku i 20 na silniku niż 78 na silniku i 10 w środku
Jeśli nie to:
1. Czy mogę podać 12V+ z centralki P1 na Pin1 pieca oraz Rest?
2. W centralce są 2 kanały - może lepiej na Rest podać sygnał z P2?
3. Może da się uruchomić Panel innym pinem omijając REST.
Adam
EDYTA:
UWAGA: Robicie na własną odpowiedzialność.
Nie ponoszę konsekwencji. Nie zalecam, nie polecam.
Opisuję co zrobiłem u siebie i działa.
Testowane ok 10 min.
Samochód się nie spalił a w środku ciepło
Jak przerobić dogrzewanie TTZ-D na postojowe w 5 min.
TEST ponizej.
1. Wyjąć popielniczkę.
2. Podłączyć plus zapalniczki na 6 pin od przyciśku z falkami od dogrzewania.
3. Przycisk dogrzewania WŁACZONY dioda się NIE ŚWIECI.
4. Kręcimy stacyjką tak by pojawił się 12+ na zapalniczce.
5. Po około 40 sek odpala się piec
6. Włączamy REST i cieszymy się jak szczerbaty do suchara. REST włacza sie u mnie bez względu na temperaturę płynu w silniku i uruchamia pompkę obiegową.
Teraz tylko centralka(lepiej pilotem z domu niż pstryczkiem z auta) i prośba do kolegów:
Który PIN włącza panel nawiewu? Zamiast rest uruchomiłbym cały panel
O taka prosta porada - podłącz 12+ do kabelka kolor(?) idącego na pin nr (?).